Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 238148 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2019, 00:37:16 »
Dus wat weten we? Nikkie gaat er op een gegeven moment uit met een heel treurige omstandigheid, omdat haar stiefbroer overlijdt, maar nog niet deze keer denk ik.

Ik trof nog deze maar er is weinig spoilerigs aan haha https://www.cosmopolitan.com/nl/entertainment/a25722134/wie-is-de-mol-2019-spoilers-eerste-beelden-moltalk/

Dan had Jaap van Zessen van Buzzcapture weer gerekend, https://www.ad.nl/tv-en-radio/deze-sporen-lieten-deelnemers-wie-is-de-mol-achter-op-social-media~a675471d/

Robert en Sinan zouden dan vroegtijdig verdwijnen volgens de social media reacties. Maar van de meesten is niets bekend.

Nikkie heeft in haar video “Makeup therapy! Red for my little brother.” gezegd dat ze tijdens het overlijden van haar broertje thuis was (24 mei) met een vriend(in), dus dat bevestigt dat ze dan al thuis was. Daarom kan ik eigenlijk alleen maar aannemen dat ze deze week een rood scherm krijgt.

Ik neem aan dat het seizoen is begonnen op 16 mei en eindigde op 10 juni.

1. Nikkie was thuis op 24 mei.
2. Robert was thuis op 1 juni.
3. Sinan was in het buitenland op 5 juni.

4. In de trailer zie je blanke vrouwen handen (waarschijnlijk Sarah) in de waterparkour opdracht.
5. Sinan opent een joker in de trailer (waarschijnlijk aflevering 2).
6. Je hoort Jamie zijn stem in de city skylight opdracht in de trailer.

Als ik er vanuit ga dat elke aflevering even lang duurt om te maken, dan zijn er in totaal 25 dagen gebruikt om te filmen. Ik neem aan dat er ongeveer 2 á 3 dagen nodig zijn per aflevering.

Aflevering 1: 16 mei tot 19 mei.
Afvaller: Niemand.
Aflevering 2: 19 mei tot 22 mei.
Afvaller: Nikkie.
Aflevering 3: 22 mei tot 25 mei.
Afvaller: Sinan of Robert.
Aflevering 4: 25 mei tot 28 mei.
Afvaller: Sinan of Robert.
Aflevering 5: 28 mei tot 31 mei.
Afvaller: Sinan of Robert.
Aflevering 6: 31 mei tot 2 juni.
Afvaller: Sinan.
Aflevering 7: 2 juni tot 5 juni.
Aflevering 8: 5 juni tot 8 juni.
Aflevering 9: 8 juni tot 10 juni.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2019, 01:03:50 door Sanmol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2019, 02:09:20 »
Helemaal juist behalve Sinan. Hij heeft idd gezegd toen in de podcast dat hij een boek aan t schrijven was in Libanon. Maar dit is niet heel raar.. hij moet ook liegen over waar hij daadwerkelijk is. 
Ik ben dus niet zo overtuigd van de Sinan spoiler.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2019, 10:09:58 »
https://www.cosmopolitan.com/nl/entertainment/a25722134/wie-is-de-mol-2019-spoilers-eerste-beelden-moltalk/

Ik vind het best wel sneu voor die Colombiaanse fans van Nikkie. Het is dan al once in a life time dat ze in het land is en als je dan een foto wil nemen met je idool staat daar een crew om te zeggen dat het niet mag.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2019, 11:10:20 »
In voorgaande jaren heb ik ook geprobeerd om een tijdspad te maken maar dat is gewoon heel lastig te voorspellen.

Uit eerdere interviews met de makers weten we dat er iedere 2e zonsondergang een executie moet zijn. Er zijn vrije dagen en reistijd. Soms zijn er opdrachten 's avonds. De opnames van de eerste aflevering kost meer tijd ivm opnames voorstefilmpjes , leader, kandidatenfoto's etc.
Als er meerdere kandidaten zijn afgevallen gaat het sneller omdat er minder biechten zijn. Ik begreep dat het biechten soms wel nachtwerk werd.
Rick vertelde in de podcast dat er 17 draaidagen zijn. Dat kan een werktechnisch verhaal zijn, dwz de exacte draaitijd van de camera's.

Van wat we nu hebben gezien (mede gebaseerd op kleding Rik) ga ik er vanuit dat we op de derde dag zijn.
Dag 1: meteen na aankomst opdracht brug, aankomst hotel, omkleden en dansopdracht.
Dag 2: kandidatenfoto's, opname leader, voorstelfilmpjes en fietsopdracht.
Dag 3: test en ececutie, foto's samengestelde foto's (tevens muurschildering). Aan de kleding te zien wordt dan meteen de eerste opdracht van aflevering 2 opgenomen.

