Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420648 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1560 Gepost op: 9-03-2019, 12:22:11 »
Het ontwijken was minder moeilijk dan voorgesteld. De helft van de lasers is er in de montage bijgetekend. Zie de bijlage voor een wat re๋lere situatie. Niets is weer eens wat het lijkt.

Weet niet zo goed wat dit in het Merel-topic doet. Vooral die eerste laser-foto lijkt er meer op te duiden dat Niels de mol zou zijn toch? Als die zwarte strepen in werkelijkheid geen laserstralen zijn heeft Niels vrij spel om naar voren te lopen. Maar stapte hij daar niet juist opzij precies op die ene laser? Als dat zo is kan ik wel begrijpen dat er in de montage veel meer lasers bijgetekend zijn, want dat is te opzichtig en je zou dan gelijk zien dat hij opzettelijk op de laser stapt. En waarom zou je dat als kandidaat doen als toch niemand je ziet?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1561 Gepost op: 9-03-2019, 12:29:33 »
Weet niet zo goed wat dit in het Merel-topic doet.

Ik apprecieer het dat Cartitele nog gelooft in Project100.

Ik denk dat het eerder is omdat de discussie nu al even ging over lasers en dat plots werd aangebracht dat de Mol dezelfde moeilijkheid moet krijgen als de kandidaten.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1562 Gepost op: 9-03-2019, 12:31:48 »
Ik apprecieer het dat Cartitele nog gelooft in Project100.

Ik denk dat het eerder is omdat de discussie nu al even ging over lasers en dat plots werd aangebracht dat de Mol dezelfde moeilijkheid moet krijgen als de kandidaten.

Ik wilde meer aanstippen dat Niels hier vooral verdacht lijkt gezien hij zeker 1,5 meter vooruit kan lopen zonder dat er ergens lasers zijn daar. En hij daar volgens mij in de aflevering naar (voor hem) links op een laser stapt en daar zelfs voorzichtig op lijkt te mikken. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1563 Gepost op: 9-03-2019, 12:33:27 »
Ik wilde meer aanstippen dat Niels hier vooral verdacht lijkt gezien hij zeker 1,5 meter vooruit kan lopen zonder dat er ergens lasers zijn daar. En hij daar volgens mij in de aflevering naar (voor hem) links op een laser stapt en daar zelfs voorzichtig op lijkt te mikken. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Toen ik na aflevering 2 terug keek dacht ik ook dat Niels geen laser raakte, maar toch afging.

Al is dat niet te verklaren als molactie, want dat wil zeggen: Binnenkomen, anderhalve minuut wandelen zonder paaltje tegen te komen en afgaan.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1564 Gepost op: 9-03-2019, 13:15:04 »
Merel staat bij mij bovenaan in het lijstje met verdachten, als het gaat over geld wegnemen van anderen bij de laser opdracht. Aan het begin van de opdracht wordt in beeld getoond hoeveel er verdiend kan worden en de laser opdracht staat daarvan met stip op 1.
  • 2.2 uit stralen €3500
  • 1.1 over bruggen €2500
  • 6.1 steentje bijdragen €2500
  • 2.3 wachtkamer? €2500
Dit is dus veruit de belangrijkste opdracht van het hele seizoen om te mollen.

Als je hier laten we zeggen 1000 euro van de paaltjes rooft, dan kunnen die vast niet meer in de pot komen. Dat dat geld uiteindelijk toch niet gepakt wordt omdat de andere kandidaten snel af gaan, doet niet ter zake.

Bij de opdracht waar het meeste geld kan worden verdiend, houdt de mol het meeste geld uit de pot, dat willen we vanavond horen.

Het wil er bij mij niet in dat we vanavond zien dat Niels na 1 minuut 30 af gaat en daarna vrolijk nog even wat geld rooft, nee hoor het is Merel.

Sarah stuntelt met dat bordje omdat ze snel weg moet maken voor de bewegende laser. Ze moet springen, omdat er geen tijd is om over de balk terug te lopen. Als je af gaat, heb je ook als mol geen recht meer om te mollen. Vind ik.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1565 Gepost op: 9-03-2019, 13:24:37 »
We gaan in een discussie over smaak vallen waarschijnlijk, maar ik heb liever dat de Mol met gelijke regels strijdt als de kandidaten. Met voorkennis kan de Mol al ontzettend veel schade aanrichten in opdrachten. Wanneer de Mol dan ook niet meer hoeft te vrezen voor uitschakeling door de lasers, dan zit je met een onredelijk nadeel als kandidaat.

