Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420703 keer)

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1200 Gepost op: 3-03-2019, 14:32:43 »
Even what/if spelen. Merel is de Mol en moet in de finale haar Mol keuze beargumenteren. Dat moet dus 1 van de overgebleven kandidaten zijn. Ze krijgt het op basis van de acties van Sarah niet beargumenteerd dan is daar de productie to the rescue met een feitje over Sarah dat Merel normaal gezien niet kan weten. Zwak argument, ik weet het, maar het zou zo maar kunnen.

Sarah kan dat bordje toch ook gewoon mee naar binnen genomen hebben of zie ik iets over het hoofd? Lijkt me in ieder geval een plausibele verklaring.  :P

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1201 Gepost op: 3-03-2019, 14:33:08 »
Ja maar dan zou dit het equivalent worden van het Kiev-moment van vorig jaar en kunnen we nu de mol altijd gaan vinden op basis van introduceren van nieuwe key-elementen in het spel.

This is tv man  ;)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1202 Gepost op: 3-03-2019, 14:46:10 »
Mijn vraag hierbij is:

Waarom (gesteld dat Merel hier de mol is) zou per sé de mol dat moeten demonstreren? Iedereen wist toch dat er een vrijstelling in kon zitten en hoe je 'm open kon maken, die hamer met beitel stonden voor ieders neus bij Riks praatje voor de groep. Het zou erg onwaarschijnlijk als geen van de kandidaten vroeger of later een joker hadden opengebroken: m.a.w daar was de mol echt niet voor nodig.

Het is voor de televisiemakers niet leuk als er geen jokers worden opengebroken en als er geen enkele keer een groene vrijstelling naar boven komt. De “gevulde joker” is echter niet zo makkelijk te vinden want er zijn wel 30 jokers is de kist en met drie gevulde heb je dan maar een kans van één op tien in er een te vinden (ik ben er trouwens van overtuigd dat die van Metel gemarkeerd was door hem rechtop te zetten).
Waarom het initiatief nemen als mol? De meeste jokers worden niet opengebroken door de kandidaten want men kiest liever voor de zekerheid van de joker-functie. Bovendien zorg je door het breken (dat deed uiteindelijk Sinan dus Merel hoefde niet persé meer) voor spanning in de groep.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 14:48:00 door B-mol »
Graven, graven, graven...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1203 Gepost op: 3-03-2019, 14:59:55 »
- Deel 1 -

*mompelt iets over de Klaashint* ;D

Maar in all seriousness: natuurlijk laten ze niet vol in beeld zien dat de mol geld weggooit oid, maar normaal komen er zeker wel molacties vol in beeld, zolang ze maar voor meerdere interpretatie vatbaar zijn. Denk aan Jan die de Lada zo vol laadde dat er geen passagier mee bij kon. Dat zou een kandidaat kunnen doen in z'n fanatisme, maar is tegelijkertijd bij die opdracht de ideale molstrategie.

Bij Merel zie ik dat soort acties eigenlijk maar heel weinig (enige wat me te binnenschiet is de steenfabriek), of in ieder geval niet meer dan bij de andere kandidaten. Ik heb net als Hulpmol het idee dat veel verdenkingen op haar zijn gebaseerd op aannames over dingen die ze buiten beeld misschien wel heeft gedaan, en maar weinig op dingen die je echt in beeld ziet. En natuurlijk zou het goed kunnen dat we volgende aflevering gaan zien dat ze inderdaad van alles buiten beeld heeft uitgespookt, maar dat zou ik persoonlijk jammer vinden. Ik meen me te herinneren dat de productie het grote publiek ook het gevoel wil geven dat ze het hadden kunnen weten, en dat gevoel heb ik bij Merel het minste van de overgebleven kandidaten.

Ik ben het wel met je eens dat het dit jaar moeilijker lijkt te zijn om de mol te achterhalen op basis van wat je ziet. Maar ik denk ook dat aannames over wat een mol niet zou doen, en dan met name de aanname dat de mol niet hoog of bovenaan zou staan in FTM ervoor zorgt dat mensen misschien ook molacties die wel getoond worden missen of anders interpreteren (daar heb ik mij persoonlijk in ieder geval wel schuldig aan gemaakt). Maar voor het grote publiek is het misschien wel iets te lastig geworden nu ja om de mol te ontmaskeren inderdaad. Ik weet alleen niet of ik dat nou zo erg vind, want ik heb het idee dat de gemiddelde kijker steeds slimmer wordt, WIDM steeds populairder, en dat het alleen maar slecht zou zijn voor het programma als het te vroeg te duidelijk zou zijn wie de mol is aan de hand van de beelden.
Maar goed, hier zullen de meningen weer over verschillen.