Wat betreft de exacte opnameperiode heb ik ook zo mijn twijfels.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2019, 11:38:59 »
De bevindingen van Jaap neem ik ook niet serieus.
Vorig jaar dacht hij dat Jan de mol niet kon zijn i.v.m. een instagramfoto en zou afvallen.
Ook Olcay zou  voortijdig  afvallen.

In 2017 ging hij er vanuit dat Jochem zou afvallen....




Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2019, 11:48:40 »
De bevindingen van Jaap neem ik ook niet serieus.
Vorig jaar dacht hij dat Jan de mol niet kon zijn i.v.m. een instagramfoto en zou afvallen.
Ook Olcay zou  voortijdig  afvallen.

In 2017 ging hij er vanuit dat Jochem zou afvallen....

Zijn bevindingen zijn inderdaad niet altijd accuraat, omdat hij naast feiten ook aannames maakt die onjuist kunnen zijn. Alleen de feiten die hij soms opnoemt kunnen wel nuttig zijn om iets uit af te leiden. Zo denk ik dat Robèrt wel eerder eruit gaat liggen, maar Sinan is gewoon een aanname gebaseerd op een bericht van Sinan zelf (beetje raar natuurlijk, aangezien een bericht van een kandidaat zelf soms juist is bedoeld om mensen op het verkeerde been te zetten). Ook de aanname dat Evi ver komt is nergens op gebaseerd, want ze zou ziek ergens liggen en Jaap claimt dat het in Colombia is. Voor hetzelfde geld ligt Evi er zo snel uit dat ze zelf nog maar een week op vakantie is gegaan en heeft ze daar die foto gemaakt of heeft ze die foto een week eerder al gemaakt en later gepost.

Dus tip: lees de bevindingen en trek je eigen conclusies over wat wel waar kan zijn en wat niet waar hoeft te zijn. Dan heb je er misschien toch nog iets aan. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2019, 12:16:40 »
Ja dat is een goede. Het ziet eruit alsof ze daar ergens in Colombia ligt maar het kan net zo goed Frankrijk zijn ;). Was het niet Loes vorig jaar die een foto bij een zwembad postte? In principe nemen de kandidaten 3 weken vrij dus als je er dan al snel uit ligt, wat moet je dan, als je gezegd hebt lang weg te blijven? Kan dus best eens een ander buitenland zijn wat Evi daar post. Sowieso zie je toch nooit posts van de locatie ter plekke? Dat zou weggeven waar ze zijn, al in mei of juni ofzo, en de regie maakt vaak de locatie van het nieuwe seizoen pas bekend in het najaar.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2019, 12:58:42 »
Jaap doet de aanname dat Sinan afvalt omdat hij op 5 juni te horen was in een podcast met Ron Meijer over het boek Gripp. Dat boek is op.31 mei gepubliceerd.  De podcast kan evengoed van te voren zijn opgenomen en na publicatie van het boek uitgezonden zijn als onderdeel van de promotiecampagne. Sinan heeft meegewerkt aan bet boek. Dat Sinan in de podcast zegt dat hij in Libanon een boek.aan het schrijven is is dan ook niet vreemd omdat dat zijn smoes was voor zijn afwezigheid ivm WIDM.

"Gesprekken met 100 wetenschappers, schrijvers, denkers en leiders over de staat van ons land. Partijvoorzitter Ron Meyer​ schreef erover in zijn boek Grip. Luister hier naar een gesprek met één van hen: programmamaker Sinan Can​ over de samenleving en solidariteit."


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2019, 16:16:48 »
Hè verdorie, die spoiler over Robèrt lijkt me behoorlijk plausibel. (Het zou wel héél gaaf zijn als ie midden in de nacht dat interview heeft gegeven over oliebollen als ultieme afleidingsmanoeuvre.)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2019, 19:20:48 »
Ja,  de spoiler over Robèrt is het meest plausibel.
Aan de andere kant is hij gewend aan geheimhouding i.v.m.HHB.
Als bakker is hij gewend om 's nachts te werken, misschien was hij broodjes of cupcakes aan het bakken voor de groep ::rofl::

Met Lex Gaarthuis heeft hij wel meer items gedaan.
Zou wel erg toevallig zijn allemaal.....

