Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 135406 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #360 Gepost op: 2-02-2019, 22:58:23 »
Het geeft mij een lekker gevoel dat Merel opeens naar onderen is gezakt in de landelijke peiling, de app. Dat is wat de regie wil. Versterkt dus mijn gevoel dat zij gewoon de mol is.

Goed punt. Zoiets hebben we ook vaker gezien; dat de Mol een afleveringetje rustig aan doet. Zeker bij mollen die gewoon heel erg verdacht worden door de medekandidaten, zoals bij Merel het geval is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #361 Gepost op: 2-02-2019, 23:04:03 »
Ja en dan heeft ze nu maar mooi Robert weggewerkt die haar zo verdacht. Dit kan een goede strategie zijn, met wat geluk kom je een heel eind, zoals Susan die Tygo nog kon lozen op het laatste moment in een spel waarin zij Freek de vrijstelling kon bezorgen.. dat is natuurlijk ideaal, die vertrouwde haar blind. Misschien komt ze volgende week wel in een sleutelpositie met Jamie en Sarah waarin ze een enorme streek kan uithalen  ;D ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #362 Gepost op: 2-02-2019, 23:04:37 »
Goed punt. Zoiets hebben we ook vaker gezien; dat de Mol een afleveringetje rustig aan doet. Zeker bij mollen die gewoon heel erg verdacht worden door de medekandidaten, zoals bij Merel het geval is.
Ik kan me daarom ook bijna niet voorstellen dat Sarah het is. Zo overdreven alles lopen te saboteren en dan nog alle opdrachten (grotendeels) laten slagen. Wat voor mol ben je dan? Met dat eindresultaat kun je het beter rustig aandoen, idd.

« Laatst bewerkt op: 2-02-2019, 23:06:11 door Amethyst »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #363 Gepost op: 2-02-2019, 23:30:43 »
Ik blijf wederom op mijn zelfde mollen zitten na deze aflevering:

1. Merel
2. Niels

3. wordt nu Sinan (maar is zo passief en houdt zich zo afzijdig vaak van de groep en van de opdrachten dat hij de wildcard is).

Sarah is het niet. Die heeft het veel te goed gedaan in veel vorige opdrachten en is een fanatieke kandidaat  :P
Rick-Paul zie ik hetzelfde, niet de mol.
Jamie ook een fanatieke kandidaat.

Merel was verblindend goed bezig voor de verandering deze afl. Ik vermoed ook, als door anderen al geopperd, dat er een opdracht aankomt waarbij veel geld weggespeeld kan worden wellicht. Mocht ze het zijn, dan heeft ze Robert vakkundig het verkeerde pad opgestuurd. Ze stond wel op een sleutelpositie in de auto-spelopdracht en had veel langere woorden kunnen maken.
Niels verklooide de waterval-opdracht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #364 Gepost op: 3-02-2019, 00:05:16 »
Merel

Mijn enige overgebleven verdachte Rick Paul was te onmols in de eerste twee opdrachten. Probeerde niet te mollen of verdenkingen weg te nemen. Lichte streep erdoor.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #365 Gepost op: 3-02-2019, 01:07:45 »
Voorlopig RP.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #366 Gepost op: 3-02-2019, 01:19:00 »
Merel.

Ik had Merel intelligenter en analytischer verwacht, ze gedraagt zich heel vreemd en verward.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #367 Gepost op: 3-02-2019, 02:37:23 »
Ik zet Rick-Paul heeeeel voorzichtig op 1 voor het eerst
Merel toch nog maar op 2.
En ik zet nog een heel klein beetje in op Sinan.

