Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420615 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1420 Gepost op: 5-03-2019, 22:18:38 »
Ah , ik had die hier nog niet voorbij zien komen.  ;D Ja, als we alles gaan herhalen komen we daar wel aan.  ::rofl::

Ik had 'm ook nog niet gezien, dus als alles als een lopende band voorbij blijft komen zijn we aan het einde van de week allemaal synchroon met onze kennis, hahaha  :D ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1421 Gepost op: 5-03-2019, 22:25:15 »
We willen toch naar de 100 dus dan kan ik dit wel zeggen. De hint dat Merel naar Sarah kijkt ivm de puzzel lijkt mij te ver gezocht. Vooral omdat de tekening al langer bestaat en eigenlijk niet veel weg heeft van Sarah.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1422 Gepost op: 5-03-2019, 22:29:30 »
We willen toch naar de 100 dus dan kan ik dit wel zeggen. De hint dat Merel naar Sarah kijkt ivm de puzzel lijkt mij te ver gezocht. Vooral omdat de tekening al langer bestaat en eigenlijk niet veel weg heeft van Sarah.

Dat zijn we eens  ::ok:: . Ik vind eerlijk gezegd sowieso het idee dat Sarah zou lijken op die prent en het daardoor een hint zou zijn vergezocht. Vooral voor een puzzel die zo prominent en terugkerend terugkomt in de leader.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1423 Gepost op: 5-03-2019, 22:33:17 »
Dat zijn we eens  ::ok:: . Ik vind eerlijk gezegd sowieso het idee dat Sarah zou lijken op die prent en het daardoor een hint zou zijn vergezocht. Vooral voor een puzzel die zo prominent en terugkerend terugkomt in de leader.

Ik zie het net anders. Ik had na aflevering 2 (toen duidelijk was dat we met een veranderende leader zaten) het idee dat dit een puzzel zou zijn die na aflevering 9 een antwoord kon geven als we met onze supermollotenkracht elk frame zouden analyseren en binnenste buiten keren.

Nu blijkt dat we een dubieuze afbeelding hebben waar je eigenlijk niets uit kan halen en waar ze pas in aflevering 10 een antwoord op gaan geven. Dat maakt het voor mij overbodige afleiding nu, want uiteindelijk zitten we nu in het stadium waar er toch wat geknutseld wordt om er een hint uit te halen door het woord "Molvisie" uit te vinden (terwijl het eigenlijk Molvisei zou moeten zijn).

Dus ja, ik vind het niet onlogisch om te proberen er een Mol uit te halen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1424 Gepost op: 5-03-2019, 22:34:26 »
Lees net ook van Foxhunter: "De afbeelding op het meer gaat over de tragische gebeurtenissen in 2002 in Comuna 13 in Medellin.
Citaat:
Through 2002, Comuna 13 registered 450 illegal detentions, 75 casualties out of combat, nearly 100 disappeared and more than 2,000 displaced residents.
Een gratis tour in het spaans waarin het wordt uitgelegd rondom  17:00 . Bij 18:40 komt die afbeelding op het meer in beeld.
https://youtu.be/KEf65M6S-W4"

Wat mijn vermoeden dat het niet om een opdracht gaat maar er een gebeurtenis, evenement is gefilmd en gebruikt in de leader. In dit geval een herdenking. Dat zou mijns inziens betekenen dat de hint niet op de afbeelding slaat maar iets anders of eromheen. De Molvisei of fragmenten die zijn vervangen/niet vervangen.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1425 Gepost op: 5-03-2019, 22:48:24 »
Ik zie het net anders.

Dan zien we het toch niet anders? Ik denk ook dat er iets met die stukjes is. Alleen niet dat de afbeelding erop 1 op 1 op Sarah lijkt. Dat vind ik vergezocht gezien de graffity die op de stukjes staat al in 2017 op de muur stond en dus niet met Sarah te maken kan hebben.
Ik zou het onbevredigend vinden als de puzzelstukjes in het meer/zee niets zouden vertellen over de mol, dus persoonlijk denk ik echt wel dat daar meer achter zit dan alleen de letters MOLVISIE. Ik heb al een aantal zaken genoemd her en der wat ik zelf denk dat het is, maar om dat te blijven herhalen doe ik nu maar een keertje niet  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1426 Gepost op: 5-03-2019, 22:50:48 »
Dan zien we het toch niet anders? Ik denk ook dat er iets met die stukjes is. Alleen niet dat de afbeelding erop 1 op 1 op Sarah lijkt. Dat vind ik vergezocht gezien de graffity die op de stukjes staat al in 2017 op de muur stond en dus niet met Sarah te maken kan hebben.
Ik zou het onbevredigend vinden als de puzzelstukjes in het meer/zee niets zouden vertellen over de mol, dus persoonlijk denk ik echt wel dat daar meer achter zit dan alleen de letters MOLVISIE. Ik heb al een aantal zaken genoemd her en der wat ik zelf denk dat het is, maar om dat te blijven herhalen doe ik nu maar een keertje niet  ;)