Het is altijd lastig met deze spoilers, zeker weten doe je het nooit.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2019, 01:49:45 »
Hè verdorie, die spoiler over Robèrt lijkt me behoorlijk plausibel. (Het zou wel héél gaaf zijn als ie midden in de nacht dat interview heeft gegeven over oliebollen als ultieme afleidingsmanoeuvre.)

Haha dat wel idd, maar dan denk ik dat ie over enkele weken wel door de mand valt als hij er dan nog in zit xD

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2019, 12:00:07 »
Fervent twitteraar Sinan Can heeft tussen 16 mei en 9 juni 2018 alleen maar berichten geretweet. Geen enkel zelfgetypt twitterbericht in die periode. Op 9 juni alleen een twitterbericht met het hele korte tekstje 'Allemaal wij' over een artikel met dezelfde naam. Het mist de inhoud die hij normaal gesproken wel plaatst. Dat bericht kan dus ook makkelijk door iemand anders geplaatst zijn. Pas vanaf 17 juni plaats hij weer regelmatig zijn eigen teksten op Twitter.

Zou erop kunnen duiden dat hij er niet snel uitvliegt. In elk geval niet vóór 9 juni.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2019, 12:10:15 »
Hij heeft wel twee replies verstuurd. Een daarvan op een opvallend tijdstip: 10:36, op 23 mei. In Colombia 4:36 's nachts. Zou er juist op kunnen duiden dat hij er wel eerder uit ligt. Zou ook gewoon kunnen dat hij niet kon slapen, natuurlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2019, 13:18:53 »
Hij zei dat hij maar een paar uurtjes slaap per dag nodig had...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2019, 14:05:16 »
Is überhaupt bekend of de kandidaten niet mogen twitteren/ facebooken etc. In de eerste seizoenen werden de gsm's en dergelijke ingeleverd, maar daarna zien we daar nooit iets van. An sich zouden kandidaten toch prima hun Social Media kunnen bijhouden - misschien moeten ze dan later naar bed of eerder op, maar dat lijkt me best nog wel te doen - of je stuurt berichten naar je vertrouwenspersoon, die die dan later op de dag plaatst... Waarom doen de kandidaten dat niet en zijn ze daadwerkelijk een periode stil?

Offline radjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2019, 13:51:41 »
Dit kan misschien iets te vergezocht zijn, maar op de site van Wie is de Mol? wordt er deze screenshot van deze foto van de app gebruikt:

https://prnt.sc/m6848j (bekijk de link, want de afbeelding hier uploaden lukt niet)

Daarop zie je dat er 400 punten in te zetten zijn. Ik verwacht dus ook dat dit dan ook gaat over het inzetten voor aflevering 3 (of verder). Je ziet dat er is ingezet op Nikkie en Robèrt en er ook nog wordt ingezet op Evelien. Dat betekent waarschijnlijk dat die drie deze aflevering overleven, omdat er anders niet kan worden ingezet op hen. Nu kunnen er mensen zeggen dat dit maar een voorbeeld is en het niet echt hoeft te zijn, maar het lijkt me dat het makkelijker is om in een moderator rol of iets dergelijks al bij de gegevens van volgende afleveringen te komen dan om een hele afbeelding te maken en dan aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 13:54:09 door radjon »

Offline Hugoos

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2019, 22:38:11 »
Nikkie heeft in haar video “Makeup therapy! Red for my little brother.” gezegd dat ze tijdens het overlijden van haar broertje thuis was (24 mei) met een vriend(in), dus dat bevestigt dat ze dan al thuis was. Daarom kan ik eigenlijk alleen maar aannemen dat ze deze week een rood scherm krijgt.

Ik neem aan dat het seizoen is begonnen op 16 mei en eindigde op 10 juni.

1. Nikkie was thuis op 24 mei.

Ik kan de tijdlijn misschien nog een beetje aanvullen. Zover ik weet is Nikkie rond de 23ste terug gevlogen, kan ook de 22ste zijn geweest maar in ieder geval was ze in de ochtend van de 23ste nog aan het reizen. Dus als deze tijdlijn klopt dan neemt ze waarschijnlijk in de aflevering van volgende week vrijwillig afscheid van de groep.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2019, 22:39:42 »
Hoe weet je dat Nikkie op die datum is teruggevlogen?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2019, 22:57:03 »
Hoe weet je dat Nikkie op die datum is teruggevlogen?
Overlijden van haar broertje? Al weet  ik niet de exacte datum van overlijden.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2019, 22:58:33 »
Ik ga er nu gewoon van uit dat Nikkie afvaller nummer 2 is dan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92