Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420331 keer)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1540 Gepost op: 9-03-2019, 11:31:01 »
Het ontwijken was minder moeilijk dan voorgesteld. De helft van de lasers is er in de montage bijgetekend. Zie de bijlage voor een wat reëlere situatie. Niets is weer eens wat het lijkt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1541 Gepost op: 9-03-2019, 11:33:31 »
Maar wat Hulpmol (en ik) wil duidelijk maken is dat deze eventuele molactie wel erg minimale gevolgen heeft. Ik snap echt niet wat je bedoelt met het gemiddelde van 8*350 euro - het verdiende geld. Wat is dat gemiddelde dan??

De feiten zijn toch dat er maximaal 250 euro geld niet verdiend is door een actie van de mol, dat kan je toch echt niet gaan ontkennen...

Inderdaad.

Wij ontkennen ook niet dat ze bij meerdere paaltjes is langs geweest en daar geld genomen heeft, maar als de kandidaat die bij dat paaltje hoort nooit tot daar geraakt is, dan is het niet Merel's fout dat dat geld niet binnen komt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1542 Gepost op: 9-03-2019, 11:35:30 »
Ik hoop dat men de wijze woorden van Daisy uit de belangrijke mededeling voor iedere forummer naleven zal vanavond.. wie het ook blijkt te zijn.  :P
Interessante vondst, cartitele!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1543 Gepost op: 9-03-2019, 11:39:31 »
Ik hoop dat men de wijze woorden van Daisy uit de belangrijke mededeling voor iedere forummer naleven zal vanavond.. wie het ook blijkt te zijn.  :P

Als Merel de Mol is, zal dat geen probleem zijn. Sinds Rick Paul weg is, is de algemene teneur op dit forum dat Merel het is. Dus ik denk dat de niet-Mereltunnelaars zich kunnen aanpassen aan een situatie waarin het officieel is.

Als één van de andere 2 de Mol is, voorzie ik grotere problemen, want als ik zie welke lofzang er door sommigen al bezongen is over Merel, dan weet ik niet of die mensen het zouden aanvaarden als nu iemand anders nog de Mol blijkt te zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1544 Gepost op: 9-03-2019, 11:40:45 »
Inderdaad.

Wij ontkennen ook niet dat ze bij meerdere paaltjes is langs geweest en daar geld genomen heeft, maar als de kandidaat die bij dat paaltje hoort nooit tot daar geraakt is, dan is het niet Merel's fout dat dat geld niet binnen komt.

Nee, dat is niet haar schuld inderdaad en sterker dat kon ze niet weten. Dus op het moment dat Merel -misschien- geld wegpakt zorgt ze ervoor dat dat geld zeker uit het spel is. Hoeveel geld dat is weten we niet, dat hebben we niet gezien. Dat er vervolgens allemaal kandidaten niet bij hun paaltje komen is bijkomend toeval en doet niks af aan een eerder uitgevoerde molactie.

Vergelijking: Als je een prachtige pass geeft met voetbal en je spits schiet hem naast, is dat niet de fout van degene die de pass geeft.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1545 Gepost op: 9-03-2019, 11:44:17 »
Nee, dat is niet haar schuld inderdaad en sterker dat kon ze niet weten. Dus op het moment dat Merel -misschien- geld wegpakt zorgt ze ervoor dat dat geld zeker uit het spel is. Hoeveel geld dat is weten we niet, dat hebben we niet gezien. Dat er vervolgens allemaal kandidaten niet bij hun paaltje komen is bijkomend toeval en doet niks af aan een eerder uitgevoerde molactie.

Vergelijking: Als je een prachtige pass geeft met voetbal en je spits schiet hem naast, is dat niet de fout van degene die de pass geeft.

Klopt, maar dat is eigenlijk naast de kwestie he ;)

Een molactie komt maar tot zijn recht na de opdracht en ik kan best geloven dat ze wat meer geld verduisterd heeft, maar het uiteindelijke resultaat is maximaal 250 euro.

En ja hoor, als Merel de mol blijkt te zijn, ga ik er geen problemen van maken, want ik heb ook altijd gezegd dat ik Merel als potentiële mol kan zien (daarom dat ik ook een duel heb uitgeschreven). Alleen leef ik op hoop dat het toch Sarah is  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1546 Gepost op: 9-03-2019, 11:45:55 »
Vergelijking: Als je een prachtige pass geeft met voetbal en je spits schiet hem naast, is dat niet de fout van degene die de pass geeft.

