Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk  (gelezen 45381 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #100 Gepost op: 19-02-2018, 22:43:38 »
Kan je met de HD beelden ook beter zien of Simone in haar karretje zit? Je ziet een beetje een rode plek. Morgen achter de computer maar eens HD bekijken
Wat is dat voor een klein doosje links op de laatste foto? Een doosje met een rood plaatsnaamopschrift wellicht?  ::vergroot::

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #101 Gepost op: 19-02-2018, 22:46:49 »

Aan de kant van Simone's wagon staat duidelijk iemand met gespreide benen, maar met een zwart shirt. Aangezien niemand van de kandidaten hier aan voldoet, is het een cameraman. Met andere woorden: Er is niemand om die doos op te vangen.

Op het platform tussen Olcay's en Jan's wagon zien we iemand met lichte bovenkleding:

Dat zou Ruben kunnen zijn, maar ik denk eerlijk gezegd van niet.


Weet je het zeker wat betreft kleding kleuren?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #102 Gepost op: 19-02-2018, 22:48:25 »
Weet je het zeker wat betreft kleding kleuren?

Ik ben nu zelfs heel zeker dat het Ruben zeker niet is. ;)

Kan je met de HD beelden ook beter zien of Simone in haar karretje zit? Je ziet een beetje een rode plek. Morgen achter de computer maar eens HD bekijken

Simone zit in haar karretje en komt op het moment dat de doos valt naar buiten met een doos in haar handen. Ze heeft de doos dus zien vallen:

« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 23:00:38 door Hulpmol »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #103 Gepost op: 20-02-2018, 00:05:49 »

Simone zit in haar karretje en komt op het moment dat de doos valt naar buiten met een doos in haar handen. Ze heeft de doos dus zien vallen:


In dat geval, lijkt het me duidelijk toch?  ;D

Overigens lijkt me het me heerlijk om straks te zien wie zomaar 'perongeluk' een doosje of 2 naar buiten heeft weten te werken  ::hypocriet::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #104 Gepost op: 20-02-2018, 08:58:09 »
Wat is dat voor een klein doosje links op de laatste foto? Een doosje met een rood plaatsnaamopschrift wellicht?  ::vergroot::

Er zit daar idd een kleinere doos onder de grote blauwe. En wat verder rechts zie je duidelijk een gele doos. Verder allemaal blauwe. Kleine moeite dus voor Jan (mocht hij de mol zijn) om de gestapelde dozen er gewoon om te smijten tot een grote molshoop. Vind je niets meer in terug achteraf.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #105 Gepost op: 20-02-2018, 11:09:53 »
Kan je met de HD beelden ook beter zien of Simone in haar karretje zit? Je ziet een beetje een rode plek. Morgen achter de computer maar eens HD bekijken
In dezelfde scene? (net voor de doos valt dus)

Ja, in de eerste wagon achter het 2de raam is een rode 'vlek' te zien. Misschien dat er op de HD beelden is te zien of het Simone of iets anders is.

Offline joadeboa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #106 Gepost op: 20-02-2018, 11:47:08 »
Conclusie de doos kan niet gevallen zijn I.V.M Veiligheidskoord  ::rofl::

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #107 Gepost op: 20-02-2018, 12:17:49 »
Conclusie de doos kan niet gevallen zijn I.V.M Veiligheidskoord  ::rofl::


Als je de opdracht op de website terugkijkt zie je rond 9:06 - 9:08 een shot met rechts het tussenstuk. Daar zie je dat er maar 1 kettinkje hangt en dat die hoog genoeg hangt voor een doos om onderdoor te rollen. Ik denk dat die wel degelijk is gevallen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 14:39:25 door Orphen89 »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #108 Gepost op: 20-02-2018, 13:07:41 »
Ik heb het sterke vermoeden dat er minimaal een gele/groene/blauwe doos van de trein is gegooid. Zo hou je op een eenvoudige manier 1500 euro uit de pot. Als ik Mol zou zijn zou ik hoe dan ook één van die drie weg werken...
Dan klopt de eindscore qua dozen in ieder geval niet. Je constateert samen dat alle wagons één kleur bevatten, maar je weet niet met hoeveel dozen je begon en dus ook niet of er eentje ontbreekt.

