Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 43451 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #160 Gepost op: 6-02-2019, 13:57:06 »
Krijg toch de indruk dat Jamie heel relaxed is geworden.
A omdat hij weet wie de mol is en dus B hem in de gaten kan houden

Haar bedoel je?   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #161 Gepost op: 6-02-2019, 14:17:52 »
Haar bedoel je?   8)
Ik heb die aflevering gezien dat hij de vragenlijst van Rick Paul heeft overgeschreven. Maar of RP de antwoorden ook goed heeft voorgelezen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #162 Gepost op: 9-02-2019, 11:36:32 »
Aan alle Jamie-tunnelaars: bekijk de wachtkamer opdracht nog eens terug.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #163 Gepost op: 9-02-2019, 11:37:44 »
Aan alle Jamie-tunnelaars: bekijk de wachtkamer opdracht nog eens terug.
Hoe?
Waarom?
Wat is je conclusie?
😊

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #164 Gepost op: 9-02-2019, 11:42:35 »
Hoe?
Waarom?
Wat is je conclusie?
😊

Jamie heeft nog maar 1 scherm gezien met 250 euro op en hij wil al vertrekken. Hij wordt dan nog tegengehouden, maar de tweede keer dat die 250 euro langskomt is hij meteen weg en geeft hij Sarah geen keuze: Die moet ook mee buiten.

Dat kan toch geen Mol zijn?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #165 Gepost op: 9-02-2019, 11:44:02 »
Jamie heeft nog maar 1 scherm gezien met 250 euro op en hij wil al vertrekken. Hij wordt dan nog tegengehouden, maar de tweede keer dat die 250 euro langskomt is hij meteen weg en geeft hij Sarah geen keuze: Die moet ook mee buiten.

Dat kan toch geen Mol zijn?

Nog sterker, het scherm staat er amper 5 seconden en hij staat al recht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #166 Gepost op: 9-02-2019, 11:45:25 »
Nog sterker, het scherm staat er amper 5 seconden en hij staat al recht.

En hij probeert mensen in andere kamers te overtuigen mee te gaan, wat nog altijd meer geld oplevert dan iedereen te laten zitten tot het einde.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #167 Gepost op: 9-02-2019, 12:14:32 »
Al gedacht aan vertrouwen proberen te winnen en hij probeerde af te tasten wie hij in beweging kon krijgen? Het is wel verdacht vroeg om meteen te vertrekken, terwijl op dat moment eigenlijk niet duidelijk had moeten zijn wat er nog zou komen. Bluf dus. Overigens: de mol wist dat er aan het einde vier bleven zitten en geld uit de pot ging, dus maakt Jamie (als hij de mol wél is) zich zo vroeg in het spel (niet vergeten dat het nog maar de eerste aflevering was) juist niet verdacht door bij geld te vertrekken en ook nog iemand mee te nemen. Prima molactie, want zelfs jullie reacties komen erop neer dat hij niet verdacht overkomt....en dat is een hele mooie molactie als blijkt dat hij wel de mol is.... 😊 😉

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #168 Gepost op: 9-02-2019, 12:17:26 »
Al gedacht aan vertrouwen proberen te winnen en hij probeerde af te tasten wie hij in beweging kon krijgen? Het is wel verdacht vroeg om meteen te vertrekken, terwijl op dat moment eigenlijk niet duidelijk had moeten zijn wat er nog zou komen. Bluf dus. Overigens: de mol wist dat er aan het einde vier bleven zitten en geld uit de pot ging, dus maakt Jamie (als hij de mol wél is) zich zo vroeg in het spel (niet vergeten dat het nog maar de eerste aflevering was) juist niet verdacht door bij geld te vertrekken en ook nog iemand mee te nemen. Prima molactie, want zelfs jullie reacties komen erop neer dat hij niet verdacht overkomt....en dat is een hele mooie molactie als blijkt dat hij wel de mol is.... 😊 😉

Allemaal akkoord, maar dat doe je niet als de schermen net vijf seconden bezig zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #169 Gepost op: 9-02-2019, 12:19:55 »
Al gedacht aan vertrouwen proberen te winnen en hij probeerde af te tasten wie hij in beweging kon krijgen? Het is wel verdacht vroeg om meteen te vertrekken, terwijl op dat moment eigenlijk niet duidelijk had moeten zijn wat er nog zou komen. Bluf dus. Overigens: de mol wist dat er aan het einde vier bleven zitten en geld uit de pot ging, dus maakt Jamie (als hij de mol wél is) zich zo vroeg in het spel (niet vergeten dat het nog maar de eerste aflevering was) juist niet verdacht door bij geld te vertrekken en ook nog iemand mee te nemen. Prima molactie, want zelfs jullie reacties komen erop neer dat hij niet verdacht overkomt....en dat is een hele mooie molactie als blijkt dat hij wel de mol is.... 😊 😉

Als deze redenering ooit door een mol gevolgd wordt, dan stop ik echt met kijken. Je kan jezelf als mol onverdacht maken door op de goeie momenten geld binnen te halen zoals Jan een paar keer heeft gedaan en waar het geld anders toch door iemand anders gewonnen zou worden. Een tweede mogelijk is door te doen lijken alsof je geld binnenhaalt, maar eigenlijk ook gewoon erg veel geld laat liggen.