Dit lieten ze ons in ieder geval wel zien (zowel duidelijk als minder duidelijk):

Aflevering 1: we zien Merel een kist losmaken op de brug. Of dat nou een molactie is valt te betwisten, maar dat kan er een blijken te zijn, aangezien ze misschien als mol geweten zou hebben dat er in de kist geen vrijstelling zat en die dan maar beter losgemaakt kon worden zodat er niet meer aan getrokken zou worden. In de derde opdracht zien we haar bovendien iemand achter Evi aansturen, waardoor ze zelf niet mee hoeft en er geen geld wordt verdiend.

Aflevering 2: we zien vol in beeld hoe Merel een fout maakt die Sarah corrigeert bij Ver Tellen. Bij de laseropdracht zien we hoe zij de sleutelpositie grijpt en aan de hand van de beelden die hiervan zijn gemaakt valt af te leiden dat zij hier waarschijnlijk geld heeft verduisterd (dit is echter niet makkelijk te achterhalen en zal de gemiddelde kijker niet opvallen, wat misschien een beetje flauw is, maar je wilt als productie natuurlijk ook niet dat de mol al in aflevering 2 wordt ontmaskerd). Ook komt ze hier terug met 250 euro. In beeld is gewoon te zien dat er 3500 euro met deze opdracht viel te verdienen. 350 euro per kandidaat, aangezien er toen nog 10 over waren, zou je dan denken... Alleen Sinan kwam voor haar aan de beurt, dus uit de informatie die de productie je hier geeft kun je afleiden dat Merel hier waarschijnlijk 100 euro heeft laten liggen terwijl ze al haar geld gepakt zou hebben.. dan is zij dus waarschijnlijk de mol. Ook komen mensen na haar met vreemde bedragen terug (Rick Paul met maar 50 euro bv.), wat ook weer een bevestiging is van dat hier geld is verduisterd.

Aflevering 3: Er wordt vol in beeld getoond dat Merel enorm fanatiek was bij de waslijnenopdracht. Zo fanatiek zelfs dat ze was ging stelen. De molactie was hier dat er meer dan 6 lijnen werden volgehangen met was omdat Jamie en Evelien hadden voorspeld dat er minder dan 6 waslijnen volgehangen zouden worden. Waarschijnlijk was de mol op de hoogte van hun keuze, anders kon er niet gemold worden. Merel was duidelijk het fanatiekst bij deze opdracht en we zien haar dus vol in beeld mollen hier. Bij Op Treden stemde zij voor de opdracht binnen 30 minuten uitvoeren, wat kort is. De meerderheid van de groep koos hier voor 45 minuten, maar ondanks dat probeerde ze bij Rik haar zin door te drammen door te zeggen dat de groep voor 30 minuten ging. Dit werd gewoon vol in beeld getoond. Ja, natuurlijk is dit niet per se een molactie, maar het is ook wel een vreemde kandidatenactie.. ik denk dat Merels insteek hier zeker was dat ze 0 euro in de pot wilde laten komen en dat ze dacht dat de opdracht niet binnen 30 minuten slagen zou.




« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 15:06:36 door Saskiaax95 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1204 Gepost op: 3-03-2019, 15:00:05 »
-Deel 2-

Aflevering 4: Men heeft het hier al lang en breed over gehad, maar ze wist ineens wel erg snel uit die kooi te komen nadat RP en zijzelf eerder nog zeiden dat ze moesten blijven zitten omdat er meer geld verdiend kon worden als ze langer bleven zitten. Waarschijnlijk probeerde ze zo als mol de schade te beperken en dit is dus ook een molactie. Bij de balkonopdracht zag je haar niks opvallends doen behalve van balkon wisselen, maar je zag haar wel heel vroeg haar balkon vinden en vervolgens nauwelijks informatie doorgeven aan de rest. Bij Koffiepedia was ze enorm aan het mollen, 2 van de 4 rode schermen staan (deels) op haar naam, ze toetste 2 foute antwoorden in. Dit werd gewoon weer vol in beeld gebracht ook.

