Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128723 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #340 Gepost op: 26-02-2019, 19:22:36 »
Uit de onderlinge gesprekken en hoe ze op elkaar reageren. Je snapt het pas als je het door hebt.
Ik dacht het ook te zien in het extra beeldmateriaal, maar durf niet meer op m'n eigen waarnemingen te vertrouwen. Echt een bizar verwarrend seizoen. Helemaal kapot ge-edit (ja, ik weet het, dat is normaal) Leuk vind ik het wel  ::jaja::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #341 Gepost op: 26-02-2019, 19:32:43 »
Juist door die onderlinge gesprekken wordt in mijn ogen juist duidelijk dat de dames geen van beiden op Niels zitten.
Het is maar vanuit welke 'tunnel' je het bekijkt...
Maar dat vond ik juist zo gek.....Ik zit al vanaf aflevering 1 in de Merel tunnel maar werd juist ook hierdoor in twijfel gebracht: het lijkt juist dat beiden dames elkaar feliciteren met dat zij het zo goed hebben gedaan, en niels doorhebben. Ik kijk hier met de Merel bril naar....Enfin, het is idd maar net zoals je het interpreteert. Het wordt lachen  ::jaja::
Meer L

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #342 Gepost op: 26-02-2019, 19:42:54 »
Volgens mij zijn Sarah en Merel eerder trots op elkaar omdat ze na de eerste reeks vrouwen, die al vroeg het spel uit gingen, nu toch samen in de finale staan. Maar ja, het is inderdaad waar dat de verdenkingen boekdelen zullen spreken. In principe weten we niet op wie ze alle drie nou werkelijk zitten. Er wordt wel naar gehint dat Sarah en Merel elkaar verdenken en dat Niels waarschijnlijk voor Merel zal gaan, maar dat is niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar ja, als er dus niemand gaat switchen van Mol, en Niels onverdacht blijft, dan kun je hem maar beter afschrijven na volgende week.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #343 Gepost op: 26-02-2019, 23:00:18 »
Volgens mij zijn Sarah en Merel eerder trots op elkaar omdat ze na de eerste reeks vrouwen, die al vroeg het spel uit gingen, nu toch samen in de finale staan. Maar ja, het is inderdaad waar dat de verdenkingen boekdelen zullen spreken. In principe weten we niet op wie ze alle drie nou werkelijk zitten. Er wordt wel naar gehint dat Sarah en Merel elkaar verdenken en dat Niels waarschijnlijk voor Merel zal gaan, maar dat is niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar ja, als er dus niemand gaat switchen van Mol, en Niels onverdacht blijft, dan kun je hem maar beter afschrijven na volgende week.
Als kandidaat kom je doorgaans alleen in de finale als je op de goede Mol zit.
Ik kan me niet voorstellen dat de Mol en een kandidaat elkaar feliciteren voor de finale. Zo van, dat heb je als Mol toch wel slecht gedaan dat ik je doorheb. Nee, kandidaten feliciteren elkaar eerder als ze beide op een derde kandidaat, zijnde de Mol, zitten. Maar dat is mijn mening. En ik heb Niels nooit echt verdacht, dus ik zit niet in de een of andere tunnel.

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #344 Gepost op: 26-02-2019, 23:29:02 »
Als kandidaat kom je doorgaans alleen in de finale als je op de goede Mol zit.
Ik kan me niet voorstellen dat de Mol en een kandidaat elkaar feliciteren voor de finale. Zo van, dat heb je als Mol toch wel slecht gedaan dat ik je doorheb. Nee, kandidaten feliciteren elkaar eerder als ze beide op een derde kandidaat, zijnde de Mol, zitten. Maar dat is mijn mening. En ik heb Niels nooit echt verdacht, dus ik zit niet in de een of andere tunnel.

Eens. Dit is verder geen argument voor een bepaalde mol in deze situatie, maar ik kan absoluut geen reden bedenken waarom de mol zich oprecht ook maar een miniscuul beetje kenbaar zou willen maken tegenover een kandidaat. Wat is dan het punt van het spel? Het voelt nogal slapjes en zinloos en gaat tegen de premise van het spel in.
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #345 Gepost op: 26-02-2019, 23:33:25 »
Uit de onderlinge gesprekken en hoe ze op elkaar reageren. Je snapt het pas als je het door hebt.

