Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 133148 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #380 Gepost op: 28-01-2018, 21:17:40 »
En Heinz, ik begrijp je niet. Als je van de school bent dat de mol nooit een rood scherm kan zien dan weet dat ik niet op die school zit. Volgens mij was jij zelfs degene die een keer vertelde dat het in het buitenland ook al gebeurd was. Voor mij is het wachten op zo'n jaar hier. Leek dit seizoen al bijna te gebeuren ook in aflevering 1 maar helaas...

Nu begrijp ik jou niet. Zeg je nou dat de Mol ook niet gerust kan zijn omdat ie misschien een rood scherm krijgt? Het klopt dat ik niet uitsluit dat de Mol een rood scherm kan krijgen maar als dat zou gebeuren moet toch de zekerheid blijven bestaan dat ie niet naar huis gaat. Want de Mol gaat nooit naar huis, ook Arts woorden. De Mol kan dus wel degelijk gerust zijn.

(Verder hierover steggelen lijkt me overigens niet zinvol, het zou te ver van Stine afdwalen. :))

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #381 Gepost op: 28-01-2018, 21:58:23 »
Paragliden... Stine staat op een goede plaats. Persoonlijk had ik het eerste onderwerp in de Molcast gekozen. Was dat geschiedenis? Meeste kans dat daar nog chaos en onduidelijkheid is.
Er is geen "eerste" onderwerp van de molcast. Iedereen had iets anders als eerste namelijk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #382 Gepost op: 28-01-2018, 22:05:35 »
Citaat
Er is geen "eerste" onderwerp van de molcast. Iedereen had iets anders als eerste namelijk.

Dank voor de correctie, Erik. Dat heb ik even gemist. Blijft wel over, dat Simone haar portogedrag ook door mensen die aantoonbaar kandidaat zijn al in twijfel werd getrokken. Eventuele miscommunicatie aan Stine toeschrijven vind ik daarom niet meteen bewezen en moet meer met feiten worden onderbouwd.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #383 Gepost op: 28-01-2018, 22:12:01 »
Stine heeft heel consequent haar verdachte Emilio in de gaten gehouden. Ook bij de eerste opdracht van aflevering 4 lijkt het me geen toeval dat ze haar hand opsteekt als persoon die geen claustrofobie heeft nadat Emilio dit doet. Weer een teken voor mij dat ze kandidaat is.

Maar Emilio is weg en ik schat Stine slimmer in. Ze is er nog, ik denk niet dat ze op Emilio zat. Er word zoveel gestuurd in de montage, ze reageerde totaal niet verbaasd bij 't rode scherm van Emilio...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #384 Gepost op: 28-01-2018, 22:13:24 »
Maar Emilio is weg en ik schat Stine slimmer in. Ze is er nog, ik denk niet dat ze op Emilio zat. Er word zoveel gestuurd in de montage, ze reageerde totaal niet verbaasd bij 't rode scherm van Emilio...

Grappig, ik vond haar voor haar doen juist wel verbaasd reageren. (En de slimste kandidaten kunnen verkeerd zitten. Overigens zal ze best gespreid hebben.)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #385 Gepost op: 28-01-2018, 22:18:39 »
Grappig, ik vond haar voor haar doen juist wel verbaasd reageren. (En de slimste kandidaten kunnen verkeerd zitten. Overigens zal ze best gespreid hebben.)

Klopt, de slimste kandidaten (op het oog) zaten vaker vroeg mis. Maar we horen haar nooit over haar verdenking en dan nu zit ze vol op Emilio voor de montage. Ze heeft (als ze de Mol is ) misschien wat op hem gespreid maar ik denk niet dat Emilio haar hoofdverdache was.

Ik heb de reacties hier gelezen trouwens en het valt me op dat er amper over de zwarte vrijstelling gepraat wordt.
Stine heeft deze nu 2! keer niet ingezet. Is dat eerder voorgekomen, i.i.g. bij iemand die kandidaat is. Margriet en Klaas tel ik al niet mee.
Een enorm vreemde keuze als je weet dat Jan zijn vrijstelling vorige keer niet heeft ingezet. Als je kandidaat bent weet je dat Jan hem onmogelijk 2 keer in zijn broekzak laat zitten en zet je toch die zwarte in. Als mol doe je het ook, want dan kom je kandidaats over. Snap helemaal niets van dat hij nog niet is ingezet....

