Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 169526 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 16-02-2019, 10:46:05 »
Aangezien ik een double checking man ben, ben ik toch ook even de opdracht gaan bekijken. Ik kan zelfs bewijzen dat ze aan die kerk geweest is (nog dichter dan jouw afbeelding dus):



Helaas ben ik ook een beetje een scepticus. Je ziet rechtsonder mijn shot de tijdsaanduiding staan van ronde 2 en dat zou hier dus betekenen dat Sarah die kerk gepasseerd is terwijl daar 3 kandidaten stonden te kijken. Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Dus ook hier is er (en we hadden allemaal niet anders verwacht) ontzettend veel gemonteerd wat me doet besluiten dat het toch ook realistisch is dat Sarah deze kerk gepasseerd is tijdens ronde 1 en dat de shots er zijn ingestoken om zoekende molloten op een verkeerd spoor te zetten.

Hmm, daar heb je een punt. Al blijf ik het raar vinden dat ze helemaal daar was tijdens ronde 1... Wat deed ze daar dan? Nogmaals, die locaties liggen echt ver van elkaar af. Of ze moet aan het begin van ronde 2 er langs zijn gereden, toen er nog niemand was. We horen haar wel zeggen dat ze op calle 6 zit aan het begin van ronde 2 en dat shot van haar is genomen op calle 6. Ook zat op calle 6 volgens mij die wegversperring die Merel & Jamie tegenkwamen (aangezien Jamie beweert dat hij Rik al kon zien toen ze daartegenaan reden). Blijf het toch lastig te geloven vinden dan dat Sarah daar 'per ongeluk' op de een of andere manier beland is tijdens ronde 1.... hoe dan?  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 16-02-2019, 10:48:02 »
Hmm, daar heb je een punt. Al blijf ik het raar vinden dat ze helemaal daar was tijdens ronde 1... Wat deed ze daar dan? Nogmaals, die locaties liggen echt ver van elkaar af. Of ze moet aan het begin van ronde 2 er langs zijn gereden, toen er nog niemand was. We horen haar wel zeggen dat ze op calle 6 zit aan het begin van ronde 2 en dat shot van haar is genomen op calle 6. Ook zat op calle 6 volgens mij die wegversperring die Merel & Jamie tegenkwamen (aangezien Jamie beweert dat hij Rik al kon zien toen ze daartegenaan reden). Blijf het toch lastig te geloven vinden dan dat Sarah daar 'per ongeluk' op de een of andere manier beland is tijdens ronde 1.... hoe dan?  ::rofl::

Ik kan daar niet op antwoorden zonder een seksistische mop te maken over vrouwen en kaarten. ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 16-02-2019, 10:49:40 »
Ik kan daar niet op antwoorden zonder een seksistische mop te maken over vrouwen en kaarten. ;D

Sarah zou die grappen wel naar een nieuw niveau tillen. Ik denk toch echt dat ze hier opzettelijk aan het kloten was.  :P

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 16-02-2019, 10:52:16 »
De feiten zijn dat er weer aardig gemonteerd is en dat je er niets met zekerheid kunt uithalen, behalve dat Sarah passeerde aan punt 2. Wanneer gaan we helaas nooit weten, want de tijdsaanduiding klopt helemaal niet.

De vraag is dan vooral waarom wordt er zodanig gemonteerd? Om molloten bezig te houden vind ik niet echt een plausibele verklaring. Er moet tijdens die opdracht toch wat gebeurd zijn dat met het weergeven van chronologische beelden iets verraadt. Langs de andere kant gebeurt deze vorm van montage ook wel in heel veel opdrachten dus mijn conclusie is misschien wel zinloos  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 16-02-2019, 10:55:40 »
Sarah zou die grappen wel naar een nieuw niveau tillen. Ik denk toch echt dat ze hier opzettelijk aan het kloten was.  :P

Om het terug serieus te houden: Jouw hypothese kan natuurlijk, maar dit is geen 100%-gevalletje. Hij kan duidelijk 2 kanten op geredeneerd worden en ik ben altijd argwanend t.o.v. de montage, dus ik ben dan eerder geneigd om te zeggen dat de productie hoopt dat we hier nu een Sarah tunnel maken.

De feiten zijn dat er weer aardig gemonteerd is en dat je er niets met zekerheid kunt uithalen, behalve dat Sarah passeerde aan punt 2. Wanneer gaan we helaas nooit weten, want de tijdsaanduiding klopt helemaal niet.

De vraag is dan vooral waarom wordt er zodanig gemonteerd? Om molloten bezig te houden vind ik niet echt een plausibele verklaring. Er moet tijdens die opdracht toch wat gebeurd zijn dat met het weergeven van chronologische beelden iets verraadt. Langs de andere kant gebeurt deze vorm van montage ook wel in heel veel opdrachten dus mijn conclusie is misschien wel zinloos  ::rofl::

Ik denk dat ze van iedere kandidaat beelden maken onderweg en wanneer een kandidaat langs punt 2 rijdt terwijl ze punt 1 zoeken, dan is het een koud kunstje om dit te monteren onder de beelden van het zoeken naar punt 2.

