Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420480 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1320 Gepost op: 4-03-2019, 18:34:35 »
Ik hoop echt dat we, na die über betrouwbare mensen van de NOS, nu eens een nieuwslezeres hebben die wél de mol is.

(Oké, het Jeugdjournaal was tot 2005 ook van de NOS. Met ingang van 2005 van Z@pp. Milouska was de mol in 2006.)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1321 Gepost op: 4-03-2019, 18:45:02 »
Dat was de enige keer dat ik haar echt ongeloofwaardig vond.

Waarom?

Het is aflevering 3, de kans op véél foute vragen is groot. Bovendien bleek dat bij test aflevering twee 3 kandidaten op de wip zaten.

Daarnaast waren er veel meer jokers in het spel. Naast Evelien met 3 jokers hadden ook Niels, Robert en Sarah een joker. Tel daarbij op dat er kans was dat iemand anders zijn/haar joker zou openmaken en wel een vrijstelling zou vinden.

De concurrentie was groot. Die ene joker gaf Merel  geen voorsprong. Volgens mij heeft ze als kandidaat haar knopen geteld en het risico genomen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1322 Gepost op: 4-03-2019, 18:51:47 »
Ik hoop wel dat de objectieve views die allemaal naar Sarah uitgaan, zaterdag Merel alle hulde geven als zij toch de mol is 8)

Ik vrees alleen dat het dan allemaal geklaag is over hoe slecht Merel wel niet was. Laten we hierbij dan afspreken dat niet te doen MOCHT Merel de mol zijn, en Merel alle felicitaties te wensen ::bravo:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1323 Gepost op: 4-03-2019, 19:06:45 »
Ik hoop wel dat de objectieve views die allemaal naar Sarah uitgaan, zaterdag Merel alle hulde geven als zij toch de mol is 8)

Ik vrees alleen dat het dan allemaal geklaag is over hoe slecht Merel wel niet was. Laten we hierbij dan afspreken dat niet te doen MOCHT Merel de mol zijn, en Merel alle felicitaties te wensen ::bravo:: ::love::

Dit zit er wel aan te komen ja. Als Sarah of Niels het is zal ik ook lof voor hen hebben!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1324 Gepost op: 4-03-2019, 19:15:27 »
Ik hoop wel dat de objectieve views die allemaal naar Sarah uitgaan, zaterdag Merel alle hulde geven als zij toch de mol is 8)

Ik vrees alleen dat het dan allemaal geklaag is over hoe slecht Merel wel niet was. Laten we hierbij dan afspreken dat niet te doen MOCHT Merel de mol zijn, en Merel alle felicitaties te wensen ::bravo:: ::love::


Mee eens. En als er dan al geklaagd moet worden, dan s.v.p. niet in deze tunnel. Want vanaf zaterdag vieren wij hier feest! 
 ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1325 Gepost op: 4-03-2019, 19:22:58 »
Nee hoor, want iedereen had gezien dat Sinan nat ging toen hij de zijne openmaakte. Dus was het best logisch dat Merel dat even niet aandurfde en wachtte. En zoals je weet was Jamie vervolgens de enige die wist dat Merel haar joker openmaakte en een vrijstelling aantrof. Dat zij die vrijstelling vervolgens inzette bij een niet openbare executie (iedereen zat immers op een andere plek en Rik was niet aanwezig) is iets wat de kandidaten ook niet wisten. M.a.w.: de gescripte vrijstelling uit de joker bleef voor bijna alle kandidaten (behalve Merels vriendje Jamie) onzichtbaar en dus werd zijn daardoor niet extra verdacht als mol.

Vreemde tegenstelling. Omdat kandidaten na Sinan's verlies van de joker het niet aan zouden durven nog jokers te openen, zou Merel maar even hebben gewacht om goed na te denken. Als ze de mol is en de actie is gescript, hoeft ze toch niet een hele executie eroverheen te laten gaan om dat te doen? En het geheim houden voor kandidaten om niet verdacht te worden, gaat juist ook niemand aanzetten jokers open te maken.

Andere theorie (kom gerust niet meer bij ;) ): De kandidaat Merel had geluk en vindt de vrijstelling. Als ontzettend slimme kandidaat houdt ze het geheim.  Zo kan ze en Jaimie testen of hij zich aan hun bondje houdt en zet ze mede kandidaten op achterstand. Immers iedereen probeert conclusies te trekken uit wie door is na de test en Merel heeft een stukje meer informatie, namelijk dat haar test niet is geteld.