Aflevering 5: Dit was niet haar sterkste aflevering, maar ik meen gelezen te hebben dat ze bij opdracht 1 wel een verkeerde suggestie deed maar daar niks mee werd gedaan (maar pin me hier dus niet op vast). Bij de lingo-opdracht maakte zij op een gegeven moment veel 5 letterwoorden, terwijl die het minste waard waren (maar 50 euro per woord, terwijl de 6 en 7 letterwoorden 100 en 200 euro per stuk waard waren). Ik denk dat de beste molstrategie hier was om zo min mogelijk geld in de pot te laten komen.. zoals Jan vorig jaar deed bij die graafopdracht... en die strategie voerde zij hier vol in beeld uit.

Aflevering 6: Bij de steenfabriek werkte zij aan de 2 opdrachten die het makkelijkste onopvallend te verpesten waren. De opdrachten waar zij aan werkte mislukten allebei. In de steenfabriek zie je haar bovendien alleen wegrennen terwijl RP Sinan de gevonden verschillen laat zien. Hiermee wordt de suggestie gewekt dat ze met de mollogo-opdracht geklooid kan hebben (ja, het wordt weliswaar niet duidelijk in beeld gebracht, maar je had het wel kunnen voorspellen op basis van wat je hebt gezien....). Bij de tuktukopdracht zie je haar als eerste graaien naar de enveloppen terwijl de rest eerst rustig een plattegrond pakt. Komt ook weer vol in beeld. Welke kandidaat doet dit? Het leek erop dat ze precies wist welke enveloppen ze wilde hebben (voorkennis). Er was in beeld te zien dat er 1900 euro te verdienen viel met deze opdracht maar er is maar 1200 euro bij Rik aangekomen. Er is dus 700 euro verduisterd waarschijnlijk. Dat maakt dat ze snel naar de enveloppen graaide alleen nog maar verdachter. Ze brengt wel 250 euro binnen in ronde 1, maar je ziet haar wanneer ze samen met Jamie rijdt inderdaad de boel flink vertragen waardoor zij in ronde 2 beiden te laat aankomen. Verder heb ik nog een erg plausibele verklaring voor hoe zij - en alleen zij - die 700 euro die hier niet bij Rik aankwam verduisterd kan hebben, maar ik heb eigenlijk geen zin om die uit te typen (en dit is voor de gemiddelde kijker niet zomaar even te zien inderdaad).

Hoe ze verder nog in beeld molt in het kort: ze vertraagt en zorgt voor verwarring bij het kokosnootwerpen en molt bij de motoropdracht door lege tonnen te vinden. Als enige neemt ze hier geen geld mee uit zichzelf ook. Ook kun je dus uit de beelden die je hebt van de bananenopdracht achterhalen dat zij zeer waarschijnlijk hier heeft gemold (dit is natuurlijk alweer een aanname.. maar de aannames blijven zich maar opstapelen bij deze kandidaat en niet bij de rest... op een gegeven moment wordt het net iets te toevallig allemaal om toeval te kunnen zijn... zeker omdat - naar mijn mening tenminste - al deze aannames vrij logisch en absoluut niet vergezocht zijn).

Dus ja.. is dit een goede ontwikkeling van het programma? Dat is misschien meer iets voor het feedback topic.  :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1205 Gepost op: 3-03-2019, 15:05:45 »
Ik acht het nog steeds een mogelijkheid ja, maar dan zitten 2 dingen me dwars

1. Merel wordt door de productie ingelicht dat de 2 rode schermen best in het spel komen: Merel gaat als 2de of 3de (ik weet het even niet meer uit mijn hoofd). Dan dwing je er eigenlijk Merel een beetje toe om de 2 rode schermen te pakken als je wil dat dit gebeurt als productie. Deze opdracht was nochtans een goede opdracht om wat geld uit de pot te halen. Dus hier zet je als productie de mol eigenlijk wat buitenspel door ze in het begin te laten kiezen. Dan kies je er toch beter voor om de mol achteraan te zetten? Dan weet je of de 2 rode schermen al weg zijn.

2. Merel wordt niet ingelicht over de 2 rode schermen: Dan vind ik het absoluut onlogisch dat je als mol dit gaat doen. Hoe meer kandidaten (RP en Jaimie waren toch echt verdacht), hoe meer je onder de radar kan blijven + je kan gewoon mingeld nemen want Sarah en Sinan hebben het ook gedaan.

