Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 416870 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1680 Gepost op: 10-03-2019, 01:08:28 »
Na de instorting van de Niels-tunnel meld ik mij hier even.  ;)

Na een avond te hebben doorgebracht tussen niet-molloten (ja, ze bestaan  ;D ) weet ik nu pas (sinds 3 minuten) wie de mol is.

Van die uitslag moet ik even bijkomen, haha, morgen of maandag ga ik de finale alsnog bekijken.

Van harte gefeliciteerd Merel-verdenkers!  ::zwaai:: Goed gezien!  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::



Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1681 Gepost op: 10-03-2019, 01:11:40 »
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, is waarom de albumhoes naast de groepsfoto stond, wat had dit met Merel te maken?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1682 Gepost op: 10-03-2019, 01:13:42 »
Ik ben vooral teleurgesteld omdat ik erg het gevoel heb overgehouden dat de enige echte aanwijzing zat in het feit dat twee kandidaten op Merel zaten in de finale en dat alle andere actie zo ver buiten beeld gehouden is of gescript is, dat het gokwerk is voor ons.
Als het gokwerk is, waarom was Merel dan het meest verdacht op het forum vanaf aflevering 2? Zelfs 40%+ na aflevering 3 en 4. Daarna zakte ze weer terug, maar viel nooit onder de 30%. Schijnbaar waren er toch aanwijzingen die voor vele molloten overtuigend genoeg waren.

Dit is overigens niet bedoeld als aanval. Jou gevoel is oprecht en er zijn velen die dat gevoel delen.
Ik heb zelf juist het tegenovergestelde beeld. Dat we best veel wel hebben mogen zien. Haar warrige en gehaaste gedrag dat tot stress en fouten geleid heeft. Haar rare stemgedrag tegen de vrijstellingen. Het zitten aan geld van een ander bij het laserspel. Weinig uitvoeren en een late switch op de balkons. 5 letterwoorden maken. Een rare greep bij het pakken van enveloppen bij links/rechts. Oranje trossen links laten liggen bij de bananenopdracht. Toegegeven, we krijgen vaak niet het volledige verhaal te zien, maar dan blijft er niks meer te speuren over.
We moeten het zien te doen mer de kruimels die ons toegeworpen worden. Daarmee was Merel te ontmaskeren.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1683 Gepost op: 10-03-2019, 01:23:03 »
Dit is overigens niet bedoeld als aanval. Jou gevoel is oprecht en er zijn velen die dat gevoel delen.
Ik heb zelf juist het tegenovergestelde beeld. Dat we best veel wel hebben mogen zien. Haar warrige en gehaaste gedrag dat tot stress en fouten geleid heeft. Haar rare stemgedrag tegen de vrijstellingen. Het zitten aan geld van een ander bij het laserspel. Weinig uitvoeren en een late switch op de balkons. 5 letterwoorden maken. Een rare greep bij het pakken van enveloppen bij links/rechts. Oranje trossen links laten liggen bij de bananenopdracht. Toegegeven, we krijgen vaak niet het volledige verhaal te zien, maar dan blijft er niks meer te speuren over.
We moeten het zien te doen mer de kruimels die ons toegeworpen worden. Daarmee was Merel te ontmaskeren.

Helemaal mee eens! Merel ontmaskeren was te doen met wat we zagen!
Maar ik snap de onvrede die veel mensen voelen ook volkomen. In toekomstige seizoenen zou het fijner zijn als de mol weer iets meer bovengronds molt (niet dat Merel dat niet deed, maar haar belangrijkste molacties misschien hebben zich buiten beeld afgespeeld, en ik denk dat dit niet haar schuld is maar dat dit de productie die dit gescript heeft te verwijten valt).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1684 Gepost op: 10-03-2019, 01:26:30 »
Helemaal mee eens! Merel ontmaskeren was te doen met wat we zagen!
Maar ik snap de onvrede die veel mensen voelen ook volkomen. In toekomstige seizoenen zou het fijner zijn als de mol weer iets meer bovengronds molt (niet dat Merel dat niet deed, maar haar belangrijkste molacties misschien hebben zich buiten beeld afgespeeld, en ik denk dat dit niet haar schuld is maar dat dit de productie die dit gescript heeft te verwijten valt).

