Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 90230 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #320 Gepost op: 10-03-2018, 13:31:28 »
Ik denk dat er niks mis is met dit topic, want verborgen aanwijzingen zijn deel van WIDM. Echter sommige theorieën zijn geen deel van WIDM, waaronder de hier besproken 2-mollentheorie. Daarom lijkt dit onderwerp me geen onderwerp voor dit topic. Als je over dat soort dingen wil speculeren, leuk, ga je gang, maar dan niet hier.


Als je het idee hebt dat hier iets niet in dit topic thuishoort, druk op de meld moderator knop, of PM één van ons, dat je het afgesplitst ziet. Dan kunnen we er misschien iets aan doen.  ::jaja:: Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #321 Gepost op: 10-03-2018, 20:00:57 »
De Heilige Graal der WIDM hints. ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #322 Gepost op: 10-03-2018, 20:35:04 »
Als je het idee hebt dat hier iets niet in dit topic thuishoort, druk op de meld moderator knop, of PM één van ons, dat je het afgesplitst ziet. Dan kunnen we er misschien iets aan doen.  ::jaja:: Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd.

Ik heb minstens een keer gemeld dat overal dat twee mollen gedoe heel vervelend werd, maar daar hebben jullie niets mee gedaan...

Verder volledig met Evelien eens.

En nu volgt de onthulling van die ENE mol! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #323 Gepost op: 10-03-2018, 21:32:21 »
1 mol, en wat voor een mol!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #324 Gepost op: 10-03-2018, 22:31:25 »
Verborgen aanwijzingen

 
Dit seizoen zat weer vol met verborgen aanwijzingen naar de identiteit van de Mol.

De afleveringstitels wijzen als vanouds allemaal naar de Mol.

 De titel van aflevering 1 is “Een verhaal apart”. Tijdens het in beeld verschijnen van deze titel vertelt de Mol als voice- over over de start van het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? Een apart verhaal. En zeker in deze vertellende vorm.
 In diezelfde aflevering zegt de Mol in de taxi onderweg naar de locatie van de kluis: “M 18. Thanks Art. Dat wist ik al”, een verwijzing naar zijn voorkennis en dus naar zijn identiteit. Je ziet de Mol in het café ook de letter M uitbeelden met zijn handen wanneer hij aan een medewerker vraagt of en waar er een gouden boog te vinden is in Kiev. Wederom een aanwijzing naar de identiteit van de Mol. En op het schaakbord staat de witte koning op positie D1, wat op de landkaart van alle kandidaten het vak is waarin Kiev ligt. De stad waarin de Mol zich bevindt.

“Wisseltruc”, de titel van aflevering 2 refereert aan de Mol die tijdens de opdracht “wisselgeld” als eerste oppert om de € 10 briefjes per twee op het bord te spelden. Door dit gesjoemel met geld zijn er niet genoeg plusbiljetten om al de vakjes te bedekken.
 Bij de opdracht “aanschuiven” in het theater kiest de Mol ervoor om voor geld in de pot te spelen in plaats van naar de loge van Ron te gaan. Dat terwijl de Mol weet dat hij, en dus ook de rest van de groep fout zit. De Mol misleidt zo bij een geldtransactie, de letterlijke betekenis van “wisseltruc”. Het meest bizarre dilemma waar de kandidaten tijdens de “niets is wat het lijkt” opdracht in aflevering 4 voor staan is het beantwoorden van de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Of de vraag nu met een “ja” of “nee” wordt beantwoord, de Mol besluit om bij alle kandidaten vlak langs te lopen. Toch ziet niemand de Mol. Net zoals niemand de verborgen aanwijzing in de vraag ziet. Als je alle beginletters neemt van de woorden uit de zin: WJNAWWDMI en daar WIDM (de afkoring van Wie is de Mol?) vanaf trekt houd je de volgende letters over: WW en JAN. Het WachtWoord op deze vraag is JAN.
 De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent – refereert aan het feit dat de Mol bij iedereen langsloopt maar niemand dit ziet en er een oplossing zit in de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? wat ook niemand van de kandidaten is opgevallen.

