Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 90242 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #280 Gepost op: 8-03-2018, 16:16:51 »
Al had het natuurlijk ook gewoon makkelijker geweest als mensen door hadden dat dit specifieke idee de vorige 17 keren ook niet werkte.

Idd, hoop dat we in s19 de discussie niet nog eens gaan voeren  ::)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #281 Gepost op: 8-03-2018, 16:28:25 »
Idd, hoop dat we in s19 de discussie niet nog eens gaan voeren  ::)

Het is voor mij vooral dat het in allerlei topics wordt neergegooid waar het niet thuis hoort. Apart topic zal mij een hoop ergernis schelen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #282 Gepost op: 8-03-2018, 16:32:33 »
Het is voor mij vooral dat het in allerlei topics wordt neergegooid waar het niet thuis hoort. Apart topic zal mij een hoop ergernis schelen.

Maar dat gaat een extra topic niet oplossen. Bij de Wie Is De Mol poll zal je nog steeds lezen "Waarom mag ik er geen 2 aanduiden?" en bij het tweets topic zal nog altijd staan "Deze tweet geeft duidelijk aan dat er 2 Mollen zijn"

De posts die nu al buiten dit topic staan, zullen ook buiten een '2 Mollen'-topic geplaatst worden denk ik.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #283 Gepost op: 8-03-2018, 16:39:41 »
Naja ik vind dat dat er dus niet thuishoort. Alles over 2 mollen moet gewoon in 1 topic geplaatst worden. Er is namelijk geen oor naar wederwoord. Weerleggingen worden van de hand gewezen met irrationele argumenten. Dan vind ik dat je best mag verlangen dat niks aangaande 2 mollen buiten het daarvoor bestemde topic geplaatst wordt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #284 Gepost op: 8-03-2018, 16:42:11 »
Naja ik vind dat dat er dus niet thuishoort. Alles over 2 mollen moet gewoon in 1 topic geplaatst worden. Er is namelijk geen oor naar wederwoord. Weerleggingen worden van de hand gewezen met irrationele argumenten. Dan vind ik dat je best mag verlangen dat niks aangaande 2 mollen buiten het daarvoor bestemde topic geplaatst wordt.

Kan ik me volledig in vinden hoor. ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #285 Gepost op: 8-03-2018, 16:52:16 »
Idd, hoop dat we in s19 de discussie niet nog eens gaan voeren  ::)

Nou dat hoop ik ook, hoor. Dat het eens en nooit weer is ;D. Een gezellige tunnel is het niet. En nogmaals: ik heb mijn best gedaan om het niet overal neer te leggen, alleen in de daartoe bestemde topics, juist vanwege al die negativiteit. Ik kom nu zelfs bijna dit topic niet meer uit, ook niet als het om de tweet of de afleveringstitel in afl. 9 gaat bijvoorbeeld. Dan maar gewoon hier. De enige lol die ik er nog wel steeds aan heb ik het speurwerk, en dat het allemaal zo mooi klopt. Ik heb bijna geen los puzzelstukje meer over, terwijl ik dat in de andere tunnels wel zie. Als het niet zo mooi klopte, aflevering na aflevering, was ik er echt allang mee gestopt.
 
Ik vind het idee van een apart topic volgend jaar ook prima, trouwens. Het lijkt me stug dat ik daar dan vaak te vinden ben, want zo'n aanhanger van dit soort theorieën ben ik niet.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #286 Gepost op: 8-03-2018, 17:03:32 »
Maar dat gaat een extra topic niet oplossen. Bij de Wie Is De Mol poll zal je nog steeds lezen "Waarom mag ik er geen 2 aanduiden?" en bij het tweets topic zal nog altijd staan "Deze tweet geeft duidelijk aan dat er 2 Mollen zijn"

De posts die nu al buiten dit topic staan, zullen ook buiten een '2 Mollen'-topic geplaatst worden denk ik.

Mmm.... mijn ervaring is toch dat een apart topic hiervoor goed werkt. En er zijn altijd wel mensen die eraan herrinneren dat er een apart topic voor is als het toch offtopic gebeurd. Ik ben heel erg voor een apart topic omtrent dit onderwerp. Zeker gezien dit verder zo een leuke site is. Iemand die kort vraagt waarom er geen 2 mollen mogen worden ingevuld vind ik een stuk minder erg dan ellelange verhalen hierover in meerdere topics te lezen. Maakt me verder niet uit hoor. Maar je leest ook de frustraties van beide partijen steeds die soms zelfs onvriendelijk worden. Zo een gevoelig onderwerp is wat mij betreft topic waardig.

