Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420266 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1520 Gepost op: 8-03-2019, 19:10:18 »
Dat zou ik ook zeggen als mijn tunnel slappe hints had en een Mol had die meer goeds heeft gedaan dan fouts. Wat gelukkig niet zo is hier, want de Merel-tunnel is de beste tunnel ever!

Love you guys  ::bravo::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1521 Gepost op: 8-03-2019, 19:27:56 »
Aflevering 2

Aflevering 4

Aflevering 8


Aflevering 2: hoezo maximaal € 200.

Aflevering 4: wat had ze dan moeten zeggen?

Aflevering 8: als zij de drone had bestuurd, had ze de anderen juist naar verkeerde plekken kunnen sturen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1522 Gepost op: 8-03-2019, 19:30:51 »
Dus als Merel morgen de mol blijkt te zijn, gaan we volgende dingen moeten tolereren van een mol:
  KNIP
Zo een kort overzichtje, dan heb ik nog niet alles opgenomen in het verhaal omdat andere dingen minder invloed hebben. Voor er hier commentaar komt: er zijn zeker sommige dingen die Sarah en Niels ook goed hebben gedaan net zoals Merel dus aub bespaar me deze reactie, ik weet dat je gelijk hebt daarin. Ik wilde gewoon even een totaalplaatje oplijsten ;)

In plaats van een molboekje ga ik deze dan bestellen bij Bol.com.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2019, 20:37:55 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1523 Gepost op: 8-03-2019, 19:31:25 »
Aflevering 2: hoezo maximaal € 200.

Er waren 4 kandidaten die geld mee buiten namen. Evi kon €225 meenemen van 2 paaltjes, Rick Paul kon €50 nemen van 1 paaltje en Robčrt kon €125 nemen van 1 paaltje.

Dus Merel kon slechts geld uit de pot halen als ze het van exact deze 4 paaltjes had genomen of wat van haar eigen geld verduisterd heeft. De impact van random van wat paaltjes geld nemen is dus echt niet zo groot geweest voor de pot.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1524 Gepost op: 8-03-2019, 19:33:51 »
Er waren 4 kandidaten die geld mee buiten namen. Evi kon €225 meenemen van 2 paaltjes, Rick Paul kon €50 nemen van 1 paaltje en Robčrt kon €125 nemen van 1 paaltje.

Dus Merel kon slechts geld uit de pot halen als ze het van exact deze 4 paaltjes had genomen of wat van haar eigen geld verduisterd heeft. De impact van random van wat paaltjes geld nemen is dus echt niet zo groot geweest voor de pot.

€ 350 x 8 (ik tel Sinan even niet mee omdat zijn beurt al geweest was) minus het geld wat wel gepakt werd is toch echt meer dan € 200.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1525 Gepost op: 8-03-2019, 19:35:42 »
€ 350 x 8 (ik tel Sinan even niet mee omdat zijn beurt al geweest was) minus het geld wat wel gepakt werd is toch echt meer dan € 200.

Ze heeft echt geen 8 x €350 weggenomen van die paaltjes hoor. ::rofl:: Dan zouden alle volgende kandidaten binnen komen en zien dat er geen geld meer is.

Ten tweede ga je er nu ook van uit dat de €3500 evenredig verdeeld was over de paaltjes. Dat is natuurlijk speculatie. Het valt net zo goed te verwachten dat die paaltjes van Rick Paul en Robčrt weinig geld hadden omdat ze niet zo ver op het parcours lagen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1526 Gepost op: 8-03-2019, 21:27:07 »
L. Lawliet en Convans, doe eens even lief. Wie er wel/niet beter uit de verf komt als mol is nog altijd een mening en geen feit, dus is het wel zo aardig om andermans mening daarover in z'n waarde te laten ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1527 Gepost op: 8-03-2019, 21:36:58 »
L. Lawliet en Convans, doe eens even lief. Wie er wel/niet beter uit de verf komt als mol is nog altijd een mening en geen feit, dus is het wel zo aardig om andermans mening daarover in z'n waarde te laten ::ok::

Ik voer graag discussie op een respectvolle manier met goede argumenten hoor, maar als er wordt gezegd dat je tunnel niet stabiel is omdat je geen hints hebt over jouw mol...  ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1528 Gepost op: 8-03-2019, 21:46:26 »
Indien je het niet eens bent met de toon waarop een discussie gevoerd - druk dan op de meld moderator knop en meldt wat je dwars zit. Of laat het zitten. Ik geeft Starlight gelijk, maar om te voorkomen dat we teveel afdwalen, gaan we het in dit topic hierbij laten.