Maar ik heb nog een week om me te bedenken he  ;D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #368 Gepost op: 3-02-2019, 08:48:50 »
Sinan en een beetje Rick Paul.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #369 Gepost op: 3-02-2019, 08:51:30 »
1) Sarah
2) RP
3) Merel

Jamie nog niet helemaal afgestreept, Sinan en Niels zijn uitgesloten.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #370 Gepost op: 3-02-2019, 10:22:27 »
De top 3 ligt wel dicht bij elkaar! Ik weet het nog niet of ik op Merel blijf, maar voor nu:
1. Merel
2. Rick Paul
3. Sarah

4. Jamie
5. Niels - vreesmol
6. Sinan - als het zelfs de vraag is wat Sinan gaat doen, is dat in elk geval niet mollen :P

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #371 Gepost op: 3-02-2019, 10:30:14 »
1.  Sarah
2.  RP
3.  Merel


Enige die deze aflevering gewoon gemold heeft, is RP. Dus hij stijgt wel in mijn lijstje en ik begin wat te vrezen dat hij het is

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #372 Gepost op: 3-02-2019, 11:03:34 »
Rick Paul is de Mol. ::jaja::
🜃

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #373 Gepost op: 3-02-2019, 11:12:31 »
Ik schort mijn oordeel nog even op tot na de finale, maar het begint er toch een beetje op te lijken dat we dit jaar niet de allerkapotvetgaafste mol ooit zullen hebben.

Alles overziend is de mol óf te overduidelijk in beeld gebracht, óf te profijtelijk voor de pot, óf al vanaf het begin door iedereen verdacht, óf te passief. Maar nogmaals: ik laat me graag verrassen.

Voorlopig zet ik in op Rick-Paul.
Woosie down?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #374 Gepost op: 3-02-2019, 12:06:03 »
Ik schort mijn oordeel nog even op tot na de finale, maar het begint er toch een beetje op te lijken dat we dit jaar niet de allerkapotvetgaafste mol ooit zullen hebben.

Alles overziend is de mol óf te overduidelijk in beeld gebracht, óf te profijtelijk voor de pot, óf al vanaf het begin door iedereen verdacht, óf te passief. Maar nogmaals: ik laat me graag verrassen.

Voorlopig zet ik in op Rick-Paul.
Een mogelijk slecht functionerende mol maakt het lastig puzzelen. Want niemand van deze groep kan het eigenlijk nog zijn. Er is in deze aflevering ook nog eens veel te veel geld verdiend. (Was het Thomas Cammaert die bij Moltalk meteen over een veilingopdracht begon?  ::rofl:: )

Maar idd, ik laat me in de finale ook graag verrassen door gewaagde, goed uitgevoerde en meeslepende mol-acties.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #375 Gepost op: 3-02-2019, 12:13:04 »
Een mogelijk slecht functionerende mol maakt het lastig puzzelen. Want niemand van deze groep kan het eigenlijk nog zijn. Er is in deze aflevering ook nog eens veel te veel geld verdiend. (Was het Thomas Cammaert die bij Moltalk meteen over een veilingopdracht begon?  ::rofl:: )

Maar idd, ik laat me in de finale ook graag verrassen door gewaagde, goed uitgevoerde en meeslepende mol-acties.

Maar is dat niet net ontzettend jammer dan? Je denkt 9 afleveringen lang dat de Mol er niks van bakt en dan in aflevering 10 laten ze een hoop zaken zien die ze uit de uitzendingen geknipt hebben die dan plots een heel ander beeld scheppen.

Ik vind het nog altijd een must dat de Mol in de uitzendingen te ontdekken moet zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #376 Gepost op: 3-02-2019, 13:47:32 »
Niels!

Het lijkt hem handig om als één na laatste te gaan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #377 Gepost op: 3-02-2019, 14:07:36 »
Blijkbaar heeft mijn bericht de maximum toegestane lengte overschreden, dus ik plaats maar 2 berichten na elkaar.  ::rofl:: (Sorry, het moet uit noodzaak!)

Ik weet niet zeker wie het is, maar ik heb er wel diep over nagedacht.