Ik dacht dat je bedoelde dat je niet verwacht dat we een hint zouden krijgen die prominent in beeld komt.

Dat had ik eigenlijk wel verwacht in zekere zin. Ik had verwacht dat de afbeelding een afbeelding van de Mol zou zijn na aflevering 9, maar dat het gewoon enorm veel moeite zou kosten om de afbeelding te maken. Een beetje zoals die achterkanten van het molgeld in 2016.

Nu is het dus een graffiti tekening uit Medellin, kan je niets mee...

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1427 Gepost op: 5-03-2019, 23:00:02 »
Nu is het dus een graffiti tekening uit Medellin, kan je niets mee...

Jawel, ik had dat ook in het leaderhint-thread gepost: er zijn meer stukjes en ik verwacht dat die er aan de rechterkant bij gaan komen.
De afbeelding op de stukjes is een afgedrukte (en bewerkte) foto van de muur met muurschildering van die vrouw. Dus ik verwacht dat de stukjes aan de rechterkant (die denk ik dus een foto zijn) de mol gaan onthullen, namelijk staand voor de muur met de muurschildering.

En iemand anders op dit forum had al bekeken dat het maar 4 minuten lopen is voor de mol vanaf de vlaggenopdracht (die op de trap) naar de roltrappen waar de muurschildering is (comuna 13). En Merel was tijdens de vlaggenopdracht een tijdlang weg konden we zien in de aflevering. Dus die zou heel goed die 8 a 10 minuten gebruikt kunnen hebben om even (op camera natuurlijk) een foto van zichzelf voor de muur te maken, die wij nu op de puzzelstukjes zouden zien.

[edit] Maar dat wordt voor deze thread wat offtopic nu,
hier de link naar waar ik dit schreef in het leaderhint-thread. met foto en al!  ;)
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67238.540
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 23:01:35 door chocomol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1428 Gepost op: 5-03-2019, 23:02:06 »
Jawel, ik had dat ook in het leaderhint-thread gepost: er zijn meer stukjes en ik verwacht dat die er aan de rechterkant bij gaan komen.
De afbeelding op de stukjes is een afgedrukte (en bewerkte) foto van de muur met muurschildering van die vrouw. Dus ik verwacht dat de stukjes aan de rechterkant (die denk ik dus een foto zijn) de mol gaan onthullen, namelijk staand voor de muur met de muurschildering.

En iemand anders op dit forum had al bekeken dat het maar 4 minuten lopen is voor de mol vanaf de vlaggenopdracht (die op de trap) naar de roltrappen waar de muurschildering is (comuna 13). En Merel was tijdens de vlaggenopdracht een tijdlang weg konden we zien in de aflevering. Dus die zou heel goed die 8 a 10 minuten gebruikt kunnen hebben om even (op camera natuurlijk) een foto van zichzelf voor de muur te maken, die wij nu op de puzzelstukjes zouden zien.

10 minuten weg in een opdracht die 15 minuten (?) duurt? Als je als mol door de mand wil vallen, is dat wel het ideale scenario ja  ::rofl::

EDIT: Duurt 30 minuten die opdracht, maar dan nog, een derde van de opdracht verdwijnen, hmmm
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 23:15:18 door Convans »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1429 Gepost op: 5-03-2019, 23:04:09 »
De mol hoeft daar helemaal niet fysiek te gaan staan.