 ::ontopic::

Dus weer. :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1529 Gepost op: 8-03-2019, 21:56:28 »
Ze heeft echt geen 8 x €350 weggenomen van die paaltjes hoor. ::rofl:: Dan zouden alle volgende kandidaten binnen komen en zien dat er geen geld meer is.

Ten tweede ga je er nu ook van uit dat de €3500 evenredig verdeeld was over de paaltjes. Dat is natuurlijk speculatie. Het valt net zo goed te verwachten dat die paaltjes van Rick Paul en Robčrt weinig geld hadden omdat ze niet zo ver op het parcours lagen.

Volgens mij was het niet evenredig verdeeld. Wat we bij Sinan in beeld zien, zijn al verschillende bedragen en hoeveelheden briefjes.

Zou wel een waanzinnige molactie zijn, gewoon ál het geld weghalen. Maar dat valt zo op he?  ::rofl:: ::rofl::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1530 Gepost op: 9-03-2019, 07:26:25 »
Merel heeft het fantastisch gedaan ze verdient de pot. Ze was de enige die op de mol zat.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1531 Gepost op: 9-03-2019, 09:02:06 »
Ze heeft echt geen 8 x €350 weggenomen van die paaltjes hoor. ::rofl:: Dan zouden alle volgende kandidaten binnen komen en zien dat er geen geld meer is.

Ten tweede ga je er nu ook van uit dat de €3500 evenredig verdeeld was over de paaltjes. Dat is natuurlijk speculatie. Het valt net zo goed te verwachten dat die paaltjes van Rick Paul en Robčrt weinig geld hadden omdat ze niet zo ver op het parcours lagen.
Daarom staat er ook minus het geld wat is verdiend.

Het hoeft niet evenredig verdeeld te zijn, maar wel een gemiddelde. Dan blijft nog steeds over gemiddelde van € 350 x 8 minus het geld wat wel werd verdiend.

Volgens mij was het niet evenredig verdeeld. Wat we bij Sinan in beeld zien, zijn al verschillende bedragen en hoeveelheden briefjes.

Zou wel een waanzinnige molactie zijn, gewoon ál het geld weghalen. Maar dat valt zo op he?  ::rofl:: ::rofl::
  € 250 + € 100 is ook € 350. € 200 + € 150 ook. Dus of je nou briefjes van € 250, € 100 of € 50 gebruikt je kunt voor iedere speler € 350 verdelen over 2 plekken. € 350 x 10 = € 3500, het bedrag wat met deze opdracht verdiend kon worden.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 09:06:28 door molE13 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1532 Gepost op: 9-03-2019, 09:18:31 »
Daarom staat er ook minus het geld wat is verdiend.

Het hoeft niet evenredig verdeeld te zijn, maar wel een gemiddelde. Dan blijft nog steeds over gemiddelde van € 350 x 8 minus het geld wat wel werd verdiend.
 

Ik snap niet wat je bedoelt, maar niet al het geld dat ze eventueel zou hebben weggenomen mag je als niet verdiend geld rekenen he. Enkel het geld dat anderen zouden binnengebracht hebben moest het er wel gelegen hebben en dan kom je op max 200 euro uit de pot. In combinatie met 250 euro verdiend te hebben valt dit toch wel zwaar tegen niet?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1533 Gepost op: 9-03-2019, 10:34:59 »
Daarom staat er ook minus het geld wat is verdiend.

Het hoeft niet evenredig verdeeld te zijn, maar wel een gemiddelde. Dan blijft nog steeds over gemiddelde van € 350 x 8 minus het geld wat wel werd verdiend.

Je rekening klopt nog steeds niet. Je kan niet claimen dat Merel geld uit de pot gehouden heeft dat er überhaupt nooit zou ingekomen zijn. Als jij 8 x €350 rekent, dan reken je er op dat alle 8 kandidaten na haar naar hun beide paaltjes konden gaan en ook de finish gehaald hebben. Dat is natuurlijk niet zo. Als Niels na 1:30 een straal raakt, dan is er €350 niet verdiend door hem en dan heeft een eventuele actie er niets mee te maken.

Er zijn slechts 4 kandidaten die de finish gehaald hebben (waaronder Merel zelf). Merel en Evi gingen naar hun beide paaltjes en Rick Paul en Robčrt gingen slechts naar 1 paaltje. Dat maakt dat er slechts geld van 6 paaltjes de finish kon bereiken.

