Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 135300 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #280 Gepost op: 28-01-2019, 14:16:34 »
Sinan.
Rick-Paul.

Meer smaken heb ik eigenlijk niet meer op dit moment  ;)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #281 Gepost op: 28-01-2019, 14:17:46 »
Ik twijfel zo sterk aan Merel momenteel... Zou het dan toch weer een man zijn dit jaar? Als dit zo is, is RP de grootste kanshebber wat mij betreft

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #282 Gepost op: 28-01-2019, 14:50:35 »
Sinan  ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #283 Gepost op: 28-01-2019, 15:00:39 »
Ik twijfel zo sterk aan Merel momenteel... Zou het dan toch weer een man zijn dit jaar? Als dit zo is, is RP de grootste kanshebber wat mij betreft
Ik zit nou voor de 2e keer te kijken maar ze houdt ontzettend de vaart erin hoor, tijdens de bootopdracht. Ze koort wel steeds mee met RP dat het tempo omlaag moet maar intussen pakt ze het slotje over dat hij niet openkrijgt, en het lukt haar direct, en vervolgens in 1 snelle beweging loopt ze helemaal naar achteren, de boot in, om daar ook de kabel lost te maken. Aldoende maar een beetje meebabbelen met RP dat het niet zo snel hoeft, maar alle acties die ze doet maken dat de boel in mum van tijd los is, en zij aan de motor zit om eens flink een wedstrijdje te spurten naar de finish. Dat zijn allemaal molacties op rij, ik was om door alle kromheid maar als je ook goed kijkt wat ze nu werkelijk doet dan is alles mols.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #284 Gepost op: 28-01-2019, 15:07:13 »
Precies. En Rick Paul heeft het allemaal voor zijn ogen zien gebeuren en merkte verbouwereerd op: "Doen we dit nu echt?" Zou me niet verbazen als Rick Paul zijn test op Merel heeft ingevuld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #285 Gepost op: 28-01-2019, 17:35:26 »
Heb na enig gepeins en de afleveringen te hebben terugkekeken besloten om mijn stem te wijzen van Merel naar Rick Paul. Heb zelfs de neiging om eerder in Sinan als Mol te geloven dan in Merel momenteel. Vooral de serenade-opdracht heeft in die zin een rol gespeeld, daar ik de stelling met bijbehorende argumentatie van dat de Mol juist op het goede balkon gaat staan vrij overtuigend vind. Zonder Molboekje en vanwege het feit dat bij één kandidaat verkeerd de opdracht al mislukt is maakt het slagen van de opdracht schier onmogelijk. De Mol kan dus gerust op een goed balkon gaan staan: hij maakt zichzelf niet verdacht en de opdracht is toch mislukt. Natuurlijk valt er iets voor te zeggen dat Rick Paul eventueel polst hoe Niels en Merel zullen handelen, maar dat maakt de actie van Merel (op het laatst nog van balkon veranderen na eerder stellig te zijn geweest over de juistheid van haar balkon) mijns inziens niet minder onmols, in die zin dat ze zichzelf daar natuurlijk onnodig verdacht maakt. Dit in combinatie met onder andere die al dan niet bewuste verspreking bij de 'Op Treden'-opdracht over de speeltijd maakt het dat het er voor mij iets te dik bovenop ligt. De laseropdracht en het feit dat ze in het extra beeldmateriaal een stuk verdachter blijkt te zijn dan uit de uitzendingen zelf blijkt spreekt dan wel weer in haar voordeel als Mol, net als haar gedrag bij de 'Min of Meer'-opdracht: de opdracht uitstekend begrijpen, maar daar uiteindelijk niet naar handelen. Dat geldt natuurlijk ook voor Rick Paul. Wat hem betreft valt mij vooral zijn uitstekende molpositie bij de waslijnen op en is het binnenhalen van geld, maar dermate weinig dat het in feite niet zoveel uitmaakt bij de laseropdracht natuurlijk ook typisch Molgedrag.