Wat stukjes teruggekeken, neeeee nu zie ik het ook. Zou hij dan toch  ???
Wat een afgrijselijk lastig seizoen is dit, aflevering 8 en ik heb nog steeds twijfels. Laat nu maar mijn Pool op Merel ingevuld maar het zou me niets verbazen als het één van de andere twee is.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #346 Gepost op: 26-02-2019, 23:35:41 »
Als kandidaat kom je doorgaans alleen in de finale als je op de goede Mol zit.
Ik kan me niet voorstellen dat de Mol en een kandidaat elkaar feliciteren voor de finale. Zo van, dat heb je als Mol toch wel slecht gedaan dat ik je doorheb. Nee, kandidaten feliciteren elkaar eerder als ze beide op een derde kandidaat, zijnde de Mol, zitten. Maar dat is mijn mening. En ik heb Niels nooit echt verdacht, dus ik zit niet in de een of andere tunnel.

Het zijn ook gewoon mensen he. Je ziet Sinan toch ook niet schelden op zijn Mol na zijn vertrek. Sarah en Merel hebben een paar episodes geleden nog zo'n gesprek hierover gevoerd en daartussen volgens RP en Niels vaak nog gepraat samen. Kandidaten feliciteren hun Mol doorgaans vaak hoor. En finalisten knuffelen sowieso al vaak, ook met hun Mol. Dat heeft verder niks met de rolverdeling te maken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #347 Gepost op: 27-02-2019, 05:46:52 »
Theorietje ivm de jokers: De opdracht heet 'Roulette'. Niels pakt de drie jokers en zo is het voor de kandidaten inderdaad een roulette/puur kansspel. Niels onverdacht want een Mol heeft geen jokers nodig en je kan met gerust hart er vanuit gaan dat een van de kandidaten of meer het mingeld pakt en met wat geluk voor de productie de twee schermen.

Neem aan dat de omwisselactie van de joker van Evelien gewoon baldadigheid was. Op het moment dat hij hem pakte kon hij niet weten dat ze de test het slechtst zou maken (en we weten ook niet of de joker verschil had gemaakt).

De laatste vrijstelling vie door pech van Merel en geluk voor hem in zijn schoot. Het was een van de weinige keren dat ik Niels niet over vond komen dat hij acteerde. Hj was stomverbaasd en kreeg toen dat sneaky lachje. Kan plezier zijn dat hij ene vrijstelling krijgt. Kan ook goed blijdschap zijn omdat dit de perfecte dekmantel is die hij niet aan zag komen.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #348 Gepost op: 27-02-2019, 11:43:41 »
Theorietje ivm de jokers: De opdracht heet 'Roulette'. Niels pakt de drie jokers en zo is het voor de kandidaten inderdaad een roulette/puur kansspel. Niels onverdacht want een Mol heeft geen jokers nodig en je kan met gerust hart er vanuit gaan dat een van de kandidaten of meer het mingeld pakt en met wat geluk voor de productie de twee schermen.
Je kan ervan uitgaan? Dat is wel gevaarlijk voor een mol. De kans was in mijn ogen even groot dat ook de anderen het geluk hadden en jokers pakten (of eventueel 0 Euro). Zou hij later aan de beurt geweest zijn zou ik het nog geloven, maar als allereerste? Nee, dat wil er bij mij niet in.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #349 Gepost op: 27-02-2019, 12:00:56 »
Ik heb nog even in het Molboekje gekeken naar de vragen die de 3 finalisten hebben gekregen. Daarbij viel me wel wat op.

Zowel bij Merel en Sarah wordt gevraagd wat ze leuk vonden aan het meedoen / waarvan ze hebben genoten. Ook wordt hun gevraagd of ze nog eens terug zouden gaan / opdrachten die ze graag hadden gedaan.
Dit soort vragen ontbreken bij Niels.

Bij Niels ging het blijkbaar niet om het spel en het plezier dat je eraan kunt beleven.
Ze kunnen hem ook moeilijk vragen wat hij zo leuk vond aan het saboteren van de opdrachten?
Daarom, denk ik, kreeg hij wel de vraag: wie vond je de beste Mol tot nu toe, afgezien van dit jaar? Antwoord: Kees Tol.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te vertellen dat Evi en Robčrt ook de vraag kregen, wie ze de beste Mol tot nu toe vonden, afgezien van dit jaar. Maar ze moesten deze vraag natuurlijk wel aan meerdere kandidaten stellen, anders had ons dat wel eerder opgevallen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #350 Gepost op: 27-02-2019, 12:59:55 »
Ik heb nog even in het Molboekje gekeken naar de vragen die de 3 finalisten hebben gekregen. Daarbij viel me wel wat op.

Zowel bij Merel en Sarah wordt gevraagd wat ze leuk vonden aan het meedoen / waarvan ze hebben genoten. Ook wordt hun gevraagd of ze nog eens terug zouden gaan / opdrachten die ze graag hadden gedaan.
Dit soort vragen ontbreken bij Niels.

