Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier  (gelezen 14520 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2019, 16:26:32 »
In de podcast vertelt Rik dat de motorrijders het geld uit de kandidaten hun handen mochten pakken. Apart.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2019, 16:28:53 »
In de podcast vertelt Rik dat de motorrijders het geld uit de kandidaten hun handen mochten pakken. Apart.

Gek inderdaad. Dan stop je het toch even in je onderbroek/BH? Probleem opgelost.  :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2019, 16:29:53 »
Gek inderdaad. Dan stop je het toch even in je onderbroek/BH? Probleem opgelost.  :P

Hangt ervan af of de motorrijders daar ook geld mochten pakken. ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2019, 16:46:03 »
In de podcast vertelt Rik dat de motorrijders het geld uit de kandidaten hun handen mochten pakken. Apart.

Hoe ziet ie dat voor zich? ::rofl::

Dat types als Niels en Sarah gaan zwaaien met het geld: oh motorrijder joehoe ::vlaglinks:: ::vlagrechts:: kom pak het geld maar? Daarbij het verschil tussen een rennende kandidaat a 10km/u vs een motorrijder a 30km/u of harder.. Nee leuke bedoeling maar had dan ruiters te paard ingeschakeld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2019, 16:51:06 »
Ik heb waarschijnlijk wat meer moeite dan de gemiddelde persoon met het volgen van aanwijzingen; maar dit was al de zoveelste opdracht die ik terug moest zien voordat ik begreep wat nu precies de bedoeling was. Hebben meer mensen dat, en is dat dit seizoen erger dan voorheen? Ik vind het erg frustrerend om steeds naar opdrachten te kijken waarvan ik niet snap wat de spelregels zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2019, 16:58:08 »
Ik heb waarschijnlijk wat meer moeite dan de gemiddelde persoon met het volgen van aanwijzingen; maar dit was al de zoveelste opdracht die ik terug moest zien voordat ik begreep wat nu precies de bedoeling was. Hebben meer mensen dat, en is dat dit seizoen erger dan voorheen? Ik vind het erg frustrerend om steeds naar opdrachten te kijken waarvan ik niet snap wat de spelregels zijn.

+1
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2019, 17:06:28 »
In de podcast vertelt Rik dat de motorrijders het geld uit de kandidaten hun handen mochten pakken. Apart.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2019, 17:28:30 »
Voordat ik al die reacties hier las, dacht ik dat het aan mij lag dat ik deze (en niet alleen deze...) opdracht zo onduidelijk en warrig vond.
Ik ben blij dat ik wat dat betreft in ieder geval niet de enige ben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #48 Gepost op: 24-02-2019, 17:36:27 »
Waarschijnlijk hebben de motorrijders niet goed goed begrepen wat ze moeten doen.

Als Rik het aan Colombianen met zijn Spaans accentje heeft uitgelegd dan begrijp ik dat wel. ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2019, 17:39:00 »
Waarschijnlijk hebben de motorrijders niet goed goed begrepen wat ze moeten doen.
theyre not alone ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #50 Gepost op: 24-02-2019, 17:48:39 »
Ik heb waarschijnlijk wat meer moeite dan de gemiddelde persoon met het volgen van aanwijzingen; maar dit was al de zoveelste opdracht die ik terug moest zien voordat ik begreep wat nu precies de bedoeling was. Hebben meer mensen dat, en is dat dit seizoen erger dan voorheen? Ik vind het erg frustrerend om steeds naar opdrachten te kijken waarvan ik niet snap wat de spelregels zijn.

Nee, hier nog eentje. Ik vind de opdrachten dit seizoen meer dan gemiddeld onduidelijk en soms zelfs onlogisch. Op tv, ten minste. De kandidaten blijken het in het echt gelukkig vaak snel te begrijpen.
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #51 Gepost op: 24-02-2019, 18:35:52 »
Het is absoluut geen gekke gedachte. Maar je zag die motoren niks doen naar de kandidaten. Niet zoals bij Thomas en co of Toine en co dat de ruiters te paard met lasso en al ze probeerden te vangen bijvoorbeeld.

Als ze nu waren bewapend met een paintballgeweer was het duidelijk: we zijn de klos. Mij was het duidelijk dat de motorrijders gewoon 1 ton per keer mochten inpikken. Daarom waren tonnen al leeg en volgens mij zelfs die rode allerlaatste ton.

Maar zonder duidelijke uitleg ga je dus zelfs als kandidaat denken dat het anders in elkaar steekt.  :)

Het was dus handiger geweest om met zijn drieën tegelijk het veld in te rennen. de mol weet dat....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #52 Gepost op: 24-02-2019, 18:41:18 »
Gezien het feit, dat achteraf blijkt dat de motorrijders het geld af konden pakken op een of andere manier maakt Niels voor mij minder verdacht. Hij is degene, die voorstelt om niet dezelfde route te lopen en om te doen alsof hij niets heeft.

Sarah wil dat Sinan niet gaat rennen (onmols), Merel wil de drone en Sinan in het veld (mols) en Merel weet overduidelijk wel hoe de drone werkt (voorkennis) en doet daar verder niets meer mee (mols).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #53 Gepost op: 24-02-2019, 19:23:18 »

Sarah wil dat Sinan niet gaat rennen (onmols), Merel wil de drone en Sinan in het veld (mols) en Merel weet overduidelijk wel hoe de drone werkt (voorkennis) en doet daar verder niets meer mee (mols).

