Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 169568 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #460 Gepost op: 25-02-2019, 15:59:24 »
1e aflevering, de eerste beelden als we zien dat je jokers worden gemaakt voor de vrijstellingen.

Een beeld zien we van een kast.

In het midden 2 dozen met daarop 2x het woord Sucre
Daaronder een doos met de letter s aan het einde van het woord groot geschreven, hamerS

Sucre = SC?
hamerS = S van Sarah

2 dozen Sucre = dubble checking woman ?



« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 16:01:39 door Blinker »

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #461 Gepost op: 25-02-2019, 16:09:40 »
Ik snap het verband niet met "double checking woman". Het gaat er bij die (vergezochte) hint om dat Sarah alles dubbel checkt.

Dat van bepaalde dingen twee te zien zijn heeft geen verband met het dubbel checken lijkt me.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #462 Gepost op: 25-02-2019, 16:10:27 »
De L is romeins cijfer voor 50

Dan zie je Sarah

« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 16:15:16 door Blinker »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #463 Gepost op: 25-02-2019, 16:56:39 »
1e aflevering, de eerste beelden als we zien dat je jokers worden gemaakt voor de vrijstellingen.

Een beeld zien we van een kast.

In het midden 2 dozen met daarop 2x het woord Sucre
Daaronder een doos met de letter s aan het einde van het woord groot geschreven, hamerS

Sucre = SC?
hamerS = S van Sarah

2 dozen Sucre = dubble checking woman ?

Die dubbele kistjes Sucre kan nog verwijzen naar synchroon net zoals de opdrachten Over Bruggen en Vuurproef. Deze opdrachten liepen synchroon en synchroon is afgeleid van:

chronos grieks (tijd). Herkomst hiervan is onbekend. - chronometer + metron gr=maat - chronologisch + logos=getal - synchroon + syn=samen - kroniek (jaarboek)

Evenals  de achternaam van Sarah Chronis.
Chronos is vadertje tijd, de klok achterop de fiets en het 9 x tikken van een klok als Jamie in een voice-over over zegt dat de tijd even stil staat. Die 9.hebben we dus ook al meer gezien en Sarah staat als 9e op de samengestelde foto.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 17:00:47 door Moedermol »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #464 Gepost op: 25-02-2019, 23:06:24 »

Omgekeerd uit volgende week, als niet Merel de mol is en volgorde van wat Rik zegt nog wel klopt.
De Winnaar, De Verliezer en De Mol. Of gevalletje Links/Rechts. Van Links naar Rechts. De Mol, De Verliezer en Winnaar

Origineel:


Van Links naar Rechts: De Winnaar, De Verliezer en De Mol of De Mol, De Verliezer en Winnaar
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 23:10:19 door Pierce_Brosnan »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #465 Gepost op: 26-02-2019, 17:45:38 »
Ik snap echt niet waarom mensen die Double Checking Woman als hint aanschouwen. Dat album hoorde niet bij de muurschildering. Het album is puur willekeurig en heeft niks met het spel te maken verder. En de hint zegt ook niks. Sarah staat op nummer 9, nummer 9 is DCW, ze checkt veel dubbel, dus ze is de Mol. Dat is patronen zoeken, geen aanwijzingen.

Ik heb de afleveringen terug gekeken en ik vind Sarah te veel primair in haar doen. Ze is actrice, maar dat is geen vrijkaart om te zeggen dat je al je emoties altijd de baas bent. Het zou een originele tactiek zijn om heel springerig en hyperactief te zijn als Mol, maar ik geloof het niet.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #466 Gepost op: 26-02-2019, 19:27:36 »
Ik snap echt niet waarom mensen die Double Checking Woman als hint aanschouwen. Dat album hoorde niet bij de muurschildering. Het album is puur willekeurig en heeft niks met het spel te maken verder. En de hint zegt ook niks. Sarah staat op nummer 9, nummer 9 is DCW, ze checkt veel dubbel, dus ze is de Mol. Dat is patronen zoeken, geen aanwijzingen.

Ik heb de afleveringen terug gekeken en ik vind Sarah te veel primair in haar doen. Ze is actrice, maar dat is geen vrijkaart om te zeggen dat je al je emoties altijd de baas bent. Het zou een originele tactiek zijn om heel springerig en hyperactief te zijn als Mol, maar ik geloof het niet.

