Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk  (gelezen 45365 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2018, 23:57:27 »
Ideetje: is een van de dozen 'per ongeluk' gevallen zoals we aan het begin zien?

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2018, 00:05:16 »
Ideetje: is een van de dozen 'per ongeluk' gevallen zoals we aan het begin zien?

Schoot mij net ook al door het hoofd. Waarom laten ze het vallende pakketje zien?
Is het een molactie dat ze in beeld brengen. Of valt het per ongeluk, en wordt het gebruikt om een kandidaat verdacht te maken.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #42 Gepost op: 18-02-2018, 00:08:47 »
Zou kunnen, maar zouden ze het dan niet up close laten zien? Net zoals bijvoorbeeld Olcay die 500 euro in de envelop heeft laten liggen? Nu is het nog uitvogelen wie waar stond, eventuele verplaatsing aangezien het aan het begin van de opdracht gebeurde?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2018, 00:11:22 »
Zou kunnen, maar zouden ze het dan niet up close laten zien? Net zoals bijvoorbeeld Olcay die 500 euro in de envelop heeft laten liggen? Nu is het nog uitvogelen wie waar stond, eventuele verplaatsing aangezien het aan het begin van de opdracht gebeurde?

Of juist niet. Nu viel het mensen op die druk gaan speculeren wie dat geweest kan zijn. Werd ook nog besproken in Moltalk. En kan gerust in beeld gebracht worden om dat het een per ongelukje was. en geen molactie (die we dan weer niet in beeld hebben gekregen).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2018, 00:13:56 »
Er was ook een vraag welke kleur dozen de mol moest verzamelen in de test. Groen geel of blauw. En Ruben en Stine dan?

O ik zie nu de 4e optie: geen
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 00:22:33 door foxhunter »

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2018, 00:15:47 »
Er was ook een vraag welke kleur dozen de mol moest verzamelen in de test. Groen geel of blauw. En Ruben en Stine dan?
Er was een 4de optie die op Ruben en Stine sloeg. Weet niet meer precies hoe dat antwoord geformuleerd was.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2018, 00:16:01 »
Deze opdracht werkt eigenlijk alleen als je de mol constant in de gaten houdt anders gaat dit sowieso mis. Maar verder wel veel grappige momenten ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2018, 00:31:05 »
In de test zegt Olcay vol op Ruben te gaan. Maar ze klikt de kleur groen aan.
Dat is niet consequent. Groen was Simone.
Olcay was geel en Blauw was Jan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2018, 00:33:05 »
 ::jaja:: Ik geloof Stine denk ik wel erop dat iedereen op dezelfde, en dus juiste, mol zit namelijk Simone. Maar de montage doet er nog van alles aan om het te laten lijken dat er op meerdere kandidaten wordt ingezet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2018, 00:35:08 »
In de test zegt Olcay vol op Ruben te gaan. Maar ze klikt de kleur groen aan.
Dat is niet consequent. Groen was Simone.
Olcay was geel en Blauw was Jan


Het is wel vaker gebleken dat wat de kandidaten lijken aan te klikken, niet is wat ze werkelijk doen...
Daar kun je m.i. niet blind op varen.


----

Overigens was er voor mij maar 1 duidelijke verdachte bij deze opdracht: en dat was Jan.
Hij maakte er overduidelijk een zootje van!

Tussen zijn dozen zouden heus wel enkele kunnen zijn met rode opschriften, die derhalve dus niet bezorgd zijn.
Laat staan nog ff 2 die de verkeerde kleur bevatten...

Die Jan, het zal toch niet?

Bij de Moltalk bleek overigens dat hij tot nu toe van alle overgebleven kandidaten het minste geld heeft binnengebracht????
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 09:09:59 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2018, 00:54:06 »
Ja maar dat is Moltalk ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2018, 00:58:18 »
Bij de Moltalk bleek overigens dat hij tot nu toe van alle overgebleven kandidaten het minste geld heeft binnengebracht????
Dat was gebaseerd op een selectie van 7 opdrachten, zie het Follow The Money topic. Niet heel betrouwbaar dus :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2018, 01:00:22 »
Citaat
Bij de Moltalk bleek overigens dat hij tot nu toe van alle overgebleven kandidaten het minste geld heeft binnengebracht?

