Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420271 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1660 Gepost op: 9-03-2019, 23:04:20 »

Ik denk dat het plan was om met -500 niet binnen te komen. Dat haal ik uit wat ze vertelde.  Maar ineens wilde jamie samen rijden en voorop. Toen is ze dus ter plekke nog snel die envelop gaan aanpassen omdat ze dacht poep dan gaan we dus wel binnenkomen. En dat moet niet met 500.
En ze zouden ook binnen zijn gekomen ruim op tijd als die wegversperringen er niet waren. Dat zien we in de aflevering ook. Ja dat is dan gewoon pech. Kan je als mol ook niets aan doen vind ik.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1661 Gepost op: 9-03-2019, 23:05:11 »
Maar als er geld mee gemoeid is, moet je dat er toch uit proberen krijgen?

Ik snap de uitleg niet van "Laat me hier een beetje de kandidaat spelen en binnen komen." Dat valt niet te rijmen met "Sarah zat pas in aflevering 8 op je en Niels in aflevering 9." Als je onverdacht bent, zorg dan voor een negatieve balans.

En toch is het gegaan hoe het gegaan is  ;)

Daarnaast week haar gedrag gewoon af van de rest. Welke kandidaat wil nou niet wisselen van kamers ? Persé bij Jamie blijven? Het was zo duidelijk Merel  ::rofl::

Beste mol .. nee. Maar het feit dat deze finale afl wederom amper iets laat zien is haar absoluut niet aan te rekenen

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1662 Gepost op: 9-03-2019, 23:06:21 »
Het ging toch niet om -50 of -250? Zij dacht dus dat Jamie hun wel even zou speeden naar het eindpunt, dus zij verwachtte een plusbedrag. Dat zou dan slechts +50 geweest zijn. Dat was de molactie, 450 weg, werd dan dus 550, des te beter, maar waarom zou ze het risico nemen er meer geld in te laten zitten, zij had niet de totale controle in deze opdracht maar reed slechts achter Jamie aan...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1663 Gepost op: 9-03-2019, 23:07:10 »
zorg dan voor een negatieve balans.
Dat is dan toch de laagste pot ooit?
Omnia vincit amor

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1664 Gepost op: 9-03-2019, 23:08:09 »
Dat is dan toch de laagste pot ooit?

Nou nou, je mag geen slapende honden wakker maken. ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1665 Gepost op: 9-03-2019, 23:11:34 »
Met deze "molactie" heb ik het wel echt moeilijk. Dat je 250 euro in plaats van 500 euro binnenhaalt, oké dat kan nog, maar dan 500 euro verwisselen voor 50 euro en daar niet mee binnenkomen dat vind ik een zwaar gefaalde molactie.

Was het hier niet beter geweest om te kijken wie de 500 euro neemt en proberen in het spel die persoon te volgen/ verkeerde info te geven / te desoriënteren zodat er 500 UIT de pot gaat en niet 250 euro ipv 500 euro verdiend wordt of 50 euro en geen 500 euro uit de pot gaat. Zonde. Dit kon een mooie actie worden zonder geld te moeten verwisselen, maar ze slaat hier de bal helemaal verkeerd.

Dat zou wel iets te opvallend zijn geweest denk ik. En dan neem je als mol het risico dat dat geld alsnog op tijd aankomt doordat je de controle uit handen geeft.

Verder vind ik het eigenlijk wel een beetje flauw ja dat er zo veel eigenlijk buiten beeld gemold is en dat deze acties gescript lijken te zijn. Hier kan Merel verder niet veel aan doen denk ik, ik denk dat de productie haar hiertoe aangestuurd heeft om eerlijk te zijn. We weten via zijn Instagram dat regisseur Rick haar aanwijzingen heeft gegeven bij de laseropdracht tenslotte... het is allemaal gescript... het zou me niets verbazen ook als op de planning van de productie stond dat Merel dat geld uit die enveloppen bij de tuktukopdracht met briefjes van de laseropdracht moest omwisselen.

Net zoals dat dat uitgerekend zij een vrijstelling in die joker vond echt geen toeval is geweest. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1666 Gepost op: 9-03-2019, 23:15:39 »
We weten via zijn Instagram dat regisseur Rick haar aanwijzingen heeft gegeven bij de laseropdracht tenslotte... het is allemaal gescript... het zou me niets verbazen ook als op de planning van de productie stond dat Merel dat geld uit die enveloppen bij de tuktukopdracht met briefjes van de laseropdracht moest omwisselen.