Zou je ook uit kunnen leggen waarom die albumhoes dan wel op de muur is geschilderd tegelijk met de kandidatenfoto? Zo willekeurig is het dan niet. En waarom Sarahs broek eerst zwart was? En dat zij (ten opzichte van de foto) als enige met haar voeten in de grond is afgebeeld?

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #467 Gepost op: 26-02-2019, 20:04:19 »
Ik snap echt niet waarom mensen die Double Checking Woman als hint aanschouwen. Dat album hoorde niet bij de muurschildering. Het album is puur willekeurig en heeft niks met het spel te maken verder. En de hint zegt ook niks. Sarah staat op nummer 9, nummer 9 is DCW, ze checkt veel dubbel, dus ze is de Mol. Dat is patronen zoeken, geen aanwijzingen.

Ik heb de afleveringen terug gekeken en ik vind Sarah te veel primair in haar doen. Ze is actrice, maar dat is geen vrijkaart om te zeggen dat je al je emoties altijd de baas bent. Het zou een originele tactiek zijn om heel springerig en hyperactief te zijn als Mol, maar ik geloof het niet.

Ik zie wel een relatie tussen de vele 9-getallen deze serie en het 9e nummer op dit album.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #468 Gepost op: 26-02-2019, 20:29:33 »
Ja, ik weet dat dat album ernaast staat, maar waarom zou dat album een hint zijn? Het is zo makkelijk om daar een hint in te vinden als je even zoekt. Dus de hint erin vind ik te makkelijk. De connectie met Sarah is te vergezocht. En het hint zelf is ook nog eens flauw en slaat eigenlijk nergens op. Het verwijst niet naar de Mol. Het heeft niks met het programma te maken. En die zwarte broek, hoe dat bewijst dat zij de Mol is, dat vat ik al helemaal niet.

Kijk naar naamverwijzingen, titels van afleveringen, opvallende uitspraken, metaforische beelden, dat zijn hints. Dit is een patroon dat af en toe lijkt te kloppen, maar verder niks zegt. 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #469 Gepost op: 27-02-2019, 10:05:23 »
Ja, ik weet dat dat album ernaast staat, maar waarom zou dat album een hint zijn? Het is zo makkelijk om daar een hint in te vinden als je even zoekt. Dus de hint erin vind ik te makkelijk. De connectie met Sarah is te vergezocht. En het hint zelf is ook nog eens flauw en slaat eigenlijk nergens op. Het verwijst niet naar de Mol. Het heeft niks met het programma te maken. En die zwarte broek, hoe dat bewijst dat zij de Mol is, dat vat ik al helemaal niet.


Bekijk alles terug let op hoeveel Sarah double checkt. Het is toch opmerkelijk veel.

Deze video van Klaas (die wel heel erg in een Sarah tunnel zit) https://www.youtube.com/watch?v=VFYhr1S6A3w geeft goede inzichten waarom Sarah en vooral niet Merel de mol is.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #470 Gepost op: 27-02-2019, 10:20:04 »
Bekijk alles terug let op hoeveel Sarah double checkt. Het is toch opmerkelijk veel.

Deze video van Klaas (die wel heel erg in een Sarah tunnel zit) https://www.youtube.com/watch?v=VFYhr1S6A3w geeft goede inzichten waarom Sarah en vooral niet Merel de mol is.

Het is idd erg opvallend. Ik vraag me wel af hoe die hint tot stand gekomen is (even vanuit gaande dat het daadwerkelijk een hint is). Zou Sarah dit de hele tijd bewust doen dan, of hebben ze dit in de montage gezien en er achteraf een hint van gemaakt? Dat kan ik niet helemaal plaatsen.

