Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 222262 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2018, 18:26:37 »
Vind je de mening van velen die Olcay niet bijster snugger vinden een argument?  :)
Nee, ik zoek juist naar de onderbouwing daarvan  ;)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2018, 18:47:10 »
Nee, ik zoek juist naar de onderbouwing daarvan  ;)

Soms moet je bij WIDM juist op je intuïtie afgaan.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2018, 18:48:24 »
Soms moet je bij WIDM juist op je intuïtie afgaan.   8)
En die zegt mij dat zij gewoon de mol niet is!
Ich bin ein Bärliner!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2018, 18:51:03 »
En die zegt mij dat zij gewoon de mol niet is!

Helemaal mee eens!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2018, 18:53:39 »
Soms moet je bij WIDM juist op je intuïtie afgaan.   8)
Dus je vindt haar onwijs dom, maar kan dat niet onderbouwen?  ???

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2018, 19:04:12 »
Soms moet je bij WIDM juist op je intuïtie afgaan.   8)
En mijn intuïtie zegt mij dat jij een beetje bevooroordeeld bent over Olcay ::zwaai::

Ik kan me goed voorstellen dat ze in eerste instantie niet eens doorhad dat Jan Kiev zei. Je zit net in WIDM aan je eerste opdracht, bent daar totaal niet mee bezig maar aan het puzzelen met de landkaart, soms duurt het dan even voor informatie goed en wel tot je doordringt. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dat hier bij Olcay ook het geval is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2018, 19:05:53 »
Dus je vindt haar onwijs dom, maar kan dat niet onderbouwen?  ???

Ten eerste zijn 'onwijs dom' jouw woorden.
Ten tweede ga ik dat hier niet onderbouwen want dan krijgen we wellicht een nogal vervelende sfeer en dat lijkt me niet de bedoeling.
Vandaar: 'Wait and you'll see'.


En mijn intuïtie zegt mij dat jij een beetje bevooroordeeld bent over Olcay ::zwaai::

Ik weet het... Is ook mijn valkuil. Ben daarmee bij Margriet destijds keihard onderuit gegaan. Maar toch denk ik niet dat Olcay de Mol is en ik denk ook niet dat ze het spel wint.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 19:08:03 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2018, 19:08:21 »
Ten eerste zijn 'onwijs dom' jouw woorden.
Ten tweede ga ik dat hier niet onderbouwen want dan krijgen we wellicht een nogal vervelende sfeer en dat lijkt me niet de bedoeling.
Vandaar: 'Wait and you'll see'.

Ja nee dit is inderdaad wel bevorderend voor de sfeer zo

Olcay lijkt me best een intelligente dame. Ze heeft anders een aardig CV, het lijkt dat me de juiste kwaliteiten bezit om dit spel goed te spelen!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2018, 19:10:24 »
Ten eerste zijn 'onwijs dom' jouw woorden.
Ten tweede ga ik dat hier niet onderbouwen want dan krijgen we wellicht een nogal vervelende sfeer en dat lijkt me niet de bedoeling.
Vandaar: 'Wait and you'll see'.
Ik zit absoluut niet op een vervelende sfeer te wachten, maar jij bent in dit topic en allerlei andere topics meer of minder verkapt ah hinten op de domheid van Olcay. Ik vraag je slechts om een onderbouwing daarvan. Als je die vraag niet wil krijgen moet je ophouden met hinten. Evt slechte sfeer veroorzaak je zelf naar mijn mening.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2018, 19:15:39 »
Ik denk dat je mij verwart met enkele anderen die dezelfde mening als ik over Olcay zijn toegedaan.
Maar goed, ik zal me inhouden. De komende weken zal het vast allemaal wel duidelijk worden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2018, 19:16:23 »
Goed, laten we nu dan maar weer ontopic gaan en het over Olcay gaan hebben, zonder allerlei insinuaties over haar intelligentie, voor er straks moderators moeten ingrijpen ;)


Haar reactie op het feit dat ze in verschillende landen zaten was inderdaad wat opmerkelijk, maar misschien is ze gewoon heel goed in haar gezicht in de plooi houden. De mol had imo wat meer verrassing gefaket. Daarnaast heeft de ook best wat nuttige bijdragen geleverd aan de opdracht, dus voorlopig verdenk ik haar niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2018, 19:19:24 »
Goed, laten we nu dan maar weer ontopic gaan en het over Olcay gaan hebben, zonder allerlei insinuaties over haar intelligentie, voor er straks moderators moeten ingrijpen ;)


Haar reactie op het feit dat ze in verschillende landen zaten was inderdaad wat opmerkelijk, maar misschien is ze gewoon heel goed in haar gezicht in de plooi houden. De mol had imo wat meer verrassing gefaket. Daarnaast heeft de ook best wat nuttige bijdragen geleverd aan de opdracht, dus voorlopig verdenk ik haar niet.
Ze heeft absoluut nuttige bijdragen geleverd (zoals de hints op de achterkant vd kandidatenvellen ontdekken en delen), maar heeft inderdaad ook opmerkelijke/opmerkelijk lauwe reacties vertoond. Iig een dame om nog even op te letten  ::jaja::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2018, 19:19:35 »
Ik weet niet zo goed hoe ik als Mol gereageerd zou hebben. Opréchte uitbundige verrassing, zoals bij Ruben bijvoorbeeld, is echt heel moeilijk te faken (lijkt me), voor mijn gevoel zou je al snel over de top gaan, en dat is ook heel erg verdacht!

