Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420539 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1400 Gepost op: 5-03-2019, 14:01:12 »
Run zegt dat het een hint naar Merel zou zijn die met MOLVISIE naar Sarah kijkt. Ik geloof er niet zo in maar het is vaag genoeg om een echte hint te kunnen zijn.

Ik denk dat dit ook nog wel zou kunnen ja! Maar ik denk dat we wel kunnen uitsluiten dat dit een hint naar Sarah is... of ze de mol is of niet.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1401 Gepost op: 5-03-2019, 14:02:56 »
Run zegt dat het een hint naar Merel zou zijn die met MOLVISIE naar Sarah kijkt. Ik geloof er niet zo in maar het is vaag genoeg om een echte hint te kunnen zijn.

Die komt (ook) uit de video van Siem. Siem vind ik verder supergoed en ik ben het meestal wel met zijn gedachtengangen eens, maar deze vind ik wel wat onbevredigend als het de hint zou zijn eerlijk gezegd.

Ik kan even zo vlug niet terugvinden wie het nu schreef (sorry aan die persoon!! want dat is echt een hele goedgevonden hint vind ik en je verdient de credits!!), maar iemand had heel goed gevonden dat veel droneshots een 'birds eye view' zijn, alsof wij de vogel zijn die vliegen. Zelf vond ik daarvan ook een bepaald shot in het bijzonder erg mooi waarin je vanuit de lucht zelfs helemaal de stad binnenvliegt en de drone dus ook echt omlaag gaat als een landende vogel.

In dat geval zou 'MOLVISIE' dus heel goed op Merel als vogel kunnen slaan, want je ziet zo de VISIE van de Mol, die dus Merel is, heel goed terwijl ze vliegt.
Dat zou ook goed kunnen verklaren waarom er in aflevering 8 zo'n langdurend shot in zit waarin we over vogens van zee naar land vliegen. Misschien gaat die niet eens zozeer om de vogels die we zien alleen, maar vooral om de view die wij als vogel zouden zien tijdens het vliegen.

Lijkt me sterk genoeg om te kloppen en vaag genoeg om er nooit zeker van te kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 14:08:09 door chocomol »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1402 Gepost op: 5-03-2019, 14:08:08 »
Ik kan even zo vlug niet terugvinden wie het nu schreef (sorry aan die persoon!! want dat is echt een hele goedgevonden hint vind ik en je verdient de credits!!), maar iemand had heel goed gevonden dat veel droneshots een 'birds eye view' zijn
Dat was Jannes. Ik had hem al onterecht aan jou toegeschreven. ;D

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1403 Gepost op: 5-03-2019, 14:09:14 »
Dat was Jannes. Ik had hem al onterecht aan jou toegeschreven. ;D

Ah, thanks. Top Jannes! Goed gevonden!!  ::ok:: Vind 'm erg aannemelijk als hint!

[edit] En als we erbij denken dat de vogel met z'n MOLVISIE tegen de muurschildering met die vrouw te pletter vliegt zijn we eruit, hebben we gelijk de graffity op de puzzel verklaard en 'tegen de muur'-hint die ergens zat, en slaat de aanwijzing 13 op pech-VOGEL hahaha ;)

---

Verder noem ik 'm toch maar even: Merel zou volgens haar taktiek 'hard op de inhoud' gaan en 'zacht op de persoon'.
Is dat niet precies wat ze tijdens het openbreken van haar joker met Jamie deed? Hard op de inhoud om de vrijstelling te krijgen, en zacht op de persoon, omdat ze dat deelde met Jamie in hun samenwerking.
Zal wel niets zijn, maar ik vond 'm toch leuk ;)


[edit]
Ik post 'm ook even hier, gezien het een hint naar Merel zou kunnen zijn.
Kwa leaderhint lijkt het totaalshot vanuit de drone naar de zee met de puzzelstukjes heel klein erop toch ook wel erg op die van het eerste shot in de leader van het RTL Nieuws waarin groene puntjes in de zee drijven. Dat zou ook gelijk verklaren waarom de puzzelstukjes zo groenig/blauwig zijn in vergelijking met de in werkelijkheid nogal bonte kleuren van de oorspronkelijke muurschildering.
De kustlijn lijkt er zelfs nog behoorlijk op en het shot lijkt precies gelijk te zijn.
Tel daarbij op die stralen op het dak die lijken op de RTL nieuws leader en misschien zelfs de tablets op de fietsen die in een wit frame zijn geplaatst, waar in het RTL nieuws die tablet-schermen prominent het decor bepalen... zou ik dit echt nog niet zo'n vreemde vinden.  ::jaja::

Misschien was die hele leaderhint in closeup wel niet te zien, omdat je het pas ziet als je er vanaf een afstand naar kijkt.

