Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 135042 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #460 Gepost op: 10-02-2019, 09:26:03 »
edit: Sinan
« Laatst bewerkt op: 13-02-2019, 08:24:57 door Amethyst »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #461 Gepost op: 10-02-2019, 09:55:08 »
Ik heb de neiging om weer naar mijn eerste mol Niels te switchen.....verdachte zaken, weinig geld binnenhalen, kan nog steeds niet helemaal peilen.

Lastig dit jaar  ???
Merel en Niels vanaf begin hoofdverdachten maar ik blijf twijfelen....
Meer L

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #462 Gepost op: 10-02-2019, 09:59:00 »
1. Sarah
2. Merel
3. RP

De rest is het niet

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #463 Gepost op: 10-02-2019, 11:22:39 »
Dit is dan hét moment om op Merel te blijven. ;D

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #464 Gepost op: 10-02-2019, 11:36:26 »
Ik zit nu in een vergelijkbare situatie als vorig jaar na het vertrek van Stine: Het is me duidelijk dat ik fout zat met mijn hoofdverdachte (toen Stine, nu Merel), maar ook mijn nummer 2 (toen Simone, nu Rick Paul) zie ik niet meer zitten (vooral door zijn niet horen van Riks instructies om te blijven staan bij de tuktuk-opdracht).
Verwarrend! Alles dus nog maar eens goed heroverwegen...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #465 Gepost op: 10-02-2019, 12:00:40 »
Ik ben er denk ik wel aan uit. Rick-Paul it is  ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #466 Gepost op: 10-02-2019, 14:14:02 »
1. Merel

2. Sarah

3. Rick-Paul










4. Sinan
5. Niels
6. Jamie
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #467 Gepost op: 10-02-2019, 14:25:12 »
Niels!

In de tuktuk-opdracht: En toen, ging er iets niet helemaal lekker.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #468 Gepost op: 10-02-2019, 14:42:14 »
Merel en Rick Paul staan voor mij gedeeld bovenaan, met Niels op gepaste afstand.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #469 Gepost op: 10-02-2019, 15:50:22 »
Het verbaast me dat Rick Paul zo hoog staat op dit forum. (Bovenaan zelfs op dit moment)

Bij de Tuktuk-opdracht geeft RP duidelijk blijk van een gebrek aan voorkennis, wat er eigenlijk altijd op duidt dat diegene de Mol niet is.

In de eerste ronde rijdt Rick Paul door nadat de tijd al voorbij is. Hij heeft de oproep om te stoppen niet gehoord/niet begrepen. Dit heeft verder geen invloed op het spel (hij was toch al te laat), maar jongens, dit zou de Mol nooit overkomen! De Mol weet van te voren hoe het spel werkt, dus als die het plan heeft om te laat aan te komen, zit hij/zij juist te wachten op die mededeling van Rik en blijft dan staan.

Ik denk zelf trouwens dat het Sinan is. Inderdaad, het is ongebruikelijk dat de Mol niet meedoet aan de adrenaline-opdrachten en het komt ook een beetje flauw over, maar eens moet de eerste keer zijn.

Als er inderdaad geld is verdwenen uit 1 of 2 envelop(pen) bij de Tuktuk-opdracht, is dat gedaan door iemand die wel op tijd bij Rik was met die envelop (anders werd het minbedrag minder, dus onlogisch voor de Mol). Sinan komt met 2x het laagste bedrag aan, maar misschien zat er oorspronkelijk wel 400 euro in allebei zijn enveloppen, waarvan hij er 2x350 kwijtgemaakt heeft. Of 1 envelop met 750, waarvan hij er 700 kwijtgemaakt heeft. Who knows?

Bovendien, bij de zipline kan de opdracht van de Mol zijn geweest om te zorgen dat er niemand afvalt. De Mol kan dit doen door te zorgen dat hij/zij bij de potentiële afvaller in het groepje komt. De productie kiest vervolgens de volgorde waarop ze naar beneden gaan. Je kunt dan de Mol als beste als laatste laten gaan om eventuele fouten van z'n voorgangers te herstellen, zeker als de Mol ook nog een beetje een angsthaas is (wat ik zelf ook ben, btw :P). Dan hoeft de Mol namelijk helemaal niet te gaan als blijkt dat de bordjes al goed hangen. Ik denk dat dat in dit geval gebeurd is. Als mede-angsthaas vind ik de zipline eng, maar veel minder eng dan het abseilen. Als het moest, zou ik de zipline doen, het abseilen niet omdat ik daar zelf meer fouten kan maken.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 15:54:34 door Jayne »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #470 Gepost op: 10-02-2019, 16:33:43 »
Rick-Paul
You'll never walk alone

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #471 Gepost op: 10-02-2019, 16:37:17 »


Bij de Tuktuk-opdracht geeft RP duidelijk blijk van een gebrek aan voorkennis, wat er eigenlijk altijd op duidt dat diegene de Mol niet is.

