Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 56454 keer)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #120 Gepost op: 11-02-2019, 12:49:54 »
Nummer 9 in de leader heeft dan toch ook 2 groene schermen? Dat is Sinan.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #121 Gepost op: 11-02-2019, 13:01:43 »
Die vloggers doen het leuk, zeker Wouter, maar ook zij zitten er nog wel eens naast. Totaal gemist dat de enveloppen van Rick Paul en Niels het dubbele waard waren

Er valt niets te missen over het dubbele waard zijn want dat is nergens gezegd. Dat is een theorie die iemand heeft dus dat hoeft geen waarheid te zijn.
En natuurlijk zitten die youtubers er ook wel eens naast. 

Maar als Sinan idd ook groen heeft vind ik de hint alweer een stuk minder sterk. Want dan heeft ook Sinan zowel in de volgorde aan de lijn als in de leader volgorde groen toch? Dus ook 2x.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 14:14:37 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #122 Gepost op: 11-02-2019, 13:09:23 »
En wat de hint naar RP nog sterker maakt dan alleen het Feit dat RP als enige 2 groene schermen heeft, is ook dat precies alle afvallers (die al in 1x rood hebben) in de vlaggen allemaal groen krijgen, en voor de nog overgebleven kandidaten precies andersom. Zo heeft iedereen precies 1x rood en 1x groen. Het is dus niet alleen perfect kloppend bij RP, maar bij alle 10. dat maakt de kans op toeval een stuk kleiner. Als sommige bijvoorbeeld random 2x rood hadden, dan was hij minder sterk geweest, maar nu is de leader en de vlaggen precies aanvullend qua 1x groen/1x rood voor alle 9.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 13:49:13 door Theovv »

Offline JanWillem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #123 Gepost op: 11-02-2019, 13:16:51 »
Nummer 9 in de leader heeft dan toch ook 2 groene schermen? Dat is Sinan.

Nee, Sinan is de 9e persoon uit de leader. In de leader is hij dus nog 'groen' omdat hij nog in het spel zit. Het 9e bordje op de zipline was rood, waardoor ook Sinan een keer een rood scherm krijgt. Dubbel groen is echt alleen bij Rick Paul.

En wat de hint naar RP nog sterker maakt dan alleen het Feit dat RP als enige 2 groene schermen heeft, is ook dat precies alle afvallers (die al in 1x rood hebben) in de vlaggen allemaal rood krijgen, en voor de nog overgebleven kandidaten precies andersom. Zo heeft iedereen precies 1x rood en 1x groen. Het is dus niet alleen perfect kloppend bij RP, maar bij alle 10. dat maakt de kans op toeval een stuk kleiner. Als sommige bijvoorbeeld random 2x rood hadden, dan was hij minder sterk geweest, maar nu is de leader en de vlaggen precies aanvullend qua 1x groen/1x rood voor alle 9.

Dit somt het ook nog eens goed op, dank Theovv! Inderdaad nog een reden waarom de hint van MissLeonie91 nog sterker is (m.i.) dan die over Sarah.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #124 Gepost op: 11-02-2019, 13:20:15 »
OK Kees RP Closed  ::jaja::
Meer L

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #125 Gepost op: 11-02-2019, 13:41:40 »
Nog ff hoor. Ik wil ook graag dat ie klopt, begrijp me niet verkeerd.
Maar het 9e bordje op de zipline is toch groen? Dan krijgt Sinan dus ook een dubbele groen.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #126 Gepost op: 11-02-2019, 13:43:06 »
Dit gaat mijn laatste poging zijn  ::jaja::

Deze zag ik namelijk op het internet wat hetzelfde laat zien. Maar het is mooi onder elkaar gezet door PvanKullevoetje.
Het is heel toevallig dat als je de schermen van de ziplijn boven de mensen van de leader stopt dat precies de mensen die er al uit zijn een groen scherm hebben. En alle mensen die er nu nog inzitten allemaal dan een rood scherm krijgen, behalve.. Rick Paul.
Sorry hoor, ik ben even in de war nu. Hier is toch de volgorde van de schermen die aan de zipline hingen achterstevoren? Het begon met rood rood groen, en niet rood groen groen. Dus waarom wordt het gespiegeld?

