Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 416905 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1220 Gepost op: 3-03-2019, 18:39:39 »
Merel krijgt hier een aanwijzing en baalt daarvan.

De mol krijgt aanwijzingen van tevoren.. niet tijdens het lopen bij de bakjes. En van balen zal ook geen sprake zijn gezien ze haar/zijn rol weet  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1221 Gepost op: 3-03-2019, 18:44:10 »
De mol krijgt aanwijzingen van tevoren.. niet tijdens het lopen bij de bakjes. En van balen zal ook geen sprake zijn gezien ze haar/zijn rol weet  ;)

Ze baalde er toch stevig van dat ze ook geld uit de pot moest houden. >:D

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1222 Gepost op: 3-03-2019, 18:45:49 »
De oogopslag van Merel als zij van het eerste bakje naar het tweede loopt, heb het al eerder gemeld, de ogen draaien omhoog, Merel krijgt hier een aanwijzing en baalt daarvan.

De productie zou toch gewoon in alle envelopen hetzelfde gestopt kunnen hebben? Waarom moeilijk doen als ze die toch zou moeten pakken. En dan voorkom je ook dat Rik het hoort, als die daar nog steeds niet wilde weten wie de mol is (wat ik betwijfel, want volgens mij wist hij het hier wel, zeker gezien het lachje van merel als ze alleen maar zegt '2' i.p.v. 'ik wil 2 enveloppen'.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1223 Gepost op: 3-03-2019, 18:49:49 »
Ze baalde er toch stevig van dat ze ook geld uit de pot moest houden. >:D

Merel had de opdracht gekregen: geen geld. Wist zij veel dat mingeld wel goed was voor een mol

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1224 Gepost op: 3-03-2019, 18:51:32 »
Ik blijf bij Merel, ook omdat het poule-technisch geen nut meer heeft om te veranderen. Dus ja, ik ben bevooroordeeld.

Maar toch...

De meest intensieve speurders die ik ken vertoeven hier. Zij verdenken Merel redelijk massaal.

De mensen (kandidaten) die bijna alles zien en meemaken, verdenken Merel.

En dat ondanks het geld dat zij in de pot speelt. Dan is er toch wel iets aan de hand. Of de productie heeft het dit jaar onmogelijk gemaakt überhaupt iets te ontdekken of Merel is 'gewoon' de Mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1225 Gepost op: 3-03-2019, 18:53:05 »
Citaat
Merel had de opdracht gekregen: geen geld. Wist zij veel dat mingeld wel goed was voor een mol

?

Twee keer rood kwam neem ik aan maar 1 keer voor. Toen die weg was, werd de kans dat andere -1000 pakten groter. Zij uit de wind, anderen verdacht, geld uit de pot. Sinan pakte het ook en is toch echt een kandidaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1226 Gepost op: 3-03-2019, 18:54:01 »
?

Twee keer rood kwam neem ik aan maar 1 keer voor. Toen die weg was, werd de kans dat andere -1000 pakten groter. Zij uit de wind, anderen verdacht, geld uit de pot. Sinan pakte het ook en is toch echt een kandidaat.

Als ze dit als molactie gaan uitleggen, mogen ze ermee stoppen  ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1227 Gepost op: 3-03-2019, 19:00:25 »
Citaat
Als ze dit als molactie gaan uitleggen, mogen ze ermee stoppen  ::rofl::

Voor de evaluatie ;-) Dat gevoel krijg ik eigenlijk ook met het jaar meer.

Het is geen molactie. Het is een actie die voor een mol geen kwaad kan. Dat is iets anders.

Overal valt iets uit te leggen. Sarah bij het abseilen (leidend) en de wals met Sinan. Niels die meteen zijn hand opsteekt voor geld in plaats van vrijstellingen, zonder eerst te kijken wat anderen doen. Etcetera.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1228 Gepost op: 3-03-2019, 19:02:41 »
Hmm, ja, misschien kijk ik er gewoon heel anders naar omdat ik het hele seizoen inmiddels wel al grondig heb geanalyseerd.
Ik lees hier helaas een beetje de implicatie dat niet-Merelverdenkers het seizoen niet grondig geanalyseerd zouden hebben. Dat bedoelde je hopelijk niet? Want het lijkt me wel zo handig om iedereen en z'n verdenkingen gewoon in hun waarde te laten ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1229 Gepost op: 3-03-2019, 19:13:28 »
Ik lees hier helaas een beetje de implicatie dat niet-Merelverdenkers het seizoen niet grondig geanalyseerd zouden hebben. Dat bedoelde je hopelijk niet? Want het lijkt me wel zo handig om iedereen en z'n verdenkingen gewoon in hun waarde te laten ;)

Nee, het punt dat ik daarmee wilde maken was dat het inderdaad wel lastig kan zijn voor het grote publiek om te achterhalen dat Merel de mol is dit jaar aangezien er dit jaar iets meer 'verborgen' dingetjes zijn die haar aanwijzen als mol. ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1230 Gepost op: 3-03-2019, 19:15:57 »
Nee, het punt dat ik daarmee wilde maken was dat het inderdaad wel lastig kan zijn voor het grote publiek om te achterhalen dat Merel de mol is dit jaar aangezien er dit jaar meer iets meer 'verborgen' dingetjes zijn die haar aanwijzen als mol. ;)
::ok::

In dat geval ben ik het niet eens met je punt, want gezien het aantal mensen zonder tunnel hier op het forum is het niet alleen het grote publiek dat het moeilijk vindt dit jaar.