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #287 Gepost op: 8-03-2018, 17:11:37 »
Nou dat hoop ik ook, hoor. Dat het eens en nooit weer is ;D. Een gezellige tunnel is het niet. En nogmaals: ik heb mijn best gedaan om het niet overal neer te leggen, alleen in de daartoe bestemde topics, juist vanwege al die negativiteit. Ik kom nu zelfs bijna dit topic niet meer uit, ook niet als het om de tweet of de afleveringstitel in afl. 9 gaat bijvoorbeeld. Dan maar gewoon hier. De enige lol die ik er nog wel steeds aan heb ik het speurwerk, en dat het allemaal zo mooi klopt. Ik heb bijna geen los puzzelstukje meer over, terwijl ik dat in de andere tunnels wel zie. Als het niet zo mooi klopte, aflevering na aflevering, was ik er echt allang mee gestopt.
 
Ik vind het idee van een apart topic volgend jaar ook prima, trouwens. Het lijkt me stug dat ik daar dan vaak te vinden ben, want zo'n aanhanger van dit soort theorieën ben ik niet.

Jouw puzzel donderd zaterdag als Jan’s kaartenhuis in elkaar. Dat is geen onvriendelijkheid maar een belofte.

Zoals eerder gezegd ik respecteer je vasthoudendheid.  ;D

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #288 Gepost op: 8-03-2018, 17:31:52 »

 wat als ik je zeg dat je DE hint al vindt in de eerste shot als Jan zijn kamer binnenloopt?  Alleen kan je er op dat moment nog niets mee aanvangen....en moet je de ganse serie door, al dan niet via tunnels of snelweg.
Maar eens je het gezien hebt is het verrassend simpel.

Succes!

Dank je Beagle. Ik heb meteen gekeken. En zag:
1. Het tapijt lijkt in de deuropening op de vingerafdruk van het widm logo, maar dat is op de gang en de hele kamer hetzelfde;
2. Er is een Barbie-achtig type op de tv.
3. Jan en JM verdelen de bedden.

ik zie dus iets over het hoofd... of interpreteer het niet goed. Het tapijt lijkt me geen hint, bovendien denk jij dat Olcay de mol is. De blonde barbie als verwijzing naar haar zien vind ik een belediging voor Olcay en als hint te gemakkelijk.
Ik geef het op,  :( Zaterdag zullen we het allemaal zien

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #289 Gepost op: 8-03-2018, 17:46:23 »
‘Et tu Brute?’

Net als Ruben draagt Art bij het theater donkerbruin, dacht ik zo. (overigens later bij het circus donkerblauw). En let ook eens op de smurfen!

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #290 Gepost op: 8-03-2018, 17:57:20 »
Dank je Beagle. Ik heb meteen gekeken. En zag:
1. Het tapijt lijkt in de deuropening op de vingerafdruk van het widm logo, maar dat is op de gang en de hele kamer hetzelfde;
2. Er is een Barbie-achtig type op de tv.
3. Jan en JM verdelen de bedden.

ik zie dus iets over het hoofd... of interpreteer het niet goed. Het tapijt lijkt me geen hint, bovendien denk jij dat Olcay de mol is. De blonde barbie als verwijzing naar haar zien vind ik een belediging voor Olcay en als hint te gemakkelijk.
Ik geef het op,  :( Zaterdag zullen we het allemaal zien


Niet opgeven Woodstock, neem er mijn lijstjes bij...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Meer kan ik je echt niet geven...

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #291 Gepost op: 8-03-2018, 18:21:21 »
Nou dat hoop ik ook, hoor. Dat het eens en nooit weer is ;D. Een gezellige tunnel is het niet. En nogmaals: ik heb mijn best gedaan om het niet overal neer te leggen, alleen in de daartoe bestemde topics, juist vanwege al die negativiteit. Ik kom nu zelfs bijna dit topic niet meer uit, ook niet als het om de tweet of de afleveringstitel in afl. 9 gaat bijvoorbeeld. Dan maar gewoon hier. De enige lol die ik er nog wel steeds aan heb ik het speurwerk, en dat het allemaal zo mooi klopt. Ik heb bijna geen los puzzelstukje meer over, terwijl ik dat in de andere tunnels wel zie. Als het niet zo mooi klopte, aflevering na aflevering, was ik er echt allang mee gestopt.
 
