Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 90236 keer)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #20 Gepost op: 10-02-2018, 19:36:04 »
Dit is mijn rare kronkel over de afleveringstitels, ik heb het idee dat ze verwijzen naar de kandidaten:
Aangezien we de tweets van de mol pas achteraf kunnen achterhalen, is dat misschien ook hoe we de afvaller hadden kunnen weten van de week erna.

-Ee n apart verhaal: dubbele e en dubbele a
 jeAn-marc vAn tol, hij ging de aflevering daarna vrij apart naar huis zijn verhaal was apart.
 daarbij staat de dubbele e apart misschien is dan degeen met de dubbele e in zijn/haar naam de mol?
Dan zou rubEn hEin of stinE jEnsen de mol kunnen zijn

-Wisseltruc: dubbele s
Simone weijmanS, Bella was het maatje van simone, dus dat zij naar huis moest is dan een wisseltruc ten opzichte van de afleveringstitel? (vergezocht)

-Kreupelstraat: dubbele a
Nogmaals bellA hAy (Emilio hoe?)

-Vooruitzicht: dubbele o
lOes haverkOrt

-Zienswijzen: geen dubbele letter
Geen afvaller?

blijven over:
eMilio guzMan, oLcay guLsen, rOn bOszhard of Ron boszhaRd.
Daarnaast heeft Stine van vrijwel elke letter een dubbele in haar naam:

Stine Jensen
ss, t, i, nnn, eee, j

rare kronkels of niet, misschien ziet hier iets in?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 19:44:21 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #21 Gepost op: 10-02-2018, 20:24:39 »
Dit lezen na die lange post over een idee dat het hele concept van Wie Is De Mol fundamenteel wijzigt, heeft mijn dag nu al helemaal gemaakt. ::rofl::

Ik geloof er ook niet in maar het deed me wel hier aan denken

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #22 Gepost op: 10-02-2018, 23:38:59 »
Die cirkels van bovenaf beginnen nu wel op te vallen hoor. Het stuk waarin de kandidaten de test maken in aflevering 6 zat er vol mee.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #23 Gepost op: 10-02-2018, 23:40:32 »
Die cirkels van bovenaf beginnen nu wel op te vallen hoor. Het stuk waarin de kandidaten de test maken in aflevering 6 zat er vol mee.

En de aflevering begon weer met zo'n shot van een soort rotonde.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #24 Gepost op: 10-02-2018, 23:50:17 »
En de aflevering begon weer met zo'n shot van een soort rotonde.

Ja Heinz en dat doet me elke keer denken aan dat vreselijke Keizer Karel plein  :(

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #25 Gepost op: 11-02-2018, 04:06:14 »
De rotondes die op het Journaal NOS logo lijken, kwamen weer hevig terug.

En de "Here's Johny" de Mol van Simone kan prima een hint zijn.

Ik geloof er ook niet in maar het deed me wel hier aan denken

Denk dat dat slaat op starten in vijf verschillende landen. Heb je een hoop organisatie, cameramensen etcetera voor nodig en zal een flinke kluif geweest zijn lijkt me  ;D

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #26 Gepost op: 11-02-2018, 05:24:35 »
Denk dat dat slaat op starten in vijf verschillende landen. Heb je een hoop organisatie, cameramensen etcetera voor nodig en zal een flinke kluif geweest zijn lijkt me  ;D

Ja, dat lijkt inderdaad de richting waarin we lijken te moeten denken. Ook bij Art's opmerking bij de kandidaten aankondiging. Maar dat kan ook een aardige afleidingsmanoeuvre zijn, toch? Wij denken na afl 1 dat we alles al gehad hebben, en dan opeens in afl. 8 of zo komt de echte plottwist. Ik zie dat wel als een mogelijkheid waar genoeg voor te zeggen valt.

Het lijkt me na het zien van afl. 6 nu wel echt vast te staan dat de zebrahint geen luchtbel is. Al leek me dat na afl. 4 ook al heel duidelijk, maar de respons van het forum valt tot nu toe heel erg tegen. Zal wel te maken hebben met die andere twee tunnels, of dat mensen er gewoon niet aan willen. Ben benieuwd of daar misschien deze week nu eindelijk verandering in komt. Zie tekening op de muur achter Art, bij de laatste opdracht.

