Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 43420 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2019, 18:09:48 »
En ze verkocht de sjekkel op de molfandag. Ik kocht 'm. ::tandpastasmiley::

Jamie kwam in aflevering 3 voor het eerst een beetje verdacht over op mij. (Zo fanatiek de groep aanmoedigen met de waslijnen terwijl dat juist niet de bedoeling was na de verkeerde inschatting. En je bent geneigd te denken ach dat is nou eenmaal typisch Jamie.) Maar hij zal nog veel gekke dingen moeten doen voor ik 'm als Mol zou kunnen zien.

O, wat leuk dat jij die sjekkel nu hebt! En wat zal ze achteraf gebaald hebben van die actie om hem te stelen.  ;D

Ik zie Jamie ook niet per se als mol. Met de waslijnen vond ik hem inderdaad wel wat verdacht reageert, maar het feit dat hij in aflevering 2 250 euro binnen haalt en mede-kandidaat Sarah zo ongeveer dwingt om datzelfde te doen  ::rofl:: lijkt mij wat too much voor een mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2019, 18:42:49 »
Hij kreeg het woord Bandera Colombiana en daarin zit 'de mol' verscholen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2019, 19:10:09 »
O, wat leuk dat jij die sjekkel nu hebt! En wat zal ze achteraf gebaald hebben van die actie om hem te stelen.  ;D

Ik zie Jamie ook niet per se als mol. Met de waslijnen vond ik hem inderdaad wel wat verdacht reageert, maar het feit dat hij in aflevering 2 250 euro binnen haalt en mede-kandidaat Sarah zo ongeveer dwingt om datzelfde te doen  ::rofl:: lijkt mij wat too much voor een mol.
500 euro als wisselgeld om onverdacht te lijken is niet zo heel veel. Maar ik dacht ook dat dat normaal niet na de eerste aflevering gebeurde.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2019, 21:30:28 »
500 euro als wisselgeld om onverdacht te lijken is niet zo heel veel. Maar ik dacht ook dat dat normaal niet na de eerste aflevering gebeurde.

Die 1000 euro is er te veel aan. Als mol had hij Sarah laten zitten en was het 500.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2019, 09:29:37 »
Die 1000 euro is er te veel aan. Als mol had hij Sarah laten zitten en was het 500.
Volgens het molboekje bracht de mol van het 16e seizoen 1000 euro in om onverdacht te lijken.

Sowieso zie ik de actie van Jamie niet als +1000 als hij de mol zou zijn omdat de "default" positie van de mol denk ik was om in ieder geval geen mingeld te pakken, want te verdacht in deze fase van het spel.

Dus met Sarah erbij dan max +750

Maar ik snap dat anderen dat als +1000 zien.

Mee eens dat dit wel heel erg op een kandidatenactie lijkt. En het dus ws. ook is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2019, 11:58:48 »
Mjah...maar als je de wachtkameropdracht nog eens goed bekijkt, zie je dat Jamie de eerste persoon is die opstaat (bij 1e maal € 250,-) om een reactie uit te lokken. De kandidaten in de andere kamer denken dat hij voor een laag bedrag op wil staan en manen hem om weer te gaan zitten. Wat hij vervolgens ook doet. Dat hij uiteindelijk alsnog samen met Sarah opstaat voor € 250,- lijkt onmols, tenzij het een actie was om zichzelf zo vroeg in het seizoen onverdacht te maken. Het is voor mij in elk geval niet een doorslaggevend argument om hem meteen af te schrijven. Als je je tijdens het terugkijken van de opdrachten op hem focust, zie je dat hij erg ijverig is maar eigenlijk niet zoveel goed doet. Ik sluit een Jan 2.0 nog niet uit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2019, 12:05:55 »
Mjah...maar als je de wachtkameropdracht nog eens goed bekijkt, zie je dat Jamie de eerste persoon is die opstaat (bij 1e maal € 250,-) om een reactie uit te lokken. De kandidaten in de andere kamer denken dat hij voor een laag bedrag op wil staan en manen hem om weer te gaan zitten. Wat hij vervolgens ook doet. Dat hij uiteindelijk alsnog samen met Sarah opstaat voor € 250,- lijkt onmols, tenzij het een actie was om zichzelf zo vroeg in het seizoen onverdacht te maken. Het is voor mij in elk geval niet een doorslaggevend argument om hem meteen af te schrijven. Als je je tijdens het terugkijken van de opdrachten op hem focust, zie je dat hij erg ijverig is maar eigenlijk niet zoveel goed doet. Ik sluit een Jan 2.0 nog niet uit.

