Poll

Jokers stelen is

oké
niet oké

Auteur Topic: Jokers stelen  (gelezen 29392 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Jokers stelen
« Reactie #160 Gepost op: 28-01-2019, 22:13:58 »
Ik weet niet of ik het hiermee opvrolijk of erger maak, maar vond het een te leuk idee om niet te maken. >:D



met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline gjkooijman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers stelen
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2019, 17:15:40 »
Ik zie het zoals het bij Survivor ook is:
Het spel evolueert door de spelers. Dus als de spelers dit soort streken uithalen, dan verandert het spel mee door de jaren heen. Daar is het door de jaren heen ook geoorloofd geworden dat je nep-immuniteit medailles maakt, uitwisselt of elkaars voordelen jat in het kamp. Daardoor gaan spelers het spel harder spelen, worden bondjes sneller ontbonden en is het spel na bijna 40 seizoenen nog steeds fris. WIDM moet ook vooral niet stil blijven staan. Door het uitnodigen van jonge spelers die de vorige seizoenen kennen krijg je dit soort streken. Ik denk dat Nielson niet had gerekend op de uitvoerige uitleg van Rik dat iemand de jokers heeft omgewisseld en hiermee vooral de groep op scherp wilde zetten. Niet Eveline er uit spelen, maar zorgen dat ze elkaar gingen wantrouwen en minder lief ging spelen. Ik ben er wel blij mee. Want dit betekent hopelijk dat volgend seizoen iedereen harder gaat spelen en in seizoen 20 mag dat best.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Jokers stelen
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2019, 18:56:19 »
Molloten vragen OM: 'Is het stelen van jokers officieel diefstal?'

Citaat
Het enthousiasme van sommige fans van Wie is de Mol? gaat zo ver dat zij het Openbaar Ministerie benaderen met mails waarin zij vragen stellen over handelingen die in het spelletjesprogramma de revue passeren.

Het Openbaar Ministerie in Den Haag liet dinsdag per Twitter weten een mail ontvangen te hebben met de vraag of het stelen van jokers in het programma officieel kan worden aangemerkt als diefstal.

Jokers kunnen in het spel, waarin kandidaten een verrader in het team moeten ontmaskeren, worden gebruikt om fout beantwoorde vragen in de executietest te compenseren. In de vorige aflevering leken kandidaten Nielson en Sarah Chronis een joker gestolen te hebben van NPO-coryfee Eveline de Bruijn.

Persofficier Marilyn Fikenscher laat desgevraagd weten dit soort mails niet vaak te ontvangen. “Het was mij ook niet precies duidelijk wat de ‘molloot’ exact met deze informatie wilde”, vertelt ze lachend. “Maar we hebben een heel vriendelijk antwoord gestuurd. Het enige goede antwoord in dit geval lijkt ons: het is maar een spelletje.”
Opgelost ;D
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers stelen
« Reactie #163 Gepost op: 29-01-2019, 19:03:39 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Jokers stelen
« Reactie #164 Gepost op: 29-01-2019, 19:06:28 »
Ik dacht eerst dat het van De Speld was. ::rofl::

Hahaha ik ook! Heb zelfs nog gecheckt op Twitter of het echt waar is.. heftig wel.  :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Jokers stelen
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2019, 19:33:27 »

Maar toch... één blik op Sarah en je weet dat ze nou niet meteen het meest betrouwbare type is.

Nou... Ik heb de extra beelden gezien en eigenlijk vind ik Sarah net zo fout bezig als Niels. Misschien nog wel fouter... Aangezien Niels wordt gezien als hoofdschuldige en zij lekker 'onschuldig' verder kan met het spel. Dat vind ik eigenlijk nog meer onder de gordel dan Niels. Ijskoud, die Sarah.  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Jokers stelen
« Reactie #166 Gepost op: 29-01-2019, 19:35:21 »
Paar weken geleden zag ik dit filmpje nog:



Hoewel het hier om computergames gaat, kun je naar mijn mening de laatste case ook doortrekken naar WIDM. Het is onderdeel van het spel.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Zebra74

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #167 Gepost op: 29-01-2019, 21:18:18 »
Niels had die joker niet mogen kunnen inzetten; hij heeft deze niet verdiend en zijn joker zou ongeldig moeten zijn verklaard; níet die van Evelien.