Dit kun je natuurlijk naar je mol toe redeneren.
Waarom zou de mol de drone willen hebben? Je valt alleen maar op. Sinan kreeg genoeg commentaar.
Waarom zou een kandidaat (Merel) de drone willen hebben? Sinan zei al dat hij zo het overzicht had van wat er in het veld gebeurde. Hij kon iedereen in de gaten houden. Prima positie voor een kandidaat.
Waarom laat Merel dan zien hoe Sinan met de drone om moet gaan? Laat hem lekker aan klungelen ;D
Waarom stelde Sarah meteen voor dat Sinan de drone kreeg, hij verdenkt haar toch niet.
Waarom bleef Sarah bij Sinan staan en deed ze niets  toen Niels en Merel in het veld liepen? tijd rekken?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #54 Gepost op: 24-02-2019, 21:31:22 »
Nee, hier nog eentje. Ik vind de opdrachten dit seizoen meer dan gemiddeld onduidelijk en soms zelfs onlogisch. Op tv, ten minste. De kandidaten blijken het in het echt gelukkig vaak snel te begrijpen.

Mee eens. Ik heb soms echt geen idee wat de bedoeling van een opdracht is en dus ook niet wanneer een kandidaat of de mol iets verkeerd doet.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #55 Gepost op: 24-02-2019, 21:50:40 »
Het overall thema van dit jaar is dan ook....warrig  ::rofl::

Zou hier idd wel een mol tactiek kunnen zijn dat je meerdere Kandidaten het veld instuurt en daarna vertraagt zodat de motorrijders vaker kunnen komen en geld pakken...

Maar eens ik snapte vooral het doel niet van de motorrijders. Leek mij heel simpel???
Meer L

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #56 Gepost op: 24-02-2019, 23:15:22 »
Ik heb waarschijnlijk wat meer moeite dan de gemiddelde persoon met het volgen van aanwijzingen; maar dit was al de zoveelste opdracht die ik terug moest zien voordat ik begreep wat nu precies de bedoeling was. Hebben meer mensen dat, en is dat dit seizoen erger dan voorheen? Ik vind het erg frustrerend om steeds naar opdrachten te kijken waarvan ik niet snap wat de spelregels zijn.
ja, heb ik ook heel erg.
Ik vermoed zelfs een complot.
Bij een serie als Expeditie Robinson wordt het aan het publiek tot vervelens toe uitgelegd: eerst aan de kandidaten, en dan niet zelden nog eens door een kandidaat via een biecht.
En dan na de reclame nog een keertje.

Hier is het echt heel summier. En dat terwijl er een dubbele bodem is: we moeten als speurders zien hoe het spel gaat, maar ook nog eens...
a)  hoe dat tactisch het beste kan
b) hoe de mol het daarom op een andere tactiek kan gooien
c) wat de strategische posities zijn
d) en hoe de mol zich daarin tracht te manoeuvreren
e) en hoe andere kandidaten dit trachten te voorkomen...
etc.

Net zoals we meer en meer zien dat de effectieve FtM speurtocht gefrustreerd wordt door opdrachten die voor de hele groep gelden, of op andere manier wat onduidelijk zijn wie er nou precies geld binnen brengt, zien we ook hier een poging o een rookgordijn op te werpen omtrent wie op de strategische posities zit. Of wie de verkeerde tactieken promoot.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #57 Gepost op: 25-02-2019, 00:39:30 »
Ik heb waarschijnlijk wat meer moeite dan de gemiddelde persoon met het volgen van aanwijzingen; maar dit was al de zoveelste opdracht die ik terug moest zien voordat ik begreep wat nu precies de bedoeling was. Hebben meer mensen dat, en is dat dit seizoen erger dan voorheen? Ik vind het erg frustrerend om steeds naar opdrachten te kijken waarvan ik niet snap wat de spelregels zijn.

Ja eens, dat heb ik dit seizoen ook vaak. Nu helpt het verder ook niet mee dat ik bijna altijd het programma live met vrienden kijk die ook door het programma heen kletsen, maar ik heb het idee dat ook zij vaak niet goed begrijpen (ook als ze wel opletten) wat nou precies de bedoeling is.
Vind het ook erg storend ja. Dat maakt het voor mij wel minder leuk om te kijken.

Hangt ervan af of de motorrijders daar ook geld mochten pakken. ::rofl::

 ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #58 Gepost op: 25-02-2019, 00:53:04 »
Hm, had de podcast nog niet gehoord. Maar het lijkt me ook niet juist dat de motorrijders geld van de deelnemers mochten afpakken. Immers zien we een keer zeker en een keer wellicht dat een motorrijder geld van de ton afhaalt en in zijn zak stopt. En we mogen er toch vanuit gaan dat de mol niet tussen de motorrijders zat  ;D

Als je de opdracht bekijkt kan je er uit halen dat de motorrijders even na de deelnemers het veld in mochten en er weer uit moesten als de deelnemers weg waren. Onduidelijker is hoeveel geld ze van welke tonnen mochten pakken.

Ben het wel eens dat de opdrachten erg onduidelijk zijn soms. Dan is het 'hoe moet de opdracht?' in plaats van 'Wie is de mol?'

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: In het vizier
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2019, 07:34:18 »
Iemand op een motor geld uit de handen laten grissen van iemand te voet lijkt me ook niet heel veilig. Dat kan zo makkelijk misgaan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.