Ik zou misschien als Mol reageren zoals Olcay doet: stoïcijns blijven, later kan je er altijd een mooie verklaring aan geven dat je er te verbouwereerd was om erop te reageren.

Ze kan overigens ook écht te verbouwereerd zijn om erop te reageren :P. Maakt het ons alleen maar lastiger.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2018, 19:22:18 »
Ik weet niet zo goed hoe ik als Mol gereageerd zou hebben. Opréchte uitbundige verrassing, zoals bij Ruben bijvoorbeeld, is echt heel moeilijk te faken (lijkt me), voor mijn gevoel zou je al snel over de top gaan, en dat is ook heel erg verdacht!

Ik zou misschien als Mol reageren zoals Olcay doet: stoïcijns blijven, later kan je er altijd een mooie verklaring aan geven dat je er te verbouwereerd was om erop te reageren.

Ze kan overigens ook écht te verbouwereerd zijn om erop te reageren :P. Maakt het ons alleen maar lastiger.
Ik heb ook geen idee hoe ik als mol gereageerd zou hebben, maar als kandidaat zou ik gereageerd hebben als Ruben. Dwz na een seconde of wat me realiseren wat er gezegd is (Kiev) en dat meteen op reageren: Kiev, zei jij Kiev?!?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2018, 19:29:42 »
Of Olcay dacht in eerste instantie : zit er hier nu iemand te mollen door te beweren dat hij in Kiev zit. En probeerde ze eerst eens in te schatten wat er nu werkelijk aan info binnenkwam.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2018, 19:37:20 »
Niets van dat alles is een afdoende verklaring voor het antwoord "Ik heb geen idee..." op de vraag "Waar in Kiev zijn jullie?" In mijn ogen is dat antwoord nog veel belangrijker dan het totale gebrek aan reactie daarna. Haar passiviteit valt sowieso op. Ruben doet de puzzel, de telefoon, het geld. De enige actie die ze onderneemt is een telefoontje van 1000 euro.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2018, 19:41:37 »
Niets van dat alles is een afdoende verklaring voor het antwoord "Ik heb geen idee..." op de vraag "Waar in Kiev zijn jullie?" In mijn ogen is dat antwoord nog veel belangrijker dan het totale gebrek aan reactie daarna. Haar passiviteit valt sowieso op. Ruben doet de puzzel, de telefoon, het geld. De enige actie die ze onderneemt is een telefoontje van 1000 euro.

Kan ook gewoon een test actie zijn. Het komt wel vaker voor dat kandidaten achterover leunen en de ander het werk laten doen om te kijken of hij/zij de mol is. Dat is ook de reden dat Chris en Rik voorbij die envolop zijn gelopen en uiteindelijk waren ze allebei niet de mol.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2018, 19:43:57 »
Niets van dat alles is een afdoende verklaring voor het antwoord "Ik heb geen idee..." op de vraag "Waar in Kiev zijn jullie?" In mijn ogen is dat antwoord nog veel belangrijker dan het totale gebrek aan reactie daarna. Haar passiviteit valt sowieso op. Ruben doet de puzzel, de telefoon, het geld. De enige actie die ze onderneemt is een telefoontje van 1000 euro.
Jawel hoor. Wat ik hier zei lijkt me een prima verklaring:
Ik kan me goed voorstellen dat ze in eerste instantie niet eens doorhad dat Jan Kiev zei. Je zit net in WIDM aan je eerste opdracht, bent daar totaal niet mee bezig maar aan het puzzelen met de landkaart, soms duurt het dan even voor informatie goed en wel tot je doordringt. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dat hier bij Olcay ook het geval is.

En daarnaast is het, zoals eerder al gezegd, Olcay die er vrijwel meteen achter komt dat er hints op de achterkant van de kandidateninfo staan, wat toch wel heel cruciaal was voor het vinden van geld.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2018, 19:50:15 »
Ja, dat laatste zit ik ook mee. Het lijkt niet logisch. Ga vol voor vrije doorgang zonder test en niemand verwijt het je achteraf.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2018, 19:52:34 »
Niets van dat alles is een afdoende verklaring voor het antwoord "Ik heb geen idee..." op de vraag "Waar in Kiev zijn jullie?" In mijn ogen is dat antwoord nog veel belangrijker dan het totale gebrek aan reactie daarna. Haar passiviteit valt sowieso op. Ruben doet de puzzel, de telefoon, het geld. De enige actie die ze onderneemt is een telefoontje van 1000 euro.
Ze vindt de aanwijzingen op de achterkant vd kandidatenvellen en geeft dat door aan andere groepen.