Ik weet niet hoe ze het berekend hebben. Olcay die zich klemrijdt in Tijd Is Geld met 750 terwijl de verdubbelaar binnenkomt... Is dat 0 geweest? Of houden ze rekening met het feit dat ze hier 1500 ook uit de pot houdt?

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2018, 01:06:29 »
De 2 afgezette Daba pakketten kwamen uit Simone's en Olcay's wagon.

Ruben gooit Simone's Daba en Jan deponeert Olcay's Daba.
Olcay geeft de Daba doos duidelijk aan Stine en we zien Stine vanop het balkon toekijken hoe Jan de Daba doos deponeert. Stine staat op balkon tussen Olcay en Jan wagon en kan dus geen kant uit met de doos tenzij in Jan's wagon.
Mocht Jan een andere Daba doos gedeponeerd hebben zou Stine daar zeker een opmerking hebben over gemaakt. hebben.
Jan heeft dus zijn Daba doos laten verdwijnen.

De vallende doos vanaf Simone/Ruben balkon is te riskant als molactie. Simone rijdt in wagon 1 wat betekent dat iedereen die volgt dus de doos zou kunnen zien "vliegen"/vallen/liggen.
Jan zit aan het einde van de trein met balkondeur (er staat trouwens een treinbegeleider achter die deur)
Hij kan makkelijk dozen lozen zonder dat iemand het ziet.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2018, 01:13:53 »
De 2 afgezette Daba pakketten kwamen uit Simone's en Olcay's wagon.

--- knip---

Hij kan makkelijk dozen lozen zonder dat iemand het ziet.


I rest my case
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 09:10:54 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lilo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2018, 07:42:55 »
Mooi lijstje over wie het meeste geld in de pot heeft gekregen maar dit is eenzijdig imo. Er staat nl niet hoeveel ze per persoon uit de pot gehaald hebben...

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #56 Gepost op: 18-02-2018, 08:42:23 »
Het lijkt inderdaad uit de trein te vallen, maar als de trein voorbij is ligt er volgens mij geen doos in het gras.

Volgens mij stopt het shot precies daar waar de doos gevallen zou zijn. Hij kan er denk ik best liggen?

Overigens leken de gele en groene pakketjes qua kleur erg op elkaar. Het lijkt me logisch dat daar een wisseling gemaakt is. Blauwe pakketjes vallen meer op. Tenzij de mol een heel slimme andere actie heeft gedaan.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #57 Gepost op: 18-02-2018, 11:02:24 »
Volgens mij stopt het shot precies daar waar de doos gevallen zou zijn. Hij kan er denk ik best liggen?

We zien de doos bijna vallen, maar de plek waar het neer zal komen, is buiten beeld (links).
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2018, 11:35:16 »
De 2 afgezette Daba pakketten kwamen uit Simone's en Olcay's wagon.
Dat idee had ik ook.

Voor we beginnen zien we duidelijk dat er een Daba pakket in geel ligt (wordt ook aangewezen door Jan). Dit zou zeer verdacht zijn als je deze niet aflevert. Vooraan in de trein (Jan's wagon) zien we Tsemi liggen.

Dan begint het. Jan vindt dat Tsemi pakketje. Simone en Olcay vinden een Daba pakket.
Jan en Ruben bezorgen deze Daba pakketten.

Olcay heeft nog een Tsemi en Tsagveri pakketje gevonden die ze aan Jan geeft (want daar staan ze veilig).
Jan en Ruben bezorgen pakketjes van Tsagveri. Logisch is dus als het andere Tsagveri pakketje uit Simone's wagon zou komen. Als het uit Jan's wagon zou komen zou het namelijk wel raar zijn dat het aan de andere kant van de trein beland.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Perongeluk
« Reactie #59 Gepost op: 18-02-2018, 12:34:11 »
Ik meen me een shot te kunnen herinneren waarin Jan (?) tegen Simone zegt: jij hebt daar toch ook een rood pakket liggen? En dat Simone dan zegt: ja, dat klopt, maar die is vh eindstation. En dat de camera dan inzoomt op een doos waar Daba op staat.