 

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Jokers stelen
« Reactie #168 Gepost op: 29-01-2019, 22:18:27 »
politie heeft toch opgetreden.
Zodat iedereen geboeid blijft kijken

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2019, 22:20:07 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Jokers stelen
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2019, 22:48:30 »
Waarom heet het topic eigenlijk ''Jokers stelen''?

Strikt genomen heeft Niels die joker toch omgeruild voor een fout exemplaar?


Offline molE13

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2019, 22:49:59 »
Waarom heet het topic eigenlijk ''Jokers stelen''?

Strikt genomen heeft Niels die joker toch omgeruild voor een fout exemplaar?
Hij gapt een joker van Evelien.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Jokers stelen
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2019, 23:09:30 »
hij ruilt een goed exemplaar om voor een fout exemplaar. Is toch iets anders.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Jokers stelen
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2019, 23:31:48 »
Ja, dat is niet alleen stelen, maar ook nog misleiden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2019, 00:17:22 »
hij ruilt een goed exemplaar om voor een fout exemplaar. Is toch iets anders.
Wat als ik jouw horloge van 24 karaats goud omruil voor een van nep goud? Zeg je dan nog dat ik jouw horloge niet gejat heb?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2019, 00:26:51 »
Wat als ik jouw horloge van 24 karaats goud omruil voor een van nep goud? Zeg je dan nog dat ik jouw horloge niet gejat heb?
Ja, is inderdaad nog erger.
Ik besef me nu ook dat Niels gewoon die joker had kunnen jatten en die inzetten. Is het resultaat voor hem hetzelfde. Voor Evelien is het een stuk vriendelijker want die is nu gewaarschuwd dat ze de joker die ze dacht te hebben niet meer heeft. Meer kans dus ook dat zij de executie overleeft, wat ook alleen maar in het voordeel van Niels werkt. Dan hoeft hij zich minder schuldig te voelen. Kortom, een onnodig valse actie.
Daarom wordt in deze enquête ook de verkeerde vraag gesteld (wat overigens veel te vaak voorkomt naar mijn bescheiden mening).

Misschien tijd om te doen wat ze bij de Brexit al lang hadden moeten doen: opnieuw een poll uitschrijven!
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 00:32:07 door MartinJ »

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2019, 02:24:31 »
Het blijft gewoon jammer dat Jamie de foute joker van Evelien vervolgens niet heeft gestolen,zoals hij eerder had "beloofd". Zouden bij verklaring tijdens de executie de monden nog verder zijn open gevallen  ::oink::

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2019, 09:31:10 »
Ik zit op Sinan maar het kan zijn dat Niels de joker heeft gejat zodat niemand hem meer verdenkt omdat het een typische kandidatenactie is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Jokers stelen
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2019, 10:20:48 »
Voor Evelien zou dat nog misschien zelfs wel het minst slecht verteerbaar zijn. "Alleen de Mol had zoiets kunnen / mogen doen..." . En misschien zou het voor WIDM ook het minst foute scenario kunnen zijn. Het begrip 'mollenstreek' wordt dit jaar ietsje opgerekt en overlapt indd met 'rattenstreek' (met alle respect, Rat  ;) )....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Jokers stelen
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2019, 10:31:55 »
Maar waarom dan perse de joker van Evelien en niet van een van de anderen die (mogelijk) nog een joker zou hebben?
Ik zou het zelf juist onverteerbaar vinden als de mol op die wijze beslist over doorgaan of niet... Dat is toch niet de opdracht van een mol?
Ich bin ein Bärliner!