 In aflevering 5 is de juiste oplossing van de opdracht “woordzoekers”: Streepte de Mol de Mol weg? Het antwoord op die vraag is; ja, want dat doet de Mol. Een verborgen aanwijzing naar zijn identiteit. Deze Mol doet er bovendien nog een schepje bovenop door het woord “Mol” niet zomaar door te strepen maar met de letter M, van Mol. En omdat de woorden “de Mol” twee keer in de oplossing voorkomen, komt ook de naam van de Mol; Jan, als enige twee keer in de puzzel voor. De Mol heeft duidelijk andere visies dan de rest van de kandidaten op de opdracht “woordzoekers”, wat refereert aan de titel van de aflevering “zienswijzen”.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #325 Gepost op: 10-03-2018, 22:31:46 »
Vervolg:

De titel van aflevering 6 was “verlost”. De Mol wordt als eerste verlost uit een kamer bij de opdracht “sleutelpositie”. De Mol wordt verlost van het meenemen van iemand tijdens de opdracht “lada’s met lading” omdat hij zo goed zijn best doet bij de eerste keer pakken door voorkennis over de opdracht. En de Mol is de eerste die verlost wordt van het zien van zijn scherm tijdens de executie bij de opdracht “Groen/Rood”. De Mol is bij deze laatste opdracht ook degene die als antwoord op een vraag van Art de cijfers “1” en “8” uitspreekt, een verwijzing naar de Mol van seizoen 18.

“Schijn Werper”, de titel van aflevering 7 refereert aan de Mol die tijdens alle opdrachten doet alsof hij erg zijn best doet maar dat eigenlijk niet doet. Bij “oplichten” verzaakt de Mol met de lampen opdracht waar hij ook nog eens letterlijk in de schijnwerper komt te staan nadat de eerste lamp is ingedraaid. Bij “praten als brugman” is de Mol de enige die niet schildert. En bij “per ongeluk” bouwt de Mol een molshoop van de blauwe pakketten. De Mol houdt tijdens deze laatste opdracht ook een rood pakket in zijn hand met daarop de naam van het eindstation; Tsemi, wat een anagram is van “It’s me”. Erboven staat in het Georgische schrift de naam van de Mol, Jan. Bij de wrap blijken er twee rode pakketten niet bezorgd te zijn. Wiens schuld? It’s me, Jan.

 Bij Vardzia is de Mol degene die meezingt met de zanggroepen. De titel van de achtste aflevering “gelijkgestemd” refereert hier aan.

 Aflevering 9 heeft als titel “finalist” wat letterlijk laatste betekent. Het verwijst naar de Mol die de laatste is bij de opdracht “maneschijn” waarvan de maan goedgekeurd wordt. Daarnaast komt hij als laatste aan bij de opdracht “Tabatskuri”. En om alle twijfel weg te nemen pakt de Mol wel het geld bij de finale-test maar komt hij zonder envelop aan bij de testcomputer. Dit in tegenstelling tot Ruben die wel met de envelop op zijn tafel aan het testen is. En de eindtijd van de finale-test van de Mol; 11:07. Bij elkaar opgeteld 18. Een laatste verwijzing naar de Mol van Wie is de Mol? seizoen 18.


Ik vind ze eerlijk gezegd in veel gevallen vergezocht en niet eens echte aanwijzingen. Bij het teruglezen denk ik bij de meeste "hints" niet "als ik die had gezien/ontrafeld had ik geweten dat Jan de mol was"
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 22:39:55 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #326 Gepost op: 10-03-2018, 22:35:54 »
Ik vind het wel stom dat er in een afleveringstitel een spelfout zit: De EE bij EE N VERHAAL APART.
Hoe kan het dat je dat als programmamakers niet opmerkt...
Zo zijn er wel meer dingen waarvan ik denk dat het vrij slordig is; zeker gezien het een programma is waar verborgen hints een ding zijn.

Al met al veel hints waarvan ik denk: ja dat kan je ook op iemand anders laten slaan. Bijvoorbeeld "verlost", de anderen zijn ook verlost etc...