Deze opdracht zit me toch dwars voor mol Merel

Er kan een psychologische reden achter zitten: wanneer een kandidaat twee rode schermen pakt, zal die een schuldgevoel kunnen ontwikkelen, of in elk geval een heel naar gevoel dat hij of zij twee personen naar huis heeft gestuurd. De mol heeft daar geen last van.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1206 Gepost op: 3-03-2019, 15:17:32 »
Bij Merel zie ik dat soort acties eigenlijk maar heel weinig (enige wat me te binnenschiet is de steenfabriek), of in ieder geval niet meer dan bij de andere kandidaten. Ik heb net als Hulpmol het idee dat veel verdenkingen op haar zijn gebaseerd op aannames over dingen die ze buiten beeld misschien wel heeft gedaan, en maar weinig op dingen die je echt in beeld ziet. En natuurlijk zou het goed kunnen dat we volgende aflevering gaan zien dat ze inderdaad van alles buiten beeld heeft uitgespookt, maar dat zou ik persoonlijk jammer vinden. Ik meen me te herinneren dat de productie het grote publiek ook het gevoel wil geven dat ze het hadden kunnen weten, en dat gevoel heb ik bij Merel het minste van de overgebleven kandidaten.
Je slaat hier de spijker op z'n kop. Ik snap ook niet waarom hier negatief wordt gedaan als iemand komt met argumenten waarom Merel niet de Mol is. In de naam van het topic staat toch ook niet voor niets "(niet)".
Maar zelfs die actie in de steenfabriek (ik neem aan dat je hiermee de zoek de 9 verschillen opdracht bedoelt) vind ik Merel eerder Rick Paul uittesten. Waarom zou je als je de Mol bent het zo duidelijk maken aan Rick Paul die nota bene al op Merel zat. Als Merel de Mol is dan wil ze RP toch niet de bevestiging geven?

Ik vroeg me ook af of die opdracht die we in de leader zit misschien bedoeld was als reserve opdracht, voor het geval dat de envelop met de 2 rode schermen niet was getrokken. Daar hadden ze blijkbaar een extra executie voor gepland. Maar je hebt toch ook wel wat opvulmateriaal nodig tussen 2 executies in?

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1207 Gepost op: 3-03-2019, 15:28:23 »
Fijn overzicht Saskiaax95!
Kleine aanvulling: bij ver tellen zei ze bij de vraag over gemiddeld geluksgevoel gelijk: 'te moeilijk, door'! Terwijl dit juist wel een makkelijke vraag lijkt en er ook in tegenstelling tot de andere vragen totaal geen ingewikkelde wiskunde aan te pas kwam.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1208 Gepost op: 3-03-2019, 15:52:24 »
-Deel 1-
-Deel 2-

Goed overzicht Saskia, daar heb je duidelijk even goed de tijd voor genomen  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1209 Gepost op: 3-03-2019, 16:09:47 »
Bij mij was dat de laseropdracht waarbij ik ervan overtuigd raakte dat Merel (of toen nog Sinan) geld had weggemaakt. Dat in combinatie met de opdracht met tv schermen waar Merel (en toen nog Sinan en Robert) voor een joker ging. De “gevulde joker” moest tenslotte worden geïntroduceerd. Ik ben ervan overtuigd dat als Sinan zijn joker niet direct had geopend, Merel dat had gedaan met iedereen erbij.

En daarom had ik lang hoop op Sinan als mol. Maar helaas, geen observerend type dit jaar. Merel doet mij qua molgedrag lijken op Jon. Die benutte zijn warrige overkomen als dekmantel voor het molschap.
Ook in dat seizoen gaf ik de voorkeur aan Anniek, zoals ik Sarah qua manier van handelen leuker vind overkomen dit jaar.

Ben benieuwd hoe en waar Merel precies gemold heeft. Bij laserlabyrint, bananenplantage en ook gisteren op de rivier is me duidelijk. En dat vormen denk ik ook de leukere momenten om mee te nemen. Laten zien in aflevering 10 hoe de mol geld/kokertje verduisterd en boomstammen terug de boot ingooit of laat meenemen door de rivier.

