Auteur Topic: Het "Hint-vrije" topic  (gelezen 54165 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2018, 23:21:36 »
In de kluis zaten geen tickets. Volgens mij waren het boardingpassen.


Ik weet niet of dit enig verschil maakt. Op tickets staan geen stoelnummers. Misschien is dat alleen voor het spel zo gedaan?
dubbele post bodejos ::vergroot::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2018, 23:24:56 »
Het valt me heel erg op bij Stine dat ze heel rustig en traag is ofzo. Meestal zijn kandidaten heel druk, enthousiast, uitbundig, en dat wordt dus ook het stereotyp van een mol. Nu zijn er dus tweetallen en omdat je als mol in het begin niet goed mee kan gaan met de groep (want er is helemaal geen groep) vind ik dat Stine niet verdacht is. Haar gedrag past niet bij hoe ik een mol zie doen bij deze twist.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2018, 23:25:39 »
dubbele post bodejos ::vergroot::
nee, verplaatst, ik vond hem hier beter passen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2018, 23:28:25 »
Het valt me heel erg op bij Stine dat ze heel rustig en traag is ofzo. Meestal zijn kandidaten heel druk, enthousiast, uitbundig, en dat wordt dus ook het stereotyp van een mol. Nu zijn er dus tweetallen en omdat je als mol in het begin niet goed mee kan gaan met de groep (want er is helemaal geen groep) vind ik dat Stine niet verdacht is. Haar gedrag past niet bij hoe ik een mol zie doen bij deze twist.

Misschien, maar niet vergeten dat Stine een heel andere achtergrond heeft.
Ze is gepromoveerd filosoof & literatuurwetenschapster; terwijl veel voorgaande widm-kandidaten acteurs waren.

Dus het kan goed dat ze wat meer van observeren en nadenken is ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2018, 23:38:49 »
Fijn topic!

Paar opvallende dingen. Als mol zou ik in een groep zitten waar de locatie van de jokers makkelijk te vinden is, zodat je daar meteen op afgaat met jouw teamgenoot. Verdacht: Emilio/ Stine en Simone/Bella. Team Emilio/ Stine vertragen in het begin al en geven/ zien geen hints. Later gaan zij naar jokers, Emilio vindt deze vrij snel en gaan meteen door naar kluis. Ook meerdere keren gebeld naar Art, opvallend. Plus dat ze niet wilde doorgeven bij een directe vraag van een ander team waar ze de kluis kunnen vinden. Team Simone/ Bella: het viel mij op dat Simone meteen belt naar Art. Zegt tegen bella: ga ik gewoon even doen ja? Apart zo vroeg in de opdracht en meteen 500€ weg. Ze meldt dit vervolgens ook niet wanneer zij andere kandidaten spreekt. Ook weet zij meteen waar dat standbeeld/ fontein is waar de jokers liggen. Daar begint ze lekker te vertragen.

Ander opvallend iets: het 1/2tje tussen Jan en Ruben. Waar zitten jullie in Kiev, en Ruben die er meteen op inspringt. Duidt op voorkennis/ spel op gang willen helpen.

Leuk weer speuren  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-01-2018, 23:49:37 door Juuls247 »
Meer L

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2018, 23:58:06 »
Wat een begin  ::bravo::

Ik vond Jan juist wel verdacht met die boom omdat ie dat wel heeel snel dacht. En daarna het treuzelen door lang in t café te blijven terwijl ze de oplossing al hadden op hun vragen. En expliciet tegen Jean-Marc zeggen dat ze Tblissi niet moesten delen.Aan het eind nog onnodig Art bellen.

Dat verbaast Kiev roepen, mwah ik zou ook verbaast zijn als ik zelf in Baku ofzo zou zitten.

Heel verdacht vond ik Stine en Emilio.
Envelop voorbijlopen, geen info geven aan medekandidaten. Veel met Art bellen.

Ik denk dat de mol wel de kluis wil vinden en niet het risico wil lopen dat de test met 2 gemaakt wordt. Dan zou de ander er namelijk gegarandeerd uitliggen. Vind het ook wel iets om geld te pakken wetende dat de telefoonrekening toch hoog genoeg gaat zijn. Alhoewel dat ook weer flauw zou zijn. Vond dat Olcay die achterkanten wel heel snel riep ook. Gevalletje boom bij Jan.

Simone streep ik voorzichtig door vanwege M18 dat was echt onnodig en scheelt 1000 euro (het niet bellen naar Art)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 00:00:32 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2018, 00:05:22 »
Ik denk dat de mol wel de kluis wil vinden en niet het risico wil lopen dat de test met 2 gemaakt wordt. Dan zou de ander er namelijk gegarandeerd uitliggen.

Mja, daar dacht ik vervolgens ook aan. Sterker nog, als de tijd begint te dringen zou ik juist zorgen dat de kluis wordt gevonden. Hetzij bellen, hetzij een geweldige reddende engel spelen en de locatie bedenken.