Ik vind het idee van een apart topic volgend jaar ook prima, trouwens. Het lijkt me stug dat ik daar dan vaak te vinden ben, want zo'n aanhanger van dit soort theorieën ben ik niet.

Newbie, laat het niet aan je hart komen. Ik heb dit soort afkraken vorig jaar ook meegemaakt.
Jij vindt net als ik het speuren leuk.  Daarom maak ik  me niet druk over de ontelbare "vervuilde" topics.

Er zijn hier nu eenmaal een aantal mensen die zichzelf graag in de nerd/expert zetel hijsen en net als Olcay vanuit haar grote machine de mensen in de kleine karretjes maar belachelijk vinden.

Jouw 2 mollen theorie klopt niet, al is het maar, vanuit mijn mening, dat de Vlaamse eigenaars van het originele format een dergelijk afwijken nooit zouden toestaan.

Maar niet getreurd : jouw tunnel dondert zaterdag maar half naar beneden want je hebt veel te veel wel juiste hints gevonden.
Anderen zullen volledig bedolven raken en luidkeels roepen dat WIDM hen bedrogen heeft.

Dit forum is ook maar een afspiegeling van de maatschappij.

Nog veel speurfun gewenst!

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #292 Gepost op: 9-03-2018, 00:48:43 »
"Et tu, Brute (Ook gij, Brutus)"

Dat zie ik Jan niet zeggen, Olcay niet zeggen ...

Dat past volkomen in rUBEN z'n biechtgesprekken,
iemand trouwens gelet op Ik was stupéfait ,
was na Loes geloof ik ?  ::vergroot::

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #293 Gepost op: 9-03-2018, 01:00:09 »
Newbie, laat het niet aan je hart komen. Ik heb dit soort afkraken vorig jaar ook meegemaakt.
Jij vindt net als ik het speuren leuk.  Daarom maak ik  me niet druk over de ontelbare "vervuilde" topics.


Mooi gezegd ! En, ik heb ook genoten van al het speuren en lezen ,
minder van het genegeerd worden op eigenlijk wel mooie dingen  en het telkens weer zelfde afkraken terug zien komen ..


Enfin,
nog 2 dagen , ...
W'll meet again !  ;D

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #294 Gepost op: 9-03-2018, 08:13:17 »
Dat zie ik Jan niet zeggen, Olcay niet zeggen ...

Dat past volkomen in rUBEN z'n biechtgesprekken,
iemand trouwens gelet op Ik was stupéfait ,
was na Loes geloof ik ?  ::vergroot::


Voor mij was de stupefait logisch omdat Ruben op dat moment nog Loes als zijn mol zag.
Op dat moment stortte zijn tunnel dus in en begreep hij er niets meer van.
Logisch...vermits al de anderen ook groen hadden.
Hoe kon het dan dat hij ook nog in het spel was?

Mijn mol is Olcay dus ik denk dat Ruben daar gered is dooor het m/v element.
Als de anderen Ruben als mol zagen zaten zij dus fout op deze vraag, wat R alvast een puntje extra geeft als ik ervan uitga dat iedereen fout zat op de vraag Wie is de mol?


Wat de et tu Brutus betreft : ik denk dat het vraagteken hier belangrijk is...we weten nog niet wie Brutus is..
Als ik de zin uitspreek hoor ik de Franse "Est-tu Brutus?"
Een Engels anagram zou kunnen zijn "Truest, but you?"  of "Bet u uterus?" wat een aanduiding zou zijn dat de mol een vrouw is... in lijn met de EVA van het onder elkaar geplaatste Een Verhaal Apart.





Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #295 Gepost op: 9-03-2018, 09:17:45 »
Genoeg gespeurd de afgelopen weken, het was een prachtig seizoen!
Mijn slotconclusie: er is EE N mol, en die bestaat dit seizoen uit 2 deeltijd-mollen. Samen 1 FTE.

Opvallend: als ze samen zijn (afl. 1, verhuisopdracht), brengen ze geld in de pot. Ik denk daarom dat ze beiden voor geld hebben gekozen in opdr 4.2, en dat Jan de groepsvrijstelling koos. Maar als anderen een kans hebben om hen het mollen te verhinderen, mogen ze blijkbaar mollen.