Maar verder moet ik het nog maar zien. Daarom ben ik blij dat ze deels al hebben lopen terugblikken in de aflevering van gisteren. Krijgen we hopelijk meer tijd voor molacties en biechten.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1210 Gepost op: 3-03-2019, 16:56:59 »
Misschien dat het al ergens genoemd is, maar dit is mijn go to topic wat betreft dit forum, dus ik post het toch maar even hier.

https://youtu.be/S3Eg2kuVcaY?t=1117

Ik vind dit wel een opvallende uitspraak, omdat Merel Sarah nu ook buiten de biecht om confronteert. Dat deed Sanne bijvoorbeeld ook in de finale toen ze Thomas verdacht. Uiteraard is dit geen tegenbewijs voor Merel als Mol, maar dit fragment doet wel suggereren dat Merel Sarah werkelijk verdenkt. En dat heb ik een Mol volgens mij nooit echt zien doen in een een op een situatie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1211 Gepost op: 3-03-2019, 17:01:06 »
Misschien dat het al ergens genoemd is, maar dit is mijn go to topic wat betreft dit forum, dus ik post het toch maar even hier.

https://youtu.be/S3Eg2kuVcaY?t=1117

Ik vind dit wel een opvallende uitspraak, omdat Merel Sarah nu ook buiten de biecht om confronteert.

Heel opvallend idd. Zou de eerste keer zijn dat een mol dat op die manier doet

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1212 Gepost op: 3-03-2019, 17:03:31 »
graag  niet overal filmpjes posten, maar lekker even vertellen wat ze zegt ::joehoe::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1213 Gepost op: 3-03-2019, 17:08:37 »
- Deel 1 -
- Deel 2 -
Ik zie dat andere mensen blij zijn met je overzichten, maar in reactie op mij mag je je voortaan de moeite besparen hoor ;) Ik heb alles wat je noemt hier al honderd keer gelezen, en het gaat me niet overtuigen van Merel als mol. Het punt is niet dat ik Merels mogelijke molacties niet zie - het punt is dat ze voor mij er niet uitspringen tov Sarah en Niels. Op veel van de individuele mogelijke molacties die je noemt ben ik al eens ingegaan waarom die voor mij niet overtuigend zijn, dus dat ga ik niet nog eens doen.

En als bij bijv. de bananenopdracht Merel uit beeld van alles zou moeten hebben gedaan, terwijl je Sarah in beeld ziet voorstellen eerst de groene zakken te doen, gaat mijn voorkeur gewoonweg uit naar je baseren op wat je wél ziet ipv allerlei aannames wat er buiten beeld zou moeten zijn gebeurd. Maar, zoals ik al vaker heb gezegd, dat is voorkeur. Ik ben van niemand nog overtuigd als mol.

Daarnaast ga ik er zelf eigenlijk vanuit dat het bedrag bij de laser-opdracht en de tuktuk-opdracht montagefoutjes zijn geweest :-X Bij de laser-opdracht wil ik nog wel geloven dat er mogelijk geld is weggenomen, maar bij de tuktuk-opdracht lijkt dat me vrijwel uitgesloten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1214 Gepost op: 3-03-2019, 17:10:49 »
Ik heb alles wat je noemt hier al honderd keer gelezen

 ::jaja::

Als ik me niet vergis, was Saskia het gisteren ook met me eens dat we telkens allemaal hetzelfde zeggen (of was het iemand anders?). ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1215 Gepost op: 3-03-2019, 17:36:52 »
Dankje chocomol en jokeJD  :)

@Starlight: Ik wilde je ook niet overtuigen, ik somde slechts op hoe je aan de hand van de beelden gezien zou kunnen hebben dat Merel de mol is aangezien je zelf weinig voorbeelden leek te kunnen verzinnen.  ;) Ik weet verder niet of je mijn analyse over de bananenopdracht hebt gelezen, maar die ga ik dan ook maar niet herhalen.  ;D Wat mij betreft komt hier vrij duidelijk Merel als verdacht uit de bus rollen en Sarah vrij duidelijk als onverdacht (ondanks dat ze die oranje trossen laat liggen). De analyse maakte ik toen ik Sarah nog erg verdacht en Merel juist niet, dus deze was zeer zeker niet gekleurd door mijn eigen overtuigingen. Het duurde zelfs een paar dagen voordat ik hierna volledig geaccepteerd had dat de mol Merel was.  ::rofl::