Jamie voldoet niet aan een van deze criteria. Dit is gewoon een kandidatenactie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #170 Gepost op: 9-02-2019, 12:22:32 »
Al gedacht aan vertrouwen proberen te winnen en hij probeerde af te tasten wie hij in beweging kon krijgen? Het is wel verdacht vroeg om meteen te vertrekken, terwijl op dat moment eigenlijk niet duidelijk had moeten zijn wat er nog zou komen. Bluf dus. Overigens: de mol wist dat er aan het einde vier bleven zitten en geld uit de pot ging, dus maakt Jamie (als hij de mol wél is) zich zo vroeg in het spel (niet vergeten dat het nog maar de eerste aflevering was) juist niet verdacht door bij geld te vertrekken en ook nog iemand mee te nemen. Prima molactie, want zelfs jullie reacties komen erop neer dat hij niet verdacht overkomt....en dat is een hele mooie molactie als blijkt dat hij wel de mol is.... 😊 😉

Laat me beginnen met recht te zetten dat het gaat om de laatste opdracht in aflevering 2 en dus niet in aflevering 1. Vind ik een belangrijk verschil.

Dan nu ter zake: Er is niets verdacht aan vroeg willen vertrekken, want het zorgt ervoor dat je alle controle in de opdracht kwijt bent. Je kan namelijk niemand meer overtuigen via de beeldschermen.
De Mol wist ook helemaal niet dat er 4 mensen bleven zitten. Als de Mol vroeger doorging, dan heeft die dat moeten gokken.

Je kan alles dood redeneren met "De Mol wil vertrouwen winnen", maar in deze opdracht kom je gewoon weg met blijven zitten en achteraf te zeggen "Ja, ik dacht dat er nog wat beters kwam". Ook als Mol.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #171 Gepost op: 9-02-2019, 12:27:01 »
Allemaal akkoord, maar dat doe je niet als de schermen net vijf seconden bezig zijn.
Jamie wel.... 😊

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #172 Gepost op: 9-02-2019, 12:59:27 »
Laat me beginnen met recht te zetten dat het gaat om de laatste opdracht in aflevering 2 en dus niet in aflevering 1. Vind ik een belangrijk verschil.

Dan nu ter zake: Er is niets verdacht aan vroeg willen vertrekken, want het zorgt ervoor dat je alle controle in de opdracht kwijt bent. Je kan namelijk niemand meer overtuigen via de beeldschermen.
De Mol wist ook helemaal niet dat er 4 mensen bleven zitten. Als de Mol vroeger doorging, dan heeft die dat moeten gokken.

Je kan alles dood redeneren met "De Mol wil vertrouwen winnen", maar in deze opdracht kom je gewoon weg met blijven zitten en achteraf te zeggen "Ja, ik dacht dat er nog wat beters kwam". Ook als Mol.
Helemaal mee eens. Dat dood redeneren komt steeds vaker voor en het irriteert mij. Maar dat terzijde.
De deelnemers van WIDM krijgen maar één kans om een eerste indruk, als kandidaat dan wel Mol te maken. Dat is de allereerste aflevering. Het is bekend dat de meeste mensen afgaan op een eerste indruk, ook al krijgen ze hierna misschien andere signalen.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #173 Gepost op: 10-02-2019, 17:05:28 »
Wow wat hij fanatiek/druk in de zesde aflevering. Wil de pot opeens heel snel spekken en was heel zenuwachtig. Zou dat komen door voorkennis over het abseilen.

Het zou ook verklaren waarom Sarah iedereen inclusief haar zelf zo graag bij hem weg wil hebben en vooral merel. Ze deed eerder of ze hem bij merel wil weg laten, maar zou best is andersom kunnen.

Merel het door heeft en ook al weet, blijft het wel raar dat Sarah Nilson wel bij Jamie laat.

Wel is het zo dat Sarah en Jamie natuurlijk heel fanatik zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 17:07:44 door Pierce_Brosnan »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #174 Gepost op: 10-02-2019, 17:08:22 »
Toen ik de laatste aflevering voor de tweede keer keek vond ik Jamie toch wel heel erg verdacht bezig. Toegegeven dat het niet uit de FTM lijstjes blijkt, maar het ging bij Jan vorig jaar ook al niet echt meer om het geld. Er is wel een hele waslijst aan mogelijk verdachte acties te vinden. Zoals dat hij Merel in afl. 6 mogelijk in de val lokte met de tuktuk (voor maar 50 euro, welliswaar, maar als actie is het top. Mol gedrag bij waslijnen opdracht is een ander voorbeeld van iets dat de compilatie van mol-acties in de finale zeker zou halen)

- opvallende edits (krijgt het minste tijd in beeld bij de laseropdracht, vind ik vreemd voor een kandidaat die lang in het spel zit. Zeker zo'n knapperd als Jamie. Iemand die normaal ook altijd iets te melden heeft. Ook in biechten. Maar daar dan maar een paar seconden in beeld?