Jullie mening?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #386 Gepost op: 28-01-2018, 22:21:37 »
Als Stine de Mol is zouden ze toch wel een andere naam in haar verdenking geplakt hebben als we voor de eerste keer horen wie 'op haar verdachtenlijst staat'? Dat lijkt mij tenminste logisch, nu heb je een effect dat veel mensen denken "Jaaa Stine zit er nog in terwijl ze op de verkeerde Mol zat!!!!"

De zwarte vrijstelling die ze nog niet heeft ingezet, vind ik niet zo raar overigens. De jokers die in aflevering 1 het spel in zijn gekomen, zullen nu wel allemaal uit het spel zijn. Tenminste, dat zou ik denken als kandidaat met de zwarte vrijstelling. Het enige wat dus nog in het spel is, is één vrijstelling. Verder is er geen opdracht meer geweest waarin jokers en/of vrijstelling(en) te verdienen waren. Ik zou denk ik ook wachten totdat er weer eens zo'n opdracht aan kwam.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #387 Gepost op: 28-01-2018, 22:32:15 »
Als Stine de Mol is zouden ze toch wel een andere naam in haar verdenking geplakt hebben als we voor de eerste keer horen wie 'op haar verdachtenlijst staat'? Dat lijkt mij tenminste logisch, nu heb je een effect dat veel mensen denken "Jaaa Stine zit er nog in terwijl ze op de verkeerde Mol zat!!!!"

De zwarte vrijstelling die ze nog niet heeft ingezet, vind ik niet zo raar overigens. De jokers die in aflevering 1 het spel in zijn gekomen, zullen nu wel allemaal uit het spel zijn. Tenminste, dat zou ik denken als kandidaat met de zwarte vrijstelling. Het enige wat dus nog in het spel is, is één vrijstelling. Verder is er geen opdracht meer geweest waarin jokers en/of vrijstelling(en) te verdienen waren. Ik zou denk ik ook wachten totdat er weer eens zo'n opdracht aan kwam.

Ik ben het echt totaal met je oneens sorry  ;D

Ten eerste, de kandidaten waren waarschijnlijk wel op de hoogte van het vertrek van JM en zijn daarom ingelicht geen jokers in te zetten..
In aflevering 3 zijn ze inderdaad ingezet door sommige maar daarom vond ik het toen al vreemd dat Stine hem niet inzette, Jan had toen ook een vrijstelling. Dat hij hem niet inzette wist ze niet maar als je kandidaat bent is elke vrijstelling voor een andere kandidaat er eentje teveel. Bovendien komen er ook niet elke aflevering vrijstellingen langs dus hem inzetten als er een vrijstelling in het spel is lijkt me efectiever dan een paar jokers wegspelen hier en daar...
Goed, deze test had ze de info dat Jan hem niet had ingezet en kon ze haar risico als kandidaat die zou afvallen van 6 naar 7 verkleinen.

Vreemd als je dat ding 3 afleveringen in je zak laat zitten omdat er misschien??!?? nog een aflevering komt waarin er jokers en vrijstellingen te vinden zijn


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #388 Gepost op: 28-01-2018, 22:53:25 »
Je mag het prima met me oneens zijn hoor  ::ok:: . Ik snap je punt, maar nuanceverschilletje; ze laat hem nu 2 afleveringen in haar zak zitten, de derde gaat ze hem misschien nog inzetten (dat ziet u volgende week)!

De eerste aflevering dat je dat ding in handen krijgt hem niet inzetten, vind ik niet per se opvallend. Het is altijd een gok, omdat je niet weet wat de kandidaat met de vrijstelling gaat doen, wel of niet inzetten. Je hebt gelijk dat de zwarte vrijstelling afgelopen aflevering niet inzetten enigszins opvallend is.

Wat ik me echter wel afvraag, wanneer is het gunstiger om die zwarte vrijstelling in te zetten? Wanneer er veel mensen jokers hebben, of wanneer er één iemand een vrijstelling heeft. Meerdere mensen met jokers lijkt mij eigenlijk net zo gevaarlijk als één iemand met een vrijstelling, aangezien er opeens dan meer mensen zijn met een voordeel ten opzichte van jou, in plaats van een enkel iemand. Natuurlijk is de vrijstelling een hoger goed.

Enigszins een tunnelig antwoord (vanuit Simone), maar Stine speelt nou eenmaal het spel op haar manier..  ::spook::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #389 Gepost op: 28-01-2018, 23:41:46 »
hem inzetten als er een vrijstelling in het spel is lijkt me efectiever dan een paar jokers wegspelen hier en daar...
Dat weet ik nog zo net niet.