Ik heb nergens gezegd dat ik voorstander van deze manier van mollen was. Maar het is vaker voorgekomen. Bovendien vertelt Rik de kandidaten niet hoeveel ze maximaal kunnen verdienen, voor een opdracht met het hoogste maximum bedrag van deze serie. Dus volgens mij was het hoe dan ook de bedoeling dat de Mol hier geld zou wegkapen en ik geloof niet dat dat mogelijk was in 10 minuten tijd met al die lasers aan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1566 Gepost op: 9-03-2019, 13:50:20 »
Maar wat Hulpmol (en ik) wil duidelijk maken is dat deze eventuele molactie wel erg minimale gevolgen heeft. Ik snap echt niet wat je bedoelt met het gemiddelde van 8*350 euro - het verdiende geld. Wat is dat gemiddelde dan??

De feiten zijn toch dat er maximaal 250 euro geld niet verdiend is door een actie van de mol, dat kan je toch echt niet gaan ontkennen...


Er viel € 3500 te verdienen. 10 spelers. Zonder Sinan (die al geweest was) en Merel blijven er dan 8 over. Daarom 8 x € 350.

Het maximum bedrag is veel meer dan die € 250. € 3500 - € 650 is € 2850.

Uitgaande van 8 spelers, € 2800 - € 650 = € 2150.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1567 Gepost op: 9-03-2019, 13:52:43 »


Er viel € 3500 te verdienen. 10 spelers. Zonder Sinan (die al geweest was) en Merel blijven er dan 8 over. Daarom 8 x € 350.

Het maximum bedrag is veel meer dan die € 250. € 3500 - € 650 is € 2850.

Uitgaande van 8 spelers, € 2800 - € 650 = € 2150.

Maar je luistert niet naar wat we bedoelen... Ze heeft geen 2.150 euro verduisterd, dat is 100% zeker. Dat ze meer dan 250 euro verduisterd heeft, dat kan. Maar je kan maar maximaal 250 euro toeschrijven als niet verdiend bedrag door deze molactie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1568 Gepost op: 9-03-2019, 13:57:18 »


Er viel € 3500 te verdienen. 10 spelers. Zonder Sinan (die al geweest was) en Merel blijven er dan 8 over. Daarom 8 x € 350.

Het maximum bedrag is veel meer dan die € 250. € 3500 - € 650 is € 2850.

Uitgaande van 8 spelers, € 2800 - € 650 = € 2150.

Aangezien we in het goede topic zitten om aan te vullen, ga ik gewoon blijven argumenteren dat dit niet de juiste manier is om er naar te kijken.

Jouw bewering komt hiermee overeen: Toen Merel buiten ging uit de kamer was het enige geld dat er nog lag het geld dat Rick Paul, Rob่rt en Evi hebben genomen.

Dat die bewering fout is, is al heel makkelijk te tonen door gewoon te zeggen dat Evi €100 liet liggen. Dat is dus €100 die Merel niet verduisterd heeft.
Dat Nikkie nog geld in haar handen kon nemen voor ze afging, betekent dat ook dat geld niet verduisterd werd.
Dat we beelden hebben van verschillende paaltjes met bordjes op waaronder nog geld lag, betekent dat ook dat geld niet verduisterd werd.

Merel heeft echt geen €2150 weggenomen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 14:31:57 door Hulpmol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1569 Gepost op: 9-03-2019, 14:04:47 »

Merel heeft echt geen €2150 weggenomen.

Tuurlijk niet idd. Mensen moeten stoppen onzin aan Merel op te hangen. Zoals ik al eerder zei... Zonde en niet nodig want ze is t gewoon ook zonder de onzin

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1570 Gepost op: 9-03-2019, 14:30:12 »


Er viel € 3500 te verdienen. 10 spelers. Zonder Sinan (die al geweest was) en Merel blijven er dan 8 over. Daarom 8 x € 350.

Het maximum bedrag is veel meer dan die € 250. € 3500 - € 650 is € 2850.

Uitgaande van 8 spelers, € 2800 - € 650 = € 2150.
Maar je luistert niet naar wat we bedoelen... Ze heeft geen 2.150 euro verduisterd, dat is 100% zeker. Dat ze meer dan 250 euro verduisterd heeft, dat kan. Maar je kan maar maximaal 250 euro toeschrijven als niet verdiend bedrag door deze molactie.
jullie komen er niet uit samen. Laat het maar gaan aub
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1571 Gepost op: 9-03-2019, 15:20:25 »

Merel heeft zojuist dit gepost op Instagram. Naast dat we nog een keer bevestigd krijgen wat een superknappe vrouw merel is  ::jaja::... zouden we hier nog iets mee moeten, gezien er zo duidelijk 'checks' instaan en ze spreekt over het wegwerken van een todo-lijstje, of zou het meer molloten uitdagen zijn voor de grap of gewoon een enthousiaste post?