Maargoed, nu wijken we wel erg veel af van Merel en richting dingen voor het feedbacktopic, dus terug ::ontopic:: maar weer.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1231 Gepost op: 3-03-2019, 20:04:45 »
Voor het overzicht even een punt aanhalen vanuit het lach-forum hier die Heinz terecht opmerkte en postte (inclusief zijn screenshot), omdat ik denk dat die wel erg goed is:

Sarah drinkt tijdens de doordraaien-opdracht uit haar cocktail, maar op beeld is duidelijk te zien dat die niet te drinken is. Dat zou dus zomaar een fake-cocktail kunnen zijn die er bij alledrie alleen maar stond zodat merel haar doordraaien-hint kon uitvoeren door met haar rietje door haar cocktail te blijven roeren. Wel wat riskant als anderen erachter komen dat je er niet echt uit kunt drinken, maar verklapt ook niet veel en we zien nu mooi op shot toch weer een hint naar Merel als mol. Niels zou hier nooit achtergekomen zijn, want die dronk uit een flesje.

Heb de uitzending niet teruggekeken, maar wellicht had Sarah ook een ander (echt) drankje en had niemand verwacht dat ze uit de cocktail zou gaan drinken. Dat zou des te meer ontkrachten dat zij de mol zou zijn, want dan had ze wel geweten dat het een decor-stukje was  :D

Zou mij niets verbazen als we hier in de ontknopingsuitzending hard om gaan lachen: Merel: "Ik zag Sarah drinken uit een decoratie cocktail die er stond voor m'n hint en moest moeite doen om m'n lachen in te houden!"  :D

Het zou overigens ook de 'Twist' kunnen zijn waar Rick het over had, als Sarah uiteindelijk is afgevoerd naar het ziekenhuis voor controle en Rik de ontknoping in het ziekenhuis heeft gedaan ::oink::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 20:13:03 door chocomol »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1232 Gepost op: 3-03-2019, 20:12:40 »
Voor het overzicht even een punt aanhalen vanuit het lach-forum hier die Heinz terecht opmerkte en postte (inclusief zijn screenshot), omdat ik denk dat die wel erg goed is:


knip///

Het zou overigens ook de 'Twist' kunnen zijn waar Rick het over had, als Sarah daarna direct is afgevoerd naar het ziekenhuis voor controle en Rik de ontknoping in het ziekenhuis heeft gedaan ::oink::


doordraaien hint ?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 21:00:47 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1233 Gepost op: 3-03-2019, 20:14:24 »
doordraaien hint ?

Ja, Merel draaide eindeloos met haar rietje door haar cocktail. En niet eenmaal, maar diverse malen. Ze bleef maar roeren en heeft er nooit uit gedronken (niet wat wij zien iig).
Vind dat een duidelijke hint naar de speltitel 'doordraaien'  ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1234 Gepost op: 3-03-2019, 20:15:25 »
Roeren in een cocktail... Zo duidelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1235 Gepost op: 3-03-2019, 20:19:43 »
Ja, Merel draaide eindeloos met haar rietje door haar cocktail. En niet eenmaal, maar diverse malen. Ze bleef maar roeren en heeft er nooit uit gedronken (niet wat wij zien iig).
Vind dat een duidelijke hint naar de speltitel 'doordraaien'  ::vergroot::

Hoe komt t dan dat haar glas steeds minder vol zit ?


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1236 Gepost op: 3-03-2019, 20:20:37 »
Hoe komt t dan dat haar glas steeds minder vol zit ?

De Mol laat nu ook drank verdwijnen. ::vergroot::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1237 Gepost op: 3-03-2019, 20:22:00 »
 ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1238 Gepost op: 3-03-2019, 22:28:34 »
Roeren in een cocktail... Zo duidelijk.

Klinkt als met soja in een wokpan mol schrijven ;)

Nee, Merel roert goed door de cocktail op aanraden van Sarah zoals in Moltalk voorbij kwam. Omdat het zuur onderop niet goed gemixt is met het zoet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1239 Gepost op: 4-03-2019, 00:23:29 »
Er is ook altijd wel een of andere hint met een verbastering van de naam.
Dat hebben we tot nog toe nog niet gevonden bij Merel, behalve....

Die L in dat meer zal toch niet de hint zijn? Als merle het inderdaad is zie ik die wel langskomen hoor in aflevering tien,
en ik zal dan een behoorlijke bretels + riem nodig hebben om mijn broek weer op te halen. ::niet-ok::