Uiteraard heeft ze dat niet zelf verzonnen. En het bleef ook angstvallig still rondom de 2 rode schermen

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1667 Gepost op: 9-03-2019, 23:34:22 »
Uiteraard heeft ze dat niet zelf verzonnen. En het bleef ook angstvallig still rondom de 2 rode schermen

En over meer dan de helft van de opdrachten. Waarom haalt ze zoveel geld binnen bij de sleutelhanger-opdracht, bij de opdracht met de kisten over het strand zeulen, wat heeft ze geprobeerd bij de in vizier opdracht, de op treden, enzovoort. Heeft ze in de wachtkamer nou echt niemand gemanipuleerd om geld uit de pot te halen omdat ze per se een joker met vrijstelling moest openen? En idd, de twee rode schermen. Vind het eigenlijk bar en boos dat een mol twee kandidaten naar huis moet spelen. Kandidaten weg spelen is toch niet de bedoeling van de Mol in het programma? Mijns inziens kan de regie dat prima zelf op lossen zonder de mol daar tussen te plaatsen.

Enfin, samen met de leader hint die voor de helft dubbel te interpreteren is en de andere helft niet op te lossen viel, denk ik dat Rick overboord is gegaan met het scripten.

Dat vind ik jammer. Want deze laatste aflevering bleek Merel op zich een hele leuke, brutale mol te zijn met weinig 'geweten' als mol die echt wel hier en daar werk verzet om geld uit de pot te houden. Ook de mislukking vond ik mooi om te zien. Dat ze zich te barsten sleept aan die zakken en ook nog tegen wat griezelige spinnen aan loopt en natuurlijk baalt dat toch alle drie de trossen met koker per ongeluk binnen komen.




Offline Lo

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1668 Gepost op: 9-03-2019, 23:39:51 »
bleek Merel op zich een hele leuke, brutale mol te zijn met weinig 'geweten' als mol die echt wel hier en daar werk verzet om geld uit de pot te houden.
Nou precies. Daarom denk ik ook dat ze het weldegelijk in elke opdracht geprobeerd heeft. Gewoon zoals we al eerder geopperd hebben, daar houd ik me maar aan vast.

Niet dat we altijd goed zitten. Ikzelf dacht wel dat haar 1e strategie was om bij de 2e gang tuktuks te laat te komen. Nu weten we dat de hoofdrol lag in het foefelen van het geld. Dat er 50 in zat omdat ze dacht op tijd te komen. Lag dus net even anders, maar goed, de molactie was er weldegelijk, en ze sprak ook uit in elke opdracht voor de beste molpositie te zijn gegaan, dus ik denk dat ze echt wel altijd gemold heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1669 Gepost op: 9-03-2019, 23:45:16 »
Gefeliciteerd Merel-verdenkers ::bravo::

Mijn mening over Merel als mol is na aflevering 10 helaas niet veranderd. Maar erg weinig aan die laagste pot ooit is echt aan Merel te danken :-X Verder denk ik dat ze een hele leuke brutale mol had kunnen zijn, maar dat dat gedeeltelijk ook door de opzet van de opdrachten niet zo goed uit de verf is gekomen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1670 Gepost op: 9-03-2019, 23:46:33 »
Ze heeft het goed gedaan. Kritiek: ze had veel minder geld kunnen verdienen waardoor de balans veel positiever zou zijn geweest.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1671 Gepost op: 9-03-2019, 23:53:15 »
Toch een nare nasmaak. De verwachte grote acties ter verklaring van het vele geld dat ze verdien heeft, zijn niet aanwezig. Ze zei zelfs dat ze het wel leuk vond om even wat geld te verdienen. Ook geen uitleg over wat rare situaties... Waarom zou de mol 2 rode schermen willen pakken (moest dat van de productie? Een andere reden zie ik niet) en wat was dat nu voor actie bij de finale vrijstelling?

Wel leuk dat ze een aantal in your face acties had. Die kan ik altijd wel waarderen. Zaken als het mol-jenga stokje en dat boekje over Colombia bijvoorbeeld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1672 Gepost op: 9-03-2019, 23:56:04 »
Toch een nare nasmaak. De verwachte grote acties ter verklaring van het vele geld dat ze verdien heeft, zijn niet aanwezig. Ze zei zelfs dat ze het wel leuk vond om even wat geld te verdienen. Ook geen uitleg over wat rare situaties... Waarom zou de mol 2 rode schermen willen pakken (moest dat van de productie? Een andere reden zie ik niet) en wat was dat nu voor actie bij de finale vrijstelling?


