Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420327 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1260 Gepost op: 4-03-2019, 13:31:50 »
Ik geloof dat dit echt schaduwboekhouding is. Rick is echt op alles voorbereid. Het moet echt voor het oog lijken alsof Merel NIET de productieassistent is. Zand in de ogen... daar kijken wij toch doorheen :o :o :o

Eens, hij gaat echt niet voor de lol nog even z'n schetsje van de opdracht delen op Instagram zonder dat daar een goede reden voor is.

Overigens, heeft ooit eens iemand die '13'-hint en getallenreeks van het begin van het seizoen opgelost? Ik zit nog niet zo lang hier op dit forum, maar heb het ook nergens voorbij zien komen... en de 'oefening baart kunst'-hint? Is dat nog iets? Ik lees eigenlijk voornamelijk alleen nog maar over de leaderhint, maar niets meer over deze hints?

Iets naar Merel misschien? 13 = 1 + 3 = 4?

Oefening baart kunst: een oefening/opdracht met puzzelstukjes van een graffity-kunstwerk op het meer?
Het zou me nog steeds niets verbazen als er maar 2 opdrachten waren in afl 9, omdat er nog eentje in aflevering 10 komt. Bijvoorbeeld om alsnog de pot te verdubbelen of een andere reden om alsnog de puzzel op het meer erbij te betrekken?

Of hebben die hints hun uitwerking al gehad ergens voor en heb ik dat gemist?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 13:34:30 door chocomol »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1261 Gepost op: 4-03-2019, 14:12:39 »
knip
Of het daadwerkelijk allemaal gescript is? Tja.. aangezien ik denk dat Merel de mol is en ik de hierboven staande theorie niet eens zo gek vind klinken, zou dat me niets verbazen. Maar als dat zo is denk ik dat we er niet achter gaan komen.
en de daaropvolgende instemming van andere forummers ;D

maar met welk doel? Dat er een joker gepakt wordt? En dat dat zichtbaar moet zijn in het programma. Daar hoef je toch niet zo moeilijk voor te doen. Ze hadden ze overal neer kunnen leggen (op hotelkamers bijvoorbeeld) en dat hebben ze ook gedaan bij die opdracht in de steenfabriek. Waarom bij Merel om dat dat de mol is? Die heeft niets aan zo'n ding. Ik vind het een heel hoop geredeneer naar eigen mening toe en ik vind het ook niets toevoegen aan wat er gebeurd is. Het is niet logisch, het heeft geen nut, het is zeker leuk geredeneerd, maar in mijn ogen slaat het de joker volledig mis.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1262 Gepost op: 4-03-2019, 14:19:04 »
en de daaropvolgende instemming van andere forummers ;D

maar met welk doel? Dat er een joker gepakt wordt? En dat dat zichtbaar moet zijn in het programma. Daar hoef je toch niet zo moeilijk voor te doen. Ze hadden ze overal neer kunnen leggen (op hotelkamers bijvoorbeeld) en dat hebben ze ook gedaan bij die opdracht in de steenfabriek. Waarom bij Merel om dat dat de mol is? Die heeft niets aan zo'n ding. Ik vind het een heel hoop geredeneer naar eigen mening toe en ik vind het ook niets toevoegen aan wat er gebeurd is. Het is niet logisch, het heeft geen nut, het is zeker leuk geredeneerd, maar in mijn ogen slaat het de joker volledig mis.

Maar in die joker die ze pakte zat toevallig ook een vrijstelling... als Merel bv. toevallig net die joker vindt die ergens is neergelegd waar een vrijstelling inzit, was dat misschien nog veel opvallender geweest?
Haha, tja, er is verder niet veel meer waar over te praten valt, dus ik dacht: ik deel nog maar even een theorie die ik had aangezien er toevallig over dit onderwerp gepraat wordt  :P (speculeren vind ik immers wel leuk  ;D).
Ik zag het ook meer als tijdverdrijf tot aan de ontknoping eigenlijk.  ::rofl::


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1263 Gepost op: 4-03-2019, 14:20:47 »
ja eens met je laatste opmerking hoor, maar er wordt zo op ingehaakt dat ik het tijd vond voor wat gezonde tegengas ;D
Ik snap in je redenering nog steeds niet waarom juist Merel moest ? Verdacht maken? Onverdacht maken? Echt er zit daar geen logica in.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1264 Gepost op: 4-03-2019, 14:21:43 »
maar met welk doel? Dat er een joker gepakt wordt? En dat dat zichtbaar moet zijn in het programma. Daar hoef je toch niet zo moeilijk voor te doen.

