Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420734 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1360 Gepost op: 4-03-2019, 23:50:48 »
Ja ben ook benieuwd naar de bovengenoemde dingen en wat ze daar over te zeggen hebben

En nu maar hopen dat we ook de antwoorden krijgen als ze de Mol is.

Aan het einde van zo'n seizoen snak je toch altijd naar wat afsluiting van open vragen en ze slagen er jaar na jaar in die rare acties van de Mol niet te verklaren en te doen alsof de Mol het elke minuut van de dag perfect gespeeld heeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1361 Gepost op: 4-03-2019, 23:53:23 »


Aan het einde van zo'n seizoen snak je toch altijd naar wat afsluiting van open vragen en ze slagen er jaar na jaar in die rare acties van de Mol niet te verklaren en te doen alsof de Mol het elke minuut van de dag perfect gespeeld heeft.

Super storend idd. Nog vervelender zelfs dan dat gillende publiek op de achtergrond  ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1362 Gepost op: 4-03-2019, 23:54:33 »
Super storend idd. Nog vervelender zelfs dan dat gillende publiek op de achtergrond  ::)

Goh ja, het feit dat daar nog Annemieke-verdenkers stonden in 2016 zegt ook iets. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1363 Gepost op: 5-03-2019, 00:02:34 »
Goh ja, het feit dat daar nog Annemieke-verdenkers stonden in 2016 zegt ook iets. ::rofl::
Die waren waarschijnlijk allemaal door hetzelfde busje gebracht  :-X

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1364 Gepost op: 5-03-2019, 00:06:41 »
Die waren waarschijnlijk allemaal door hetzelfde busje gebracht  :-X

Ooooh. :o

Maar nog eens on topic: Ik heb ook gewoon echt moeite om van Merel zo een actie er uit te nemen en te zeggen: Aha, dat was nu eens mogelijk een goed doordachte actie van een Mol.

Bij Jan had je nog dat Lada volstouwen met spullen of meehelpen met wat briefjes laten waaien op de markt. Nu heb ik het gevoel dat als Merel de Mol is dat alles weggemonteerd werd, want ik heb zo niet echt een actie voor ogen die in beeld was en ook echt invloed had op de pot.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1365 Gepost op: 5-03-2019, 00:11:46 »
Korte woorden maken bij de autootjes. Was vol in beeld en makkelijk .. zeker voor haar.. om dat beter te doen. Hier haalde ze een hoop uit de pot.

Of een hoop.. wat is nog een hoop in dit seizoen  ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1366 Gepost op: 5-03-2019, 00:13:45 »
Korte woorden maken bij de autootjes. Was vol in beeld en makkelijk .. zeker voor haar.. om dat beter te doen. Hier haalde ze een hoop uit de pot.

Of een hoop.. wat is nog een hoop in dit seizoen  ::)

Maar het geeft zo geen majestueus gevoel voor mij. Is natuurlijk heel subjectief, maar ik word niet zo warm van het maken van die korte woordjes. Ook omdat ik me altijd inbeeld dat ik het mogelijk niet zoveel beter had gedaan onder de tijdsdruk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1367 Gepost op: 5-03-2019, 00:14:53 »
Ik word er ook niet warm van hoor

Edit: maar ze deed hier als mol haar taak. Dit mocht niet in andere handen komen en ze kon door de opdracht niet meer doen dan ze deed.
Had ze al haar kleren uitgegooid en op n auto was gedoken had ze de boel nog meer kunnen vertragen want alle mannen in de war etc.

Maar dat valt dan weer zo op hè  ::)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 00:22:47 door FS »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1368 Gepost op: 5-03-2019, 00:19:12 »
Ik word er ook niet warm van hoor

Dan heb je nog de "vermoedelijke" molacties. Ik heb het hier al eens gepost paar dagen geleden, maar als ze bij die laseropdracht geld verduisterd heeft, dan had dat weinig impact aangezien er maar geld van 6 paaltjes naar buiten gebracht is (waaronder de 2 van Merel zelf). Dat gaat dan mogelijk om een invloed van €200 op de pot.

Al die lauwe acties maken het voor mij echt moeilijk om met de meerderheid mee te gaan. Dat ze in mijn FTM (en die van anderen) bovenin staat, helpt natuurlijk ook niet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1369 Gepost op: 5-03-2019, 00:21:00 »
De opdracht in de kooi was best goed gespeeld. Maar doordacht? Nee ik zou Merel op basis van wat we gezien hebben niet echt een doordachte mol noemen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1370 Gepost op: 5-03-2019, 00:21:17 »
Om dit te vieren een lijstje met acties die ik in aflevering 10 uitgelegd wil zien als Merel de Mol is:
[Afl 7] Nu we weten dat er een back up was voorzien als er geen 2 rode schermen waren. Waarom dan geen mingeld nemen?

Ha ha, jij trapt er in! Dat Rick dat schetsje gauw op Instagram deelde en beweerde dat er een back up voorzien was voor als er geen 2 rode schermen waren, wil nog niet zeggen dat dit ook echt zo was!   
 8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1371 Gepost op: 5-03-2019, 00:22:44 »
Aflevering 9 had zo weinig vlees op de botten dat hier nog vijf dagen alleen maar leuterkonterij wordt verkondigd. Wen er maar aan, Modjes.  ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1372 Gepost op: 5-03-2019, 00:24:00 »
De opdracht in de kooi was best goed gespeeld. Maar doordacht? Nee ik zou Merel op basis van wat we gezien hebben niet echt een doordachte mol noemen.