Kijk, je hoeft alleen maar niet de slechtste te zijn hè, bij die test. Steeds één-na-laatste is helemaal prima. (Toch, Jochem? :P) Als er van de 7 kandidaten, één is met een vrijstelling en de rest heeft niks, is de kans dat je de slechtste bent niet zo groot (1 op 5). Als vijf kandidaten 2 jokers hebben, is de kans dat je de slechtste bent veel groter. (Pepijn komt in me op als voorbeeld, maar is vast niet de enige).

Dus ik denk dat bij meerdere mensen een paar jokers wegspelen je verder helpt dan één vrijstelling elimineren. Als Stine dus wacht op een jokeropdracht, zou ik dat best slim vinden. (Maar ik heb geen idee. Misschien wacht ze gewoon totdat iedereen 'm al bijna vergeten is.)

Of ze wacht tot iedereen weet dat zij 'm heeft en gaat 'm dan aan Olcay teruggeven. (Ok, dat is een grapje :P)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #390 Gepost op: 28-01-2018, 23:45:14 »
Wat hierboven is uitgelegd probeerde ik te verwoorden maar ging bij Erik een stuk soepeler danbij mij..  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #391 Gepost op: 29-01-2018, 00:11:21 »
Ik vlak het zeker niet uit als mogelijke hint, maar besef ook dat Arts woord geen evangelie is.

Art zei bij de executie van aflevering 4 het volgende: "(...) Heb je helemaal niks aan als je straks een rood scherm krijgt. Eén van jullie hoeft zich daar geen zorgen om te maken. Want die persoon heeft een vrijstelling ingezet. Jan, gefeliciteerd."

Als Jan niet de Mol is en Art nooit jokt had hij "minstens een van jullie" moeten zeggen.

Ik weet niet meer de exacte woorden van Art, maar kan me wel voorstellen dat ook de mol zorgen kan maken over de executie. Destijds gaf Patrick jokers aan Art om hem in het spel te houden. Art was een goede bliksemafleider voor de mol. Met Stine als mol en Ruben met Emilio zo verdacht in de groep, kan me voorstellen dat Stine liever iemand zag gaan die niet verdacht wordt door de groep.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #392 Gepost op: 29-01-2018, 11:37:53 »
Toch hadden we al een discussie over die ZV hoor:
Dit was toen met Margriet ook een bijzonder onbesuisd en onbetekenend artikel. Ik dacht toen al sowieso dat de mol zo'n rotding nooit zou pakken, en toen zette ze hem ook nog naar mijn smaak slecht in. Stine kreeg het ding nu ook in de maag gesplitst dus om daar nou iets wijs over te zeggen... nee... ik weet wel wat ik ermee zou doen als mol maar als Stine een Margrietje doet, dan alla.
En eerder terug zei ik al dat ik het logisch zou vinden als ze hem niet in zou zetten. Namelijk om Jan uit de wind te houden (die haar op dit moment dus totaal niet meer verdenkt en ze dus een giga mollenstunt bij kan gaan uithalen).
Ja maar in handen van Stine! Dus die gaat ze natuurlijk niet inzetten tegen bijv. Jan op dit moment... het zal wel zo zijn dat zij als laatste mag en als bijv. Loes dan veel jokers heeft in gezet zij die ZV er in kan gooien.

En vandaag heb ik een nieuwe theorie gelanceerd die perfect bij deze ZV-analogie past, namelijk dat Jan de uiteindelijke winnaar wordt en hij de mol aanwijst (zie Schaakhint topic). Dat begon allemaal al in datcafe waar Stine's dossiermap naar de 2000 euro (die niet gepakt werd) lag naast dat schaakbord met verwisselde witte D-EEN dame. Maar nu blijkt er ook een filosofische spreuk op de muur te staan waar Jan met zijn neus bovenop staat en Stine is ook filosofe... er kan wel soms toeval inzitten omdat ze vantevoren natuurlijk niet weten dat Jan de winnaar zal zijn, maar met genoeg beeldmateriaal kunnen ze wel zo'n verhaal construeren in de edit.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 11:41:33 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #393 Gepost op: 29-01-2018, 17:04:36 »
Ik heb het allemaal nog eens nagekeken en ik denk dat STINE de mol is. Waarom?

In de opdracht "STINE is wat het lijkt":

Zowel Simone als Olcay komen bij een kletsnatte tafel... Olcay's jas zit zelfs nog onder de droppels. Dan is het voorname dat dat board paneel van Art langzaam droogt... ik ken dat spul... je blijft er lang droppels op zien. Het trekt erin. Ik vond het er eerst ook zo vies uit zien, alsof het vet vlekken waren... maar het is gewoon water.