Ik hoop wel dat de objectieve views die allemaal naar Sarah uitgaan, zaterdag Merel alle hulde geven als zij toch de mol is 8)

Ik vrees alleen dat het dan allemaal geklaag is over hoe slecht Merel wel niet was. Laten we hierbij dan afspreken dat niet te doen MOCHT Merel de mol zijn, en Merel alle felicitaties te wensen ::bravo:: ::love::

Gaan we nu hier de felicitaties en gevoelens scripten? Ik zal jullie zeker van harte feliciteren dat jullie gelijk hadden, hard lachen om mezelf dat ik zo probeer een andere tunnel in stand te houden maar wat ik van Merel als mol vind, hangt simpelweg af van de acties die we te zien krijgen.


Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1326 Gepost op: 4-03-2019, 19:31:34 »
Ik denk ook niet serieus dat dit het geval is, maar ik vind het gewoon grappig om te zien hoe groot de mereltunnel hier is in vergelijking met de verdenkingen buiten dit forum.

Tja ik werd op een ochtend wakker en toen hadden mijn hersens doorgewerkt (analyseren) en wist ik ‘s ochtends zeker dat Merel de mol was en niet Sinan.  ::vergroot::
Graven, graven, graven...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1327 Gepost op: 4-03-2019, 19:52:51 »
https://www.youtube.com/watch?v=Bh9uWqwe1K4

#Merelismijnmol  ::bravo::

Dat stuk waarin ze zegt dat ze best de mol zou kunnen zijn hebben we trouwens al gezien.. in aflevering 1!  :o

Edit: het is niet helemaal hetzelfde stukje, maar ook hier zegt ze dat ze het ongemakkelijk zou vinden.  :P
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 19:54:48 door Saskiaax95 »

Offline Vinzent

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1328 Gepost op: 4-03-2019, 19:53:36 »
Is het iemand anders opgevallen dat Merel tijdens de terugblik van de laseropdracht benoemd dat Sarah haar naambordje had gepakt.

Wat ik me dan afvraag:
- hoe weet Merel dit?
- waarom zou Sarah deze informatie gedeeld hebben?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1329 Gepost op: 4-03-2019, 20:03:08 »
Is het iemand anders opgevallen dat Merel tijdens de terugblik van de laseropdracht benoemd dat Sarah haar naambordje had gepakt.

Wat ik me dan afvraag:
- hoe weet Merel dit?
- waarom zou Sarah deze informatie gedeeld hebben?

Yep vanaf pag 56 en in andere topics.

Maar zo komen we zeker aan de 100 pagina’s voor Merel  ::ok::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1330 Gepost op: 4-03-2019, 20:03:52 »

Gaan we nu hier de felicitaties en gevoelens scripten? Ik zal jullie zeker van harte feliciteren dat jullie gelijk hadden, hard lachen om mezelf dat ik zo probeer een andere tunnel in stand te houden maar wat ik van Merel als mol vind, hangt simpelweg af van de acties die we te zien krijgen.

Je haalt me de woorden uit de mond. Gek eigenlijk, dat er bij dit premature gejuich niet ingegrepen wordt. Dat hoeft van mij trouwens ook niet, maar dan evenmin bij reacties die zinspelen op een minder kapotvetgave uitkomst.
Woosie down?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1331 Gepost op: 4-03-2019, 20:07:31 »
Nou jongens, misschien draai ik nu door, maar ik vind in de steenfabriek-opdracht ook wel een hoop dat lijkt op de RTL Nieuws leader hoor, dus wat mij betreft zitten niet alleen de lichtstralen van de RTL Nieuws leader (bij de executie) in Wie is de mol, maar ook de logo-animatie:

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1332 Gepost op: 4-03-2019, 20:08:26 »
Nou jongens, misschien draai ik nu door, maar ik vind in de steenfabriek-opdracht ook wel een hoop dat lijkt op de RTL Nieuws leader hoor:

Haha.  ::rofl:: Wel mooi gevonden, maar ik denk dat dat iets te vergezocht is inderdaad.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1333 Gepost op: 4-03-2019, 20:08:40 »
Chocomol moet even aan de zuurstoffles! Bel een ziekenwagen!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1334 Gepost op: 4-03-2019, 20:09:40 »
Je haalt me de woorden uit de mond. Gek eigenlijk, dat er bij dit premature gejuich niet ingegrepen wordt. Dat hoeft van mij trouwens ook niet, maar dan evenmin bij reacties die zinspelen op een minder kapotvetgave uitkomst.