Natuurlijk wel, anders was er toch een groot risico dat ook de anderen een joker zouden trekken zonder vrijstelling erin? En dat was nu juist de extra lol van dit seizoen. Die vrijstelling moest een keertje komen.
Daarnaast is het toch leuk dat merel een GROENE vrijstelling heeft gepakt en die heel toevallig inzet tijdens de executie op de gebouwen met die spots, die door de stralen op het dak lijkt op de RTL Nieuws leader die ook stralen heeft die omhoog wijzen... en hoe leuk zou het dan zijn dat haar straal groen is en dus op dat moment al aangeeft dat zij de mol is?

Als je zoiets als regisseur vooraf bedenkt als scenario is het natuurlijk ook wel leuk dat het uitgevoerd kan worden. En dat kan niet als zij niet die vrijstelling heeft en die nog niet in beeld is opengemaakt. Daarmee slaat ze dus een aantal vliegen ineens. Mijns inziens een goed en creatief idee van de makers dat ook goed werkt.

ja eens met je laatste opmerking hoor, maar er wordt zo op ingehaakt dat ik het tijd vond voor wat gezonde tegengas ;D
Ik snap in je redenering nog steeds niet waarom juist Merel moest ? Verdacht maken? Onverdacht maken? Echt er zit daar geen logica in.

Waarom juist Merel precies deze vrijstelling moest pakken is dus mijns inziens precies vanwege die groene straal en ook om het spel interessant te maken voor de kijkers die nu tenminste ook zeker weten dat er echt vrijstellingen in sommige schijfjes zit! Het zou wel erg jammer zijn als er aan het eind van het seizoen niemand toevallig een joker had getrokken die geen vrijstelling had. En de makers konden ook nooit zeker weten of kandidaten hun joker uberhaubt open zou maken, dus konden ook niet kiezen om overal vrijstellingen in te stoppen. Goed idee om het dan op deze manier te doen toch?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 14:27:44 door chocomol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1265 Gepost op: 4-03-2019, 14:27:43 »
ja eens met je laatste opmerking hoor, maar er wordt zo op ingehaakt dat ik het tijd vond voor wat gezonde tegengas ;D
Ik snap in je redenering nog steeds niet waarom juist Merel moest ? Verdacht maken? Onverdacht maken? Echt er zit daar geen logica in.

Waarom juist Merel die joker met een vrijstelling erin moest pakken?
Omdat een kandidaat misschien helemaal niet een vrijstelling zou vinden in een joker, of een joker met een vrijstelling erin niet zou kunnen openen, en het toch wel een beetje de anti-climax van het seizoen zou zijn als geen enkele kandidaat een vrijstelling in een joker vindt aangezien dit een nieuw spelelement was. Ook wist Merel als mol dat de executie op het dak eraan kwam en kan ze de opdracht gekregen hebben om haar vrijstelling daar in te zetten omdat dat mooie beelden oplevert (het is in ieder geval wel erg opvallend dat ze een aflevering gewacht heeft om die joker open te maken).

Natuurlijk hoeft het niet zo gegaan te zijn he, ik zie dit ook zeker niet als het argument dat voor Merels mol zijn pleit, maar als ze het straks inderdaad blijkt te zijn.. dan is het me toch allemaal net iets te toevallig dat ze een joker in een vrijstelling heeft gevonden en ze ook nog eens een aflevering gewacht heeft (tot de aflevering waar de executie op het dak plaatsvond) om die joker open te maken.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 14:29:48 door Saskiaax95 »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1266 Gepost op: 4-03-2019, 14:30:27 »
Omdat een kandidaat misschien helemaal niet een vrijstelling zou vinden in een joker, of een joker met een vrijstelling erin zou niet zou kunnen openen, en dat toch wel een beetje de anti-climax van het seizoen zou zijn aangezien dit een nieuwe spelelement was. Ook wist Merel als mol dat de executie op het dak eraan kwam en kan ze de opdracht gekregen hebben om haar vrijstelling daar in te zetten omdat dat mooie beelden oplevert (het is in ieder geval wel erg opvallend dat ze een aflevering gewacht heeft om die joker open te maken)