In de eerste ronde rijdt Rick Paul door nadat de tijd al voorbij is. Hij heeft de oproep om te stoppen niet gehoord/niet begrepen. Dit heeft verder geen invloed op het spel (hij was toch al te laat), maar jongens, dit zou de Mol nooit overkomen! De Mol weet van te voren hoe het spel werkt, dus als die het plan heeft om te laat aan te komen, zit hij/zij juist te wachten op die mededeling van Rik en blijft dan staan.


Vooral ook door dit begin ik weer te twijfelen.Ook omdat hij eerst de plattegrond pakt en niet meteen de envelop, ja hij is wel als 2e maar met een beetje pech waren de enveloppen met het meeste geld al weg.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #472 Gepost op: 10-02-2019, 16:55:50 »
Ik vind dat Rick Paul deze aflevering zo verdacht werd neergezet en ook zo opvallend was qua acties dat ik hem toch wel af ga schrijven. Het is haast alsof hij zich extra verdacht gedraagt omdat hij weet dat hij door de groep verdacht wordt. Ik krijg een beetje het idee dat hij de Ruben Hein binnen deze groep aan het worden is.. als hij die niet al is. Hij lijkt mij eerder een slimme kandidaat.

Niels is het niet. Bij hem is dat nog wel het meest duidelijk te zien van iedereen. Hij doet deze aflevering weer veel onmolse suggesties, zoals de suggestie om geen geld in te zetten bij de steenfabriek en om in plaats van 150 euro 100 euro in te zetten bij een opdracht. Ook zijn lichaamstaal en zijn manier van overkomen is mijns inziens overduidelijk kandidaats. Daarbij heeft hij nog veel andere onmolse acties gedaan in andere afleveringen... met die jokerwissel als kers op de taart.

Merel is het niet. Mijns inziens kun je dat ook aan haar zien.. aan haar lichaamstaal, haar gezichtsuitdrukkingen, aan hoe zij overkomt in biechten... ze acteert niet, ze is verder ook geen actrice en ze komt vrij naturel en kandidaats over. Ik zie bij haar niet de tegenstrijdigheden in haar gedrag zoals ik die wel bespeur bij Sarah. Verder is de actie van haar die voor mij toch wel het meest duidelijk laat zien dat ze een kandidaat is haar wissel van het juiste balkon naar het foute op het allerlaatste moment bij de balkonopdracht... terwijl er al 3 andere kandidaten fout stonden en dat dus geen nut had voor de mol. Merel is een slimme kandidate en ik gun haar de winst van harte. Maar voor mij is ze overduidelijk niet de mol....

Sinan lijkt mij ook niet te mol. Te passief, doet niet aan alle opdrachten mee, en komt ook eigenlijk niet zo op mij over. Maakt alsnog een grotere kans om de mol te zijn m.i. dan de hierboven staande personen (maar ik denk niet dat hij het is).

Jamie.. vind ik lastig te peilen. Ik moet zeggen dat ik hem toch maar weer iets meer ben gaan verdenken omdat ik gewoon van veel andere kandidaten niet denk dat zij het zijn. Maar ik vond het dan weer wel heel onmols van hem dat hij bij die eerste puzzel bleef hangen in de steenfabriek en dat hij de hele tijd bij Niels gebleven is en hij eigenlijk maar 2 puzzels heeft gezien van de 5. Als de mol bakstenen weg heeft gehaald bij de mollogo opdracht kan hij dat eigenlijk al niet gedaan hebben. Ook in de wachtkamer was hij onmols natuurlijk. Waarschijnlijk is hij het niet, maar ik vind hem nog steeds verdachter dan de rest.  ::rofl::

Tja, ik kom toch wel weer op Sarah uit, omdat ik de rest onmolser vind en ook omdat een naambordje van Jamie bij de laseropdracht waarschijnlijk veranderd is van ligging tijdens haar beurt waarbij ze wel erg lang binnen was zonder dat we daar veel van zagen. Ik vind haar gedrag ook het meest tegenstrijdig... op het ene moment doet zij het erg goed of lijkt ze erg slim (abseilopdracht, de Op Treden opdracht), terwijl ze op het andere moment een erg domme indruk maakt (de laseropdracht toen ze haar bordje pakte ipv het geld, de tuktukopdracht waarbij ze er totaal niets van leek te bakken). Heeft ze gewoon verschillende talenten, of besluit ze haar talenten (of voorkennis/door oefening verworven vaardigheden?) alleen in te zetten wanneer haar dat goed uitkomt als mol? Ik vind juist dat je de mol kunt ontdekken aan de hand van dit soort ogenschijnlijke tegenstrijdigheden en die zie ik alleen bij haar...