Ik vond het wel echt toffe acties dat hij gemeen lacht naar de camera, maar hij heeft ook veel molacties laten liggen. Volgens mij was z'n doel niet zoveel mogelijk geld uit de pot halen, maar meer grappige dingen uithalen voor de neus van de rest. Als penningmeester had ie wel een stunt kunnen uithalen en als hij bij dat hotel geen 200 euro had binnengehaald was ie echt niet verdachter geweest denk ik.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 22:52:05 door Geel scherm »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #327 Gepost op: 10-03-2018, 22:53:27 »
Ik kan het echt niet geloven, mijn hint uit de promo is werkelijk een hint.
Echt geschokt! Het ergste is nog dat ik er nog steeds ben ingetrapt.
BESTE MOL OOIT!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #328 Gepost op: 10-03-2018, 23:33:41 »
Toch goed gevonden Nigel. Ik vond hem altijd heel sterk, maarja Jan kon de mol toch niet zijn?  ::)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #329 Gepost op: 10-03-2018, 23:40:54 »
Ik vind ze eerlijk gezegd in veel gevallen vergezocht en niet eens echte aanwijzingen. Bij het teruglezen denk ik bij de meeste "hints" niet "als ik die had gezien/ontrafeld had ik geweten dat Jan de mol was"

Ik ga morgen eens rustig alle verborgen hints bekijken, maar als ze in de lijn liggen van de afleveringstitels ga ik daar waarschijnlijk niet heel vrolijk van worden. En ik dacht nog wel dat de aanwijzingen die ik vond vergezocht waren. ::rofl:: Dan vond ik de achteraf-niet-hints naar enkele andere kandidaten minimaal even sterk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline TalpaEuropaea

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #330 Gepost op: 10-03-2018, 23:45:54 »
De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent.

In welke taal precies?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #331 Gepost op: 10-03-2018, 23:48:29 »
De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent.

In welke taal precies?
Dat vroeg ik me ook af idd. Ik heb nog zo veeeeel vragen...

Offline TalpaEuropaea

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #332 Gepost op: 10-03-2018, 23:49:16 »
Ik kan het echt niet geloven, mijn hint uit de promo is werkelijk een hint.
Echt geschokt! Het ergste is nog dat ik er nog steeds ben ingetrapt.
BESTE MOL OOIT!

Welke? Dat Jan de M uitbeeld bij de balie en een boog maakt met handen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #333 Gepost op: 10-03-2018, 23:54:39 »
Welke? Dat Jan de M uitbeeld bij de balie en een boog maakt met handen?

Ik had deze al in het Jan topic geplaatst op 14 jan 

zo stom dat ik toch voor Stine bleef gaan  ::) ::rofl::

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #334 Gepost op: 10-03-2018, 23:56:55 »
De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent.

In welke taal precies?
Ik kan hem ook niet vatten. Tig keer gelezen. Kom er niet uit. Iemand anders wel? ::)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #335 Gepost op: 11-03-2018, 00:00:53 »
De titel van de aflevering; “vooruitzicht” – dat letterlijk “de oplossing niet zien” betekent.

In welke taal precies?

Ik denk dat de redacteur  hier een paar spaties en mogelijk ook deels een woordje te veel én een te weinig heeft gebruikt. ::tandpastasmiley::

(Voor)  uit (het) zicht

Maar dan nog is 'de oplossing niet zien' niet de juiste betekenis.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 00:02:59 door Marisa »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #336 Gepost op: 11-03-2018, 00:02:32 »
Ik kan hem ook niet vatten. Tig keer gelezen. Kom er niet uit. Iemand anders wel? ::)

Gevalletje ZCT ::)  ::rofl::

Precies ook waarom ik mij nooit focus op hints.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #337 Gepost op: 11-03-2018, 00:03:02 »
Welke? Dat Jan de M uitbeeld bij de balie en een boog maakt met handen?

Nee, nee, nee.

Deze:

Wil Je Nu Al Weten Wie De Mol Is?
WJNAWWDMI - WIDM? = JNA -> JAN

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #338 Gepost op: 11-03-2018, 00:05:23 »
Gevalletje ZCT ::)  ::rofl::

Precies ook waarom ik mij nooit focus op hints.

Hahahaha oh ja die hint  ::)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #339 Gepost op: 11-03-2018, 00:34:19 »
Niks over het 'Blijf jij maar graven, Jan' dat aan het begin van de uitzendingen zat.  ???

De meeste afleveringstitels vind ik als hint niet erg sterk. Vooral 'vooruitzicht' natuurlijk, waar niks van klopt. Maar bijvoorbeeld ook 'zienswijzen'. De mol heeft sowieso een andere visie dan de kandidaten op élke opdracht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.