- een opvallende uitspraak "I'm here to stay!!!" o.i.d. bij de executie van Nikkie)

- wordt al best veel verdacht (door Rick Paul, Sarah en roomie Merel i.i.g. - al zijn de vrouwen er nog niet uit, denk ik.)

- voorbeeld van iets dat ik bij hem minder verdacht vond: zit niet in een ideale molpositie in de taxiopdracht.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #175 Gepost op: 10-02-2019, 17:13:22 »
Hij zette ook geld in bij twee opdrachten bij de stenen. Twee opdrachten die zijn mislukt en dat geld is dus uit de pot. Maar bij Jamie kun je je afvragen of dat mols gedrag is of dat hij gewoon weer overmoedig bezig was.
De grootste 'Jamie is niet de mol' actie is opstaan voor 250 euro bij de wachtkamer en Sarah meesleuren. Maar daarentegen doet hij ook veel verdachte dingen. Ik weet het echt niet meer dit seizoen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #176 Gepost op: 10-02-2019, 17:18:13 »
Hij zette ook geld in bij twee opdrachten bij de stenen. Twee opdrachten die zijn mislukt en dat geld is dus uit de pot. Maar bij Jamie kun je je afvragen of dat mols gedrag is of dat hij gewoon weer overmoedig bezig was.
De grootste 'Jamie is niet de mol' actie is opstaan voor 250 euro bij de wachtkamer en Sarah meesleuren. Maar daarentegen doet hij ook veel verdachte dingen. Ik weet het echt niet meer dit seizoen.

Bovendien hadden ze bij de stenen een pasklaar fout antwoord: 17. -150 euro voor de pot en klaar om een volgende opdracht te laten mislukken zou een Mol denken, maar niet kandidaat Jamie. Die gaat zijn partner even aansporen om het antwoord te heroverwegen, want vierkanten kunnen ook een andere grootte hebben. Als Niels daar plots het inzicht krijgt om ook de andere groottes te bekijken, dan komen ze mogelijk toch nog aan die 40.
Dat gebeurde nu niet, maar toch vind ik het ook weer kandidaats om een fout antwoord te heroverwegen en een waardevolle toevoeging te doen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #177 Gepost op: 10-02-2019, 17:21:38 »
Citaat
De grootste 'Jamie is niet de mol' actie is opstaan voor 250 euro bij de wachtkamer en Sarah meesleuren. Maar daarentegen doet hij ook veel verdachte dingen. Ik weet het echt niet meer dit seizoen.

In aflevering 1 roept hij meteen dat vier kisten niet goed is. Hiermee geeft hij het beste argument om voor het geld te gaan en de vrijstellingen te laten liggen. Dat het dat effect niet heeft, doet daar niets aan af.

In dezelfde aflevering is hij degene die tegen Nikki zegt: die envelop moet je NU pakken. En dat is ook het enige geld, dat er verdiend wordt in die opdracht.

Net als alle anderen de goede partner gevonden bij het salsadansen.

In aflevering 2 de al besproken wachtkamer.

Hij is wel heel dominant en sturend, maar ik vind het wel veel goodwill kweken en weinig molactie twee afleveringen lang. Het kan, maar ik vind het nu nog lastig te geloven.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #178 Gepost op: 10-02-2019, 17:29:12 »
Bovendien hadden ze bij de stenen een pasklaar fout antwoord: 17. -150 euro voor de pot en klaar om een volgende opdracht te laten mislukken zou een Mol denken, maar niet kandidaat Jamie. Die gaat zijn partner even aansporen om het antwoord te heroverwegen, want vierkanten kunnen ook een andere grootte hebben. Als Niels daar plots het inzicht krijgt om ook de andere groottes te bekijken, dan komen ze mogelijk toch nog aan die 40.
Dat gebeurde nu niet, maar toch vind ik het ook weer kandidaats om een fout antwoord te heroverwegen en een waardevolle toevoeging te doen.
Het is daar vooral Niels die vertraagt. Het zou goed kunnen dat mol Jamie met dat aansporen tot heroverwegen Niels bij het publiek te kijk wil zetten, omdat hij aanvoelt dat kandidaat Niels toch niet slim genoeg is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #179 Gepost op: 10-02-2019, 17:31:34 »
Het is daar vooral Niels die vertraagt. Het zou goed kunnen dat mol Jamie met dat aansporen tot heroverwegen Niels bij het publiek te kijk wil zetten, omdat hij aanvoelt dat kandidaat Niels toch niet slim genoeg is.

Dat vind ik een grote gok. ;) Je hebt 17 als fout antwoord voor -150 euro? Ok, walk away. Ik zou zeker niet voorstellen dat er nog andere groottes bestaan.