Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 56747 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #260 Gepost op: 13-02-2019, 19:20:23 »
De uitkomst EEN MAN is niet van mij.  Komt van de Telegraaf.
Er komt inderdaad maar weinig van de Telegraaf. Ik had het ook al eerder genoteerd.

Natuurlijk is de morsehint een aanname, waarbij je de werkelijke groepjes negeert, maar dat doe je (volgens mij) ook met de andere mogelijke oplossingen. Als je de bordjes over de leader heen legt heb je ook weinig met de indeling in de groepjes te maken.
Dus of je accepteert dat je de originele indeling loslaat en, of je doet dat niet maar dan geldt dat voor alle mogelijke zienswijzen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #261 Gepost op: 13-02-2019, 20:09:33 »
Het is toch altijd zo dat er hints in zitten voor de puzzelaars/molloten en voor de kijkers? Dus ik zie het probleem niet.
Oké, maar dan nog moet een hint voor iedereen in een paar regels simpel uit te leggen zijn. En dat is in mijn ogen geen enkele van de hier aangevoerde hints.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #262 Gepost op: 13-02-2019, 21:54:27 »
Ik zie niet wat er zo ingewikkeld aan is. Sinan is de enige die zowel in de leader als op de groepsfoto/muurschildering een groen bordje tegenkomt. Niels, Jamie en Merel komen twee keer rood tegen. Sarah en Rick Paul komen 1x groen tegen en 1 keer rood.

afbeeldingen afbeeldingen
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #263 Gepost op: 14-02-2019, 00:20:47 »
Ik heb zitten puzzelen en de volgorde gebruikt omdat ze in groepjes hingen van 1, 2, 3, 4. Hierbij gedacht aan hoe je leert tellen, met hoeveelheden. De volgorde van de schermen aangehouden die goed gerekend werd. Hier heb ik eerder een post over gemaakt. Maar nu zat ik te denken om tot een conclusie te komen, welke volgorde van kandidaten zou dan het meest logisch zijn? Die van de foto van de aflevering of die van de positie van de executie?
Ik ga er van uit dat het om de foto van de aflevering gaat. Hints zijn er om een tipje van de sluier over de identiteit van de MOL op te lichten. De executie kwam pas later.  Ben er van overtuigd dat er een hint in de schermen zit maar heb meer moeite met de morse uitleg en helemaal met de leeftijden theorie.
Mogelijk heeft de productie gedacht dat het tijd werd voor een hint. En is men er van uit gegaan dat de opdracht zou mislukken. Het was best moeilijk om, terwijl je in een rotvaart naar beneden zipt met regen in je gezicht en je niet zo senang voelt, hangende aan die kabels, je te concentreren op de schermen.
Het zou best leuk zijn geweest om in afl. 10 te kunnen laten zien wat de bedoeling van die schermen was.
RP trouwens had de volgorde niet helemaal goed. Een MOLstreek? Ging in ieder geval niet door en daar kon hij weinig aan doen zonder dat het op zou vallen.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #264 Gepost op: 14-02-2019, 00:50:05 »
Als je met een sneltreinvaart kaarten moet onthouden die naast elkaar hangen lukt dat nooit. Vandaar de groepjes 1,2,3,4 denk ik heel naiëf .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #265 Gepost op: 14-02-2019, 07:46:31 »
Als je met een sneltreinvaart kaarten moet onthouden die naast elkaar hangen lukt dat nooit. Vandaar de groepjes 1,2,3,4 denk ik heel naiëf .

Ja, heel logisch. Achter die groepjes moeten we niks zoeken. Er zal hooguit een hint in de volgorde zitten die simpel uit te leggen is.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #266 Gepost op: 14-02-2019, 09:11:20 »
Als je met een sneltreinvaart kaarten moet onthouden die naast elkaar hangen lukt dat nooit. Vandaar de groepjes 1,2,3,4 denk ik heel naiëf .
Zoals ik al eerder ergens schreef: het was niet zo moeilijk te onthouden - RGG, 10 bordjes, 2e = R.
Ik denk eerder dat het in groepjes hing zodat dat niet zo zou opvallen bij de niet-mollen.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #267 Gepost op: 14-02-2019, 09:56:02 »
Ik vind dat er wat te makkelijk overheen gestapt wordt dat de groepjes niet van belang zijn. Als het puur is om te helpen met onthouden, dan is een "groepje" van 1 bord toch wel bijzonder te noemen. Als ik van 10 bordjes groepjes zou moeten maken dan zou ik een groepje van 4, een van 3 en een van 3 doen.. of als dat te moeilijk wordt geacht, 2 van 3 en 2 van 2

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #268 Gepost op: 14-02-2019, 10:07:15 »
Ik vind dat er wat te makkelijk overheen gestapt wordt dat de groepjes niet van belang zijn. Als het puur is om te helpen met onthouden, dan is een "groepje" van 1 bord toch wel bijzonder te noemen. Als ik van 10 bordjes groepjes zou moeten maken dan zou ik een groepje van 4, een van 3 en een van 3 doen.. of als dat te moeilijk wordt geacht, 2 van 3 en 2 van 2
Ik snap wat je zegt maar juist omdat alle groepjes een ander aantal hebben is het gemakkelijker te onthouden voor iemand die er aan voorbij vliegt (denk ik).

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #269 Gepost op: 14-02-2019, 10:27:26 »
Sinan alweer laten zien dat ie niks durft met dit soort uitdagende opdrachten, volgens mij weet je wel een beetje dat je fysiek uitdagende opdrachten kunt verwachten voordat je aan wie is de mol begint

omg, vond het vooral hilarisch de aflevering hiervoor met dat absailen, Sinan zo van dat mag niet te strak bij mij, slecht voor mijn hart, en Robért (jammer dat ie eruit ging vind ik) die deed dat gewoon, niet perfect maar hij deed z'n best met absailen

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline mol92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #270 Gepost op: 14-02-2019, 10:57:03 »
Ik krijg de indruk dat men wilde dat deze opdracht ging slagen. En inderdaad door de schermen in groepjes te hangen, kan je ze beter onthouden en vergroot je dus de kans dat de opdracht slaagt. Ben benieuwd of we in afl.7 op een of andere manier kunnen concluderen dat het slagen van deze opdracht gewenst was om zo met 6 personen naar afl.7 te gaan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #271 Gepost op: 14-02-2019, 13:39:44 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik vind de meest molse positie bij deze opdracht als 2e gaan.

De eerste moet het meeste onthouden dus die maakt het makkelijkst fouten. De mol kan die dan corrigeren (misschien is de mol ook al verteld wat de juiste volgorde is? In dat geval moet de productie wel gewild hebben dat de opdracht slaagt...). Dat maakt Merel en Jamie dus verdachter (aangezien de productie ook de volgorde heeft bepaald waarin de kandidaten ziplinen.. niet voor niets, lijkt me?).



« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 13:41:16 door Saskiaax95 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #272 Gepost op: 14-02-2019, 13:49:36 »
Ja, je zegt het zelf al: als de makers willen dat de opdracht slaagt. Ik weet niet of dat het geval is. Het kan ook best dat de Mol hier gewoon zonder voorkennis als kandidaat heeft gespeeld en dan maakt het niet uit of ie als eerste, tweede of derde (wel of niet) ging.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 13:53:30 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #273 Gepost op: 14-02-2019, 13:52:54 »
Ik denk dat het al bij al ook gewoon niet zo moeilijk was. Een groepje had hem al bij beurt 1 en het 2e groepje had hem op 3 schermen na al bij beurt 1.

Dus ik denk dat de niet-executie toch ook een beetje gewoon in de plannen stond zonder dat de Mol ervoor moest ingeschakeld worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #274 Gepost op: 14-02-2019, 13:53:37 »
Ik vind het ook logischer dat de Mol hier geen voorkennis had want als ie dat wel had zou het betekenen dat de personen die toevallig bij 'm in het team kwamen een voordeel hadden. (Dat de Mol wist wie zou afvallen en expres daarmee in het team probeerde te komen vind ik een brug te ver. Maar ik noem de optie maar vast.)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #275 Gepost op: 14-02-2019, 16:56:46 »
Ik gok dat de mol hier wel voorkennis had, omdat de kandidaten de test al hadden gemaakt. Waarom was dat anders nodig? (Nee, ik geloof niet in de afvaller-hint.)

En ook eigenlijk omdat elke kandidaat afzonderlijk van elkaar moest wachten boven. De mol kon dus worden geïnformeerd en een relevante molbiecht afleggen.

Anders stond de mol op voorhand al helemaal buitenspel. Lijkt me onlogisch.

« Laatst bewerkt op: 14-02-2019, 16:59:00 door Amethyst »

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #276 Gepost op: 14-02-2019, 18:35:53 »
simpelste manier bij de vlaggen is gewoon 1 kleur kiezen en de posities onthouden

bv groen   3,5,6,8,9 of
rood 1,2,4,7,10

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #277 Gepost op: 14-02-2019, 19:36:43 »
Ik denk dat het al bij al ook gewoon niet zo moeilijk was. Een groepje had hem al bij beurt 1 en het 2e groepje had hem op 3 schermen na al bij beurt 1.


RP had er denk ik drie fout (de drie eerste) en Sarah twee (de twee laatste).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #278 Gepost op: 14-02-2019, 19:39:49 »
RP had er denk ik drie fout (de drie eerste) en Sarah twee (de twee laatste).

Dat moet ik later nog eens terug kijken dan. Ik las hier ergens dat Sarah ze van de eerste keer goed had.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #279 Gepost op: 15-02-2019, 00:39:43 »
Denken jullie dat men, bij het aansjorren en vastmaken, gaat staan nadenken over hoe je het beste de volgorde kunt onthouden? Zou het niet gewoon zo zijn dat men meer staat te denken van oh hemel waar ben ik aan begonnen en maken ze mij wel goed vast? En dan ga je met een rotvaart naar beneden. Tegen de tijd dat je denkt dat het wel meevalt ga je pas nadenken over de schermen en de kleuren.
Vind het sowieso erg knap dat het goed gekomen is!