Als ze nou eens gewoon alle opdrachten door zouden spreken ipv tijd verspillen aan kinderen met spandoeken in het publiek zou Merel veel beter uit de verf komen. Dit ligt echt niet aan haar. Ze heeft vast veel meer gedaan

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1685 Gepost op: 10-03-2019, 01:27:42 »
Als ze nou eens gewoon alle opdrachten door zouden spreken ipv tijd verspillen aan kinderen met spandoeken in het publiek zou Merel veel beter uit de verf komen. Dit ligt echt niet aan haar. Ze heeft vast veel meer gedaan
Ja precies. Heel jammer dat ze niet meer lieten zien.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1686 Gepost op: 10-03-2019, 02:23:53 »
Als het gokwerk is, waarom was Merel dan het meest verdacht op het forum vanaf aflevering 2?
(...)
We moeten het zien te doen mer de kruimels die ons toegeworpen worden. Daarmee was Merel te ontmaskeren.

De uitleg had ik er al bij gegeven aan de hand van de tuuk tuuk opdracht maar misschien kan ik het beter anders zeggen. We zien in beeld tussen deelnemers die fouten maken en min geld binnen brengen een deelnemer die ruim op tijd veruit het hoogste bedrag van iedereen binnen brengt en een tweede keer alleen niet binnen komt omdat Jamie een wegversperring in rijdt, maar zich gelukkig kan prijzen dat de tweede mislukte run slechts -50 euro schade doet. We kunnen uitrekenen dat er een bedrag mist maar iedereen kan bedragen hebben weggegooid. Sterker, het ligt meer voor de hand dat iemand met lagere bedragen geld heeft weggegooid dan Merel die 250 euro binnen brengt. Daarin is het feit dat zij als eerste enveloppen kiest, wel een klein kruimeltje om op te merken en als mols te zien.

Datzelfde geldt mijns inziens voor de voorbeelden die je noemt. Wat wij te zien hebben gekregen, was voor elke deelnemer iets aan te wijzen als mogelijk mols. Zoals zoveel mensen op een verkeerd balkon is gaan staan op een nog wel meer dubieuze wijze dan Merel deed. De oranje trossen die op het eind nog gevonden werden, waren blijkbaar niet de trossen die Merel heeft weg lopen zeulen. Overigens vond ik dat een te bewonderen actie verder.

Dat een meerderheid in de Merel tunnel is beland, is denk ik ook in grote mate te danken aan het feit dat een meerderheid hier meende dat een mol geen joker om zou wisselen en Sarah weinig sleutelposities heeft gehad. Niet omdat Merel zo goed op te sporen was. Hadden Jamie, RP of Sinan de finale gehaald, hadden de tunnels er heel anders uit gezien, althans dat denk ik.

Daarnaast zijn veel Merel-tunnelaars afgegaan op gedrag wat achteraf simpelweg verkeerd geïnterpreteerd is. Bijvoorbeeld vele pagina's heeft men elkaar zitten overtuigen dat Merel de rol van mol tegen vond vallen, moeilijk vond en hebben zo verschillend gedrag verklaard. Er werd zelfs door enkelen opgeroepen het Merel niet kwalijk te nemen dat ze het zo zwaar had gehad. In aflevering 10 zien we dat ze het helemaal niet moeilijk vond. In tegendeel, vol enthousiasme en plezier is ze er in gegaan, brutaler dan we konden vermoeden en zonder mol geweten. Het binnen brengen van het geld van de tuuk tuuk opdracht werd trouwens ook zo verklaard. Ze zou het hoogste bedrag hebben gepakt en daarmee niet binnen willen hebben komen maar zou gedacht hebben dat Rik en twee kandidaten haar vast al van ver zagen rijden en had toen geen verkeerde afslag meer durven nemen en was toch maar binnen gekomen. 

Enfin, interpretatie dus.

Wil wel nogmaals toevoegen dat ik het ook jammer vind omdat Merel een veel betere mol lijkt te zijn geweest dan wij konden zien en ik het gevoel heb dat ze een beetje tekort gedaan is door hoe het is uitgezonden.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 02:53:17 door cinner »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1687 Gepost op: 10-03-2019, 03:47:04 »
Ik zit hier met een supertrage internet-verbinding (juist nu!), dus ik red het maar tot zo'n 20 minuten in de uitzending. Maar net genoeg om mee te krijgen dat Merel de Mol is.