  ::jaja:: Haha, we schreven zo'n beetje precies hetzelfde. Nou, wij zijn het met elkaar eens  ::jaja::

Vind overigens die stralen op het dak bij de executie, die lijken op de RTL Nieuws leader, wel enorm goed bedacht door de makers als dat ook echt bewust door de makers zo is bedacht. Als dat niet bewust gedaan zou zijn vanwege de RTL Nieuws leader zou dat wel enorm toevallig zijn zeg. Geloof daar eerlijk gezegd niet zo in, maar wie weet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1267 Gepost op: 4-03-2019, 14:31:56 »
we kijken naar een realityshow waar heus wel door de productie wordt ingegrepen en dingen bedacht worden, maar eeeh volgens mij gaat het niet zo ver. Maar grappig bedacht ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1268 Gepost op: 4-03-2019, 14:33:10 »
we kijken naar een realityshow waar heus wel door de productie wordt ingegrepen en dingen bedacht worden, maar eeeh volgens mij hebben jullie de laatste opdracht van het seizoen te letterlijk genomen ;)

Hahah  ;D We zullen zien. Maar trek je warme jas alvast maar aan voor als je straks van een koude kermis thuiskomt als de hints worden uitgelegd  ;) Hahah (las ik net ergens op het forum hier, vond 'm leuk)

Realityshow... hahaha! En zonder montagetrucage ook zeker. Yeah right, het was allemaal ongemonteerd en zo getrouw mogelijk de afgelopen seizoenen. This is tv man  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 14:35:17 door chocomol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1269 Gepost op: 4-03-2019, 14:33:53 »
Het is wel zo gegaan dat eerst gekeken werd of er niet kandidaten die voor gingen 'gewoon' dit spel gingen spelen. Als iedereen nu in de wachtkamer voor de joker was gegaan en er diverse waren uitgegaan met vrijstelling erin, dan hadden ze Merel niet hoeven zenden. Zelfde als met de bakjes, er waren al een hele hoop enveloppen gekozen maar helaas nog niet de twee rode schermen. Daarom werd Merel er maar om gezonden.

M.a.w., het staat vast nog niet vast dat de mol dit altijd 'moet' doen, dat was met Margriet ook niet met die zwarte vrijstelling, maar als tegen de tijd dat de mol moet pakken 'het' er nog niet uit is, dan ja, gaan met die banaan 8) ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1270 Gepost op: 4-03-2019, 14:38:21 »
...maar als tegen de tijd dat de mol moet pakken 'het' er nog niet uit is, dan ja, gaan met die banaan 8) ::regenboog::

Precies. Je moet als makers natuurlijk wel ergens de boel kunnen corrigieren. Daarnaast is dat toch juist ook leuk voor een mol om in het spel te kunnen betrekken dat ze toch al speelt? Zoals dat ze nu door het openmaken van de joker in alleen het bijzijn van Jamie het bondje wat sterker kon maken en Jamie er later uitging. Past voor mij prima in haar rol hoor. En goed gespeeld!  :D

En een 'real-life' hint in Colombia, zoals een groene straal op het dak, is een stuk leuker dan een achteraf gemonteerde hint. Dus die wil je er als maker zeker inhebben!  8)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 14:39:59 door chocomol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1271 Gepost op: 4-03-2019, 14:43:14 »
Ja wat Sinan deed, dat was gewoon wel erg obvious. Je zag de andere kandidaten ook denken, wat mols, dat zou ik nooit doen. Dus Merel deed dat ook niet zo, maar 'in het geheim'... speelde dus prima de kandidaat. De beelden waren ook allemaal meer voor de kijker dan voor de kandidaten. Het vrijkomen van die vrijstelling, daarna Merel alleen op het dak hem inzetten, allemaal puur voor het leuke plaatje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1272 Gepost op: 4-03-2019, 14:45:35 »
Ik vraag me af wat Rick over onze speculatie denkt. Helaas zullen we dat waarschijnlijk ook nooit weten.  ::rofl:: Het zou wel hilarisch zijn als het echt puur toevallig is allemaal, maar er zijn me te veel dingen net iets te toevallig om van toeval te durven spreken.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1273 Gepost op: 4-03-2019, 14:45:40 »
allemaal puur voor het leuke plaatje.