Dus daarom vind ik, dat Simone uiteindelijk ineens de M18 ontdekt, bij nader inzien toch niet zo kandidaats.
Weet niet of ik zo ver durf te gaan als mols.. naja misschien. Vind haar nog tricky te plaatsen.
Ook omdat we het daadwerkelijk ontdekken van de M18 niet echt goed in beeld hebben; ze voiceover'd, zodat we niet het geluid bij de ontdekking zelf hebben (ergens rond minuut 44 of 45). Het lijkt wat apart hoe ze ineens de envelop pakt, maar misschien in de complete context dat het niet opvallend is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2018, 00:06:28 »
Simone streep ik voorzichtig door vanwege M18 dat was echt onnodig en scheelt 1000 euro (het niet bellen naar Art)

Op zich waar, maar ik vind het wel heel opvallend dat Simone de eerste is die belt, doorheeft dat er geen zinnig woord uit Art komt, maar het vervolgens aan niemand even doorgeeft?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2018, 00:16:57 »
Sowieso is het raar dat Simone en Bella weinig bellen, en het lang duurt voor ze gebeld worden. Stiekem de telefoon uit gezet?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2018, 00:24:38 »
ik ben heel blij met dit topic. en ik zie na 1 aflevering ook al hier hele mooie dingen waarmee je verder kunt denken.

het aansturen van jan naar de juiste locatie van t cafe (startpunt) is zeker een actie die hem toekomt,JM was echt de andere kant in gegaan.
verder is het diezelfde Jan, die duidelijk maakt dat zij in kiev zitten , waardoor ruben de clou van aflevering 1 kan onthullen. (erg leuk gevonden)

Het is 2 keer jan die de opdracht op gang brengt voor zijn duo en ik denk dat je als Mol niet te passief in deze opdracht moet blijven. wat voor zin heeft t om 2 uur door een stad te dwalen zonder enige voortgang in je opdracht te bereiken. Jan is voor mij hier meer Mols als Onmols.
tel daarbij dan nog op t bellen met art nadat je al M18 had. maakt dat jan een stipnotering bij mij krijgt.

het blijft me een raadsel hoe je als kandidaat langs een te vinden item loopt. tuurlijk is er zoiets als adrenaline en is 26 km flaneer boulevard best lang, maar toch  fous fous en nog eens focus.





Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2018, 00:29:21 »
Ja, wij als kijker zien hoe het te vinden item eruit ziet. Als kandidaat weet je dat in eerste instantie niet. Het geld kan ook aan een paaltje hangen en de jokers kunnen in een doosje zitten, weet ik veel. Daarnaast hebben de gebruikte beige enveloppen, vind ik, best wel een goede schutkleur. En hoe zo'n "kluis" eruit ziet, weet je als kandidaat ook niet. Wij weten dat meteen zodra de eerste in beeld komt. Of had jij de vorm, kleur en grootte van de kluis van tevoren voor jezelf correct voorspeld?

Dus dat je daar in eerste instantie voorbij loopt, daar wordt lacherig over gedaan, maar vind ik helemaal niet zo raar.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2018, 00:51:31 »
in de afgelopen seizoenen zit geld meestal in een enveloppe met een mol logo, jokers zijn meestal voorzien van hetzelfde logo en die spullen op die cafe tafel lagen, lagen  toch echt open en bloot. ik doe niet lacherig over dit soort zaken, en besef terdege dat er spanning op staat en dat je soms door je medekandidaten juist van t vinden wordt afgeleid. maar t blijft me opvallen ( met als meest memorabele moment in deze categorie de enveloppe op de steiger met chris). het zijn voor mij kleine molpuntjes als iemand ergens ( voor mij) opzichtig aan voorbijgaat.









Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2018, 12:10:21 »

tel daarbij dan nog op t bellen met art nadat je al M18 had. maakt dat jan een stipnotering bij mij krijgt.


Zoals Jan zelf al zei, hij had gedacht de code van de kluis te krijgen. Ze hadden, in tegenstelling tot de anderen, duidelijk niet door dat het Tbilisi was.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2018, 12:12:24 »
Zoals Jan zelf al zei, hij had gedacht de code van de kluis te krijgen. Ze hadden, in tegenstelling tot de anderen, duidelijk niet door dat het Tbilisi was.

Wat ik opzich best kan begrijpen, wanneer je nog niet gezien hebt hoe de kluis eruit ziet en vooral bezig bent met het nadenken over de vervolgstappen (en dan óók nog geïrriteerd bent over de chauffeur ::rofl::) ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2018, 12:14:32 »
Ik hoorde wel Stine (volgens mij) zeggen dat de kluis bestond uit een letterslot voordat ze aankwamen bij die kluis. Ze wisten dus al letters, dan lijkt mij Tbilisi wel een logisch antwoord?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2018, 12:15:33 »
in de afgelopen seizoenen zit geld meestal in een enveloppe met een mol logo, jokers zijn meestal voorzien van hetzelfde logo en die spullen op die cafe tafel lagen, lagen  toch echt open en bloot. ik doe niet lacherig over dit soort zaken, en besef terdege dat er spanning op staat en dat je soms door je medekandidaten juist van t vinden wordt afgeleid. maar t blijft me opvallen ( met als meest memorabele moment in deze categorie de enveloppe op de steiger met chris). het zijn voor mij kleine molpuntjes als iemand ergens ( voor mij) opzichtig aan voorbijgaat.