 ::rofl::

@chocomol misschien tijd om ff wat te eten en wat te drinken enzo en blijven ademhalen  :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1335 Gepost op: 4-03-2019, 20:10:42 »
Haha.  ::rofl:: Wel mooi gevonden, maar ik denk dat dat iets te vergezocht is inderdaad.

Misschien, maar daar ben ik nog niet zo zeker van, want zelfs de laptops die in de background van het decor van RTL Nieuws prominent aanwezig zijn als grote schermen zijn in Wie is de mol verwerkt: al direct bij de fiets-opdracht op alle fietsen en daarna houdt rik in een andere aflevering ook nog eenzelfde laptopscherm vast zonder dat die uit de houten frame is gehaald.

Waarom zou de productie het houten frame hebben laten zitten? Kan voor het gemak zijn om 'm handig vast te houden, maar ook om nog even te verduidelijken dat er iets met het scherm is...

Maar goed. Vind zelf de steenopdracht toch wel verdacht veel lijken op de vorming van de rtl letters in de leader :)

Chocomol moet even aan de zuurstoffles! Bel een ziekenwagen!

Hahah, ja misschien wel he. Nou, we gaan het wel zien  :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1336 Gepost op: 4-03-2019, 20:14:18 »
Ja de RTL Nieuws hint is supersterk, want anders hadden ze bij die executie wel een shot van een zonovergoten korenveld laten zien.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1337 Gepost op: 4-03-2019, 20:14:56 »
Misschien, maar daar ben ik nog niet zo zeker van, want zelfs de laptops die in de background van het decor van RTL Nieuws prominent aanwezig zijn als grote schermen zijn in Wie is de mol verwerkt: al direct bij de fiets-opdracht op alle fietsen en daarna houdt rik in een andere aflevering ook nog eenzelfde laptopscherm vast zonder dat die uit de houten frame is gehaald.

Waarom zou de productie het houten frame hebben laten zitten? Kan voor het gemak zijn om 'm handig vast te houden, maar ook om nog even te verduidelijken dat er iets met het scherm is...

Maar goed. Vind zelf de steenopdracht toch wel verdacht veel lijken op de vorming van de rtl letters in de leader :)

Ik dacht dat ik diep in de Merel tunnel zat, maar jij zit er inmiddels al zo diep in dat je er niet meer levend uitkomt vrees ik.  :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1338 Gepost op: 4-03-2019, 20:18:40 »
Ja, logisch. Ik denk dat er nog nooit zoveel personen zo overtuigd waren van Merel én nog nooit zoveel personen die het gewoon echt niet zien in haar. Dat levert pittige discussies op, I like it  ::ok::
Bij mij kwam eerder een spreekwoord in me op: goede wijn behoeft geen krans.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1339 Gepost op: 4-03-2019, 20:19:53 »
Ik dacht dat ik diep in de Merel tunnel zat, maar jij zit er inmiddels al zo diep in dat je er niet meer levend uitkomt vrees ik.  :P

Hahah, ja, onderhand vind ik dit alles samen: (rtl) 4, de stralen van RTL Nieuws, de laptopjes op de fietsen die met blank hout (haast wit) zijn omlijst en ook nog eens met lijst en al door Rik worden vastgehouden ook wel erg lijken op de vormgeving van RTL nieuws:

Zie het witte frame (ook zo gemaakt om de laptopjes op de fietsen) in de titel-vormgeving, maar ook de prominente laptop-achtige-schermen in de achtergronden van het RTL Nieuws. En dus het labyrinth dat haast wel de logo-animatie lijkt te zijn.
En kijk ook eens naar het eerste bewegende shot van de RTL Nieuws-leader: zo'n zelfde shot dat over zee start en lang doorgaat tot over land hebben we ook heel duidelijk gezien in aflevering 8:



Dat vind ik toch wel een hoop toevalligheid bij elkaar hoor :) En anders kan de regisseur, als die hier meeleest, ook eens goed lachen om de dingen waar ik nu mee kom, hahaha :)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 20:27:48 door chocomol »