Gefeliciteerd, alle Merel-verdenkers!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Leuk ook, die productie-rol van Ron. Heeft ie zich toch een beetje onsterfelijk gemaakt, vorig jaar. Ik ga het op een ander moment allemaal af kijken (net als jullie reacties), maar ik ga denk ik prima kunnen leven met Merel als Mol.

Top, Merel!! ::bravo:: ::jaja:: Ik had je in het vizier, maar je was me net te slim af.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1688 Gepost op: 10-03-2019, 08:00:42 »
Ik heb zelf juist het tegenovergestelde beeld. Dat we best veel wel hebben mogen zien.

Haar warrige en gehaaste gedrag dat tot stress en fouten geleid heeft. Haar rare stemgedrag tegen de vrijstellingen. Het zitten aan geld van een ander bij het laserspel. Weinig uitvoeren en een late switch op de balkons. 5 letterwoorden maken. Een rare greep bij het pakken van enveloppen bij links/rechts. Oranje trossen links laten liggen bij de bananenopdracht.

Stemmen voor vrijstellingen is effectiever om geen geld in de pot te krijgen. Alleen bewust fake news oplezen van de bordjes en foutieve info op de balkons doorgeven heeft nut gehad. Die move om op het laatst van het juiste balkon foutief te gaan staan bracht de rest ertoe om Merel onder vuur te nemen. Niet een al te beste move als je juist zo min mogelijk verdacht wil worden.

Die rare greep bij de enveloppen duidde dus terecht op voorkennis. Hoewel ze na haar sterkste molactie bij het laserlabyrint dus geld ging verduisteren in de Tuktuk is een leuk begin. Maar kom dan geen van beide keren aan. Dan heb je effectief 1000 euro niet in de pot gebracht. Een keer omdat je de omgeving niet kent, een keer op sleeptouw met Jaime op wegwerkzaamheden te stuiten.

Dus zo bezien vind ik het geld wegpakken van iedereen in het laserlabyrint de enige echte molactie. En het weggooien van tig oranje trossen in een greppel. Helaas had ze geen voorkennis in welke tros de kokertjes zaten.

Merel is de brutale mol geweest die oprecht ervan genoot op basis van wat ik gisteren zag. Maar ze heeft vaak part noch deel gehad aan het daadwerkelijk saboteren door de wijze waarop opdrachten in elkaar staken. Hierin is het de regie die Merel zelf wist te dwarsbomen. En dat vind ik jammer.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 08:49:44 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1689 Gepost op: 10-03-2019, 08:41:24 »
Vond Merel's molbiechten heel leuk  ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1690 Gepost op: 10-03-2019, 08:43:19 »
De hints waren er. Ik heb ze, net als velen hier, ook gezien. Maar ... je ziet ook dingen die je wilt zien. Het wegpakken van biljetten was in de aflevering zelf niet te zien.

Per sé als 2e willen, op beide plekken geld pakken (maar € 250 i.p.v. € 350) leidde tot de conclusie "ze is de mol".

Maar er waren zo veel andere dingen die zorgden voor twijfel.

Ik denk dat de glans mooier was geweest als de productie haar niet zo in de weg had gezeten.

Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1691 Gepost op: 10-03-2019, 08:49:42 »
Leuke Merel molbiechten  ::ok::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1692 Gepost op: 10-03-2019, 08:50:41 »
Mooie mol alleen te weinig terugblikken gezien van molacties. Zo'n live uitzending is een gedrog voor de echte molloot maar voor het gewone publiek leuk.

Al met al vond ik Merel een goede mol van wat ik gezien heb. ::ok::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1693 Gepost op: 10-03-2019, 09:30:27 »
Laat ik dat ook benadrukken: Merel was een leuke mol die duidelijk heel erg haar best heeft gedaan. Ze had gewoon pech dat ze zich door de opzet van de opdrachten dit seizoen niet echt heeft kunnen onderscheiden. En jammer dat zoveel vragen nu onbeantwoord blijven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1694 Gepost op: 10-03-2019, 09:33:39 »
Maar even.. alle verborgen aanwijzingen op die site zijn ook echt.. maar alle verborgen aanwijzingen die er zijn?