Wat betreft Sinan sluit ik me aan bij een ander forumlid dat zei dat Sinan in de vorige aflevering bij elke opdracht verdachte dingen deed. Je kunt natuurlijk zeggen dat het vooral Jamie was die zich bij de eerste opdracht verdacht gedroeg met zijn enthousiasme en opjuttende gedrag, maar ten eerste zagen we Sinan daar niet tegenin gaan en ten tweede is Sinan simpelweg niet het type dat zulk gedrag vertoont. Bij de serenade-opdracht vond ik hem ook verdacht, in de eerste zin vanwege het feit dat ik dus denk dat de Mol op een goed balkon stond, ten tweede omdat hij de andere kandidaten nauwelijks hielp. Bij de laatste opdracht hield hij zich niet aan zijn taak van vliegende kiep en maakte hij een aantal typfouten, al kan de mogelijke stress in de 'heat of the moment' daar natuurlijk ook een rol hebben gespeeld. Verder vond ik hem bij de laseropdracht ook verdacht door het feit dat hij als eerste ging en daardoor dus in een uitstekende positie zat om eventueel bedragen weg te moffelen. Hij faalde zelf natuurlijk ook en reageerde niet tot nauwelijks via de portofoon, al kan daar tegen Sinan als Mol spreken dat hij, enigszins begrijpelijk, geconcentreerd diende te blijven en al dat geblčr via de portofoon daarbij niet bepaald hielp.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #286 Gepost op: 28-01-2019, 17:42:53 »
1. Merel
2. Rick-Paul
3. Sinan
4. Sarah
5. Jaimy
6. Niels
7. Robčrt

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #287 Gepost op: 28-01-2019, 17:48:10 »
De Mol kan dus gerust op een goed balkon gaan staan: hij maakt zichzelf niet verdacht en de opdracht is toch mislukt. Natuurlijk valt er iets voor te zeggen dat Rick Paul eventueel polst hoe Niels en Merel zullen handelen, maar dat maakt de actie van Merel (op het laatst nog van balkon veranderen na eerder stellig te zijn geweest over de juistheid van haar balkon) mijns inziens niet minder onmols, in die zin dat ze zichzelf daar natuurlijk onnodig verdacht maakt.

Dit had ik me ook al bedacht ja en dat is ook een reden waardoor ik haar mega onmols vind! Die wissel van balkon van Merel was totaal onnodig als ze de mol zou zijn. Duidelijk nepmol gedrag.
Maar ja.. ik denk dat het gros van het forum niet gaat wisselen van verdachte voordat het te laat is.  :P

Ik zet Sinan toch ook nog maar op mijn lijstje just in case. Hopelijk wordt het na de aankomende aflevering wat duidelijker wie het is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #288 Gepost op: 28-01-2019, 17:57:49 »
1) Sarah
2) Merel
3) RP
7) Niels

De rest uitgesloten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #289 Gepost op: 28-01-2019, 18:00:22 »
Dit had ik me ook al bedacht ja en dat is ook een reden waardoor ik haar mega onmols vind! Die wissel van balkon van Merel was totaal onnodig als ze de mol zou zijn. Duidelijk nepmol gedrag.
Maar ja.. ik denk dat het gros van het forum niet gaat wisselen van verdachte voordat het te laat is.  :P

Je moet ook niet te snel wisselen. Je goede argumenten om ooit voor een Mol te kiezen gelden als het goed is nog steeds. Bovendien moeten we ook niet (de biecht van) Sarah achternalopen die zegt dat Merel een nepmol is.

Dat Rick Paul meer verdachte dingen gaat doen (ik denk met name aan niet tegen Niels zeggen dat ie op een verkeerd balkon stond) kan ook zijn omdat hij zekerder is geworden over wie de Mol is en dat hij het tijd vindt om de aandacht wat naar zichzelf te verschuiven.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #290 Gepost op: 28-01-2019, 18:02:34 »
Je moet ook niet te snel wisselen. Je goede argumenten om ooit voor een Mol te kiezen gelden als het goed is nog steeds. Bovendien moeten we ook niet (de biecht van) Sarah achternalopen die zegt dat Merel een nepmol is.

Dat Rick Paul meer verdachte dingen gaat doen (ik denk met name aan niet tegen Niels zeggen dat ie op een verkeerd balkon stond) kan ook zijn omdat hij zekerder is geworden over wie de Mol is en dat hij het tijd vindt om de aandacht wat naar zichzelf te verschuiven.

Zoals ik al eerder gezegd had kan dat inderdaad ook zo een typische biecht zijn die terugkomt in de laatste aflevering, indien Merel de Mol blijkt te zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #291 Gepost op: 28-01-2019, 18:13:10 »
Ja, was ook niet tegen jou bedoeld. Ik dacht hardop na, want natuurlijk twijfel ik ook. Maar voor nu nog:

Merel. ;)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #292 Gepost op: 28-01-2019, 19:31:24 »
Ik heb de poll ingevuld op Rick Paul, puur omdat Merel al zo ver bovenaan staat, maar ik twijfel tussen die twee.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #293 Gepost op: 28-01-2019, 20:25:52 »
Ik hoop dat de mol een vrouw is maar ik verdenk Sarah en Merel niet. ik denk dat de mol weer een man is. Mijn hoofdverdachte is Rick Paul en tweede Sinan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #294 Gepost op: 28-01-2019, 20:37:14 »
Het is op zich heel opvallend dat alle vrouwen er maar uitvliegen, gesteld dat de mol een vrouw is. In eerdere seizoenen zag je toch dat de vrouwelijke mol wel de mannen goed om de tuin leidde, maar de vrouwelijke kandidaten hadden het toch instinctief wel sneller in de gaten. Niet zelden waren er dan ook complete vrouwenfinales zoals met Anne Marie. Dit theorietje is dus wat in tegenspraak met een vrouw als mol. Maar ik zou het wel erg tof vinden als Sarah er nu uitvliegt (die immers zegt niet meer in mol Merel te geloven) en we een mol + 5 mannen overhouden ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #295 Gepost op: 28-01-2019, 21:17:57 »
Het is op zich heel opvallend dat alle vrouwen er maar uitvliegen, gesteld dat de mol een vrouw is. In eerdere seizoenen zag je toch dat de vrouwelijke mol wel de mannen goed om de tuin leidde, maar de vrouwelijke kandidaten hadden het toch instinctief wel sneller in de gaten. Niet zelden waren er dan ook complete vrouwenfinales zoals met Anne Marie. Dit theorietje is dus wat in tegenspraak met een vrouw als mol. Maar ik zou het wel erg tof vinden als Sarah er nu uitvliegt (die immers zegt niet meer in mol Merel te geloven) en we een mol + 5 mannen overhouden ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Anne Marie is een slecht voorbeeld, die had iedereen door, zelfs de mannen  ;)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #296 Gepost op: 28-01-2019, 21:34:32 »
Mijn schot voor de boeg:

6/7. Merel.   De mol wordt nooit zo vroeg verdacht neergezet. En de programmamaker doen niet aan  trapjespsychologie. WIDM wordt niet gemaakt voor de molloten, maar voor de andere groep kijkers (die is veel groter).
6/7. Niels. Kan niet meer na zijn Jokeractie.
5. Jamie. Ze hebben echt niet voor Jan 2.0 gekozen.
4. Rick Paul. Wordt nu al redelijkverdacht gemaakt, maar blijft er een om in de gaten te houden.
2/3. Sarah. Niemand blijft 10 afleveringen lang onverdacht. Behalve de mol misschien.
2/3. Robert. Wordt ook nog niet verdacht neergezet en lijkt me voor het productieteam een ideale, spectaculaire mol.
1. Sinan. Neemt overal de  leiding, maar er wordt geen cent verdiend. Wat voor een leider ben je dan. Daarnaast is hij stressbestendig en lacht hij om al het gedoe van de (net niet) BN-ers. Rober net wat meer, maar Sinan lijkt mij voor het productieteam ook een mol om de vingers bij af te likken.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2019, 21:37:26 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #297 Gepost op: 28-01-2019, 21:56:14 »
Dat vind ik nou grappig. Niels op anderhalf procent!
Omdat ie het niet is ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #298 Gepost op: 28-01-2019, 21:59:42 »
Als productie zou ik dit jaar voor Sinan of Robčrt kiezen, een heel ander soort mol qua type! Ik hoop het zo....

Zal je zien dat het Sarah is  ::rofl::

Ik blijf er wel bij dat de mol in het begin heel fanatiek is in de eerste minuten, qua sturing spel. Dit is om er meteen in te komen. Bij de bruggenopdracht begint Robčrt meteen, gevolgd door Niels, Sarah en Jamie. Fietsopdracht: Jamie, Sarah. Bij de laseropdracht vind ik Sinan, Merel en Niels bepalend.

Oke ik weet het niet meer.... zal het dan toch sinan of Sarah zijn  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #299 Gepost op: 28-01-2019, 23:11:38 »
Ik vind het een lastige dit jaar. Ik blijf al weken twijfelen tussen RP en Merel.
De andere heb ik al om verschillende redenen geschrapt.

Mijn brein zegt al sinds aflevering 2 en de laseropdracht dat dit Merel is (omwille van de 3500 die niet te herleiden valt). Maar ik vind het er zo dik bovenop liggen:

- De mol pakt vrij snel een joker in de 'wachtkamer' om een nieuw element erin te brengen
- Ze pakt toevallig degene met een vrijsteling
- Die bordjes op haar hoofd met 'mol' en dit is een aanwijzing
- het slecht/zwak verdedigen wanneer RP haar beschuldigd.

(ik wil niet zeggen dat ik haar een slechte mol ofzo vind, want  we hebben nog geen acties en biechten gezien)

Ik kan ook niet snappen trouwens dat de mol eerst goed staat, en op het einde fout gaat staan als ze al weet dat er meerdere fout staan. Dat maakt dan toch niet uit.

Mijn gevoel zegt dat het RP is: ik vind hem voorlopig enkele sterke acties hebben maar dan zit ik weer met de laseropdracht in mijn maag.

Afwachten of aflevering 5 meer brengt.
klaar voor de strijd