Die video van Klaas heeft me wel over de streep getrokken. Dat moment bij de vuurkorf viel mij ook op. Merel lijkt Sarah hier echt door te hebben, net als bij de executie in aflevering 7. En ze lijkt heel opgelucht dat Sarah door is bij de laatste executie. Kan gespeeld zijn, kan ook betekenen dat ze nu zeker weet dat ze goed zit en de finale gaat halen en winnen.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 10:41:32 door Lorey »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #471 Gepost op: 27-02-2019, 11:59:08 »

Die video van Klaas heeft me wel over de streep getrokken. Dat moment bij de vuurkorf viel mij ook op. Merel lijkt Sarah hier echt door te hebben, net als bij de executie in aflevering 7. En ze lijkt heel opgelucht dat Sarah door is bij de laatste executie. Kan gespeeld zijn, kan ook betekenen dat ze nu zeker weet dat ze goed zit en de finale gaat halen en winnen.
Merel lijkt dat idd te denken, maar weet ze het ook zeker? Kan Sarah niet een nog sluwere kandidaat zijn die haar vakkundig op een dood spoor heeft gezet?

Trouwens, als Merel een kandidaat is weet ze eigenlijk niks meer over Sarah en Niels dan voor de laatste executie. Ze denkt misschien dat Sinan op Niels zat, maar die zat op haar (en moest blijkbaar veel gokken).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #472 Gepost op: 27-02-2019, 12:38:47 »
Merel lijkt dat idd te denken, maar weet ze het ook zeker? Kan Sarah niet een nog sluwere kandidaat zijn die haar vakkundig op een dood spoor heeft gezet?

Trouwens, als Merel een kandidaat is weet ze eigenlijk niks meer over Sarah en Niels dan voor de laatste executie. Ze denkt misschien dat Sinan op Niels zat, maar die zat op haar (en moest blijkbaar veel gokken).

Sinan gaf aan dat zijn mol doorhad dat hij haar verdacht. Waarschijnlijk had Merel dus door als kandidaat dat Sinan haar verdacht. Als je dan Niels een vrijstelling geeft en zelf weet dat je goed zit, dan speel je de finale. Dit is voor mij de enige logische verklaring (ik denk nog altijd dat het gewoon een vergissing was) waarom Merel bewust die stok eruit zou hebben gehaald.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #473 Gepost op: 27-02-2019, 13:00:16 »
Sinan gaf aan dat zijn mol doorhad dat hij haar verdacht. Waarschijnlijk had Merel dus door als kandidaat dat Sinan haar verdacht. Als je dan Niels een vrijstelling geeft en zelf weet dat je goed zit, dan speel je de finale. Dit is voor mij de enige logische verklaring (ik denk nog altijd dat het gewoon een vergissing was) waarom Merel bewust die stok eruit zou hebben gehaald.
Ik vind dit niet logisch. Je hebt twee kandidaten waarvan je denkt dat ze niet op de goeie mol zitten, en jij wel.

Speel je er een weg, terwijl er sowieso een naar huis moet. Wat heb je daar dan aan?  :-\\

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #474 Gepost op: 27-02-2019, 13:05:58 »
Ik vind dit niet logisch. Je hebt twee kandidaten waarvan je denkt dat ze niet op de goeie mol zitten, en jij wel.

Speel je er een weg, terwijl er sowieso een naar huis moet. Wat heb je daar dan aan?  :-\\

De kandidaat die je geen vrijstelling geeft valt af. De andere ziet zijn scherm niet. Toch een enorm voorstel, maar zoals ik al zei, ik ga uit van een vergissing van Merel.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #475 Gepost op: 27-02-2019, 13:13:44 »
Merel lijkt dat idd te denken, maar weet ze het ook zeker? Kan Sarah niet een nog sluwere kandidaat zijn die haar vakkundig op een dood spoor heeft gezet?

Dat zou in theorie zeker kunnen, maar dat zou dus betekenen dat Niels de mol is en die heb ik persoonlijk wel zo’n beetje afgeschreven.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #476 Gepost op: 27-02-2019, 13:20:05 »
Als we het over naamsverwijzingen hebben dan plaats ik dit toch maar. Ik loop hier al een tijdje mee maar kon het niet goed linken aan molschap. De overeenkomsten zijn echter teveel om toeval te zijn en het groene mutsje kan verwijzen naar de mol. Sarah dus.