Als je het trouwens op de normale volgorde doet heeft Rick Paul ook groen, maar Sinan ook.

Edit: Hier even een plaatje
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 13:49:51 door Moltifunctional »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #127 Gepost op: 11-02-2019, 13:49:53 »
De zipline-leaderhint naar Rick Paul vind ik helder en kan in korte tijd aan de kijker worden uitgelegd  ::ok:: Een kleine, niet-doorslaggevende kanttekening is dat het totaalplaatje in mijn optiek minder fraai wordt indien in de eerste aflevering wél iemand was afgevallen. Dan hadden er vier rode schermen aan de lijn moeten hangen in plaats van vijf. Dit had ervoor gezorgd dat de opdracht voor de kandidaten gemakkelijker wordt. Bovendien zet je puzzelaars voor mijn gevoel sneller op het spoor dat er hier wat te halen valt, want waarom is er in dat scenario dan geen gelijke verdeling tussen rode en groene schermen aangebracht? Ik zou op voorhand een gelijk aantal schermen verwachten.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #128 Gepost op: 11-02-2019, 13:50:43 »
Dat zeg ik. En dat staat ook zo in het bericht van MissLeonie91.
Twee maal een groen hart bij RP, twee maal bij Sinan.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #129 Gepost op: 11-02-2019, 13:54:02 »
Dat zeg ik. En dat staat ook zo in het bericht van MissLeonie91.
Twee maal een groen hart bij RP, twee maal bij Sinan.
Ja, dus hoe zien mensen dit dan als een hint naar Rick Paul? Kan dan net zo goed naar Sinan wijzen.  ???

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #130 Gepost op: 11-02-2019, 13:59:42 »
Deze post van MissLeonie91 die ze gisteravond verstuurde somt het toch helemaal op?
Die hartjes dat was nog een andere poging tot hint die inderdaad niet juist is.

Misschien heeft de mol een schildpad als huisdier... Dan heeft hij wel gelogen bij Ver Tellen.

Maar is het een huisdier als je dat in de tuin laat?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #131 Gepost op: 11-02-2019, 14:03:53 »
Hij klopt en vind m bij nader inzien toch wel echt heel sterk. Misschien wel sterk genoeg om mn tunnel te verlaten.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #132 Gepost op: 11-02-2019, 14:05:21 »
Deze post van MissLeonie91 die ze gisteravond verstuurde somt het toch helemaal op?
Bij het bericht van MissLeonie is de volgorde van de bordjes aan de zipline omgedraaid. Het lijkt me niet echt logisch om op die manier tot een hint te komen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #133 Gepost op: 11-02-2019, 14:07:04 »
De verwarring komt denk ik omdat de 2 ziplijnen elkaars spiegelbeeld zijn? De vraag is dan wat t begin is. Bij de ene als begin klopt ie wel, bij de ander dan blijkbaar niet?


Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #134 Gepost op: 11-02-2019, 14:12:39 »
Je zag de kandidaten de bordjes ophangen van links naar rechts, aan de linkerkant het begin (wat Sarah goed had opgehangen en waar Merel Rick Paul kon aanvullen) en rechts het einde (waar Jamie Sarah kon aanvullen en wat Rick Paul al goed had opgehangen). Dus het begin is links en het einde rechts.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #135 Gepost op: 11-02-2019, 14:24:28 »
Ja het begint idd met 2xR dus dan klopt het wel als je van achter naar voren het over de leader legt.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #136 Gepost op: 11-02-2019, 14:26:03 »
Ja ze filmen van de achterkant maar de code begint voor beide groepen met ❤️❤️

Maargoed we zien het ook gespiegeld in beeld dus kan me voorstellen dat ze hem daarom ook spiegelen voor de leader.
Het spiegelen is dan op zich nog niet zo vreemd bedacht.
Ik vind enige beetje vreemde aan de theorie dat de kandidaten die al afgevallen zijn dan groen krijgen omdat die immers al rood zijn.
Ik begin hem wel steeds plausibler te vinden hoelanger ik er over na denk. Hij is alleen even tricky om goed uit te leggen.
Als ik het goed begrijp is hij als volgt:
De code is
❤️❤️💚❤️💚💚❤️💚💚❤️
En gespiegeld
❤️💚💚❤️💚💚❤️💚❤️❤️
Als je die over de leader legt zowel zo als een keer gespiegeld (omdat we hem ook gespiegeld in beeld zien) dan krijgt alleen RP 2x een groen scherm.