Naar mijn idee mist er wat.  ::rofl::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1695 Gepost op: 10-03-2019, 09:45:27 »
Stoer gemold. ::ok::

Grootste acties weliswaar buiten beeld waardoor er een wat scheef beeld ontstond, maar dat kon ook niet anders. Persoonlijk heb ik mij dan laten Verblinden (ha!) door het verdiende geld, maar op basis van andere factoren (sleutelpositie laseropdracht, als eerste enveloppen pakken, stemmen voor een half uur bij Op Treden) was zij best te achterhalen geweest. Bananenplantage heeft ze hard gewerkt. Was haar uitleg van lepeltje-lepeltje nou uitgezonden? Vond het wel briljant hoe ze dat van vijf naar vier kreeg. ;D

Links/rechts ging niet helemaal goed, maar ze heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de grootste bedragen niet te verdienen waren. Lijkt me ook lastig om daar een strategie te bepalen. Als je die bedragen wel in het spel laat en ze worden niet verloren, is het ook weer niet goed...

Ze deed mij gisteren inderdaad een beetje aan Margriet van der Linden denken. Misschien in de toekomst maar eens Moltalk presenteren?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1696 Gepost op: 10-03-2019, 10:03:35 »
<snip>
Enfin, interpretatie dus.
Fair point. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als RP in de finale had gezeten hij ook flink verdacht zou worden. Ik had ook niet door dat ze er zo veel lol in had.

<snip>
Merel is de brutale mol geweest die oprecht ervan genoot op basis van wat ik gisteren zag. Maar ze heeft vaak part noch deel gehad aan het daadwerkelijk saboteren door de wijze waarop opdrachten in elkaar staken. Hierin is het de regie die Merel zelf wist te dwarsbomen. En dat vind ik jammer.
Naar mijn mening word haar invloed in opdrachten als 'ver zien' en 'koffiepedia' onderschat. Daar weet ze verwarring te creëren door het tempo hoog te houden. Daarbij een paar echte brutale acties (zoals jij ook noemt). Er worden vaak meer molacties verwacht dan we op basis van voorgaande seizoenen mogen verwachten. Dat beïnvloed de beoordeling van de mol en/of opdrachten.

Kan ook niet ontkennen dat ik niet puur naar molacties speur om de mol te ontmaskeren, maar alle opvallende/afwijkende zaken en gedrag die allemaal in hetzelfde profiel passen.

...Het wegpakken van biljetten was in de aflevering zelf niet te zien.
Er is shot waarbij Merel aan het geld van Evi zit. Als ze meer laten zien is het meteen duidelijk dat ze de mol is. Het is wel 'verborgen' in een montage in het pakken van haar eigen geld en valt niet op zonder de opdracht uitgebreid vertraagd terug te kijken, maar ze hebben het niet compleet weggelaten.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1697 Gepost op: 10-03-2019, 10:15:42 »
Kan ook niet ontkennen dat ik niet puur naar molacties speur om de mol te ontmaskeren, maar alle opvallende/afwijkende zaken en gedrag die allemaal in hetzelfde profiel passen.
Er is shot waarbij Merel aan het geld van Evi zit. Als ze meer laten zien is het meteen duidelijk dat ze de mol is. Het is wel 'verborgen' in een montage in het pakken van haar eigen geld en valt niet op zonder de opdracht uitgebreid vertraagd terug te kijken, maar ze hebben het niet compleet weggelaten.
Zelfs in de vertraagde beelden heb ik niet kunnen zien dat ze daadwerkelijk aan het geld zat. Het had er in mijn ogen alleen de schijn van.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1698 Gepost op: 10-03-2019, 10:38:47 »
Zelfs in de vertraagde beelden heb ik niet kunnen zien dat ze daadwerkelijk aan het geld zat. Het had er in mijn ogen alleen de schijn van.
Ok, ik heb even mijn screenshots teruggekeken. Toegegeven, er zit een laser in de weg, waardoor je haar niet daadwerkelijk aan het geld ziet zitten. Maar graaien naar het paaltje met geld van Evi zou ik vrij opmerkelijk vinden voor een kandidaat (zonder verdere verklaring in een biecht).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1699 Gepost op: 10-03-2019, 11:18:52 »
Ok, ik heb even mijn screenshots teruggekeken. Toegegeven, er zit een laser in de weg, waardoor je haar niet daadwerkelijk aan het geld ziet zitten. Maar graaien naar het paaltje met geld van Evi zou ik vrij opmerkelijk vinden voor een kandidaat (zonder verdere verklaring in een biecht).
Dit maakte dan ook dat ik haar toen nog meer ging verdenken dan ik al deed.