Helemaal waar maar geenszins een reflectie op haar

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1673 Gepost op: 10-03-2019, 00:04:18 »
Gefeliciteerd Merel-verdenkers ::bravo::

Mijn mening over Merel als mol is na aflevering 10 helaas niet veranderd. Maar erg weinig aan die laagste pot ooit is echt aan Merel te danken :-X
 ...

We moeten misschien even van het idee afstappen dat de mol een soort almachtig persoon is die maar even het hele spel naar z'n hand kan zetten. En als die mol dat dan niet helemaal doet, dan is het een slechte mol. Nee, de mol is simpelweg iemand die roet in het eten gooit en dat pakt de ene keer wat beter uit dan de andere.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1674 Gepost op: 10-03-2019, 00:24:05 »
We moeten misschien even van het idee afstappen dat de mol een soort almachtig persoon is die maar even het hele spel naar z'n hand kan zetten. En als die mol dat dan niet helemaal doet, dan is het een slechte mol. Nee, de mol is simpelweg iemand die roet in het eten gooit en dat pakt de ene keer wat beter uit dan de andere.
Dat zeg ik dan ook helemaal nergens.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1675 Gepost op: 10-03-2019, 00:29:06 »
Ook een mol kan soms beter niks zeggen, fouten maken zoals hier.

Ze motiveerde de kanidaten eigenlijk door wat ze riep over Rick Paul



Ook leuk weer gewaagd dat ze zegt dat het mislukken mag. Jammer dat dit niet gewoon te zien is geweest, zodat Rick Paul en Sarah hier op hadden kunnen reageren. 
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 00:35:38 door Pierce_Brosnan »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1676 Gepost op: 10-03-2019, 00:43:36 »
Nou precies. Daarom denk ik ook dat ze het weldegelijk in elke opdracht geprobeerd heeft. Gewoon zoals we al eerder geopperd hebben, daar houd ik me maar aan vast.

Niet dat we altijd goed zitten. Ikzelf dacht wel dat haar 1e strategie was om bij de 2e gang tuktuks te laat te komen. Nu weten we dat de hoofdrol lag in het foefelen van het geld. Dat er 50 in zat omdat ze dacht op tijd te komen. Lag dus net even anders, maar goed, de molactie was er weldegelijk, en ze sprak ook uit in elke opdracht voor de beste molpositie te zijn gegaan, dus ik denk dat ze echt wel altijd gemold heeft.

Nou ja, ze zal niet overal hebben proberen te mollen, zoals bij de wachtkamer en de bakjes opdracht met de twee rode schermen. Alleen daar kan Merel weinig aan doen neem ik aan, zij bedenkt dat script niet tenslotte. Verder zal ze gewoon haar best gedaan hebben om te mollen in elke opdracht, daar hou ik me ook aan vast.

Ik ben vooral teleurgesteld omdat ik erg het gevoel heb overgehouden dat de enige echte aanwijzing zat in het feit dat twee kandidaten op Merel zaten in de finale en dat alle andere actie zo ver buiten beeld gehouden is of gescript is, dat het gokwerk is voor ons.

Bijvoorbeeld de tuuk tuuk opdracht kan de kijker nergens vandaan halen dat er geld van een vorige opdracht omgewisseld wordt met geld van de huidige opdracht. Bovendien worden anderen door het script eigenlijk veel verdachter dan Merel. Het was immers de bedoeling dat ze tweemaal binnen zou komen met een keer 250 en een keer 50. Zonder ook maar een hint anders dan dat zij de eerste enveloppen pakt en daarbij bovendien mazzel heeft dat RP voor een landkaartje gaat, is het maar welke tunnel je in zit aan wie je dit toe gaat schrijven. Ik bedoel toen ik op RP zat, had hij net zo goed geld om kunnen wisselen en als extraatje kwam hij niet binnen. Eenmaal in de Niels tunnel was het te zien als prachtige actie waarbij Niels met het meeste min geld binnen kwam. Ik zat niet in de Sinan tunnel maar die verloor in zijn jolijt van alles uit zijn tuuk tuuk, misschien ook wel geld. Of reed Jamie expres een wegversperring in door het bordje met in Spaans wegversperring te negeren?