Het is misschien in eerste instantie een molpuntje, maar zoals je zelf al noemt, Chris en Rik zagen het ook allebei niet en waren niet de mol.
Ik vind het in het beginstadium van het spel niet direct iets heel verdachts. Vooral omdat de rest van Emilio's gedrag ook heel kandidaats overkwam.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2018, 12:22:31 »
Ik hoorde wel Stine (volgens mij) zeggen dat de kluis bestond uit een letterslot voordat ze aankwamen bij die kluis. Ze wisten dus al letters, dan lijkt mij Tbilisi wel een logisch antwoord?

Mwah, het zou ook molboekje kunnen zijn, of gefeliciteerd, of... Pas als ze ook hadden geweten hoevéél letters het zouden zijn, lijkt het me wél heel interessant, maar anders kan ik best geloven dat ze in de haast en de spanning er gewoon niet opkwamen. Maar dat is ook vooral omdat ik het zelf waarschijnlijk ook écht niet zou verzinnen; juist omdat de spanning zo groot is als je weet dat iedereen overal zit.
Wisten ze trouwens dat er vliegtickets in zaten? Dat zou het natuurlijk ook nog wat makkelijker maken om de plaatsnaam in te vullen, trouwens...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2018, 12:24:18 »
Het is misschien in eerste instantie een molpuntje, maar zoals je zelf al noemt, Chris en Rik zagen het ook allebei niet en waren niet de mol.
Ik vind het in het beginstadium van het spel niet direct iets heel verdachts. Vooral omdat de rest van Emilio's gedrag ook heel kandidaats overkwam.
het gebeurde, voor zover ik weet, Imanuelle in seizoen 17 ook.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2018, 12:26:54 »
Mwah, het zou ook molboekje kunnen zijn, of gefeliciteerd, of... Pas als ze ook hadden geweten hoevéél letters het zouden zijn, lijkt het me wél heel interessant, maar anders kan ik best geloven dat ze in de haast en de spanning er gewoon niet opkwamen. Maar dat is ook vooral omdat ik het zelf waarschijnlijk ook écht niet zou verzinnen; juist omdat de spanning zo groot is als je weet dat iedereen overal zit.
Wisten ze trouwens dat er vliegtickets in zaten? Dat zou het natuurlijk ook nog wat makkelijker maken om de plaatsnaam in te vullen, trouwens...

Lijkt me niet dat ze wisten dat er vliegtickets in zaten, 15 minuten in het spel wisten ze nog geen eens dat ze in andere landen zaten, laat staan waar Art zich bevond.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2018, 12:28:07 »
Ik hoorde wel Stine (volgens mij) zeggen dat de kluis bestond uit een letterslot voordat ze aankwamen bij die kluis. Ze wisten dus al letters, dan lijkt mij Tbilisi wel een logisch antwoord?

Heb even teruggekeken. Meteen bij de boodschap van art, als hij het over de kluis heeft, zegt hij dat de code bestaat uit letters.
En het is enigszins logisch, aangezien ze verder geen informatie over de code hadden, dat een ongebruikt informatiestukje zoals Tbilisi de code is. Maarrr tijdsdruk, chaos, het spel is net begonnen, hoop informatie in de opdrachtomschrijving zodat je vergeet dat het een lettercode ipv cijfercode is.
Ik begrijp op zich dat je dan de link niet legt als kandidaat. Ik begrijp eveneens dat het een prima optie is voor de mol om wat geld uit de pot te halen. Dus zou zelf het niet direct noteren als kandidaat- of juist molactie.

Mwah, het zou ook molboekje kunnen zijn, of gefeliciteerd, of... Pas als ze ook hadden geweten hoevéél letters het zouden zijn, lijkt het me wél heel interessant, maar anders kan ik best geloven dat ze in de haast en de spanning er gewoon niet opkwamen. Maar dat is ook vooral omdat ik het zelf waarschijnlijk ook écht niet zou verzinnen; juist omdat de spanning zo groot is als je weet dat iedereen overal zit.
Wisten ze trouwens dat er vliegtickets in zaten? Dat zou het natuurlijk ook nog wat makkelijker maken om de plaatsnaam in te vullen, trouwens...

Nu ik nog eens luister (maar wat ik als kandidaat 100% had gemist), Art zegt:

De code van de kluis bestaat uit letters. Die vormen meteen een hint naar de locatie waar ik me bevind.

Verder niet dat het 7 letters moeten zijn. En alleen dat degenen zonder kluisopening test en executie volgt, dus ook niet als zodanig dat er vliegtickets in zouden zitten.




Zit trouwens te genieten van deze manier van mol-speuren ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.