Art heeft het verschillende keren gehad over een rol(Ruben-Olcay)verdeling, en met wat meer man/vrouwkracht hadden we die misschien ook kunnen ontdekken. Door te letten op tekenen van samenwerking in de verschillende opdrachten bv. Zoals het moment dat Olcay heel sneaky een briefje met een aanwijzing naar geld pakt uit Rubens hand in opdr 6.1, die zich daar niet tegen verzet. En zo zullen er mogelijk toch meer momenten geweest zijn.
Daar ben ik dus helaas allemaal niet aan toegekomen. Wel heb ik nog een aanzetje gemaakt door te kijken in welke opdrachten Ruben en Olcay lijken te mollen, of een poging daartoe doen (zie bijgaand tabelletje). Ik heb de balans uiteindelijk na wat wikken en wegen gelijk getrokken (beiden in de helft van de 25 opdrachten), maar hij zou ook licht in het voordeel van Olcay kunnen uitslaan, wat ook zou aansluiten bij wat anderen hebben gevonden in FTM. Dat zou dan ook weer passen bij het twitter-filmpje, waarin Ruben zegt dat hij wat gereserveerd is. Feit is dat Olcay Ruben vanaf het begin verdacht gemaakt heeft, en hij dus een ideale bliksemafleider zou zijn. Dus 50-50, 40-60, 25-75? ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat als ze samen EE N volle Mol zijn, er geen spelregels of reglementen zijn geschonden. Wel wordt het zo veel lastiger om ze te vinden, dus ja, vertrouwde spelstrategieën lopen dood. En ik denk dat dat ook de reden is dat de makers er zoveel leuke en goed verstopte aanwijzingen in hebben gestopt dit jaar. Het silhouette achter Jean-Marc, dat zowel Olcay als Magere Hein kan voorstellen. Mooi, toch? En met als hoogtepunt van creativiteit toch wel de zebrahint, die de Mol dit jaar niet alleen met “het mol-logo” en de oren van de zebra aanwees, maar zelfs nog een laagje dieper, met het schilderij achter het duo (13 = M). En die bovendien verschillende voor- en terugverwijzingen kreeg in de andere afleveringen.

Twee mollen kunnen gemakkelijk de pot leeg trekken, daar is geen lol aan natuurlijk. Maar een mol-duo dat niet veel voorkennis meekrijgt en gebonden is aan bepaalde regels kan dat niet. En dat is wel zo fair tegenover de kandidaten, en de uiteindelijke winnaar. In mijn visie is dat Jan. In de twitter-filmpjes gebruiken Ruben en Olcay het woord mol èn kandidaat, zoals Art dat ook al deed op TV in hun hotelkamer. Het begon met de aankondiging op 11 november: 11-11. Het eindigt met de WIDM-fandag op 17-03, 2018. opnieuw 11-11. Het is allemaal geen rocket science, maar we zullen het zien. Om met Olcay in afl. 9 te spreken, met die merkwaardige woorden aan het eind van een spel: “Let the game begin”. (h ega me, Hein is mijn partner). En ze heeft hem zo te zien ook nog even gedag gezegd onderweg naar de test (@topic Olcay Gulsen).

Ik vond het een moeilijk (vanwege alle tegenwind hier) maar fantastisch seizoen, dank aan alle mede-puzzelaars op het forum hier voor alle inzichten en inspiratie, en bovenal lof aan de makers die ons dat plezier hebben gegeven! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2018, 09:21:38 door Newbie2 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #296 Gepost op: 9-03-2018, 09:41:50 »
Mijn slotconclusie: er is EE N mol, en die bestaat dit seizoen uit 2 deeltijd-mollen. Samen 1 FTE.


Mijn slotconclusie: je bent stronteigenwijs, snapt de opzet van het spel niet en blijft tot vervelends toe een heleboel draadjes vervuilen. Graag volgend jaar een eigen draadje voor deze onzin aanmaken, dan blijft de rest tenminste verschoond. Want het argument dat we het dan maar niet moeten lezen, gaat niet op: het staat overal. Dus ook in topics die heel ergens anders over gaan. Ik word niet zo heel gauw boos, maar het is echt niet leuk meer wat je doet en aan de reactie van vele anderen te zien ben ik beslist niet de enige die zich ergert.