Als programma kan je mijns inziens niet goed verkopen dat je hebt gescript dat de mol als enige met veruit het hoogste bedrag van 300 euro binnen komt (was de wegversperring er niet geweest) en dat wij hadden moeten gokken dat ze geld van de laseropdracht heeft omgeruild met de tuuk tuuk opdracht zodat ze 700 euro uit de pot kon houden. Te meer omdat dit meer opdrachten gebeur, ik bedoel dat we geen enkele invloed van haar te zien krijgen en ze bovendien geld binnen brengt.

En in mijn optiek doet dat Merel dan ook nog te kort. Hoe spannend is het voor haar om geld te bewaren, mee te nemen naar de opdracht, te moeten zorgen dat ze de goede enveloppen pakt zodat er niet mogelijk 1000 euro in de pot komt als ze zou falen. En hoe knap schakelt ze dat als Jamie haar op sleeptouw neemt en ze onmogelijk 'nee' kan zeggen, ze bijna onder het spiedend oog van Jamie het geld om wisselt. Echt een schitterende actie van een fantastisch goede mol maar alleen te zien in de ontknoping.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1677 Gepost op: 10-03-2019, 00:52:23 »
Nou, inderdaad! Wat dat betreft zat ik er wél naast moet ik eerlijk zeggen: ik heb vaak gedacht dat ze het er erg moeilijk mee had om de Mol te zijn. Niks bleek minder waar; ze heeft er van genoten. En dat is prachtig om te zien. ::zon::

Sportief Heinz!  ::bravo::

YEEEESSS!!! MERELTJE!!!  ::tandpastasmiley:: ::bravo::

Jouw enthousiasme en bijdrages zijn gewoon te fijn op dit forum!  ::bravo::

En chocomol voor de hints die wij Merelverdenkers allemaal bijelkaar nog niet hadden gezien ::ok:: ::ok::.

Cool! Thanks Lo  ::bravo::! Vond het erg leuk samen met jullie naar hints te zoeken!

Fijn mens en fijne mol. Merel!

Echt fijn om zoveel positieve reacties te lezen over Merel!! Dat heeft ze echt verdiend. En ik weet zeker dat wie merel niet verdacht en nu de uitendingen terugkijkt met haar als mol in hun achterhoofd er hetzelfde over gaat denken als wij al deden!  ::jaja::

Haha thanks.  8) Ja chocomol verdient ook wel credits voor het hints zoeken. Helaas stoppen de makers er alleen niet meer zo veel hints in schijnbaar (en pikken ze mogelijk de hints die ze wel tot officiële hints uitroepen deels van dit forum  ::rofl::).  ::ohno::

Dank je Saskia!  ::bravo:: Heb genoten van je hints zoeken en je was inderdaad een goede ambasadrice voor Merel!
En ach, die RTL Nieuws hint van de stralen op de daken zijn ze gewoon vergeten te vermelden op de website! Die paste gewoon zo mooi! ;) Was overigens sowieso een topidee die stralen op de daken!  ::jaja::

Ze is toch wel mijn favoriete vrouwelijke mol (heb niet alle seizoenen gezien, maar ik lees hier vaak dat de vrouwelijke mollen iets minder brutaal zijn... nou, dat kun je over haar niet zeggen).
Ze is niet de beste mol ooit maar ze heeft het zeker goed gedaan! Meestal zijn het toch de mannen die iets brutaler zijn. Ik ben zeker fan van Merel!

Hier nog een!  ::jaja:: Weet niet meer wie het schreef, maar ergens stond 'iemand die zo gevaarlijk kijkt tijdens de biecht moet wel de mol zijn'... Dat!

Fijne nacht allemaal verder en fijn met jullie gepuzzeld te hebben!  ::bravo:: ::zwaai::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1678 Gepost op: 10-03-2019, 00:55:49 »
Ik heb eigenlijk pas sinds de laatste paar afleveringen mijn focus op Merel gericht. Maar tussendoor teveel gewisseld. Meer om puntjes bij elkaar te sprokkelen, maar ook omdat ik toen nog niet helemaal op het juiste spoor zat.

Daarbij vind ik het knap dat de Meer-L aanwijzing toch redelijk bleek te kloppen, en vooral de MOL-M die op facebook door heel veel mensen als onzin werd afgedaan.



Offline cinner

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1679 Gepost op: 10-03-2019, 01:04:09 »
Daarbij vind ik het knap dat de Meer-L aanwijzing toch redelijk bleek te kloppen, en vooral de MOL-M die op facebook door heel veel mensen als onzin werd afgedaan.

Alleen was Meer-L blijkbaar de aanwijzing van de productie niet  ::tandpastasmiley::