En dit soort montage gebeurt inderdaad ieder jaar en in meerdere opdrachten. Ik vrees dat het daarom ook onmogelijk is om volledige routes van kandidaten te reconstrueren in deze opdracht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 16-02-2019, 11:27:49 »

Ze wordt toch niet verdacht door de andere kandidaten, dus waarom zou ze.
Ze werd in ieder geval daarna wel door Merel verdacht, als je de montage mag geloven. De test in die aflevering vulde ze o.a. op Sarah in. Niet vreemd nadat onnodig verdachte gedrag op de steiger.
 

Citaat
Bij optreden was de molactie ervoor te zorgen dat er geen 2500 euro kon gehaald worden, want de opdracht was perfect doenbaar binnen het halfuur. Daarna kon er vertrouwen worden gewonnen om later bij Serenade te kiezen om geen molboekjes te gebruiken.
De opdracht was maar net geslaagd als ze voor die 30 minuten hadden gegaan, dus dat dat makkelijk haalbaar was met deze groep klopt denk ik niet. En dat was dus volgens deze aanname met een Sarah die tijdens de opdracht zelf niet molt.


Citaat
Jamie gaf in de filmpjes nog heel stoer aan veel geld over te hebben voor een joker, maar wil al bij het eerste scherm, na 5 seconden buitengaan. Dit was echt niet houdbaar voor Sarah.
Voor Sarah niet nee, maar voor een mol die sterker in zijn of haar schoen staat wel denk ik. Je moet je ook door zo'n type als Jamie niet gek laten maken.
 

Citaat
Dat was vooral Merel die wilde dat er iemand bijbleef. Het kan ook als verdacht worden gezien dat ze bij Sinan blijft, want die verdenkt Sarah niet.
Nou in de test / executie daarvoor nog wel. Maar ik bedoelde idd dat Merel dat wilde vanwege hun verbondje ... wat hier niet goed uitpakte als Sarah de mol is. Ik denk dat ze als ze de mol is dat verbondje beter niet aan had kunnen gaan.

Het resultaat van de hele opdracht was voor de mol wel heel erg positief natuurlijk, maar de vraag is in hoeverre dat aan het optreden van de mol lag.
 



Citaat
Dat valt goed mee, ze heeft in het begin veel vertrouwen gewonnen zodat ze nu ongestoord kan mollen bij bijvoorbeeld links/rechts. Ze is toch ook op de steiger geraakt? Dus echt weggezet is ze zeker niet.
Ik bedoel dat ze zich in te veel andere opdrachten klem laat zetten, niet dat ze erg verdacht wordt in de groep. Bij de waterval kun je nog een voorbehoud maken, maar voor de rest zie ik als ze de mol is te veel faal acties naar mijn smaak.

Misschien dat er nog een hele mooie actie tussen zit, maar op dit moment zie ik nog niet veel durf bij haar.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 16-02-2019, 21:41:26 »
...ergerde me enorm aan het onwaarachtige ge-acteer van Sarah "ik kan niet goed rekenen" , "ik kan geen kokosnoten gooien", "ooo welke enveloppe moet ik nou kiezen.." Bleh.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 16-02-2019, 22:09:35 »
Dat wordt nog erger als blijkt dat zij de mol is.....  :P

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 16-02-2019, 22:29:06 »
Ding dong.. ik meld me maar alvast even hier in deze tunnel.  ::joehoe::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 16-02-2019, 22:32:57 »
Ik hoop zo niet dat zij de mol is.  ::ohno:: Enorm aan het overacting. Totaal geen  ::ohno:: leuke mol en ook geen leuke kandidaat. Mag er wmb uit.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 16-02-2019, 22:35:39 »
Eerst zeggen dat ze superdyslectisch is en dus moeite heeft met het spellen van woorden, maar toch bovenop die steiger gaan staan.
Ook nog bij de laseropdracht veel te snel lopen en haar evenwicht verliezen en geen geld binnenhalen.
Daarna enorm lopen klooien met de tuk tuk in links/rechts en beide keren geld uit de pot halen.
Daarna de kokosnoten slecht gooien.
En ook nog eens zeggen slecht te zijn in hoofdrekenen en simpele sommen niet snappen.

Snapt en kan ze al die dingen nou echt niet of is dat haar strategie als mol?

Die 250 euro in de wachtkamer vind ik niet mols, want zie maar eens nee te zeggen als Jamie je meesleurt.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 16-02-2019, 22:41:05 »
Heel veel van deze vind ik eigenlijk gewoon checking ipv double checking.