Bij Niels ging het blijkbaar niet om het spel en het plezier dat je eraan kunt beleven.
Ze kunnen hem ook moeilijk vragen wat hij zo leuk vond aan het saboteren van de opdrachten?
Daarom, denk ik, kreeg hij wel de vraag: wie vond je de beste Mol tot nu toe, afgezien van dit jaar? Antwoord: Kees Tol.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te vertellen dat Evi en Robčrt ook de vraag kregen, wie ze de beste Mol tot nu toe vonden, afgezien van dit jaar. Maar ze moesten deze vraag natuurlijk wel aan meerdere kandidaten stellen, anders had ons dat wel eerder opgevallen.

Ze hebben elke vraag gewoon aan iedereen gesteld en later een selectie gemaakt met de leukste antwoorden.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #351 Gepost op: 27-02-2019, 19:08:14 »
Ik zat (tot hij er uit ging) eerst op Rick Paul. Na de verwarring ging ik voor Sinan. Uit nood ging ik daarna maar naar de laatst overgebleven man: Niels.

Maar nu ik dit topic helemaal doorgelezen heb, zie ik veel argumenten voor hem. Terwijl er bij de dames dingen overblijven die niet te verklaren of te verteren zijn, als ze daadwerkelijk de mol zijn.

En inderdaad, het moment dat ze de finaleplaats vieren, zie je in de blikken iets waaruit ik op maak dat Niels de mol is, en dat beide dames hem verdenken. Het deed sterk denken aan de finale met Tol de mol.

Dat zou wel een mooie ontknoping zijn, als de meesten hier mis blijken te zitten!  ::oink::

Zelf heb ik geen recht van spreken meer, nadat ik dit seizoen en vorig seizoen vaak heel erg mis heb gezeten. Maar goed, vorig jaar heb ik voor de finale de juiste mol gevonden. Hopelijk dit jaar ook.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #352 Gepost op: 27-02-2019, 19:22:03 »

Maar nu ik dit topic helemaal doorgelezen heb, zie ik veel argumenten voor hem. Terwijl er bij de dames dingen overblijven die niet te verklaren of te verteren zijn, als ze daadwerkelijk de mol zijn.

Ik heb toch een paar heel sterke argumenten tegen Niels in dit topic gezet. Het sterkste en bijna niet weerlegbare is stapelgek. Hier zorgt hij er samen met Sinan voor dat er geen 2000 uit de pot gaat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #353 Gepost op: 27-02-2019, 20:12:18 »
ik las eerder vandaag op widm.nl dat Niels in de opdracht Steentje Bijdragen met Jamie bij de puzzel het getal 19 noemde als oplossing. Wat hij een paar keer herhaalde.

Dat herinnerde ik me nog, maar dat Sarah, Merel of Niels ook de 19e mol is was ik vergeten.

Toeval, of te toevallig?

Dat verlagen van de 150 naar 100 euro daar was wel een van z'n meer onmolse momenten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #354 Gepost op: 27-02-2019, 20:32:27 »
Ik heb toch een paar heel sterke argumenten tegen Niels in dit topic gezet. Het sterkste en bijna niet weerlegbare is stapelgek. Hier zorgt hij er samen met Sinan voor dat er geen 2000 uit de pot gaat.

Daar kan ik gedeeltelijk in meegaan. Niels doet eerst de suggestie om voor de kandidaten te kiezen die 250 euro hebben ingebracht. Maar het is vooral Sinan die vervolgens snel de knoop doorhakt en roept dat de joker naar Niels moet.

Ik vermoed dat het een minder geslaagde mol-poging/ foute inschatting van Niels was. De kans was natuurlijk ook wel aanwezig geweest dat andere kandidaten het niet eens waren met Niels' idee en dat er een discussie zou ontstaan. Het is Sinan die vrij stellig was en de beslissing erdoor kon drukken. Volgens mij reageerde Niels ook niet echt blij toen hij die joker kreeg?

Maar ik ben het met je eens dat het onmols overkomt.
Bij Merel en Sarah zijn er momenten dat ze individueel geld hebben verdiend op momenten dat het niet had gehoeven. Individueel gezien heeft Niels weinig ingebracht. Dat weegt voor mij toch het zwaarst om Niels als mol te zien. Maar ik kan me voorstellen dat je hier anders tegenaan kunt kijken.

Ik zie Merel en Sarah gewoon niet als mol en daarom blijf ik maar in deze tunnel

Dat heb ik ook wel een beetje...

Ja vorig jaar had niemand Molcay door ::ohno::. Ze zijn er nog steeds niet uit op dit moment ;D.