Het heeft allemaal te maken met zaken die we in de serie gezien hebben, we hebben het ook genoemd maar konden het niet ergens plaatsen: De eend, schildpad, ezel, een oud dametje die aan het breien was, insecten ( rups, kevers etc) flamingo's. Opmerkingen die Sarah gemaakt heeft (Niels, van welke planeet kom je?) de grote bril van Sarah, het schoudertasje waar ze steeds mee loopt, het ronde portemonneetje waarin ze het geld stopt als ze penningmeester wordt. Het lijkt wel een joker werd al gezegd. Het kinderlijke gedrag van Sarah, o.a. in de laserruimte en bij de tuktuk. Alle hierboven genoemde zaken zijn personages uit de animatie serie Sarah&Duck oftewel Sarah en eend. De koffer lijkt op het ronde portemonneetje, Maan, Venus en Mars zijn personages uit de serie.

Dit is Sarah, ze is een erg aardig, beleefd en enigszins zonderling zevenjarig meisje met grote ogen (grote bril), roze wangen en een groene muts,  Sarah beleeft  avonturen  met haar beste vriend Eend,  samen met schildpad, ezel flamingo's en meer personages.


« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 14:24:52 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #477 Gepost op: 27-02-2019, 13:24:44 »
Karakters uit Sarah&Duck:

Sarah Ze is een erg aardig, beleefd en enigszins zonderling zevenjarig meisje. Ze is beste vrienden met Eend. Ze speelt de tuba, houdt van zeekoeien  en drinkt 'citroenwater'.
Eend Hij is Sarah's kwieke, beste vriend. Eend wil een pinguïn zijn en heeft een speelgoedrobot.
Verteller Hij praat met Sarah & Eend, stelt hen vragen en geeft suggesties. Er is een mogelijkheid dat de Verteller de vader van Sarah is.
Das dame Ze is een vergeetachtige oude dame die dol is op breien. Ze woont in een huis vol wollen items. Ze heeft een pratende breitas en een huisdier: een ezel.
Tas  is de sprekende tas van Das Dame en corrigeert Das Dame als ze in de war raakt.
Ezel is het huisdier van Das dame. Hij ziet er bedroefd uit, maar is het niet echt.
Anderen
John is de Japanse vriend van Sarah,
Flamingo is het huisdier van John,
De sjalotjes zijn geplant door Sarah & Eend in de eerste aflevering. Er zijn drie van dezelfde grootte en één kleine. . Ze wonen bij de deur van de voortuin van Sarah
Regenboog maakt vrienden met Sarah & Eend na een regenbui. Hij is erg kieskeurig
Maan ontmoet Sarah & Eend voor het eerst in de Grote winkel wanneer hij 's nachts naar zijn werk gaat.
Venus is een goede vriend van Maan en normaal ziet Sarah haar alleen 's nachts.
Mars, een wrede sergeant, komt van tijd tot tijd bij Maan & Venus.
Hoed dame  is de oude sportieve rivaal van Das Dame en runt het lokale hoedenmuseum.
Paraplu is bang voor de regen.
Kever is een groot lieveheersbeestje dat leeft in de huisplant van Sarah & Eend en verzamelt knopen .
De wolken kapiteinis een Franse ingenieur die het weersysteem bedient vanuit het lokale park van Sarah,
The Ribbon Sisters zijn Sarah's en Eend's rustige buren die een verschillend gekleurde zonnebril dragen. Ze spelen graag met linten
Step jongen heeft een scooter en draagt ​​een helm. Hij is slechts eenmaal op zijn scooter gezien en loopt overal waar hij komt.
Bordenmeisje draagt ​​op de meeste momenten een bord met haar
Taart helpt bakken
De bakker  runt de plaatselijke bakker, die Sarah en vooral Eend graag bezoeken.
De schildpad is langzaam en snel bang wanneer hij zich terugtrekt in zijn schild dat ramen heeft waar hij door kan kijken. Schildpad spreekt niet.
Leftover Wool zit geduldig in de wollen kamer van Das Dame.
Poëzie Pete is de eerste op een van de LP's van Das Dame

https://en.wikipedia.org/wiki/Sarah_%26_Duck


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #478 Gepost op: 27-02-2019, 13:25:32 »
 ???

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #479 Gepost op: 27-02-2019, 13:28:42 »
Ik hoop dat er nog een bericht komt, want ik begrijp nog niet veel van Sarah en de eend.  ???