Dit zegt google:  check (something) for a second time to ensure that it is accurate or safe

Er staan wel echt double checking dingen bij hoor, maar dan wordt het lijstje flink korter.
Ik denk dat Rick als native Engels sprekende producer checking niet met double checking verward.

1.1
* Rik: vier van jullie kan ik feliciteren met een vrijstelling. Sarah: wie, wie wie?
<knip>
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 16:38:03 door Daisy, Reden: citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 16-02-2019, 23:36:23 »
<--->
Snapt en kan ze al die dingen nou echt niet of is dat haar strategie als mol?

Die 250 euro in de wachtkamer vind ik niet mols, want zie maar eens nee te zeggen als Jamie je meesleurt.  :P

Kan heel goed haar strategie zijn. Ik denk dat ik haar vanwege die +250 al niet meer serieus nam als mol. Maar als ze de mol is, wat was er dan moeilijk aan om Jamie te 'weerstaan'. Mss wilde ze dan zo onverdacht overkomen. ???

Nou ja, alles maar weer terugkijken.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 23:38:11 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 16-02-2019, 23:58:34 »
Ik weet het niet. Waaraan ligt het? Sarah is kandidaat noch MOL. Het smaakt mij gewoon niet. Zal wel aan mij liggen, maar van een MOL verwacht ik meer actie. In de zin van spitsvondigheid, misschien zelfs wat humor. Misschien heeft ze een uitstekende test gemaakt en is ze doorgeslopen? Maar ja, ze haalt vanavond wel €1000.- uit de pot. En er zijn meer dingen die naar haar wijzen.
Hoe dan ook, ik betaal geen huur in de Sarah tunnel, dan maar helemaal mis, deze keer.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 17-02-2019, 00:13:13 »
Wensmol en schot-voor-de-boeg. Maar ik denk ook gewoon de mol 2019

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 17-02-2019, 00:16:07 »
Links rechts klok bij enveloppen : 7 minuten voor 2. Later in de opdracht komt die klok vanuit een andere hoek terug 7 voor 2. Geboortedatum 27 nogwat?

Waarom rijdt Sarah bij links rechts naar de kerk waar ze pas bij het tweede deel had moeten arriveren. Kortsluitinkje?

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 17-02-2019, 00:26:35 »
Ik heb Sarah als laatst afgeschreven. Ik weigerde te geloven dat haar domheid echt was, maar ze speelt geen rol in het programma, daar ben ik inmiddels van overtuigd.

Dat de klokken een hint zijn naar Sarah vind ik vergezocht, chronis is niet letterlijk tijd namelijk.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 17-02-2019, 00:34:29 »
De mol is een vrouw en waarschijnlijk Sarah. Als de mol geen vrouw is, dan is het geen goede.

1000 euro uit de pot. FMT? Wie staat er nu ineens bijna onderaan. Juist.

Het enige wat me stoort is dat Jamie mogelijk op haar heeft ingevuld. Hoewel dat vooral Merel gaat zijn, hadden enkele Sarah vragen en 2 jokers hem wel moeten redden.

En for the record: op het eerste gezicht geen double checking deze aflevering.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 17-02-2019, 00:36:07 »
De mol is een vrouw en waarschijnlijk Sarah. Als de mol geen vrouw is, dan is het geen goede.

1000 euro uit de pot. FMT? Wie staat er nu ineens bijna onderaan. Juist.

Het enige wat me stoort is dat Jamie mogelijk op haar heeft ingevuld. Hoewel dat vooral Merel gaat zijn, hadden enkele Sarah vragen en 2 jokers hem wel moeten redden.

En for the record: op het eerste gezicht geen double checking deze aflevering.

Maar geloof jij nog iets van de biechten voor een test? Vorige week verdacht iedereen Rick-Paul, deze week enkel Jaimie nog.

Verder volledig akkoord dat de mol een vrouw is, Sarah dus  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 00:38:01 door Convans »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #319 Gepost op: 17-02-2019, 00:38:19 »
Het feit dat ze als laatste in beeld komt, net voordat de melding over de -250 verschijnt, vind ik verdacht...

Toch maar weer op mijn verdachtenlijst gezet (niet bovenaan, maar toch), al is het dan wel vreemd dat ze toch 250 euro meeneemt als ze de mol zou zijn...  ???

Hm, de laatste aflevering heb ik nog niet gezien, maar blijkbaar heb ik veel gemist.  ;D
Ik was uit deze tunnel gestapt, maar toch zit het slot van de wachtkamer opdracht mij niet lekker. Sarah die als laatste te zien is op die film met een zwarte vrijstelling en dat wijzende vingertje... Hiervan had Loebas eerder een screenshot gemaakt, dank!  ::ok::

Het zou toch niet he?  :-X
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)