Ik zal het je nog één keer uitleggen: morgen wordt de Mol onthuld. De enige echte Mol. De Mol die het hele seizoen 100 procent van de tijd de Mol was. In zijn/haar eentje, zonder deeltijd-Mol of wat dan ook. Punt!




Wat de et tu Brutus betreft : ik denk dat het vraagteken hier belangrijk is...we weten nog niet wie Brutus is..
Als ik de zin uitspreek hoor ik de Franse "Est-tu Brutus?"
Een Engels anagram zou kunnen zijn "Truest, but you?"  of "Bet u uterus?" wat een aanduiding zou zijn dat de mol een vrouw is... in lijn met de EVA van het onder elkaar geplaatste Een Verhaal Apart.

Dat anagram klopt niet, want er zit geen y in en bovendien is het niet Est tu Brutus, maar 'Et tu Brute'. Helaas klopt er dus niks van.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2018, 10:01:24 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Henk100

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #297 Gepost op: 9-03-2018, 09:59:39 »
Beste newbie2
Wat een prachtige bijdrage lever je weer vandaag, dankjewel!
Ik ben het helemaal niet met je theorie eens, maar dat hoeft ook niet. Dat is juist het leuke van Wie Is De Mol, al die verschillende gedachten al dan niet vanuit gegraven tunnels. Ik hoop dat je op je eigen wijze door blijft gaan tegen de diverse stromen en stormen. Het geeft mij veel plezier en houdt me scherp.
Veel plezier zaterdag!
Rustig aan Jan!

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #298 Gepost op: 9-03-2018, 10:48:04 »

Mijn slotconclusie: je bent stronteigenwijs, snapt de opzet van het spel niet en blijft tot vervelends toe een heleboel draadjes vervuilen. Graag volgend jaar een eigen draadje voor deze onzin aanmaken, dan blijft de rest tenminste verschoond. Want het argument dat we het dan maar niet moeten lezen, gaat niet op: het staat overal. Dus ook in topics die heel ergens anders over gaan. Ik word niet zo heel gauw boos, maar het is echt niet leuk meer wat je doet en aan de reactie van vele anderen te zien ben ik beslist niet de enige die zich ergert.

Ik zal het je nog één keer uitleggen: morgen wordt de Mol onthuld. De enige echte Mol. De Mol die het hele seizoen 100 procent van de tijd de Mol was. In zijn/haar eentje, zonder deeltijd-Mol of wat dan ook. Punt!




Dat anagram klopt niet, want er zit geen y in en bovendien is het niet Est tu Brutus, maar 'Et tu Brute'. Helaas klopt er dus niks van.

Een goede speurder leest op zijn minst correct wat er staat. Met zulke slechte ogen begrijp ik dat je al wat in je weg zit vervuiling noemt. ::rofl::

Ik schrijf duidelijk HOOR ik de Franse Est-tu
En u wordt door moderne mensen gelezen als Y

Bij de Bet u uterus hou ik wel een t over.... heb ik ook pas achteraf gezien. maar ja, ik gebruik ook het ZOU KUNNEN.

En wat je boze opmerking aan Newbie betreft, hij heeft evenveel rechten om hier te posten als jij.  Er staan 10-tallen reacties op het forum die vervelen door hun voortdurend herhalen en eigenzinnigheid.

Zelf geloof ik niet in 2 mollen, al moet ik toegeven dat ik het niet volledig kan neersabelen als wat ik als het ultieme bewijs voor Molcay beschouw waar blijkt te zijn.
Ik zie daar idd ook iets bewegen in Ruben's richting.
Maar dat zullen we zaterdag zien....

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #299 Gepost op: 9-03-2018, 10:55:13 »
Ja, maar het is 'tu' en niet 'u'. Bovendien is het Frans en dan heeft het toch echt een U-klank en klinkt het allerminst als You.
Overigens waardeer ik je inventiviteit, hoor.

Verder mag iedereen natuurlijk posten wat hij wil, maar als tientallen keren is uitgelegd (off topic nota bene, omdat de betreffende draadjes een ander onderwerp hebben) dat twee mollen uitgesloten zijn en iemand blijft dan toch maar doorgaan, dan wordt dat vervelend. Maar goed, ga vooral niet alleen op mijn mening af, maar lees de tientallen klachten van andere aangaande dit gedrag. Nu is er wel genoeg over gezegd. Morgen de onthulling van de one-and-only Mol! 
 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!