Ik denk niet dat De Mol het risico wilde lopen dat er een doos op een verkeerde plek werd ontdekt. Is veel te gevaarlijk.
Het feit dat er twee dozen niet goed waren (ontbraken?) kan wijzen op het volgende:
- er zijn twee dozen verwisseld / niet op de goede plek gezet
- er staat 1 doos niet op de goede plek / de tweede doos is vermist
- er zijn twee dozen vermist

Ik denk zelfs aan het laatste. De Mol zal zich willen concentreren op de 1500 euro uit de pot houden, de 9 dozen met 250 zullen hem/haar een zorg zijn. Die kunnen onmogelijk allen door De Mol "gecontroleerd" worden. Als hij nu zorgt dat er één of twee gele/groene/blauwe dozen niet aankomen is zijn opdracht al geslaagd...
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 13:09:24 door KingLennart »

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #109 Gepost op: 20-02-2018, 14:38:07 »
Ik heb het sterke vermoeden dat er minimaal een gele/groene/blauwe doos van de trein is gegooid. Zo hou je op een eenvoudige manier 1500 euro uit de pot. Als ik Mol zou zijn zou ik hoe dan ook één van die drie weg werken...
...

Maar dit zou dan door de kandidaten onmogelijk opgemerkt kunnen worden, toch?
Zou de productie alles precies uit geteld hebben? Of hebben ze alleen gekeken of ergens verkeerde kleurtjes staan?
Het lijkt mij echt vrij gemakkelijk om een pakketje naar buiten te gooien (desnoods door hem eerst klein te maken), dan zou de opdracht direct al niet meer lukken. Ik ga er niet van uit dat de kandidaten eigenlijk eerst alle pakjes zouden moeten tellen voordat ze gaan sorteren en dan op het einde weer tellen. Door het grote aantal lijkt me dat gewoon niet reëel.

Rode pakjes van de trein gooien, geloof ik dan weer wel. Daar hebben kandidaten tenminste nog enig zicht op (ze kunnen een beetje inschatten of het aantal pakjes dat op elk station achter blijft een redelijk aantal is).

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #110 Gepost op: 20-02-2018, 14:41:38 »
Maar dit zou dan door de kandidaten onmogelijk opgemerkt kunnen worden, toch?
Zou de productie alles precies uit geteld hebben? Of hebben ze alleen gekeken of ergens verkeerde kleurtjes staan?
Het lijkt mij echt vrij gemakkelijk om een pakketje naar buiten te gooien (desnoods door hem eerst klein te maken), dan zou de opdracht direct al niet meer lukken. Ik ga er niet van uit dat de kandidaten eigenlijk eerst alle pakjes zouden moeten tellen voordat ze gaan sorteren en dan op het einde weer tellen. Door het grote aantal lijkt me dat gewoon niet reëel.

Rode pakjes van de trein gooien, geloof ik dan weer wel. Daar hebben kandidaten tenminste nog enig zicht op (ze kunnen een beetje inschatten of het aantal pakjes dat op elk station achter blijft een redelijk aantal is).

Dat is inderdaad onmogelijk voor de kandidaten, maar toch denk ik dat dit zo was. Ik denk dat dit simpelweg een opdracht was om geld te verliezen ipv te verdienen. De mol heeft zich naar mijn idee nog rustig gehouden met maar 2 rode pakjes te laten verdwijnen, hadden er meer kunnen zijn.

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #111 Gepost op: 20-02-2018, 14:43:39 »
Dat is inderdaad onmogelijk voor de kandidaten, maar toch denk ik dat dit zo was. Ik denk dat dit simpelweg een opdracht was om geld te verliezen ipv te verdienen. De mol heeft zich naar mijn idee nog rustig gehouden met maar 2 rode pakjes te laten verdwijnen, hadden er meer kunnen zijn.

Dat zou kunnen inderdaad. Zou ik persoonlijk wel jammer vinden qua eerlijkheid (nogmaals: rode pakjes weggooien vind ik een ander verhaal).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #112 Gepost op: 20-02-2018, 14:53:35 »
Ik denk dat er niets overboord is gegooid; dat is echt heel risicovol als molactie. Een wat kleiner pakketje kun ja ook laten verdwijnen in een iets groter andere pakket. Dat zou toch ook een aardige molactie kunnen zijn (hypothetisch).

Aanvulling:
Ik ga ervan uit dat de dozen leeg waren en geen werkelijke inhoud hadden die bezorgd moest worden.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 14:59:47 door Avogadro »

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #113 Gepost op: 20-02-2018, 14:56:11 »
Ik denk dat er niets overboord is gegooid; dat is echt heel risicovol als molactie. Een wat kleiner pakketje kun ja ook laten verdwijnen in een iets groter andere pakket. Dat zou toch ook een aardige molactie kunnen zijn (hypothetisch).