Neem nu dat de makkelijke paaltjes van Robčrt en Rick Paul €150 moesten bevatten (en hun moeilijke paaltjes dan €200). Dan zitten we op het volgende:

Rick Paul neemt slechts €50, dus Merel heeft €100 weggenomen.
Robčrt neemt €125, dus heeft Merel daar €25 weggenomen.
Merel neemt van haar eigen paaltjes €250 en heeft dus €100 van zichzelf niet genomen.
Evi neemt €225, zegt zelf dat ze €100 heeft laten liggen, dus laat ons zeggen dat die resterende €25 ook door Merel gepakt is.

Dan kom ik op €250 dat in de pot had kunnen komen en dat niet gedaan heeft omdat Merel geld is gaan stelen van paaltjes. Daarbij moet ik dan rekenen dat Merel aan een paaltje stond en dacht slechts €25 te verduisteren van dat paaltje (zoals bij Robčrt en Evi). Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je voor zo'n klein bedrag gaat, maar ik wil je daar gerust tegemoet komen.

Slotconclusie blijft dat als Merel daar even een Reis rond de wereld gedaan heeft op die balken om zo op willekeurige plekken geld weg te nemen op 10 minuten tijd zonder af te geraken dat dat hele gedoe slechts voor €250 niet verdiend geld gezorgd heeft, wat nog altijd een bijzonder magere oogst is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1534 Gepost op: 9-03-2019, 11:07:07 »
Ik snap niet wat je bedoelt, maar niet al het geld dat ze eventueel zou hebben weggenomen mag je als niet verdiend geld rekenen he. Enkel het geld dat anderen zouden binnengebracht hebben moest het er wel gelegen hebben en dan kom je op max 200 euro uit de pot. In combinatie met 250 euro verdiend te hebben valt dit toch wel zwaar tegen niet?
Ik zeg niet dat weggenomen geld verdiend geld is.

Bedrag wat er had moeten liggen (8 x € 350) minus geld wat is verdiend is beduidend meer dan € 200. Ik heb zelfs het idee dat wanneer je de bedragen die er nog lagen hier vanaf trekt je op een bedrag uitkomt dat de € 200 ver overstijgt.

Je rekening klopt nog steeds niet. Je kan niet claimen dat Merel geld uit de pot gehouden heeft dat er überhaupt nooit zou ingekomen zijn. Als jij 8 x €350 rekent, dan reken je er op dat alle 8 kandidaten na haar naar hun beide paaltjes konden gaan en ook de finish gehaald hebben. Dat is natuurlijk niet zo. Als Niels na 1:30 een straal raakt, dan is er €350 niet verdiend door hem en dan heeft een eventuele actie er niets mee te maken.

Er zijn slechts 4 kandidaten die de finish gehaald hebben (waaronder Merel zelf). Merel en Evi gingen naar hun beide paaltjes en Rick Paul en Robčrt gingen slechts naar 1 paaltje. Dat maakt dat er slechts geld van 6 paaltjes de finish kon bereiken.

Neem nu dat de makkelijke paaltjes van Robčrt en Rick Paul €150 moesten bevatten (en hun moeilijke paaltjes dan €200). Dan zitten we op het volgende:

Rick Paul neemt slechts €50, dus Merel heeft €100 weggenomen.
Robčrt neemt €125, dus heeft Merel daar €25 weggenomen.
Merel neemt van haar eigen paaltjes €250 en heeft dus €100 van zichzelf niet genomen.
Evi neemt €225, zegt zelf dat ze €100 heeft laten liggen, dus laat ons zeggen dat die resterende €25 ook door Merel gepakt is.

Dan kom ik op €250 dat in de pot had kunnen komen en dat niet gedaan heeft omdat Merel geld is gaan stelen van paaltjes. Daarbij moet ik dan rekenen dat Merel aan een paaltje stond en dacht slechts €25 te verduisteren van dat paaltje (zoals bij Robčrt en Evi). Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je voor zo'n klein bedrag gaat, maar ik wil je daar gerust tegemoet komen.

Slotconclusie blijft dat als Merel daar even een Reis rond de wereld gedaan heeft op die balken om zo op willekeurige plekken geld weg te nemen op 10 minuten tijd zonder af te geraken dat dat hele gedoe slechts voor €250 niet verdiend geld gezorgd heeft, wat nog altijd een bijzonder magere oogst is.
Iedereen kwam aan de beurt, dus kon iedereen naar zijn/haar plekken gaan. Dat je kon worden geraakt door een laser bepaalt of je slaagt of niet in het bereiken van plekken. Als mol kun jij op al die plekken biljetten wegnemen waardoor de opbrengst sowieso al minder is.