Dus de bui was net geweest, je ziet ook nog mensen met paraplu's open lopen, en dan zie je de zon komen bij de rest. Je ziet duidelijk de spetters op het board of zelfs nog volle druppels, dan is de bui kort geleden geweest. Stine is dan, van afstand want je ziet bij haar alleen centraal nog een donkere vlek, het board met de minste vlekken dus is het laatst gefilmd. Zij is dus de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #394 Gepost op: 29-01-2018, 21:35:26 »
Lijkt mij niet waterdicht ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #395 Gepost op: 29-01-2018, 22:41:51 »
Stine is niet mijn mol, maar deze is te leuk om te laten liggen.

Ik las net in de spelregels dat bij het Hartenjagen de schoppenvrouw het meeste strafpunten (mingeld?) oplevert...

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #396 Gepost op: 29-01-2018, 22:44:53 »
Stine is niet mijn mol, maar deze is te leuk om te laten liggen.

Ik las net in de spelregels dat bij het Hartenjagen de schoppenvrouw het meeste strafpunten (mingeld?) oplevert...

Klopt idd .. om dit soort redenen is Stine mijn mol. Puur naar het spel gekeken vind ik Simone verdachter  :-\\
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 23:24:24 door FS »

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #397 Gepost op: 30-01-2018, 00:01:40 »
Ik ben het echt totaal met je oneens sorry  ;D

Ten eerste, de kandidaten waren waarschijnlijk wel op de hoogte van het vertrek van JM en zijn daarom ingelicht geen jokers in te zetten..
In aflevering 3 zijn ze inderdaad ingezet door sommige maar daarom vond ik het toen al vreemd dat Stine hem niet inzette, Jan had toen ook een vrijstelling. Dat hij hem niet inzette wist ze niet maar als je kandidaat bent is elke vrijstelling voor een andere kandidaat er eentje teveel. Bovendien komen er ook niet elke aflevering vrijstellingen langs dus hem inzetten als er een vrijstelling in het spel is lijkt me efectiever dan een paar jokers wegspelen hier en daar...
Goed, deze test had ze de info dat Jan hem niet had ingezet en kon ze haar risico als kandidaat die zou afvallen van 6 naar 7 verkleinen.

Vreemd als je dat ding 3 afleveringen in je zak laat zitten omdat er misschien??!?? nog een aflevering komt waarin er jokers en vrijstellingen te vinden zijn



Stine heeft in aflevering 3 wel een joker ingezet. Dat vond ik wel pleiten voor haar als kandidaat. Ze had daardoor zelf minder kans om af te vallen dan wanneer ze de zwarte vrijstelling had ingezet. Waarom ze de vrijstelling in aflevering 4 niet heeft ingezet snap ik ook niet, maar ik zou het logisch vinden als ze wacht tot er meer vrijstellingen of jokers in het spel zijn.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #398 Gepost op: 30-01-2018, 01:36:02 »
Ja het was misschien meer geredeneerd uit perspectief van mezelf als kandidaat.
Dat ze hem in aflv 3 niet inzette zodat ze zelf joker kon inzetten + waarschijnlijk wist dat Jan zijn vrijstelling niet zou durven inzetten snap ik.

Maar als je in aflevering 4 zit en je bent kandidaat en je weet dat de kandidaat MET vrijstelling hem waarschijnlijk wel dan inzet, had ik hem toch dan ingezet als ik de zwarte had. Je hebt kans van 1 op 7 om eruit te liggen ipv 1 op 6 en stel je ligt er zelf uit kun je wel leuk naar die zwarte vrijstelling staren in het vliegtuig maarja. Ik weet dat we niet meer geschokkeerd zijn van 1 vrijstelling tegenwoordig met alle vrijstellingen en jokers die ons om de oren vliegen maar het blijft een vrijstelling.
Scenario nu: Jan door, Stine (als ze niet de mol is) geluk gehad dat ze doorging maar misschien zijn er in aflevering 5 wel helemaal geen jokers of vrijstellingen. Stel er zijn dan 2 jokers te verdienen en ze denkt dat mensen die gaan inzetten. is dat wel een goed moment dan?
Dan is het letterlijk hopen dat je elke executie overleeft totdat er een aflevering komt waar 5 vrijstellingen te verdienen zijn.....

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #399 Gepost op: 30-01-2018, 04:18:28 »
Klopt hoor Rämon. Het is onverklaarbaar. Er komt ook geeneens een biecht van haar waarin ze tekst en uitleg geeft over het niet gebruiken van de ZV. Logisch, want het valt niet uit te leggen.