Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 55896 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #60 Gepost op: 23-01-2019, 22:18:12 »
Op de site van WIDM.nl/deelnemers zie je bij de foto's van de deelnemers dat het MOL-logo los van de mensen links of rechts beneden in de hoek staat. Alleen niet bij Rick Paul, daar raakt het logo zijn hand.
In de aflevering Klaas Mol raakt Art met zijn, denk mij te herinneren zijn duim, de kaart of enveloppe (wat was het ook al weer?) aan van Klaas. Dat bleek toen de eerste hint te zijn.
Is dat nu ook het geval bij Rick Paul?

Bij deze breng ik nog eens onder jullie aandacht wat ik hierboven heb geschreven.

Offline RCK

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2019, 12:59:49 »
Er is mij iets opgevallen in de laatste aflevering. Als tijdens de executie de lampen een voor een aan gaan, en je daarbij shots van verschillende kandidaten ziet lijkt het wel alsof Rick-Paul al weet wat er gaat gebeuren.

Als een soort dirigent 'zet' hij het licht aan.
Is dit voorkennis van de Mol?

Te zien rond 53:09 in de aflevering ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2019, 13:25:54 door RCK »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2019, 13:56:35 »
Er is mij iets opgevallen in de laatste aflevering. Als tijdens de executie de lampen een voor een aan gaan, en je daarbij shots van verschillende kandidaten ziet lijkt het wel alsof Rick-Paul al weet wat er gaat gebeuren.

Als een soort dirigent 'zet' hij het licht aan.
Is dit voorkennis van de Mol?

Te zien rond 53:09 in de aflevering ::vergroot::
Dan is hij wel een hele slechte dirigent, want er waren al 4 lampen aan. Volgens mij reageert Rick Paul op het feit dat plotseling de 4 lichtstralen aan gaan. Meteen daarna gaat ook zijn licht aan. Dus ik denk dat hier sprake is van "schijn bedriegt", letterlijk en figuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2019, 14:00:49 door MartinJ »

Offline Kaloni

  • Forumlid
  • Onderzoek doe je met de klok mee.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2019, 15:55:47 »
Twee zielen, één gedachte. Ik had dit bericht onder dit topic gemist en plaatste kort na jou ongeveer hetzelfde bij Aflevering 3. Ik voeg even een foto toe. Het kan voorkennis zijn, maar ook een reactie op wat hij om zich heen zag... we weten het bij de ontknoping of als hij eerder afvalt.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2019, 16:51:42 »
Dan is hij wel een hele slechte dirigent, want er waren al 4 lampen aan. Volgens mij reageert Rick Paul op het feit dat plotseling de 4 lichtstralen aan gaan.
Elders is al gememoreerd dat de kandidaten de tests op maar een paar van de 9 gebouwen hebben gemaakt en dus ook niet tegelijkertijd. Het beeld dat in de uitzending te zien is, namelijk dat her en der stralen van wit naar groen gaan, hebben de kandidaten waarschijnlijk (of vrijwel zeker) niet gezien.

m0ll0m

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2019, 19:13:15 »
Elders is al gememoreerd dat de kandidaten de tests op maar een paar van de 9 gebouwen hebben gemaakt en dus ook niet tegelijkertijd. Het beeld dat in de uitzending te zien is, namelijk dat her en der stralen van wit naar groen gaan, hebben de kandidaten waarschijnlijk (of vrijwel zeker) niet gezien.

m0ll0m

Het lijkt me dat ze dat dan in bijv. 3 ploegen van 3 (of zelfs maar in 2 ploegen) hebben gedaan, dus dat zij wel degelijk andere lichten hebben kunnen zien
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2019, 20:20:08 »
Elders is al gememoreerd dat de kandidaten de tests op maar een paar van de 9 gebouwen hebben gemaakt en dus ook niet tegelijkertijd. Het beeld dat in de uitzending te zien is, namelijk dat her en der stralen van wit naar groen gaan, hebben de kandidaten waarschijnlijk (of vrijwel zeker) niet gezien.

m0ll0m
Het gaat helemaal niet over de stralen die van wit naar groen gaan, maar om de blauwe stralen die je ziet voordat de groene stralen komen.

In de scene die voorafging aan het moment dat Rick Paul zijn arm strekt als "dirigent" zien we 4 blauwe lichtstralen uit de gebouwen komen. Deze lichtstralen zien de kandidaten ook getuige de reacties. Ik ga er dus van uit dat Rick Paul die ook zag en hier op reageerde. Dat suggereren de beelden die ik zie.
Dat was de essentie van mijn reactie.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2019, 20:23:13 door MartinJ »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2019, 13:51:21 »
Het gaat helemaal niet over de stralen die van wit naar groen gaan, maar om de blauwe stralen die je ziet voordat de groene stralen komen.

In de scene die voorafging aan het moment dat Rick Paul zijn arm strekt als "dirigent" zien we 4 blauwe lichtstralen uit de gebouwen komen. Deze lichtstralen zien de kandidaten ook getuige de reacties. Ik ga er dus van uit dat Rick Paul die ook zag en hier op reageerde. Dat suggereren de beelden die ik zie.
Dat was de essentie van mijn reactie.

