Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420611 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1280 Gepost op: 4-03-2019, 15:20:01 »
en de daaropvolgende instemming van andere forummers ;D

maar met welk doel? Dat er een joker gepakt wordt? En dat dat zichtbaar moet zijn in het programma. Daar hoef je toch niet zo moeilijk voor te doen. Ze hadden ze overal neer kunnen leggen (op hotelkamers bijvoorbeeld) en dat hebben ze ook gedaan bij die opdracht in de steenfabriek. Waarom bij Merel om dat dat de mol is? Die heeft niets aan zo'n ding. Ik vind het een heel hoop geredeneer naar eigen mening toe en ik vind het ook niets toevoegen aan wat er gebeurd is. Het is niet logisch, het heeft geen nut, het is zeker leuk geredeneerd, maar in mijn ogen slaat het de joker volledig mis.


Tja Lukie, hier kan ik als antwoord alleen maar een groot profeet (1947-2016) citeren: 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'.

 :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1281 Gepost op: 4-03-2019, 15:23:13 »
Hahah  ;D We zullen zien. Maar trek je warme jas alvast maar aan voor als je straks van een koude kermis thuiskomt als de hints worden uitgelegd  ;) Hahah (las ik net ergens op het forum hier, vond 'm leuk)

Dank voor het compliment, Chocomel.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1282 Gepost op: 4-03-2019, 15:25:39 »
Dank voor het compliment, Chocomel.   ::ok::

Ere wie ere toekomt  ;)


PS chocoMOL voor jou he  ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1283 Gepost op: 4-03-2019, 15:38:14 »
Oeps! De enige echte chocomOl!   

 ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1284 Gepost op: 4-03-2019, 15:52:08 »
Oeps! De enige echte chocomOl!   

 ::rofl::

 ;)

[en weer naar Merel :) ]

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1285 Gepost op: 4-03-2019, 16:27:46 »

Nee hoor, want iedereen had gezien dat Sinan nat ging toen hij de zijne openmaakte. Dus was het best logisch dat Merel dat even niet aandurfde en wachtte. En zoals je weet was Jamie vervolgens de enige die wist dat Merel haar joker openmaakte en een vrijstelling aantrof. Dat zij die vrijstelling vervolgens inzette bij een niet openbare executie (iedereen zat immers op een andere plek en Rik was niet aanwezig) is iets wat de kandidaten ook niet wisten. M.a.w.: de gescripte vrijstelling uit de joker bleef voor bijna alle kandidaten (behalve Merels vriendje Jamie) onzichtbaar en dus werd zijn daardoor niet extra verdacht als mol.

Deze redenatie begrijp ik niet. De productie brengt een nieuw spelelement in dan wil je toch dat de kandidaten hier mee spelen?  Doordat Sinan "nat" ging durfde niemand meer een joker te openen. Als je dan de mol wil inzetten dan laat je die een joker met vrijstelling openen onder het oog van andere kandidaten? Voor de kijker hoefde dat niet want die wist het al, bovendien was er de finalevrijstelling. Voor het mooie beeld op het dak hoefde het ook niet want de groene lampen gingen sowieso al aan.

Ik denk eerlijk gezegd dat de mol helemaal niet ingezet wordt bij een introductie van een nieuw spelelement. Susan vond de zwarte vrijstelling ook niet op de jademarkt. Dat was Sophie. Men zorgt er wel voor dat het nieuwe speeltje zodanig aangeboden wordt dat het wel gepakt wordt door een kandidaat. Ik vind het dan ook onmols dat  niemand wist van de vrijstelling van Merel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1286 Gepost op: 4-03-2019, 16:32:29 »
De Mol is al eerder ingezet voor een nieuw spelelement: Margriet, die de zwarte vrijstelling inzette.

Verder wisten de kandidaten toch dat er een vrijstelling in de jokers kon zitten? Dat heeft Rik hen zelf meegedeeld. Voor de kijker moest het natuurlijk juist wél, want dat levert mooie televisie op.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1287 Gepost op: 4-03-2019, 16:34:46 »
Exact!

En het inzetten en pakken van de zwarte vrijstelling ging OOK niet onder ogen van alle kandidaten maar bleef net zo geheim als Merel met haar jokervrijstelling. De kandidaten kwamen er meestal pas een half jaar later achter, samen met alle andere kijkers.

Het is puur voor de mooie televisie gedaan, voor de kijker. Heeft verder geen enkel spelmotief. Flauw, zeker, maar het is een gegeven.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1288 Gepost op: 4-03-2019, 16:49:04 »
Daarnaast is het toch leuk dat merel een GROENE vrijstelling heeft gepakt en die heel toevallig inzet tijdens de executie op de gebouwen met die spots, die door de stralen op het dak lijkt op de RTL Nieuws leader die ook stralen heeft die omhoog wijzen... en hoe leuk zou het dan zijn dat haar straal groen is en dus op dat moment al aangeeft dat zij de mol is?
...