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1216 Gepost op: 3-03-2019, 17:48:25 »
@Starlight: Ik wilde je ook niet overtuigen, ik somde slechts op hoe je aan de hand van de beelden gezien zou kunnen hebben dat Merel de mol is aangezien je zelf weinig voorbeelden leek te kunnen verzinnen.  ;)
Keyzin in mijn post: "in ieder geval niet meer dan bij de andere kandidaten". In je voorbeelden som je nog genoeg op waar Sarah en/of Niels zich toch minstens even mols gedragen. Bijv. Koffiepedia is zeker een goed voorbeeld, alleen typen Sarah en Niels daar ook foute antwoorden en is geen van drieën daar molser dan de andere twee. En dan zal ik maar zwijgen over het feit dat je er alsnog wat aannames bijhaalt ;)

Verder natuurlijk prima als de bananenplantage jou wel net heeft overtuigd ::ok:: De verdenkingen lijken zeker toe te werken naar Merel als mol, dus grote kans dat je gelijk gaat hebben. Ga ik niet kunnen claimen dit jaar, wie ook de mol is :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1217 Gepost op: 3-03-2019, 18:13:23 »
Keyzin in mijn post: "in ieder geval niet meer dan bij de andere kandidaten". In je voorbeelden som je nog genoeg op waar Sarah en/of Niels zich toch minstens even mols gedragen. Bijv. Koffiepedia is zeker een goed voorbeeld, alleen typen Sarah en Niels daar ook foute antwoorden en is geen van drieën daar molser dan de andere twee. En dan zal ik maar zwijgen over het feit dat je er alsnog wat aannames bijhaalt ;)

Verder natuurlijk prima als de bananenplantage jou wel net heeft overtuigd ::ok:: De verdenkingen lijken zeker toe te werken naar Merel als mol, dus grote kans dat je gelijk gaat hebben. Ga ik niet kunnen claimen dit jaar, wie ook de mol is :P

Hmm, ja, misschien kijk ik er gewoon heel anders naar omdat ik het hele seizoen inmiddels wel al grondig heb geanalyseerd. Voor mij springt ze er namelijk wel duidelijk bovenuit als hoofdverdachte van de finalisten op basis van wat we hebben gezien van alle drie (al moet ik zeggen dat ze misschien niet de overduidelijk meest verdachte kandidaat is van de 10, aangezien RP en Jamie misschien nog wel veel gekkere dingen deden vol in beeld.. maar is de mol dat vaak?). Ik kan me verder wel voorstellen dat dat niet zo is voor de gemiddelde kijker die alle afleveringen maar 1 keer kijkt en die waarschijnlijk helemaal geen weet heeft van de theorieën die hier allemaal worden gedeeld. Maar dat zei ik dan ook al in mijn monoloog.  :P



Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1218 Gepost op: 3-03-2019, 18:16:54 »
Er kan een psychologische reden achter zitten: wanneer een kandidaat twee rode schermen pakt, zal die een schuldgevoel kunnen ontwikkelen, of in elk geval een heel naar gevoel dat hij of zij twee personen naar huis heeft gestuurd. De mol heeft daar geen last van.

Dat kan, maar dan ben ik alweer ontgoocheld. Ik vind het niet erg dat een mol zou weten wat in welke enveloppen zit (of gewoon stiekem eens kijkt), maar dat ze wordt gedwongen door de productie een envelop te pakken, daar zou ik het wel moeilijk mee hebben. Een mol moet soms wat dingen sturen en een productie kan daar zeker bij helpen, maar een mol moet toch nog altijd zijn eigen stempel kunnen drukken.

Ik ben wel eens blij dat ik niet bij de meerderheid van de verdenkingen hoor dit jaar op het forum. Heerlijk gevoel als je het dan juist hebt en een verrassend gevoel als je het fout hebt en Merel het dan toch is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1219 Gepost op: 3-03-2019, 18:37:28 »
De oogopslag van Merel als zij van het eerste bakje naar het tweede loopt, heb het al eerder gemeld, de ogen draaien omhoog, Merel krijgt hier een aanwijzing en baalt daarvan. Om vervolgens de twee rode schermen te pakken. Heb anderen hier naar laten kijken wat ze er van vinden en de eerste reactie is er zegt iemand iets tegen Merel. Heb het in het draadje van die opdracht gemeld.