Dat zal het zijn.  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 20:41:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #355 Gepost op: 27-02-2019, 21:13:45 »
<knip>
En inderdaad, het moment dat ze de finaleplaats vieren, zie je in de blikken iets waaruit ik op maak dat Niels de mol is, en dat beide dames hem verdenken. Het deed sterk denken aan de finale met Tol de mol.
Precies dit! Ik dacht bij mezelf ook, waar doet me dit aan denken en nu weet ik het weer.
En er is nog meer overeenkomst. Niels vond Kees Tol de beste Mol. In de eerste aflevering zegt hij trouwens ook wat zijn tactiek als Mol zou zijn. Viel mij, met de kennis van nu, ook op. Niels zegt ook dat hij in de groep wil staan en dat ze hem zien als iemand van hun. Ik denk dat hij als Mol ook Kees Tol heeft geprobeerd te imiteren. En Kees werd om die reden in het begin heel weinig verdacht. Hij was zo'n fanatieke kandidaat, die kon de Mol niet zijn. We weten nu beter.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #356 Gepost op: 27-02-2019, 21:18:17 »
Ze hebben elke vraag gewoon aan iedereen gesteld en later een selectie gemaakt met de leukste antwoorden.
Dan hebben ze toch een opmerkelijke, lees toepasselijke, selectie gemaakt, als je het mij vraagt. Misschien waren die andere antwoorden van Niels niet erg geloofwaardig meer na het zien van de afleveringen tot nu toe. Zou toch kunnen?

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #357 Gepost op: 27-02-2019, 21:33:53 »
Dit is nu wat er van de leader puzzel te maken is  ::oink:: Dit lijkt me toch echt een vrouw... Niels kan het niet meer zijn volgens mij. Ik heb het hele seizoen in een Niels tunnel gezeten en ik had het wel leuk gevonden als hij het was een brutale mol is altijd leuk maar ja  ::rofl::
Helaas sorry Niels tunnel  ::ohno:: als jullie weten hoe hij het nu nog kan zijn? (als ie het toch blijkt te zijn word ik gek ::rofl::)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 21:45:04 door Sab weet het niet meer »
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #358 Gepost op: 27-02-2019, 21:38:06 »
Ik heb Sarah daar altijd in gezien. Maar het zegt nog niets toch? Misschien moeten ze wel een Sarah, Niels en Merel in elkaar puzzelen. Ze zetten je graag op het verkeerde been met hints

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #359 Gepost op: 27-02-2019, 22:23:47 »
Sorry Belgian Mol, ik vrees dat ik niet meer te redden ben uit deze tunnel. ;D Maar ook even inhoudelijk:


2) Ver Tellen

Dat luidop getallen verdraaien is obvious nepmollen. Hij had perfect naar Nikkie en RP het juiste aantal kunnen roepen en het aan de groep fout doorgeven.

3) Abseilen

Niels mist hier echte elke koker. Als mol kan je op voorhand toch wat oefenen en toch een beetje gaan voelen zodat je indien nodig je eigen koker kan fout doorgeven.

4) Steenfabriek

Niels komt met het idee om het touw los te maken. Totaal onnodig als mol.

5) Serenade

Niels staat fout terwijl RP langs hem de informatie heeft dat hij fout staat. Als je als mol fout gaat staan, doe het dan goed.

Ik heb Niels al een lange tijd geleden afgestreept en er blijven sterke argumenten tegen zijn molschap bijkomen. Hopelijk toch enkele mensen uit deze tunnel geholpen.

Ver Tellen: waarom zou dat nepmollen moeten zijn? Blijkbaar had het wel effect.  ;D (al was hij niet de enige die hier vaag bezig was)

Abseilen: Kokers missen draagt ook niet echt bij aan het slagen van een opdracht. Lijkt mij een ultieme actie. De dappere bangerik uithangen (wint ook vertrouwen van de groep) en vervolgens niks doen.

Steenfabriek: a. Niels komt rijkelijk laat met die suggestie. Zinloos.
b. Hij laat Jamie het werk doen en Jamie haalt het net niet. Je kunt niet zien wat Niels verder doet op het eind. Ik vermoed het touw aan de andere kant vastknopen  ;) (oké, dat weet je niet. Maar hij was ook hier supervaag bezig)

Serenade: Tja, fout blijft fout. Het lijkt mij juist wel gedurfd als hij voor het oog van een mede-kandidaat echt fout gaat staan.

En tja, ik zie ook wel molpotentie in Merel en Sarah hoor. Op basis van de individuele acties en het feit dat hij toch lijkt te acteren, verdenk ik Niels toch een flink stuk meer. We gaan het zien.

***

@ Sab, Er loopt een discussie over in het 'hints in de leader-topic'.
Mij valt vooral dat bootje op, links bovenin. ::rofl::

Het gezicht lijkt mij niet de mol. Ik zie er ook geen Merel of Sarah in.  :)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2019, 23:09:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)