De onderste foto hieronder is het eerste shot (met beweging) uit de RTL nieuws leader. Vergelijk zelf! :)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 14:39:50 door chocomol »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1404 Gepost op: 5-03-2019, 14:39:28 »
'tegen de muur'-hint die ergens zat
Je hebt dit al een paar keer genoemd, maar wat bedoel je er mee? Er was een "Writing on the wall", te linken aan Sinan in de muurschildering, maar verder kan ik me geen "tegen de muur" hint herinneren.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1405 Gepost op: 5-03-2019, 14:44:39 »
Run zegt dat het een hint naar Merel zou zijn die met MOLVISIE naar Sarah kijkt. Ik geloof er niet zo in maar het is vaag genoeg om een echte hint te kunnen zijn.
Ik vind het wel een mooie, bovendien leidt die foto die nu pas compleet is, nog eens extra naar Sarah als mol en kunnen ze in de laatste aflevering zeggen: als ze het echt was, zou het een hint zijn, maar ze is het niet want de tekening bestond al lang en is niet geent op Sarah. Maar ze lijkt er wel op, vandaar molvisie, de visie van de mol ‘ leek’ ook dat die Sarah zogenaamd als mol had.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1406 Gepost op: 5-03-2019, 14:49:57 »
Ah, thanks. Top Jannes! Goed gevonden!!  ::ok:: Vind 'm erg aannemelijk als hint!
Dank je Chocomol! Hij is terug te lezen in topic Hints in de Leader op pg29, ik geef er nog een vervolg aan op pg 31

Edit
Siem doet het goed op Youtube vind ik. De foto van Sarah slaat op 'molvisie', de visie van de mol is Sarah, Merel stemt op Sarah.
https://www.youtube.com/watch?v=xtzTYg9k6ek
Dat lijkt me plausibel, want al heel snel konden we Sarah herkennen. Als zij de mol zou zijn, zou dat te obvious zijn. Nu wordt er een prachtige draai aan gegeven.
Ik krijg echt kippevel van dit filmpje van Siem. Wat hij rond 02.00 uitlegt sluit precies aan bij mijn bovengenoemde theorie.

Edit: al herken ik eerlijk gezegd niet direct Sarah in de afbeelding.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 15:08:40 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1407 Gepost op: 5-03-2019, 16:29:46 »
Je hebt dit al een paar keer genoemd, maar wat bedoel je er mee? Er was een "Writing on the wall", te linken aan Sinan in de muurschildering, maar verder kan ik me geen "tegen de muur" hint herinneren.

Ik weet dus niet meer zo goed waar ik die had gezien of gelezen. Maar zal dan wel dat geweest zijn wat jij beschrijft en niets meer zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 16:32:33 door chocomol »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1408 Gepost op: 5-03-2019, 16:56:11 »
Ik weet dus niet meer zo goed waar ik die had gezien of gelezen. Maar zal dan wel dat geweest zijn wat jij beschrijft en niets meer zijn.
Fijn, dan kunnen we die in elk geval definitief schrappen. ::ok::. Voor we door de bomen het bos niet meer zien. Haha.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1409 Gepost op: 5-03-2019, 17:30:04 »
Kwam deze mural ook nog tegen!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1410 Gepost op: 5-03-2019, 17:30:45 »
Ik denk dat elke muur in Medellin ondertussen op dit forum te vinden is. ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1411 Gepost op: 5-03-2019, 17:32:15 »
Molvisie, als in de mol heeft haar blik op Sarah gericht vind ik een mooie. Precies de vage uitleg die je verwacht ipv 'he het portret doet me denken aan Sarah dus zij is de mol'