En iemand had Rick Paul horen schreeuwen toen de lichten aangingen. Dat wijst erop dat hij met anderen op dat gebouw zat. Ik dacht juist dat Jamie schreeuwde dus zij zaten op hetzelfde gebouw met...? Maakt allemaal niet uit trouwens  ::ohno::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2019, 23:51:29 »
Nee, maakt niets uit waar ze zaten. Gaat alleen maar om groen of rood licht.
Morgen weten we wie rood krijgt.
Wat ik me nog afvraag is waarom en bij Robert en Nikkie niet een groen én een rood licht te zien was. Wij hadden toch niet kunnen weten welk licht bij wie hoorde.
Dat had het effect misschien nog wel versterkt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2019, 00:06:40 »
Wat ik me nog afvraag is waarom en bij Robert en Nikkie niet een groen én een rood licht te zien was.
Als bij een normale executie een rood scherm geweest is, laten ze daarna ook geen groene schermen meer zien. Dus in dat licht ::) vond ik het eigenlijk wel logisch.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2019, 13:21:45 »
Dan had er eerst een groen en daarna een rood licht moeten komen, net zoals bij een "normale" executie. Zonder dat wij konden zien voor wie die kleuren waren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2019, 13:46:32 »
Begin wat meer over hem te twijfelen als mol, voornamelijk omdat hij wel snel meeging om op Niels te stemmen voor de joker.

 :-\\
Valt mee hoor. Als Niels zijn voorstel doet staat hij heel erg klaar om iets te zeggen, met zijn hand al half in de lucht, maar Jamie zegt meteen DEAL, waardoor hij niet zoveel meer kan doen zonder al teveel op te vallen. Hij kijkt dan ook heel verschrikt. Bij het stemmen roept hij nog "ik snap het niet, ik snap het niet". Hij stemt dan vervolgens wellicht toch maar mee op Niels omdat hij doorheeft dat het toch niet meer lukt om te vertragen dus probeert nog kandidaats te lijken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2019, 22:21:58 »
Schrijft Rick Paul bij het verjaardagsfeestje van Jamie nou letterlijk Ik ben de Mol op dat Jenga-blokje?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2019, 22:34:08 »
Schrijft Rick Paul bij het verjaardagsfeestje van Jamie nou letterlijk Ik ben de Mol op dat Jenga-blokje?
Goed gezien, Bodejos. Ik heb het net teruggekeken en inderdaad.

Opvallend wel dat ze dat er zo duidelijk tussen hebben gemonteerd. Want er is idd echt geen twijfel mogelijk dat dat Rick-Paul is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2019, 22:36:40 »
Opvallend wel dat ze dat er zo duidelijk tussen hebben gemonteerd. Want er is idd echt geen twijfel mogelijk dat dat Rick-Paul is.

Maar wel over of ie liegt of niet. ;D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #75 Gepost op: 26-01-2019, 22:36:52 »
Bovenaan mijn mollijstje. Haalt weinig geld binnen, saboteert en creert chaos, speelt kandidaat en valt weinig op, blijft in de luwte.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #76 Gepost op: 26-01-2019, 23:08:25 »
Goed gezien, Bodejos. Ik heb het net teruggekeken en inderdaad.

Opvallend wel dat ze dat er zo duidelijk tussen hebben gemonteerd. Want er is idd echt geen twijfel mogelijk dat dat Rick-Paul is.
er waren meer lichtgroene shirts, maar ik zag bij het terugkijken dat het iemand met kort lichtblond haar was.

Ik moest direkt denken aan de actie van respectievelijk Yvon en Milouska. Beiden gaven een soortgelijk signaal af, en beiden waren de mol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #77 Gepost op: 26-01-2019, 23:19:43 »
Maar wel over of ie liegt of niet. ;D
Ja, klopt. Deze actie lijkt me eerder een manier om zichzelf verdacht te maken, dan dat het een gewiekste mol-actie is.  :-\\

Want door Jamie redelijk makkelijk tot hem te herleiden, toch?

Ik sluit Rick Paul zeker niet uit als mol, maar vind de keuzes van de regie die hem als verdacht neerzetten toch iets te veel op dit moment om hem op #1 te zetten


er waren meer lichtgroene shirts, maar ik zag bij het terugkijken dat het kort lichtblond haar was.

Ik moest direkt denken aan de actie van respectievelijk Yvon en Milouska. Beiden gaven een soortgelijk signaal af, en beiden waren de mol.
Het kan, maar dat is al even geleden toen social media nog niet echt heel groot was. Vorig jaar lieten ze die "M" markeringen van Jan in die woordzoeker niet duidelijk zien, dacht ik. Of toch niet dat hij dat zelf aan het doen was. 

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2019, 01:12:19 »
De naam van Jan stond heel duidelijk te zien boven de deur van het stationnetje. (Bijna) Niemand geloofde dat dat een hint was, toch?

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2019, 01:55:16 »
bij de 3e opdracht (koffiepedia) zegt Rick-Paul op een gegeven moment tegen Nielson, (waar Sinan en Jamie ook bijstaan)maar daar staat niemand,en ik heb alle antwoorden. weet hij alle antwoorden sowieso al? En hij lacht er ook een beetje bij.

Wat een lastig programma dit zeg, want met dat ik dit opschrijf twijfel ik tegelijk ook weer over van alles en nog wat  ???
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 01:59:23 door JvanEe »