Zou wel de leukste hint zijn van alles wat ik tot nu toe gelezen heb
En het sluit niemand nog uit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1430 Gepost op: 5-03-2019, 23:07:07 »
Jawel, ik had dat ook in het leaderhint-thread gepost: er zijn meer stukjes en ik verwacht dat die er aan de rechterkant bij gaan komen.
De afbeelding op de stukjes is een afgedrukte (en bewerkte) foto van de muur met muurschildering van die vrouw. Dus ik verwacht dat de stukjes aan de rechterkant (die denk ik dus een foto zijn) de mol gaan onthullen, namelijk staand voor de muur met de muurschildering.

En iemand anders op dit forum had al bekeken dat het maar 4 minuten lopen is voor de mol vanaf de vlaggenopdracht (die op de trap) naar de roltrappen waar de muurschildering is (comuna 13). En Merel was tijdens de vlaggenopdracht een tijdlang weg konden we zien in de aflevering. Dus die zou heel goed die 8 a 10 minuten gebruikt kunnen hebben om even (op camera natuurlijk) een foto van zichzelf voor de muur te maken, die wij nu op de puzzelstukjes zouden zien.

[edit] Maar dat wordt voor deze thread wat offtopic nu,
hier de link naar waar ik dit schreef in het leaderhint-thread. met foto en al!  ;)
https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67238.540

"Het zou kunnen dat..." is wat ik bedoel met "we kunnen er niets mee."

Ik had iets tastbaar verwacht, maar het blijft nu bij speculeren over mogelijke uitkomsten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1431 Gepost op: 6-03-2019, 00:59:26 »
Merel zegt dat Sarah aan het genieten is en de rol van haar leven speelt. De rol van sluwe slimme kandidaat, want daarmee heeft ze Merel verrast. Dus wat Merel zegt is vanuit molsperspectief ook gewoon waar.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1432 Gepost op: 6-03-2019, 08:03:54 »
Heeft er iemand al gecontroleerd of er veel "kan je" gezegd wordt door Merel? Kan een hint zijn naar Kanye West. ;D
::rofl::

We hebben MOLV?IS?I?
Als we de E van executie  nemen hebben we MOLV?ISEI?,
Dat is  nog geen molvisie.

Logisch dat er van alles geprobeerd wordt maar willekeurig husselen is nog geen logica....
Er wordt niet met de letters gehusseld in de video die RenAigu maakte van de theorie van Annebeetje
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=BNLObo9WmJE
Alleen de E ontbreekt (nog?). Deze zou van Executie kunnen zijn maar dan wordt er wel gehusseld. Die vind ik daarom minder sterk maar het lijkt er dus wel sterk op dat het woord uiteindelijk MOLVISIE moet zijn. Hij is nog niet sluitend, dat dan weer wel.

En over de Leaderpuzzel: Die is alleen vanuit de lucht te maken. Vanuit het water is de afbeelding moeilijk te zien. Vanuit de lucht = vogelperspectief = Merel. De visie die Merel (MOLVISIE) heeft op het geheel. Het spel van Wie is de Mol? in Columbia en de visie van de mol daarop, vanuit de lucht als een vogel. De afbeelding op de puzzel staat voor Colombia.
 
Edit: Wat hier eerst stond ga ik anders formuleren: .... en is van een Colombiaanse artiest.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2019, 08:16:55 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1433 Gepost op: 6-03-2019, 13:27:07 »
  • Vogelviews --> Molvisie (of wat er uit gaat komen)
  • Vogel geluiden
  • Vogels in beeld
  • "Maar Wie" --> Merel Westrik
  • Mural (Merel) op een meer en natuurlijk die aan het begin met alle kandidaten.
  • De 1:04 tijdscode -> Merel (1:03)
  • Vogels Op Sleeptouw
  • Niet Gered= Drie Tegen (Merel vs. Evelien)
  • Inhalen: Merel heeft Sarah op het laatst ingehaald bij de bananenopdracht (niet zo sterk, maar het is iets).
  • Met Zand Strooien is waar Sinan Merel van beschuldigt in zijn testbiecht.