Edit.
Molfunctional
Op jouw plaatje staat
💚💚 die volg ik ook niet. Dat is namelijk niet gespiegeld zoals we in de aflevering zagen.

Het is denk ik zo

J   N  R  M RP E N E Si Sa
❤️❤️💚❤️💚💚❤️💚💚❤️
❤️💚💚❤️💚💚❤️💚❤️❤️

Onee dat kan ook niet. Dan hebben er meer 2x groen ook.
Dan snap ik hem nog steeds niet.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 14:34:33 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #137 Gepost op: 11-02-2019, 14:37:00 »

De code is
❤️❤️💚❤️💚💚❤️💚💚❤️
En gespiegeld
❤️💚💚❤️💚💚❤️💚❤️❤️
Als je die over de leader legt zowel zo als een keer gespiegeld (omdat we hem ook gespiegeld in beeld zien) dan krijgt alleen RP 2x een groen scherm.


Als de afleveringstitel gespiegeld zou zijn past het beter.
Nu leggen we hem omgekeerd op de leader omdat het ook een keer in beeld kwam van de andere kant gefilmd. Maar dat doen ze bij alle opdrachten.

Maar wel echt iets om over na te denken zeg.  ::vergroot::

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #138 Gepost op: 11-02-2019, 14:44:32 »
Ja ze filmen van de achterkant maar de code begint voor beide groepen met ❤️❤️

Maargoed we zien het ook gespiegeld in beeld dus kan me voorstellen dat ze hem daarom ook spiegelen voor de leader.
Het spiegelen is dan op zich nog niet zo vreemd bedacht.
Ik vind enige beetje vreemde aan de theorie dat de kandidaten die al afgevallen zijn dan groen krijgen omdat die immers al rood zijn.
Ik begin hem wel steeds plausibler te vinden hoelanger ik er over na denk. Hij is alleen even tricky om goed uit te leggen.
Als ik het goed begrijp is hij als volgt:
De code is
❤️❤️💚❤️💚💚❤️💚💚❤️
En gespiegeld
❤️💚💚❤️💚💚❤️💚❤️❤️
Als je die over de leader legt zowel zo als een keer gespiegeld (omdat we hem ook gespiegeld in beeld zien) dan krijgt alleen RP 2x een groen scherm.
Het punt dat ik probeer te maken is, waarom zou je het omdraaien / spiegelen? Als je het eindresultaat van de bordjes bekijkt is het deze volgorde: ❤️❤️💚❤️💚💚❤️💚💚❤️, en volgens mij lezen we in Nederland van links naar rechts.  ;)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #139 Gepost op: 11-02-2019, 14:52:59 »
Ja geen idee daarom vond ik hem ook niet zo sterk in het begin. Maar als je dat ene totaal shot bekijkt dan gaat de ene van links naar rechts en de ander van rechts naar links. Dus dan wil ik nog wel mee gaan in dat spiegelen vanwege dat daar wel beelden van zijn.
Maar zelfs dan zie ik meerdere mensen met 2x groen scherm dus ik snap hem blijkbaar nog steeds niet.
Ik had op pagina 1 de reeks al over de leader gelegd maar toen kon ik zelf niets van maken want de rode schermen kwamen niet overeen met de afvallers.
Maar denk dat we dan de afgevallen kandidaten met 2x groen scherm maar over het hoofd moeten zien en dat het er hier om draait dat Rick Paul de enige van de overgebleven kandidaten is die groen heeft ofzo?  Dan zouden ze dit bedoelen?

Jamie        ❤️❤️
Nikki.        ❤️💚
Robert       💚💚
Merel.        ❤️❤️
Rick paul.    💚💚
Evi.            💚💚
Niels.         ❤️❤️
Evelien.      💚💚
Sinan.         💚❤️
Sarah         ❤️❤️

Zou het dan ook nog kunnen dat er een afvaller terug komt die dan toch de mol is zoals Evelien?  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 14:59:55 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy