Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128831 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #180 Gepost op: 9-02-2019, 19:51:59 »
Ik zou in de verloren buis niet te veel zoeken. Ze was op een bepaald shot heel goed te zien. Zo verstopt was ze niet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #181 Gepost op: 9-02-2019, 20:22:09 »
Ik zou in de verloren buis niet te veel zoeken. Ze was op een bepaald shot heel goed te zien. Zo verstopt was ze niet.

Nou ja, als het een mollenactie was, dan was het niet zo heel goed uitgevoerd, inderdaad. ;D
Maar het zou kunnen, wat mij betreft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #182 Gepost op: 9-02-2019, 20:27:07 »
Nou ja, als het een mollenactie was, dan was het niet zo heel goed uitgevoerd, inderdaad. ;D
Maar het zou kunnen, wat mij betreft.

Ik gok op nepmollen van Niels.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #183 Gepost op: 9-02-2019, 21:44:59 »
Ik gok op nepmollen van Niels.

Dat blijft de vraag...

Na deze aflevering ben ik toch wel geneigd om deze tunnel in te duiken. Het is RP of Niels, denk ik.

O ja: aanvulling. Niels heeft dus hoogtevrees, begrijpelijk dat hij niet gaat ziplinen. Aan de andere kant: zou hij dit skippen, omdat hij als mol vindt dat de kandidaten dit zelf uit moeten maken?  ::vergroot::
Sowieso deed hij weinig goed deze aflevering... Beide opdrachten niet.

O, nog een aanvulling, ik lees net mezelf terug...  ::rofl::

Staat op dit moment, samen met Robert, bij mij bovenaan op de lijst.

Vooral omdat ik zo sterk de indruk krijg dat het echt niet de bedoeling van hem was om tijdens het fietsen geld binnen te halen. En dat bondje met Rick-Paul (in afl 1 een bond met de mol?) lijkt mij een mooi fragment voor aflevering 10 (arme Rick-Paul).  :o

Blijkbaar heb ik hem daarna (te) snel weggestreept na de wachtkamer-opdracht en dat gedoe met de jokers... Ik had bedacht dat je dat laatste niet zo snel doet als je de mol bent. Maar ja: het kán natuurlijk wel.  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 22:29:50 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #184 Gepost op: 9-02-2019, 22:46:31 »
Dat touw losknopen was er te veel aan. Niels is niet de mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #185 Gepost op: 9-02-2019, 22:47:51 »
Hij doet zo dom dat ik bijna denk dat hij een Milouska mol tactiek probeert.


Maar hij kan ook gewoon echt zo dom zijn natuurlijk ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #186 Gepost op: 9-02-2019, 23:07:27 »
Hij doet zo dom dat ik bijna denk dat hij een Milouska mol tactiek probeert.


Een soort Milouska vs Peggy- tactiek met die jokers...  ;)

Ik denk wel dat hij zich anders voordoet dan hij is. En de rest van de kandidaten, op Rick Paul na, tja... Ik kan me niet voorstellen dat een van hen de mol nog kan zijn. Dan blijft er niet veel over.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #187 Gepost op: 10-02-2019, 00:28:35 »
Wat ik merkwaardig blijf vinden is het lage aantal uitgesproken verdenkingen tegen Niels tijdens de test in de afgelopen afleveringen: 1-0-0-0-0-1. Kijk, Robèrt deed m.i. echt niets verdachts, maar Niels absoluut wel - ook al was het misschien nepmollen. Meestal hoor je tijdens de test wel een antwoord van een kandidaat op de niet uitgesproken vraag: "Zou X een goede mol kunnen zijn?" om diegene verdacht te maken in de montage.

Bij Niels niet. Niks, nada, zilch. Of hij is écht de kandidaatsheid zelve en wordt op tv soms verdachter in beeld gebracht dan hij is, of hij wordt bewust uit de wind gehouden. Als hij niet de mol is, zouden ze hem m.i. veel meer verdacht laten worden tijdens de test.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2019, 00:40:57 »
Wat ik merkwaardig blijf vinden is het lage aantal uitgesproken verdenkingen tegen Niels tijdens de test in de afgelopen afleveringen: 1-0-0-0-0-1. Kijk, Robèrt deed m.i. echt niets verdachts, maar Niels absoluut wel - ook al was het misschien nepmollen. Meestal hoor je tijdens de test wel een antwoord van een kandidaat op de niet uitgesproken vraag: "Zou X een goede mol kunnen zijn?" om diegene verdacht te maken in de montage.

Bij Niels niet. Niks, nada, zilch. Of hij is écht de kandidaatsheid zelve en wordt op tv soms verdachter in beeld gebracht dan hij is, of hij wordt bewust uit de wind gehouden. Als hij niet de mol is, zouden ze hem m.i. veel meer verdacht laten worden tijdens de test.

Hetzelfde geldt in mindere mate voor Sarah. Wordt ook weinig expliciet verdacht.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2019, 00:41:30 »
Dat viel mij inderdaad ook op bij het maken van het overzicht ^. Niels wordt nauwelijks genoemd als verdachte bij de testen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #190 Gepost op: 10-02-2019, 03:43:01 »
Denk een enthousiaste cameraman-of vrouw achter in zijn tuktuk want zeer opvallend dat hij 3 x heel prominent in beeld is in de zijspiegel...(wat dat ook zeggen mag) en;

*wat doet Grote Smurf daar?*

*geen wensmol*

Edit;typo
Omnia vincit amor

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #191 Gepost op: 10-02-2019, 09:44:59 »
Nog steeds zit ik bijna vol op hem, maar met die tuktuk had het subtieler gekund, dus daarom toch meer twijfel. Niet de meest geslaagde mol-acties daar. Lijkt door zijn acties in deze aflevering ook ineens door Sinan verdacht te worden, maar dat kan montage zijn.

Offline Binky66

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2019, 19:07:52 »
Zegt Niels nu ijskoud bij zijn songtekst "ijskoud" dat hij de mol is?  ::oink::


(zie songwriters)


Barend M de Ronden

Loedewijk O Martens

Nicolaas L Littooij

M O L = MOL


Toeval?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 19:23:37 door Binky66 »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2019, 19:42:49 »
Ik ga toch ook eens wat meer op Niels focussen. Ik zat steeds op RP vs Merel, maar Merel is te opzichtig en brengt te veel geld binnen. RP past nog erg goed in het profiel, behalve dat hij al erg verdacht is bij de kandidaten en het publiek en er een aantal nempmolacties in beeld worden gebracht deze aflevering. Dus ik zat eens te heroverwegen en vroeg me af waarom ik Niels had afgeschreven. Dat is op basis van dat hij 250 euro pakte en geen controle meer had door vroeg uit de wachtkamer te gaan. Ik ben er niet van overtuigd dat de andere 2 zijn blijven zitten puur omdat hij het vroeg, maar toch is het resultaat dat hij juist 250 euro uit het spel haalt. Dat de mol geen jokers jat is ook een aanname, en verder blijft hij redelijk uit de luwte, lijkt hij fanatiek, maar draagt hij niet heel veel bij. Ik duik dus nog niet helemaal de RP tunnel in, maar vind Niels ook nog het onderzoeken waard.

Dat touw los maken bijvoorbeeld is ook weer zo'n typisch voorbeeld. Het lijkt slim en kandidaats, maar het kost enorm veel tijd om elke keer die meters touw door een gat te trekken.

Kiest wel voor geld ipv voor vrijstellingen in het begin.


Wat me daarbij opvalt is dat er wel een patroon van zeer gewaagde mol in kan zitten. Voor geld stemmen ipv vrijstellingen omdat je gokt dat er toch geen meerderheid voor is. Snel met 250 euro weggaan omdat je gokt dat die andere 2 wel blijven zitten, en dan nog jokers gaan jatten. het is wel consequent.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 19:46:19 door Theovv »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #194 Gepost op: 11-02-2019, 05:09:02 »
Ik begrijp niet helemaal waarom de mol geen jokers zou mogen jatten. Als een kandidaat het mag, mag een mol het ook.

Ik vermoed dat mensen het oneerlijk vinden als de mol op deze manier beïnvloedt wie er afvalt. Maar je kunt ook zeggen dat het bestaan van jokers oneerlijk is. Door het jatten heeft Evelien dezelfde kansen als de rest van de kandidaten. En het is wel eerder voorgekomen dat de mol met jokers in de weer ging (Miloushka die Peggy haar joker liet stelen, Patrick die een joker aan Art gaf om te voorkomen dat hij afviel).

Voor de pot is het jatten van een joker irrelevant, dus de mol heeft geen belang (zowel positief als negatief) bij de diefstal. Omdat de halve wereld lijkt te denken dat de mol dit nooit zal doen, kan het stelen van een joker juist een goede manier zijn om de verdenkingen van hem weg te krijgen.

De andere twee feiten die tegen Niels pleiten zijn (1) dat hij in aflevering 1 direct voor 2500 euro in de pot wilde gaan (nog voordat hij kon inschatten wat de rest deed) en (2) dat hij 250 euro verdiende in de wachtkamer. Voor (2) geldt dat de manier waarop wel verdacht was (omdat hij de rest aanspoorde om te blijven).

Dan blijft alleen (1) over. Als Nieks de mol is, nam hij daar wel het risico veel geld te verdienen. Dat pleit tegen hem. Maar misschien dacht hij ‘maar één kans om een eerste indruk te maken’ (zie Klaas in de metro). Daarnaast was de kans niet zo heel groot dat zijn ene stem de doorslag zou geven.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #195 Gepost op: 11-02-2019, 08:52:05 »
Eens. Er zat nog bijna niets in de pot en de mol kon op dat moment best het risico nemen dat er voor het geld gekozen werd. M.i. was de kans groter dat kandidaten voor zelfbehoud zouden gaan, wat uiteindelijk ook het geval was. En vergeet niet dat het om een proefstemming ging, die uitgerekend door Niels zelf werd geopperd. Dat was een slimme manier om alvast te inventariseren hoeveel animo er voor het geld was. Hij had er bij de definitieve stemming altijd nog voor kunnen kiezen om zijn stem te wijzigen. Toen duidelijk was dat er bij de proefstemming al een minderheid voor het geld was, kon hij ook de tweede keer makkelijk voor het geld stemmen en zich als kandidaat profileren.

En ik dacht eerst ook dat de mol nooit een joker zou jatten. Maar inmiddels ben ik teruggekomen van 'de mol zou nooit X'. Anders kunnen we inmiddels iedereen wel afschrijven als mol. Het zou een goede dekmantel zijn; jokers jatten lijkt natuurlijk ultiem kandidaats.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2019, 10:13:15 »
Ik denk ook dat de Mol niet terugdeinst om jokers te pakken. Het gaat in dat geval "slechts" om 1 vraag op de test fout hebben die anders goed zou zijn met een joker.
Vorig jaar ging de Mol met zijn maatje naar een executie met 1 op 3 kans om af te vallen in aflevering 1. Dat zijn veel zwaardere kansen om af te vallen dan wat Niels (als hij de Mol is) gedaan zou hebben. Dus geen probleem daar.

De andere twee feiten die tegen Niels pleiten zijn (1) dat hij in aflevering 1 direct voor 2500 euro in de pot wilde gaan (nog voordat hij kon inschatten wat de rest deed) en (2) dat hij 250 euro verdiende in de wachtkamer. Voor (2) geldt dat de manier waarop wel verdacht was (omdat hij de rest aanspoorde om te blijven).

Ik lees nu vaak dat Niels de andere 2 overtuigde om te blijven zitten, maar dat is slechts een interpretatie van wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn.

De 250 euro komt op het scherm van Niels, Evi en Rick Paul en hij zegt "Zal ik gaan?" zonder dat iemand hem daartoe aanspoorde. Rick Paul knikt wat instemmend. Dan missen we wat gebeurt door een biecht van Niels en het volgende dat we zien is Niels die rechtstaat en zegt "Alle informatie voor mij onthouden dan he".

Dat hij specifiek dat woordje 'dan' gebruikt, maakt voor mij het volgende scenario waarschijnlijker:
Niels zegt "Zal ik gaan?"
De andere 2 vinden dat goed
Niels vraagt of ze meegaan
Rick Paul en Evi verwachten dat er nog meer komt en zeggen dat zij wel blijven zitten
Niels zegt "Alle informatie voor mij onthouden dan he".

Maar nu ik het fragment terugkijk, voelt het niet alsof hij de anderen overtuigt om te blijven zitten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2019, 10:17:01 »


Maar nu ik het fragment terugkijk, voelt het niet alsof hij de anderen overtuigt om te blijven zitten.
Ja, ik heb het gisteren ook teruggeken en ik denk nu dat de montage hem daar verdacht neer probeerde te zetten. Maar hij loopt wel erg traag weg, dus uitsluiten kan ik het ook niet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2019, 10:53:00 »
Wat ik een leuk shot vond en waar Niels volgens mij echt kandidaats was:

Na de ziplineopdracht als Rik de uitslag geeft aan hun team. Hoe hij links en rechts  Merel en Rick Paul steeds onderzoekend aankijkt. Echt kijkt hoe ze reageren, ook heel grappig om te zien :).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2019, 11:33:55 »
Niels zegt "Zal ik gaan?"

Zoals ik het voor mezelf had bedacht is dat daarvoor al afgesproken is dat er één van hen geld pakt. En dan offert Niels zich dan maar op, maar wel onder voorwaarden.