Eigenlijk de eerste echte hint naar Merel waar ik wel wat in zie. En meteen een sterke  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1412 Gepost op: 5-03-2019, 17:34:00 »
Molvisie, als in de mol heeft haar blik op Sarah gericht vind ik een mooie. Precies de vage uitleg die je verwacht ipv 'he het portret doet me denken aan Sarah dus zij is de mol'

Eigenlijk de eerste echte hint naar Merel waar ik wel wat in zie. En meteen een sterke  ::ok::

Maar waarom richt ze haar blik op Sarah? Ik zie Sarah nergens in die leader verschijnen?  ???

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1413 Gepost op: 5-03-2019, 20:39:21 »
Maar waarom richt ze haar blik op Sarah? Ik zie Sarah nergens in die leader verschijnen?  ???

Omdat ze vorige week aangaf op Sarah te testen. Ze heeft het vizier/haar blik/visie op Sarah.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JSV87

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1414 Gepost op: 5-03-2019, 21:02:17 »

In dat geval zou 'MOLVISIE' dus heel goed op Merel als vogel kunnen slaan, want je ziet zo de VISIE van de Mol, die dus Merel is, heel goed terwijl ze vliegt.
Dat zou ook goed kunnen verklaren waarom er in aflevering 8 zo'n langdurend shot in zit waarin we over vogens van zee naar land vliegen. Misschien gaat die niet eens zozeer om de vogels die we zien alleen, maar vooral om de view die wij als vogel zouden zien tijdens het vliegen.

Lijkt me sterk genoeg om te kloppen en vaag genoeg om er nooit zeker van te kunnen zijn.

Ik zit eigenlijk sinds aflevering 6/7 op Sarah (daarvoor op Merel)maar dit doet me twijfelen..ik zou dit wel een goede hint vinden.
Dit zet misschien ook Merels poging om de drone over te nemen van Sinan tijdens de opdracht met die motoren in een ander daglicht..en misschien is het feit dat ze zo handig met de drone was (dat leek in ieder geval zo) ook niet geheel toevallig?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1415 Gepost op: 5-03-2019, 21:18:51 »
Ik vraag me af of hier al gepost is dat er bij het Jenga spel in aflevering 3 een blokje op iedere tafel lag met een Engelse windrichting erop? East, west, south, north.. en wie staat er aan het tafeltje waar het blokje met 'west' erop lag? Merel WESTrik!  :P Zou een mooie hint naar Merel kunnen zijn.. zeker aangezien je erg goed moet kijken tijdens een beperkt aantal beelden om te kunnen zien wat er op die blokjes staat!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1416 Gepost op: 5-03-2019, 21:20:53 »
Ik vraag me af of hier al gepost is dat er bij het Jenga spel in aflevering 3 een blokje op iedere tafel lag met een Engelse windrichting erop? East, west, south, north.. en wie staat er aan het tafeltje waar het blokje met 'west' erop lag? Merel WESTrik!  :P Zou een mooie hint naar Merel kunnen zijn.. zeker aangezien je erg goed moet kijken tijdens een beperkt aantal beelden om te kunnen zien wat er op die blokjes staat!

Was al gezegd. ;D

Maar laat de loop maar doorgaan. Anders komen we nooit aan pagina 100. ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1417 Gepost op: 5-03-2019, 21:21:42 »
Was al gezegd. ;D

Maar laat de loop maar doorgaan. Anders komen we nooit aan pagina 100. ::rofl::

Ah , ik had die hier nog niet voorbij zien komen.  ;D Ja, als we alles gaan herhalen komen we daar wel aan.  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1418 Gepost op: 5-03-2019, 21:21:58 »
We hebben MOLV?IS?I?
Als we de E van executie  nemen hebben we MOLV?ISEI?,
Dat is  nog geen molvisie.

Logisch dat er van alles geprobeerd wordt maar willekeurig husselen is nog geen logica....

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1419 Gepost op: 5-03-2019, 21:23:48 »
Heeft er iemand al gecontroleerd of er veel "kan je" gezegd wordt door Merel? Kan een hint zijn naar Kanye West. ;D