Voor mij toch met pen weg. Sarah meetrekken had om geen enkele reden gemoeten. Daar had hij zonder enige verdachtmaking vanaf kunnen komen. We zullen zien over een aantal weken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2019, 12:12:22 »
Eens dat dat wat teveel van het goede is. Maar m.i. heeft de mol vorig jaar in bepaalde opdrachten ook teveel geld verdiend om maar onverdacht te blijven. Misschien ben ik een van de weinigen, maar ik was met name daarom nogal teleurgesteld in Jan als mol. De actie van Jamie in de wachtkamer sluit voor mij om die reden niet uit dat hij de mol kan zijn. Vooral omdat het vrij zeker was dat er in die opdracht ook geld uit de pot zou gaan.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2019, 12:14:07 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2019, 12:45:46 »
Akkoord dat de mol hoge bedragen kan binnenhalen. Maar het totaal onnodig nog eens verhogen deed Jan wel niet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 23-01-2019, 22:20:21 »
Zijn reacties zijn ook wat over the top. Ken hem niet maar het komt onecht over.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2019, 16:26:05 »
Jamie haalt teveel geld binnen, direct of indirect:

Aflevering 1:
-   zegt dat mensen op de juiste tijd moeten wachten om enveloppen te pakken
-   Spreekt Spaans, zou mol verbergen
-   Reageert op de 4 vrijstellingen dat dat er weinig zijn? Mol zou juist de optie om voor vrijstellingen te kiezen ipv geld zo aantrekkelijk mogelijk maken.
-   Zegt dat Evi niet eerder dan 11.15 moet pakken, wat klopt
-   Wijst Nikki om de juiste tijd naar de juiste envelop, die geld oplevert.

Aflevering 2:
-   Wil weggaan voor 250 euro, Sarah houdt m tegen
-       Pakt zelf 250 euro en neemt Sarah mee.

Aflevering 3:
-   Stemt meteen in met Niels’ idee voor verdelen joker (niet verdelen kost 2000 euro)
-   Haalt eerste en derde paal eruit voor de puzzel

Gewoon een echte fanatieke kandidaat en geen "Jan", naar mijn mening.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2019, 19:56:09 »
10M = Jamie Mol  (J=10e letter)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 22:42:15 door Geel scherm »

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2019, 20:50:00 »
Hij heet Jamie, niet Jaime.... 😊

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2019, 21:51:30 »
Jamie wilde toch een joker stelen van Evelien? Volgende week zegt Rik dat een ingezette joker ongeldig is. Zou Evelien een doormidden geslagen joker weer in elkaar gedrukt hebben en expres door Jamie hebben laten stelen? >:D

Toch jokerjatterij dus...  ::oink::

Niet door Jamie dus, maar een wisseltruc... Die had ik niet zien aankomen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kovcamaus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2019, 22:29:35 »
Mijn mol!  8) Voor mij de enige met verdachte lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen en, zeker vanaf deze (vierde) aflevering, acties. Zal heel verbaasd zijn als het iemand anders blijkt te zijn. maar ik zat ook op Freek...

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2019, 22:41:32 »
Jamie is de mol. De balkons zeggen genoeg.... 😊

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2019, 22:53:36 »
Jamie is de mol. De balkons zeggen genoeg.... 😊

Leg eens uit. Vond hem daar net heel veel aanwijzingen geven die goed waren.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2019, 23:13:03 »
Het " Oh K*t!" zeggen bij het vinden van een goed antwoord zou toch een (te) irritant goede aanwijzing zijn? Te veel In Your face?

Veel wijst naar hem en ik hoop van harte van niet.


*sorry*
Omnia vincit amor

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2019, 23:37:36 »
Leg eens uit. Vond hem daar net heel veel aanwijzingen geven die goed waren.
Dit jaar kijk ik naar WIDM vanuit regie-perspectief. In die zin: hoe langer de verdenking niet op de mol in beeld wordt gebracht, hoe beter het is voor dit enorm populaire programma. Dus dit jaar kijk ik net andersom: hoe minder iemand in beeld wordt gebracht of verdacht wordt qua beelden, hoe eerder dat de mol is. En een stuk non-verbale taal. Kijk aflevering 4 eens terug vanuit het perspectief dat Jamie de mol is. Hoeveel geld heeft hij ingebracht? Kijk naar de botenopdracht: lang wachten was dé sleutel voor het binnenslepen van veel geld. Maar wie riep er: hé Merel, zullen we een wedstrijdje doen? En kijk vanuit dat perspectief ook de balkonopdracht terug: nergens zag ik bij Jamie de fanatieke kandidaat die geld wilde binnenhalen. Zie ook zijn 'uhm' - reactie toen de anderen hem onder vuur namen over de vraag waarom hij op het betreffende balkon stond. Tip: doe gewoon oogkleppen op en kijk met tunnelvisie afl. 4 terug.....
En let daarbij op het regie-trucje dat eerst Jamie in beeld wordt gebracht en in het volgende shot het kaartje in beeld waarop staat vermeld dat het balkon van Merel eindigt op 13. De plaats van Jamie (gebruik ruimtelijk inzicht!) en het kaartje lijken niet overeen te stemmen. 😊

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2019, 23:39:41 »
Jamie was ongelooflijk hyper deze aflevering en heeft daarmee zeker in opdracht 1 denk ik wat bereikt, maar ook in opdracht 3 vond ik hem raar doen. Na opdracht 2 vond ik zijn reactie tijdens de 'ruzie' nogal raar. Ik zet Jamie nu toch ineens maar op mijn lijstje. Het is een soort Jan: lijkt een superkandidaat, maar zit ondertussen eigenlijk ook wel dingen te verstieren.