Ik bedoel, iets met beginletters ofzo? Water voor de vissen...? Of gebeurt dat normaliter niet meer op de dag van de ontknoping en is dit gewoon een leuke grappige post van iemand die nog even wil delen dat ze zenuwachtig is en er ook nog even van wil genieten?

« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 15:22:09 door chocomol »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1572 Gepost op: 9-03-2019, 17:46:05 »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1573 Gepost op: 9-03-2019, 17:48:15 »
Ze verdient het om te winnen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1574 Gepost op: 9-03-2019, 17:51:34 »
https://www.ad.nl/show/ik-ben-de-mol~aeb8374c/ Merel dus.

Ja dit staat al in het media topic.

Wat ik een opvallende zin vind :
’Mijn plannen zijn twee keer zwaar gefrustreerd door andere kandidaten, zonder dat ze het door hadden’

Gefrustreerd... dit is een woord dat ik alleen Merel zie gebruiken in zo’n zin. Niels en Sarah praten niet zo

Even ervan uitgaande dat dit uberhaupt een interview met de mol is geweest

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1575 Gepost op: 9-03-2019, 17:55:39 »
Gefrustreerd... dit is een woord dat ik alleen Merel zie gebruiken in zo’n zin. Niels en Sarah praten niet zo

Even ervan uitgaande dat dit uberhaupt een interview met de mol is geweest

Ervan uitgaande dat het wel een reactie van de juiste mol geweest zou zijn (per email ofzo via Avrotros, zodat AD het zelf niet weet), vraag ik me altijd af of teksten (ook op de officiele website) wel door de mol zelf geschreven worden. Zou dat niet gewoon iemand van de productie zijn? Dat denk ik altijd. Dan zou je het ook niet aan taalgebruik kunnen herkennen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1576 Gepost op: 9-03-2019, 18:01:16 »
Ervan uitgaande dat het wel een reactie van de juiste mol geweest zou zijn (per email ofzo via Avrotros, zodat AD het zelf niet weet), vraag ik me altijd af of teksten (ook op de officiele website) wel door de mol zelf geschreven worden. Zou dat niet gewoon iemand van de productie zijn? Dat denk ik altijd. Dan zou je het ook niet aan taalgebruik kunnen herkennen.

Ja het interview is sowieso niet in persoon maar schriftelijk. En wat jij zegt vermoed ik ook. Zelfde met de tweets van de mol eerdere jaren en dagboeken. Wordt m.i allemaal door de productie geschreven.

Maar indien de mol dit wel zelf geschreven heeft is het voor mij ZEKER Merel

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1577 Gepost op: 9-03-2019, 18:02:44 »
Maar indien de mol dit wel zelf geschreven heeft is het voor mij ZEKER Merel

Eens. Klopt erg met haar verhaal dat ze consequent heeft doorgevoerd. We gaan het zien!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1578 Gepost op: 9-03-2019, 18:23:30 »
Het hoeft niet evenredig verdeeld te zijn, maar wel een gemiddelde. Dan blijft nog steeds over gemiddelde van € 350 x 8 minus het geld wat wel werd verdiend.
  € 250 + € 100 is ook € 350. € 200 + € 150 ook. Dus of je nou briefjes van € 250, € 100 of € 50 gebruikt je kunt voor iedere speler € 350 verdelen over 2 plekken. € 350 x 10 = € 3500, het bedrag wat met deze opdracht verdiend kon worden.

Dat begrijp ik ook ;) Wat ik bedoel is dat we niet kunnen zien of er 350 per persoon was verdeeld over twee bordjes of de gehele 3500 euro verdeeld over 20 bordjes waardoor de ene persoon meer geld op had kunnen halen als de ander.

We zullen het snel zien. Ik denk nog steeds dat Niels weg heeft gehaald, te meer nu bekend is dat er lijnen zijn ingetekend die er in het spel niet waren. Mensen hier natuurlijk dat Merel dat heeft gedaan. Wat dat aangaat vind ik het spannend straks!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1579 Gepost op: 9-03-2019, 19:22:41 »
Ach ja, als ik even voor mezelf mag spreken: mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit meer eigenlijk allemaal.  :P Als het iemand anders is, jammer dan, maar het zou ook wel weer leuk zijn omdat het juist verrassend zou zijn en ik het totaal niet zou verwachten. Verder verwacht ik eerlijk gezegd niet dat Lo helemaal uit zijn dak zal gaan.
Ik ga zeker uit mijn dak ;D ::jaja:: zou toch fantastisch zijn, ondanks alles toch een andere mol?! Ik hoop ieder jaar weer op een tunnel die instort, wat voor voldoening heeft het dat we even de bevestiging krijgen van wat we al zo lang weten? Dat is in het niets vergeleken met de surprise als het NIET zo zou zijn... ik zeg dit elk jaar weer... laat die verrassing maar eens komen ::ok:: ::ok:: ::ok::!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)