Ze heeft weliswaar veel geld verdiend (Merel ook, dus de Merel verdenkers kunnen dit al niet als argument tegen haar gebruiken :P), maar alleen het geld dat ze verdient bij het abseilen had ze wat mij betreft wel uit de pot kunnen houden (die Op treden opdracht zou toch wel slagen binnen 45 minuten en bij de wachtkamer werd ze meegesleurd door Jamie). De aflevering na de abseilopdracht is er bovendien weer veel geld uit de pot gehaald. Ook bij het molpunten overzicht staat zij bovenaan. En bij de steenfabriek heeft ze een tijdje alleen over het terrein kunnen lopen (en dus opdrachten kunnen saboteren) nadat Sinan en zij opsplitsen en zij was degene die voorstelde de makkelijke mollogo opdracht niet te doen toen ze daar met 4 man aankwamen..... en dan gaat ze vervolgens Niels en Jamie helpen met die touwenopdracht, terwijl ze veel beter aan een andere puzzel mee had kunnen helpen (de mollogo puzzel bijvoorbeeld, die de groep niet op tijd af kreeg)... de acties zijn er, voor mij staat ze voorlopig op nummer 1. Daar komt dan ook nog de double checking woman hint bij... als dat echt een hint blijkt te zijn naar de mol vind ik dat een geweldige hint!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 16:59:29 door Saskiaax95 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #473 Gepost op: 10-02-2019, 17:05:48 »
Mooi betoog maar ik haal er even dit dingetje uit over Sarah:

Ze heeft weliswaar veel geld verdiend (Merel ook, dus de Merel verdenkers kunnen dit al niet als argument tegen haar gebruiken :P), maar alleen het geld dat ze verdient bij het abseilen had ze wat mij betreft wel uit de pot kunnen houden (die Op treden opdracht zou toch wel slagen binnen 45 minuten en bij de wachtkamer werd ze meegesleurd door Jamie).

Waarom stemde Sarah dan niet voor 30 minuten? Ze keek rustig wat de anderen deden. Vier man stak een hand op voor 30 minuten. Sarah had hier de doorslaggevende stem in kunnen zijn. Ze doet dit niet en zou er als Mol dus voor kiezen om in 45 minuten de opdracht goed uit te voeren? Dat vind ik vreemd.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #474 Gepost op: 10-02-2019, 17:08:55 »
Mooi betoog maar ik haal er even dit dingetje uit over Sarah:

Waarom stemde Sarah dan niet voor 30 minuten? Ze keek rustig wat de anderen deden. Vier man stak een hand op voor 30 minuten. Sarah had hier de doorslaggevende stem in kunnen zijn. Ze doet dit niet en zou er als Mol dus voor kiezen om in 45 minuten de opdracht goed uit te voeren? Dat vind ik vreemd.

Misschien was ze bang dat de opdracht ook in 30 minuten kon slagen en had ze het gevoel dat ze te weinig invloed had op 8 andere personen om dat tegen te gaan. Er moeten er maar 2 zijn met een paar heldere ideeën en de opdracht slaagt binnen de 30 minuten.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #475 Gepost op: 10-02-2019, 18:44:00 »
In de tuktuk-opdracht: En toen, ging er iets niet helemaal lekker.

Trouwens, die "Ik wist het." van Niels aan het eind van de eerste opdracht deed me ook ergens aan denken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #476 Gepost op: 10-02-2019, 18:45:22 »
Trouwens, die "Ik wist het." van Niels aan het eind van de eerste opdracht deed me ook ergens aan denken.

Exact 10 jaar geleden nog eens gebruikt inderdaad. ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #477 Gepost op: 10-02-2019, 21:20:06 »
Ik moet aflevering 6 nog even rustig terugkijken deze week, maar ik neig sterk naar Niels.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #478 Gepost op: 10-02-2019, 21:21:36 »
Mooi betoog maar ik haal er even dit dingetje uit over Sarah:

Waarom stemde Sarah dan niet voor 30 minuten? Ze keek rustig wat de anderen deden. Vier man stak een hand op voor 30 minuten. Sarah had hier de doorslaggevende stem in kunnen zijn. Ze doet dit niet en zou er als Mol dus voor kiezen om in 45 minuten de opdracht goed uit te voeren? Dat vind ik vreemd.

Ik vind dat niet per se tegen haar spreken als mol, zo kun je voor iedereen wel iets vinden wat het minder waarschijnlijk maakt dat diegene de mol is.. en ik vind dat je zoiets wel vinden kunt bij alle overgebleven kandidaten. Het is weer moeilijk dit jaar. Misschien wilde ze niet al te verdacht lijken aangezien het wel op zou vallen als ze de doorslaggevende stem zou geven, maar ja, alles wat ik kan bedenken als reden is slechts speculatie. Ik blijf het nog steeds verdacht vinden dat ze tijdens die opdracht ineens enorm slim leek te zijn maar dat ze tegelijkertijd in andere opdrachten heel onhandig en dom over kan komen. 

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #479 Gepost op: 11-02-2019, 00:17:59 »
Ik blijf bij Sinan, met Jamie op plek 2.

(En op de achtergrond hoor ik hier iemand grinniken, of is het inmiddels bulderen van het lachen? ;D }