Sarah heb ik inmiddels afgeschreven. Ik vind het inderdaad verdacht dat in de montage werd gesuggereerd dat de mol een vrouw is doordat Sinan dit uitsprak bij zijn testbiecht.. dus nu verwacht ik inderdaad sowieso niet dat dit zo gaat zijn. Merel verdacht ik sowieso eigenlijk al niet. Rick Paul is consequent verdacht. Maar is hij het nou echt? Ik vind hem zo verdacht overkomen in de montage al vanaf het begin... hij was ook de hoofdverdachte in de landelijke statistieken na aflevering 1! Maar ik zie wel verdachte acties van hem consequent. Dus ik laat hem nog op mijn verdachtenlijstje staan. Ik geloof niet in mol Jamie. Hij werd echt veel te verdacht gemaakt in de montage deze aflevering. Niels is ook al veel te verdacht neergezet tot nu toe en na zijn jokerwissel geloof ik ook niet erin dat hij de mol is.

Sinan was heel passief en nauwelijks in beeld deze aflevering. Ik neig ernaar op basis hiervan om te zeggen dat hij het niet is, maar toch zegt mij iets dat ik hem nog niet volledig afschrijven moet.
Mijn voornaamste redenen hiervoor zijn de volgende zaken:

1. De mol zit in 73% (ja, een molloot op Youtube heeft dit uitgezocht) van de seizoenen bij de laatste 5 personen in de leader.. sowieso is dit vanaf 2012 zo geweest (in 2011 stond de mol op plek 5 in de leader). De kans is dus ongeveer 3/4e dat de mol dit seizoen ook een van de personen is die bij de laatste 5 kandidaten in de leader wordt getoond (dan blijven alleen nog Sarah, Niels en Sinan over als molkandidaten... al sluit ik niet uit dat de mol op de 5e plek in de leader staat en dat het dus Rick Paul is). Het is nog nooit voorgekomen dat de mol op de 1e of 4e plek in de leader staat, en daar staan Jamie en Merel.

2. Iemand merkte aan het begin van dit topic op dat de mol blijkbaar ieder seizoen sinds er BN'ers mee zijn gaan doen (sinds 2005 dus) in aflevering 1 zijn verdenkingen uitspreekt bij de test. Dit terwijl niet altijd alle kandidaten dit doen. Ook somt de mol de laatste 3 seizoenen meerdere verdenkingen op bij test 1. Wie spreken hun verdenkingen uit in aflevering 1 bij de test? Merel, Sinan, Jamie en Nikkie. Wie spreken er meerdere verdenkingen uit? Alleen Nikkie en Sinan. Als dit patroon zich voortzet.. spreekt dit dus voor Sinan als mol.

3. Ondanks dat ik vind dat Sinan zeker ook onmolse dingen doet, scoort hij wel consequent hoog in het molpunten overzicht op dit forum, terwijl mijn andere hoofdverdachte, Rick Paul, juist niet zo verdacht uit de bus komt daarin. Hij zou volgens dat overzicht na aflevering 4 de meest verdachte persoon zijn op Sarah en Merel na, terwijl Rick Paul op Niels na de minst verdachte persoon is (zelfs Robert scoorde nog meer molpunten gemiddeld genomen dan Rick Paul....). Ik las dat het verleden heeft uitgewezen dat de mol in ieder geval niet onderaan bungelt in dit overzicht (vorig jaar stond Jan ook op plek 3 na aflevering 4, achter Stine en Simone), dus dit spreekt tegen Rick Paul als mol en voor Sinan als mol. Sinan gedraagt zich dus wel degelijk vaak genoeg mols om de mol te kunnen zijn.

4. Sinan brak als eerste een joker open. Voor de neus van iedereen ook nog. Heeft hij dit bewust gedaan om zo te laten zien hoe het moest en om andere kandidaten aan te sporen om dit te doen? Het was tenslotte wel een beetje sneu geweest voor het programma als geen enkele kandidaat dit gedaan zou hebben terwijl het nieuwe spelelement geïntroduceerd werd dat er een vrijstelling in een joker zitten kan. Toevallig zat er in zijn joker ook geen vrijstelling en dat kon iedereen zien (wat de kans alleen maar groter maakt dat andere kandidaten hun joker open gaan breken, aangezien de kans dan groter is dat in die van hun wel een vrijstelling zit). In het verleden hebben we al vaker gezien dat de mol een handje hielp om het programma interessanter te maken. Deed de mol dat hier ook?








anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #378 Gepost op: 3-02-2019, 14:07:57 »
5. Sinan is de enige kandidaat (op Sarah na misschien) die consequent tussen de minst verdachte personen heeft gestaan in de landelijke statistieken van verdenkingen op de app. Ook vind ik dat hij het minst verdacht wordt gemaakt in de montage van alle overgebleven kandidaten.. hij wordt weliswaar veel genoemd als verdachte in de testbiechten, maar gedurende de afleveringen zelf worden verdachte acties van de overige kandidaten meer benadrukt. Het verleden heeft uitgewezen dat de mol vaak iemand is die in het begin van het seizoen ergens onderaan bungelt in de landelijke statistieken van verdenkingen (behalve in het seizoen van Klaas, maar dat kwam door de Klaas hint natuurlijk), dus dit spreekt ook voor het mol zijn van Sinan.


6. Hij benadrukt in de montage dat de mol een vrouw is. Dit versterkt alleen maar de Merel verdenkingen (ik heb zo'n gevoel dat Merel degene is die uiteindelijk door de productie als de meest verdachte finalist neergezet gaat worden). Het is waarschijnlijk dat Merel de finale halen gaat. Ik vind het dus verdacht dat uitgerekend Sinan de kijker ervan probeert te overtuigen dat de mol een vrouw is.. als hij de mol is en er toch nooit uitgaat, en hij de finale haalt samen met Merel... dan verbaast het mij niets dat uitgerekend hij dit zegt, want als hij er dan in blijft versterkt dat bij het gros van de kijkers waarschijnlijk alleen maar het gevoel dat Merel de mol is.

7. Dan nog een tegenargument voor het mol zijn van mijn andere hoofdverdachte, Rick Paul. In aflevering 1 bij de serenadeopdracht droegen sommige kandidaten slippers: Jamie, Evelien en Rick Paul. Je zag Jamie zelfs zijn slippers uitschoppen omdat het natuurlijk niet heel handig was om te dansen op slippers. De mol heeft voorkennis en weet dus dat een dansopdracht eraan komt. Dit maakt voor mij iedereen die slippers droeg bij deze opdracht minder verdacht (ja, de mol kan natuurlijk een rookgordijn opgooien door expres slippers aan te doen, maar ik geloof daar in dit geval niet zo in). Dit maakt dus Rick Paul (mijn andere hoofdverdachte naast Sinan) minder verdacht. Wat Rick Paul nog minder verdacht maakt is dat niet duidelijk in beeld gebracht wordt dat Rick Paul hier slippers draagt (in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld Jamie). Je moet echt de groepsfoto die vlak voor/na die opdracht is gemaakt bestuderen om te kunnen ontdekken dat hij slippers droeg: dit wordt niet duidelijk in beeld gebracht. Is dit bewust door de montage verborgen omdat Rick Paul anders misschien minder verdacht zou worden? Sinan droeg hier wel schoenen en scoort dus juist molpunten bij mij. Tja, of ik hier nou zo zwaar aan moet tillen weet ik niet, maar opvallend is het wel.

Al met al kom ik dus uit op Sinan en Rick Paul als hoofdverdachten.. en ik moet zeggen dat Sinan eigenlijk molser uit de bus komt voor mij als ik naar het gehele seizoen kijk dan Rick Paul, ondanks dat ik hem de afgelopen aflevering totaal niet mols vond. Op 3 zet ik dan Sarah, maar ik denk/hoop dat zij het niet is (met name dat we zo weinig verdenkingen van haar hebben gezien bij de test aan het begin, wat bij de mol volgens mij nooit wordt gedaan, vind ik tegen haar mol zijn spreken).

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #379 Gepost op: 3-02-2019, 15:45:11 »
Ik heb op Rick Paul gestemd, maar Jamie heb ik ook nog niet afgestreept. Merel, Sinan en Sarah, ik weet het niet met die drie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.