Misschien begrijp ik iets in je redenering hier niet. RTL Nieuws met die stralen zou ik eventueel kunnen begrijpen als hint naar Merel. Maar hoezo is die vrijstelling dan hier nodig voor een groene straal? De mol krijgt toch altijd groen?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1289 Gepost op: 4-03-2019, 16:53:35 »
Ik ga teleurgesteld zijn als jullie tegen zaterdag niet aan 100 pagina's komen met dit topic. Keep up the good work ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1290 Gepost op: 4-03-2019, 17:07:56 »
Ik ga teleurgesteld zijn als jullie tegen zaterdag niet aan 100 pagina's komen met dit topic. Keep up the good work ::ok::
Ik deed 2 daagjes niet mee en ik trof toen 6 pagina's vol, met mij erbij komen we niet aan 100 denk ik maar wel een eind ::ok:: :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1291 Gepost op: 4-03-2019, 17:35:19 »
De Mol is al eerder ingezet voor een nieuw spelelement: Margriet, die de zwarte vrijstelling inzette.
::ohno::

De zwarte vrijstelling is al een jaar eerder geïntroduceerd in het seizoen van Susan. Sophie zette deze toen in.

Dat Margriet de zwarte vrijstelling inzette was gewoon een molactie van haar.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 17:40:00 door Moedermol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1292 Gepost op: 4-03-2019, 17:37:03 »
Toch valt er wel iets voor te zeggen. Als je helemaal die twist bedenkt dan wil je ook dat er iets mee gebeurt, linksom of rechtsom ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1293 Gepost op: 4-03-2019, 17:38:29 »
Merel is nu de meest besproken kandidaat/mol ooit op het forum met 66 pag and counting

 ::feest::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1294 Gepost op: 4-03-2019, 17:39:34 »
Ja, logisch. Ik denk dat er nog nooit zoveel personen zo overtuigd waren van Merel én nog nooit zoveel personen die het gewoon echt niet zien in haar. Dat levert pittige discussies op, I like it  ::ok::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1295 Gepost op: 4-03-2019, 17:40:40 »
Eigenlijk moet de andere kandidaten het weten dat iemand een vrijstelling had iedereen kon de stralen zien. vooral als er binnen 5 seconde een straal groen werd.

Goed opgemerkt. En we zien nergens in de afleveringen dat iemand Merel ermee confronteerde, dus dat is wel opvallend.

Zouden de anderen het niet gezien hebben? Of keken ze allemaal de andere kant uit?

Misschien hebben ze het wel gezien, maar wisten ze van elkaar niet op welk gebouw ze zaten? Maar dan nog zou ik toch enige vragen in de groep verwachten.

Het kan ook zijn dat ze niet allemaal op hetzelfde tijdstip hun executie te zien hebben gekregen en 1 voor 1 los van elkaar zijn opgenomen op verschillende tijdstippen en dus niet gelijktijdig op de daken aanwezig zijn geweest. De totaalshots van de stralen kunnen zelfs helemaal zonder kandidaten zijn opgenomen, want de kandidaten zie je toch niet in het totaalshot.

Zet te denken in ieder geval!
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 17:42:38 door chocomol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1296 Gepost op: 4-03-2019, 17:43:55 »
Merel had ook een heel plausibele kandidaatse verklaring voor het openen van de joker. Evelien had 3 jokers daar kon ze met één joker toch niet tegenop.....

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1297 Gepost op: 4-03-2019, 17:44:26 »
Ja, logisch. Ik denk dat er nog nooit zoveel personen zo overtuigd waren van Merel én nog nooit zoveel personen die het gewoon echt niet zien in haar. Dat levert pittige discussies op, I like it  ::ok::

Vooral als het straks toch nog Niels blijkt te zijn... dat zou echt weird zijn  ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1298 Gepost op: 4-03-2019, 17:47:20 »
De zwarte vrijstelling
Nogmaals, ging allemaal buiten zicht, net als het bij Merel ging. Puur een dingetje om het spel op gang te krijgen. Voorkennis kan je het ook noemen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1299 Gepost op: 4-03-2019, 17:48:10 »
Dat was de enige keer dat ik haar echt ongeloofwaardig vond.

Toch schrok ze zichtbaar toen Jamie vlak na het openmaken van de joker haar iets wilde vragen/vertellen... (ik ga de 3 jokers stelen)... Moet je maar eens terugkijken. Het leek even alsof ze even bang was voor de vraag of ze de mol is.