Dit vind ik toch echt plausibelere hints dan Sarah d'r Double Checking Woman, oorbellen, voeten onder de grond en zeer geringe tijd referenties.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1434 Gepost op: 6-03-2019, 13:33:16 »
Wat ik, geloof ik, nog niet voorbij heb zien komen is dat het mij opvalt dat Merel op haar instagram (die overigens gedurende WIDM is gewijzigd van 'merelmerelme' naar 'merel westrik') als het over de Mol gaat nogal staccato berichten plaatst. Zoals:
Citaat
Eerst de feiten. Dan het avontuur. Zou er in het RTL Nieuws van 19.30 uur een aanwijzing zitten...? Nee natuurlijk niet! Dan ben ik m’n baan kwijt!!
Dit is er een, maar ze zijn bijna allemaal zo. En andere bijdragen hebben meer volzinnen. Ik zag een soort parallel met de titels (uit stralen, min of meer, links / rechts, etc.). Maar dat kan aan mij liggen :-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1435 Gepost op: 6-03-2019, 13:56:15 »
Merels poging om de drone over te nemen van Sinan tijdens de opdracht met die motoren
Dit stukje nog even... het geeft opnieuw wel weer aan dat ze niet alleen steeds de molpositie wil grijpen (voorkennis) maar ook dat ze massaal verdacht wordt.

Dit in tegenstelling tot Sinan (wordt wel vaker aangewezen als groepsleider) en Sarah (penningmeester) en in deze fase van het spel hebben de kandidaten wel een heel goed inzicht wie wel of niet te vertrouwen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1436 Gepost op: 6-03-2019, 14:00:58 »
Dit stukje nog even... het geeft opnieuw wel weer aan dat ze niet alleen steeds de molpositie wil grijpen (voorkennis) maar ook dat ze massaal verdacht wordt.

Dit in tegenstelling tot Sinan (wordt wel vaker aangewezen als groepsleider) en Sarah (penningmeester) en in deze fase van het spel hebben de kandidaten wel een heel goed inzicht wie wel of niet te vertrouwen.

Probleem daarmee is alleen dat het enige voordeel om de drone te besturen voor de mol is om kandidaten eventueel de verkeerde kant op te sturen. En als die de mol doorhebben.. wat t geval is.. luisteren ze daar toch niet naar.

Voordelen in het veld:
- geld missen
- geld sneaky aanwijzen aan de motorgasten
- geld eventueel verduisteren
- vertragen.. zorgen dat je te laat binnenkomt

Drone hier dus niet de perfecte molpositie

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1437 Gepost op: 6-03-2019, 14:24:13 »
  • Vogelviews --> Molvisie (of wat er uit gaat komen)
  • Vogel geluiden
  • Vogels in beeld
  • "Maar Wie" --> Merel Westrik
  • Mural (Merel) op een meer en natuurlijk die aan het begin met alle kandidaten.
  • De 1:04 tijdscode -> Merel (1:03)
  • Vogels Op Sleeptouw
  • Niet Gered= Drie Tegen (Merel vs. Evelien)
  • Inhalen: Merel heeft Sarah op het laatst ingehaald bij de bananenopdracht (niet zo sterk, maar het is iets).
  • Met Zand Strooien is waar Sinan Merel van beschuldigt in zijn testbiecht.

Vind alle hints naar West ook heel erg duidelijk. Bovendien trok de 38 jaar hint mij helemaal in de Merel tunnel haha. Misschien later vandaag even alle hints op een rijtje zetten.
Dit vind ik toch echt plausibelere hints dan Sarah d'r Double Checking Woman, oorbellen, voeten onder de grond en zeer geringe tijd referenties.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1438 Gepost op: 6-03-2019, 14:54:47 »
Probleem daarmee is alleen dat het enige voordeel om de drone te besturen voor de mol is om kandidaten eventueel de verkeerde kant op te sturen. En als die de mol doorhebben..
.. dan wat? Gewoon maar net alsof doen alsof de hele drone er niet is? Waarom zit die dan uberhaupt in het spel? Dat is onzin.

De drone moet hier van cruciaal belang zijn. Er zal weinig tijd zijn geweest en heel veel tonnen. Lastig terrein in die hitte. Dat is allemaal uitgetest van te voren, daarom kunnen ze een tijd zetten en de afstand tussen de tonnen bepalen. Het is een uitgedacht spel en daar was de drone natuurlijk het cruciaal middelpunt in. Natuurlijk wil je daar dan gaan staan als de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1439 Gepost op: 6-03-2019, 14:59:31 »
.. dan wat?

Nou dat zeg ik in mijn post. Dat heeft weinig nut.

En we hebben gelukkig mol Merel aan t werk gezien in het veld .. als ze de drone had gehad was er waarschijnlijk meer geld in de pot gekomen  ;)