De vraag (voor mij dan): verwijst de zebrahint naar Ruben, naar Olcay, of naar beiden? Voor alle drie de opties valt denk ik genoeg te zeggen. Ik heb enorm ingezoomd op Ruben, dus ga dus deze week wat beter naar Olcay kijken. En ook naar de (stiekem toch wel aantrekkelijke) hypothese dat ze wel eens een mol-duo zouden kunnen vormen. Voor een keertje zou dat toch best gaaf zijn. ;D

EDIT: Nu ik nog wat beter naar die bruine graffiti op de muur achter Art kijk, lijkt het wel te zijn opgebouwd uit een M en een heleboel 2-en. Ik zie er zo al een stuk of 4. Dus toch?
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 09:47:27 door Newbie2 »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #27 Gepost op: 11-02-2018, 12:21:30 »
Als een hint niet logisch en eenduidig naar één kandidaat kan worden uitgelegd, is het geen hint. (Hierbij negeer ik even afleveringstitels. Dat is elk jaar weer een loterij)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #28 Gepost op: 11-02-2018, 12:49:06 »
Even hier in dit topic omdat ik niet zeker ben of ik het goed zie:

Kan het zijn dat in de intro van de hotel opdracht de geboortedatum van Ruben voorbij kwam?
Zijn geboortedatum is 08-06-1982,

Gevormd door de beelden van kamernummers 86 en 82
het nummer 82 ben ik niet zerker van, heb geen HD beeld..


Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #29 Gepost op: 11-02-2018, 13:20:17 »
Als een hint niet logisch en eenduidig naar één kandidaat kan worden uitgelegd, is het geen hint. (Hierbij negeer ik even afleveringstitels. Dat is elk jaar weer een loterij)
Mee eens. Dat was ook mijn argument tegen de schaakhint, je kon er alle kanten mee op. De zebrahint leek in afl. 4 nog alleen voor Ruben op te gaan - althans, zo zag ik het. Dus ik dacht een goede hint te pakken te hebben. In afl.5 vond ik het toch wat vreemd dat de zebra op de muur bij het café bij zowel Ruben als Olcay te zien was. En kon ik wel wat redenen verzinnen om hem eventueel naar Olcay te laten verwijzen, al vond ik die minder sterk. En in afl.6 hebben we nu een zebrahoofd in de graffiti. Dus wat eerst een valide en eenduidige hint leek, vind ik nu inderdaad lastiger te duiden.

Zowel schaak- als zebrahint kunnen eigenlijk alleen eenduidig worden uitgelegd als het om een mol-duo gaat. Dat zou ook een paar overgebleven gaten in mijn Ruben-verdenking dichten. Dus ik heb bijna de neiging om voor die meest onwaarschijnlijke optie te gaan. Moet eerst wel het e.e.a. weer terugzien en bijlezen over Olcay om dat nog wat beter te kunnen onderbouwen, en ik zit ook niet bepaald te wachten op de hoon van het forum. ;D

het nummer 82 ben ik niet zerker van, heb geen HD beeld..
82 of 92 ligt inderdaad het meest voor de hand. Ik zie het ook niet goed. De HD-beelden komen volgens mij pas over een paar dagen beschikbaar (?).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #30 Gepost op: 11-02-2018, 13:22:00 »
82 of 92 ligt inderdaad het meest voor de hand. Ik zie het ook niet goed. De HD-beelden komen volgens mij pas over een paar dagen beschikbaar (?).


Vanavond laat of morgen ten laatste zijn ze beschikbaar volgens mij, maar ik ben pessimistisch over de scherpte van dat kamernummer, want het is toch van een behoorlijke afstand.

Dat we HD-beelden zouden moeten gaan gebruiken, maakt hem ook niet zo toegankelijk voor een aflevering 10.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #31 Gepost op: 11-02-2018, 13:55:27 »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #32 Gepost op: 11-02-2018, 17:22:54 »
het nummer 82 ben ik niet zerker van, heb geen HD beeld..