En een extra hint naar haar als mol met de enige groene straal

Ik vraag me af wat Rick over onze speculatie denkt. Helaas zullen we dat waarschijnlijk ook nooit weten.  ::rofl:: Het zou wel hilarisch zijn als het echt puur toevallig is allemaal, maar er zijn me te veel dingen net iets te toevallig om van toeval te durven spreken.

Volgend jaar zouden we eigenlijk ook nog een soort RickTalk moeten hebben hahahah  ;)
Een nabeschouwing van hoe Rick denkt over al die bizarre aannames die we hebben gedaan.

Maar volgens mij lacht hij zich helemaal suf om de bizarre dingen die wij allemaal denken te vinden!  ::rofl::

[edit] Geen idee waarom er ineens twee van m'n berichten achter elkaar stonden. Ik voeg ze maar even samen :)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 15:10:48 door chocomol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1274 Gepost op: 4-03-2019, 14:55:59 »
Ze hebben het wel eens gevraagd... en toen bleek inderdaad dat ze er vaak erg om moeten lachen omdat er zoveel 'onbedoelds' bij zit. Ik geloof zelfs dat ze een hint lopende het seizoen wel eens geadopteerd hebben omdat die zo goed was ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1275 Gepost op: 4-03-2019, 14:56:02 »
niet alleen hij ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1276 Gepost op: 4-03-2019, 15:06:58 »
Ze hebben het wel eens gevraagd... en toen bleek inderdaad dat ze er vaak erg om moeten lachen omdat er zoveel 'onbedoelds' bij zit. Ik geloof zelfs dat ze een hint lopende het seizoen wel eens geadopteerd hebben omdat die zo goed was ::rofl::
En een extra hint naar haar als mol met de enige groene straal

Ik verwachtte eigenlijk niet dat dit een hint zou zijn, maar als dit er uiteindelijk eentje blijkt te zijn als eerbetoon aan de molloten zou ik dat wel erg leuk vinden.  ::rofl::


Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1277 Gepost op: 4-03-2019, 15:09:46 »
niet alleen hij ::rofl::

Maar andersom ook wel hoor. Bij sommige officiele hints denk ik ook wel eens: ja hoor... Die zijn soms ook behoorlijk ver gezocht hoor, daardoor ga je zelf ook verder met zoeken dan je anders misschien zou doen.

Maar lijkt me leuk voor ze om al die hints te zien en wat we er nu weer allemaal van gebakken hebben. Eigenlijk beleven zij Wie is de Mol ook letterlijk het hele jaar door. Blijft een goed idee dit format.  :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1278 Gepost op: 4-03-2019, 15:11:51 »
Het is net ook verdacht voor een mol om te wachten, want dat doet een kandidaat ook niet.


Nee hoor, want iedereen had gezien dat Sinan nat ging toen hij de zijne openmaakte. Dus was het best logisch dat Merel dat even niet aandurfde en wachtte. En zoals je weet was Jamie vervolgens de enige die wist dat Merel haar joker openmaakte en een vrijstelling aantrof. Dat zij die vrijstelling vervolgens inzette bij een niet openbare executie (iedereen zat immers op een andere plek en Rik was niet aanwezig) is iets wat de kandidaten ook niet wisten. M.a.w.: de gescripte vrijstelling uit de joker bleef voor bijna alle kandidaten (behalve Merels vriendje Jamie) onzichtbaar en dus werd zijn daardoor niet extra verdacht als mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1279 Gepost op: 4-03-2019, 15:12:44 »
Ja, er zitten vaak zulke slechte officiele hints bij. Wij kunnen beter ::bravo::
Ik verwachtte eigenlijk niet dat dit een hint zou zijn, maar als dit er uiteindelijk eentje blijkt te zijn als eerbetoon aan de molloten zou ik dat wel erg leuk vinden
Ja die groene straal kunnen ze makkelijk adopteren nu ja haha... zelfs als het onbedoeld was, komt het wel mooi in het straatje. Ik denk niet dat het vooraf al 100% zeker was dat Merel zou moeten optreden als productieassistent, maar toen dat eenmaal wel zo was, kwam die groene straal in elk geval perfect in beeld ;D ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)