Kromme vergelijking, want ik hoop dat 2 spelers uit hetzelfde team beiden als doel hebben om te scoren. De Mol en de 9 kandidaten hebben een verschillend doel. ;)

Nee, dat is niet haar schuld inderdaad en sterker dat kon ze niet weten. Dus op het moment dat Merel -misschien- geld wegpakt zorgt ze ervoor dat dat geld zeker uit het spel is. Hoeveel geld dat is weten we niet, dat hebben we niet gezien. Dat er vervolgens allemaal kandidaten niet bij hun paaltje komen is bijkomend toeval en doet niks af aan een eerder uitgevoerde molactie.

Zeker waar, maar het eigenlijke punt (dat ik enkele weken al maakte) is dan ook dat je kon voorspellen dat er hier weinig geld buiten zou komen gezien de moeilijkheid van de opdracht. Dat Merel overal geld is gaan weghalen is dan mooi, maar het is dan vooral gedaan voor de beelden in aflevering 10, want dat er slechts een peulschil zou verdiend worden deze opdracht kon je op voorhand al weten.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1547 Gepost op: 9-03-2019, 11:47:17 »
Als Merel de Mol is, zal dat geen probleem zijn. Sinds Rick Paul weg is, is de algemene teneur op dit forum dat Merel het is. Dus ik denk dat de niet-Mereltunnelaars zich kunnen aanpassen aan een situatie waarin het officieel is.

Als één van de andere 2 de Mol is, voorzie ik grotere problemen, want als ik zie welke lofzang er door sommigen al bezongen is over Merel, dan weet ik niet of die mensen het zouden aanvaarden als nu iemand anders nog de Mol blijkt te zijn.

Ach ja, als ik even voor mezelf mag spreken: mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit meer eigenlijk allemaal.  :P Als het iemand anders is, jammer dan, maar het zou ook wel weer leuk zijn omdat het juist verrassend zou zijn en ik het totaal niet zou verwachten. Verder verwacht ik eerlijk gezegd niet dat Lo helemaal uit zijn dak zal gaan. Dus geen idee wie er dan verder zo in shock zou moeten zijn, L. Lawliet misschien? Heinz en chocomol lijken mij ook niet het type om zich hierover op te winden. Dat waren toch wel de grootste voorstanders van deze tunnel in de afgelopen tijd?  Maar goed.. dit is al helemaal speculatie natuurlijk... aangezien er veel mensen hebben uitgesproken dat zij Merel geen leuke mol zouden vinden denk ik dat de kans even groot is dat de Sarah of Niels tunnelaars ontevreden gaan zijn met de uitkomst dat Merel de mol is. ;)



Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1548 Gepost op: 9-03-2019, 11:48:26 »
Het ontwijken was minder moeilijk dan voorgesteld. De helft van de lasers is er in de montage bijgetekend. Zie de bijlage voor een wat reëlere situatie. Niets is weer eens wat het lijkt.

Goed gevonden als dit waar is.  ::ok:: Heb je dit uitgevonden door de 'closere' shots te vergelijken met het totaal? En zijn de zwart gemaakte stralen de 'bijbedachte' stralen of de stralen die er daadwerkelijk zijn?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1549 Gepost op: 9-03-2019, 11:50:10 »
Ik hoef geen specifieke namen te noemen wie uit zijn plaat zou gaan. ;) Het is gewoon waarschijnlijk dat er in een tunnel met 100 mensen genoeg volk te vinden is, dat hier na de uitzending heel ontevreden is.

Mijn voordeel is dat ik nu al ontevreden ben over alle 3 dus dat ik niet nog scherper zal reageren dan nu al het geval was. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1550 Gepost op: 9-03-2019, 11:51:43 »
Als Merel de Mol is, zal dat geen probleem zijn. Sinds Rick Paul weg is, is de algemene teneur op dit forum dat Merel het is. Dus ik denk dat de niet-Mereltunnelaars zich kunnen aanpassen aan een situatie waarin het officieel is.