Maar daardoor klopt er toch iets niet? Merel is gewoon slim en doordacht. Ze speelt hier gewoon de warrige kandidaat en weet dat er verdenkingen op haar komen te liggen en dan gaat ze haar gespeelde ondoordachtheid nog een beetje in de verf zetten. Slim dus. Alleen niet voor een weldoordachte mol (hetgeen ik Merel wel zou toeschrijven als ze de mol zou geweest zijn).
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 00:26:11 door Convans »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1373 Gepost op: 5-03-2019, 00:27:50 »

Al die lauwe acties maken het voor mij echt moeilijk om met de meerderheid mee te gaan. Dat ze in mijn FTM (en die van anderen) bovenin staat, helpt natuurlijk ook niet.

Snap ik.

Maar ik voel gewoon dat ze het is. Om haar afwijkende gedrag vanuit kandidaat zijn gezien. Bijv dat ze persé met Jamie op de kamer wilde blijven en zo kan ik er veel noemen.l maar al gedaan dus geen zin meer in.

Iedereen heeft gelijk. Zowel Sarah als Merel hebben op onnodige momenten geld in de pot gespeeld en dat mag de mol zelf uitleggen straks

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1374 Gepost op: 5-03-2019, 00:28:56 »

Iedereen heeft gelijk. Zowel Sarah als Merel hebben op onnodige momenten geld in de pot gespeeld en dat mag de mol zelf uitleggen straks

Precies. En nou allemaal naar bed, vort!
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1375 Gepost op: 5-03-2019, 00:29:22 »
Had ze al haar kleren uitgegooid en op n auto was gedoken had ze de boel nog meer kunnen vertragen want alle mannen in de war etc.

Maar dat valt dan weer zo op hè  ::)

Rick Paul zat er toen nog in he. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1376 Gepost op: 5-03-2019, 00:30:45 »
Rick Paul zat er toen nog in he. ;)
::rofl::
Oh ja oeps -1

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1377 Gepost op: 5-03-2019, 02:11:48 »
Maar daardoor klopt er toch iets niet? Merel is gewoon slim en doordacht. Ze speelt hier gewoon de warrige kandidaat en weet dat er verdenkingen op haar komen te liggen en dan gaat ze haar gespeelde ondoordachtheid nog een beetje in de verf zetten. Slim dus. Alleen niet voor een weldoordachte mol (hetgeen ik Merel wel zou toeschrijven als ze de mol zou geweest zijn).

Precies dit (en dat ze geld binnenhaalt, kans om geld uit de pot te houden laat liggen, anderen helpt) maakt dat ik haar juist niet 'voel' of zie als mol.

Enige (vele) pagina's terug waren meerdere molloten het eens dat Merel niet zo stressbestendig zou zijn en de rol van de Mol maar moeilijk gevonden zou hebben. Dat kan ik gewoon niet geloven tot het uit haar mond zou komen. Ze leest nieuws waar je 1. bepaald geen gevoelige ziel voor moet hebben en 2. juist erg stressbestendig uit de startblokken moet op het moment dat er iets intens is gebeurd en je de hele dag live gaat. Dat is volle bak mentale stress en kan ze prima aan. Daarbij doet ze aan sporten/activiteiten als abseilen en ze genoot evenveel als overal uit en vanaf springende Jaimie. Geen spoortje stress te bespeuren hier. Ook in de opdrachten zien we zelden stress. Ze is bedachtzaam, kan geërgerd raken als het niet loopt, doet haar best maar stress, nee niet gezien.

Emotioneel op sommige momenten maar dat is in mijn boekje heel wat anders. We hebben veel vaker een scala aan emoties langs zien komen bij mensen die in elke andere situatie zo niet gereageerd hadden. Ik heb Chris nooit meer zo zien huilen als toen hij weg moest (ohhhh, ik vond het zó erg voor hem). En wat te denken van Jean-Marc die van de stress van kandidaat zijn naar huis moest of Evi die haar hele leven hier naar uit keek om te merken dat ze waanzinnig werd van de emotionele rollercoster.

Enfin, ook daarom denk ik: leuke vrouw, zeker van genoten om naar te kijken en slimme kandidate.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1378 Gepost op: 5-03-2019, 08:00:15 »
Je kan nog zo stressbestendig zijn maar op de Mol zijn (en misschien wel meteen erg verdacht worden) kun je je nooit echt helemaal voorbereiden. Dat kan zwaar tegenvallen. Anne-Marie vertelde in de laatste podcast nog hoe doodeng ze het vond toen Hadewych haar confronteerde met de vraag of zij de Mol was. En die is als musicalster toch ook wel wat gewend qua druk en stress.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1379 Gepost op: 5-03-2019, 08:01:49 »
Misschien, maar daar ben ik nog niet zo zeker van, want ....
Ja, dat is duidelijk!  ;) Edit: oh, ik dacht dat er stond "daar ben ik niet zo van" :-X

Ik vind het ook best mooi gevonden hoor!
En blijkbaar heeft Rick al eens besloten om in een lopend seizoen een officiële hint te maken van een door de molloten ontdekte zogenaamde hint, dus wie weet...  :P
??? Bizar
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 08:07:57 door Jannes »
Dat dan weer wel