Ach die HD beelden zijn misschien ook niet echt nodig.
Op basis van de opeenvolgende kamernummers het ook wel te berederen.
Het is echt wel even puzzelen omdat het shot gespiegeld is en er in het zelfde shot ook nog via de spiegel gefilmd is.
Na wat beelden terugkijken kan het misschien 58 zijn. Omdat het dicht in de buurt ligt van kamer 61, die Stine opent.
Dus de gespiegelde boodschap "82" lijkt me best een mogelijkheid.

Edit:
Ook opvallend...  tijden het tonen van de twee kamernummers is steeds "Ruben!"-geroep te horen. Dat kan de hint aleen maar onderstrepen.
Edit2:
Ook de HD beelden laten "82" zien,  (gespeiegelde 58).

Mogelijk dus een hint naar de geboortedatum van Ruben.  86-82 > 08-06-1982

« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 20:27:03 door annebeestje »

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2018, 00:28:02 »
Het nummerbord WI-002-DM, wat eerder dit seizoen een keer was opgevallen, is denk ik geen hint. WI-001-DM bestaat namelijk ook. Het zijn blijkbaar de busjes die het hele seizoen gebruikt worden.

Het kan overigens wel betekenen dat er in nndere nummerborden hints zitten. Blijkbaar is het makkelijk om specifieke nummerborden te laten maken en gebruiken in Georgie.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #34 Gepost op: 12-02-2018, 01:23:52 »
Het nummerbord WI-002-DM, wat eerder dit seizoen een keer was opgevallen, is denk ik geen hint. WI-001-DM bestaat namelijk ook.
Grappig dat je dat opnoemt, Jayq. Ik zag het juist meteen als bevestiging dat er mogelijk 2 mollen zijn, en zie er dus wel een hint in. Zo zie je maar dat we dingen toch allemaal op een andere manier uitleggen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2018, 09:44:57 »
Ik weet niet aan wie dit te linken is, maar tot nu toe is er in elke aflevering een beeld van een kat te zien die voorbij loopt of in de camera kijkt. In afl 3 en 4 viel het me op, maar toen het in afl 5 en in afl 6 weer gebeurde vond ik het wel heel opallend worden.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2018, 12:19:30 »
Ik weet niet aan wie dit te linken is, maar tot nu toe is er in elke aflevering een beeld van een kat te zien die voorbij loopt of in de camera kijkt. In afl 3 en 4 viel het me op, maar toen het in afl 5 en in afl 6 weer gebeurde vond ik het wel heel opallend worden.
Klopt. Maar niet alleen een kat, ook een hond.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #37 Gepost op: 12-02-2018, 12:20:15 »
De trui die Simone draagt in de leader (banen van donkerroze, donkerbruin en zwart) lijkt mij een geabstraheerde weergave van aardlagen met daarin een onderaards gangenstelsel (bruine en zwarte baan) met daarboven een zonsondergang (roze baan).

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #38 Gepost op: 12-02-2018, 14:52:48 »
Tijdens de uitleg voorafgaand aan Groen/Rood zien we de onderstaande shots achter elkaar. Tussen de shots van de rode en groene schermen zit niet zoals gewoonlijk een harde overgang, maar een zachte transitie: alsof het rode scherm groen wordt. Daarna zien we een close-up van Ruben. Zou Ruben een rood scherm hebben gezien als hij zijn naam niet had omgedraaid?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #39 Gepost op: 12-02-2018, 17:56:12 »
Ik weet niet aan wie dit te linken is, maar tot nu toe is er in elke aflevering een beeld van een kat te zien die voorbij loopt of in de camera kijkt. In afl 3 en 4 viel het me op, maar toen het in afl 5 en in afl 6 weer gebeurde vond ik het wel heel opallend worden.


Google Jan Versteegh kat

Jinek
Linda de Mol

Rob de Kat

Volgens mij zitten we allemaal te slapen dit.seizoen