Oeh das een goeie! De dozen konden inderdaad open. Had ik nog niet aan gedacht. Maar overboord lijkt me niet een hele rare actie als je doet alsof het per ongeluk gaat. Het niets zeggen kan je dan ook nog als schaamte wegschrijven.

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #114 Gepost op: 20-02-2018, 15:17:31 »
Ik denk dat er niets overboord is gegooid; dat is echt heel risicovol als molactie. Een wat kleiner pakketje kun ja ook laten verdwijnen in een iets groter andere pakket. Dat zou toch ook een aardige molactie kunnen zijn (hypothetisch).

Aanvulling:
Ik ga ervan uit dat de dozen leeg waren en geen werkelijke inhoud hadden die bezorgd moest worden.

In het topic van Jan plaatste ook iemand dat wanneer Olcay bij het eindstation op de stapel dozen gaat zitten, de doos die door Jan neergelegd werd bijzonder weinig ingedeukt leek, alsof er iets inzat (een klein niet-rood pakketje?). De doos die Olcay zelf neerzet is duidelijk open. Zou eigenlijk per frame nagekeken moeten worden, zelf nog geen tijd voor gehad.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #115 Gepost op: 20-02-2018, 17:30:23 »
Het ging echt om het sorteren, denk niet dat de mol grote dozen uit de trein heeft hoeven gooien. Ik denk nog steeds dat deze ene doos perongeluk gevallen is (of leek te vallen gezien de veiligheidslijn). En dat de mol met het perron geluk heeft gehad twee rode pakketjes te kunnen verstoppen. Ik neem aan weggemoffeld in een grotere doos. Lastig zat zonder gezien te worden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #116 Gepost op: 20-02-2018, 17:48:59 »
Je ziet vrij duidelijk dat de doos uit de coupe van Olcay komt rollen. Misschien iets te enthousiast aan het sorteren geweest :) Denk niet dat het een molactie is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #117 Gepost op: 20-02-2018, 21:06:34 »
Het zou heel knap zijn geweest als met deze opdracht geld verdiend was. Art zei niet voor niets dat ze van het uitzicht moesten genieten. Probleem is o.a. dat de dozen aan de onderkant niet getaped zijn maar in elkaar gevouwen. Een doos in een doos verstoppen is daardoor vrij simpel te doen. Loszittende tape zien we 1 of 2 keer. Maar er waren 300? dozen die makkelijk open en dichtgemaakt konden worden. Ga dan maar eens zoeken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #118 Gepost op: 20-02-2018, 21:09:10 »
Deze opdracht is uiteraard gemaakt om te mislukken. ;) Zelfs 5 kandidaten zonder Mol zouden het hier lastig gehad hebben.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #119 Gepost op: 21-02-2018, 01:02:41 »
Als je kijkt naar de posities zal de mol geprobeerd hebben om in de blauwe en groene wagon te zitten. In de middelste wagon stond Olcay maar ook Ruben liep die wagon in en uit. Dat is lastiger wanneer je met pakketten wilt mollen. Stine stond op het balkon bij Jan. Het lijkt of Jan een puinhoop heeft maar Jan is van achteren gefilmd. Hij gooide groene en gele dozen naar de deur zodat Stine die kon wegwerken. We weten dat Jan heel snel is en Stine heel traag. Logisch dat er bij de deur een puinhoop ontstond. Natuurlijk kan Jan gemold hebben maar als kandidaat was hetzelfde scenario te verwachten. De meeste beelden waren vooral van het begin en er is geknipt bij de montage.
Simone was alleenheerser, er stond niemand op haar balkon. Los van wat er gebeurd is had zij de ideale wagon om te mollen zonder pottenkijkers.
Ruben en Olcay dus de slechtste mol positie, dan Jan en Simone de beste wagon.
Ik denk ook dat bij de sorteerdozen de beste molactie was om geen 1500,- te verdienen. Daarbij denk ik ook dat alle wagons goed gecontroleerd zijn. Stine stond bij Jan en ook Stine was verbaasd dat er dozen niet goed stonden.

Stiekem denk ik (gelet op de beelden bij de deur van Simone, soort gangetje) dat daar een wc ruimte oid achter zat en dat Simone daar dozen heeft 'opgeruimd'.
Het was maar een idee en Olcay was niet in de buurt om te plassen  ::rofl::