Niet zo raar praten... als Merel het niet is zal ik netjes iedereen feliciteren hoor  ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1551 Gepost op: 9-03-2019, 11:52:33 »
Niet zo raar praten... als Merel het niet is zal ik netjes iedereen feliciteren hoor  ::)

Je moet weten dat ik jou niet in mijn hoofd had toen ik het typte. Ik weet dat jij correct zal reageren. ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1552 Gepost op: 9-03-2019, 11:53:21 »
Je moet weten dat ik jou niet in mijn hoofd had toen ik het typte. Ik weet dat jij correct zal reageren. ::bravo::

Oh gelukkig maar  ::bravo::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1553 Gepost op: 9-03-2019, 11:55:59 »
Zeker waar, maar het eigenlijke punt (dat ik enkele weken al maakte) is dan ook dat je kon voorspellen dat er hier weinig geld buiten zou komen gezien de moeilijkheid van de opdracht. Dat Merel overal geld is gaan weghalen is dan mooi, maar het is dan vooral gedaan voor de beelden in aflevering 10, want dat er slechts een peulschil zou verdiend worden deze opdracht kon je op voorhand al weten.

Dus dan had ze moeten denken: "dit gaat niemand lukken, ik doe lekker niks met de molpositie die ik net heb weten te bemachtigen". Terwijl erna een Evi, Sarah, Jamie en Niels -die allemaal nog goed in staat moeten zijn om hun evenwicht te behouden- nog moeten.

Ik heb het idee dat er soms wel heel veel verwacht wordt van een mol, maar als een mol die gewenste actie uitvoert het dan toch niet goed is, want veel te riskant of te opvallend.. mol, je zal het maar zijn...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1554 Gepost op: 9-03-2019, 12:00:17 »
Dus dan had ze moeten denken: "dit gaat niemand lukken, ik doe lekker niks met de molpositie die ik net heb weten te bemachtigen". Terwijl erna een Evi, Sarah, Jamie en Niels -die allemaal nog goed in staat moeten zijn om hun evenwicht te behouden- nog moeten.

Ik heb het idee dat er soms wel heel veel verwacht wordt van een mol, maar als een mol die gewenste actie uitvoert het dan toch niet goed is, want veel te riskant of te opvallend.. mol, je zal het maar zijn...

Mijn onvrede gaat nog verder dan dat zelfs. Eigenlijk zijn opdrachten waar je iemand alleen in een kamer laat met zoveel geld gewoon te makkelijk voor een Mol. Je mag 10 minuten uit het zicht blijven en niemand kan je controleren?  ::ohno::

Dat ligt natuurlijk niet aan de Mol zelf, maar het draagt wel bij aan mijn ontzettende afkeer van iedere molactie in die laseropdracht.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1555 Gepost op: 9-03-2019, 12:03:25 »
Goed gevonden als dit waar is.  ::ok:: Heb je dit uitgevonden door de 'closere' shots te vergelijken met het totaal? En zijn de zwart gemaakte stralen de 'bijbedachte' stralen of de stralen die er daadwerkelijk zijn?
Onder de zwarte lijnen zitten de stralen die erbij getekend waren en er in het echt niet waren. De groene lijn is een straal die ze waren vergeten over te trekken. Ik snap wel dat ze voor het oog de te zwakke laser straaltjes een beetje aandikken, maar er zijn dus ook stralen bij verzonnen die er niet waren, jammer.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1556 Gepost op: 9-03-2019, 12:04:33 »
Haha. Dat verklaart. Maar goed. De molactie is dan de goede positie te pakken krijgen. Want stel: je bent pas als 10e en iedereen komt binnen dan heb je dus 3150 euro niet uit de pot weten houden. Hooguit de 350 van jezelf en dan val je nog op ook...

Ik ga er ook wel van uit dat de lasers aanbleven. Anders is het inderdaad oneerlijke concurrentie. Maar dat doet niet af aan de kwaliteiten van de mol - eerder van de makers.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1557 Gepost op: 9-03-2019, 12:08:42 »
Onder de zwarte lijnen zitten de stralen die erbij getekend waren en er in het echt niet waren. De groene lijn is een straal die ze waren vergeten over te trekken. Ik snap wel dat ze voor het oog de te zwakke laser straaltjes een beetje aandikken, maar er zijn dus ook stralen bij verzonnen die er niet waren, jammer.

Gaan ze nu ook al de laserstralen tekenen ??!!

 ::niet-ok::

Blij als de Mol weer begint

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1558 Gepost op: 9-03-2019, 12:12:25 »
Nog een voorbeeldje.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1559 Gepost op: 9-03-2019, 12:13:33 »
Nog een voorbeeldje.

Wow, deze opdracht is zodanig gemonteerd dat ze zelf wss niet meer weten wat er nu echt is  ::rofl::