Je maakt een fout door 4 kandidaten mee te nemen. Het geld wat zij verdienden was minder dan 4 x € 350. Vermoedelijk heeft de mol hier dus al geld verduisterd. Dat Merel, die op 2 plekken is geweest, € 250 pakte is zeer verdacht. Waar is haar € 100 gebleven?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 11:17:36 door molE13 »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1535 Gepost op: 9-03-2019, 11:07:38 »
Voor hetzelfde geld heeft Merel veel meer gedaan dan geld verduisteren. Ze kan stapeltjes hebben verwisseld, de geldblokjes hebben verplaatst, dus zo'n hele berekening is al niet te doen.

Gezien ze met Rick heeft gepraat kan het wel zo zijn dat hij haar een opdracht heeft gegeven daarin en dat de lasers op dat moment niet telden ofzo. Waarom zou je als Mol wel vals spelen door geld van stapeltjes te pakken, maar niet door de lasers lopen? Niemand anders die het immers ziet. In IJsland was de eerste opdracht ook een met een ingebouwde mollenactie, dus dat zou deze ook geweest kunnen zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1536 Gepost op: 9-03-2019, 11:19:33 »
Gezien ze met Rick heeft gepraat kan het wel zo zijn dat hij haar een opdracht heeft gegeven daarin en dat de lasers op dat moment niet telden ofzo. Waarom zou je als Mol wel vals spelen door geld van stapeltjes te pakken, maar niet door de lasers lopen? Niemand anders die het immers ziet.

We gaan in een discussie over smaak vallen waarschijnlijk, maar ik heb liever dat de Mol met gelijke regels strijdt als de kandidaten. Met voorkennis kan de Mol al ontzettend veel schade aanrichten in opdrachten. Wanneer de Mol dan ook niet meer hoeft te vrezen voor uitschakeling door de lasers, dan zit je met een onredelijk nadeel als kandidaat.

Als voorbeeld van zoiets neem ik altijd die kist op de heuvel in 2016. De spelregels waren dat iedereen met zijn eigen sleutel naar boven ging om de kist te bevrijden en dat eenmaal beneden de kist werd open gedaan met een sleutel.
Als de Mol een sleutel aangereikt krijgt op die heuvel om de kist daar al te openen en er geld uit te nemen uit het zicht van de kandidaten, dan is dat een onredelijk nadeel voor de kandidaten die er niets tegen kunnen beginnen.

Dus ik hoop dat de Mol (wie dat ook is) hier ook gewoon de lasers moest ontwijken.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1537 Gepost op: 9-03-2019, 11:21:47 »
We gaan in een discussie over smaak vallen waarschijnlijk, maar ik heb liever dat de Mol met gelijke regels strijdt als de kandidaten.
Of Anne-Marie die de klok kon verzetten, kon meeluisteren in het Hofti-huis.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1538 Gepost op: 9-03-2019, 11:22:56 »
Of Anne-Marie die de klok kon verzetten, kon meeluisteren in het Hofti-huis.

Inderdaad. Dat zijn de acties die ik helemaal niet leuk vind.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1539 Gepost op: 9-03-2019, 11:26:36 »
Ik zeg niet dat weggenomen geld verdiend geld is.

Bedrag wat er had moeten liggen (8 x € 350) minus geld wat is verdiend is beduidend meer dan € 200. Ik heb zelfs het idee dat wanneer je de bedragen die er nog lagen hier vanaf trekt je op een bedrag uitkomt dat de € 200 ver overstijgt.
 Iedereen kwam aan de beurt, dus kon iedereen naar zijn/haar plekken gaan. Dat je kon worden geraakt door een laser bepaalt of je slaagt of niet in het bereiken van plekken. Als mol kun jij op al die plekken biljetten wegnemen waardoor de opbrengst sowieso al minder is.

Je maakt een fout door 4 kandidaten mee te nemen. Het geld wat zij verdienden was minder dan 4 x € 350. Vermoedelijk heeft de mol hier dus al geld verduisterd. Dat Merel, die op 2 plekken is geweest, € 250 pakte is zeer verdacht. Waar is haar € 100 gebleven?

Maar wat Hulpmol (en ik) wil duidelijk maken is dat deze eventuele molactie wel erg minimale gevolgen heeft. Ik snap echt niet wat je bedoelt met het gemiddelde van 8*350 euro - het verdiende geld. Wat is dat gemiddelde dan??

De feiten zijn toch dat er maximaal 250 euro geld niet verdiend is door een actie van de mol, dat kan je toch echt niet gaan ontkennen...