Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 135501 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #580 Gepost op: 17-02-2019, 02:42:46 »
Het is 2 keer -1000 euro en op een pot van 8050 euro is dat weldegelijk significant. Bovendien geef je nu dus kracht aan mijn punt. Als Merel de Mol is dan kon ze hier gewoon met haar duimen draaien, want het spel was zo opgezet dat anderen wel voor het mingeld zouden zorgen. Je kan er werkelijk niets mee in je speurtocht naar de Mol.
Ik ben het eens dat eerst geld scoren en dan een 'potleegtrek'-actie zo flauw is. Maar dat doet Merel helemaal niet. Zoals de mol wel deed in Hofdihuis, of met de veiling van de kalveren, of Inge waarmee dat allemaal begon. De opdracht van deze keer was niet zoiets, en bovendien haalde Merel niet eens geld uit de pot. Ik wil maar zeggen, ik vind dat ze het dus goed doet. Was er WEL zo'n opdracht geweest dan zou dat afbreuk hebben gedaan aan haar molschap. Maar ze houdt de pot veel meer op eigen kracht laag dan die andere drie mollen. Ik vind deze opdracht dus niet zo significant als jij. Het is weliswaar makkelijk mingeld scoren, maar niet de bedragen van 'potleegtrekken' wat dan de flauwe reden zou hebben moeten zijn geweest van eerder geld scoren.

Al met al bewijst Merel, terwijl ze kleine bedragjes voor de pot scoort, dat ze toch op eigen kracht de pot zo ontzettend laag houdt. Daarbij krijgt ze dus MINDER hulp van de productie dan eerder genoemde mollen. 8000 van de 25000, dat is gewoon een superscore.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #581 Gepost op: 17-02-2019, 03:44:58 »
Ik betwijfel ten zeerste in hoeverre Merel daar nou echt een aandeel in heeft. Hoewel ik haar al vanaf schot voor de boeg verdenk vind ik dat ze echt te veel goed heeft gedaan en ik verwacht ook niet veel en / of hoogstaande molacties van haar (want ze is het wel).

En dat 8000 van de 25000 klinkt altijd zo fijn maar is natuurlijk zwaar gechargeerd. Vooral als er bakjesopdrachten komen waarin er gegarandeerd geld uit de pot verdwijnt, door kandidaten en later wordt dat dan wel op het conto van de mol geschreven.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #582 Gepost op: 17-02-2019, 06:22:05 »
Ga toch voor Niels en eens terug kijken naar Sinan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #583 Gepost op: 17-02-2019, 08:02:45 »
1) Sarah
2) Merel


Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #584 Gepost op: 17-02-2019, 08:42:04 »
Met tegenzin naar een andere tunnel..  :-[
Moet echt goed terug gaan kijken wat de een nou bijzonder anders(meer een mol) maakt dan de ander..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #585 Gepost op: 17-02-2019, 09:00:12 »
Ik ben het eens dat eerst geld scoren en dan een 'potleegtrek'-actie zo flauw is. Maar dat doet Merel helemaal niet. Zoals de mol wel deed in Hofdihuis, of met de veiling van de kalveren, of Inge waarmee dat allemaal begon. De opdracht van deze keer was niet zoiets, en bovendien haalde Merel niet eens geld uit de pot. Ik wil maar zeggen, ik vind dat ze het dus goed doet. Was er WEL zo'n opdracht geweest dan zou dat afbreuk hebben gedaan aan haar molschap. Maar ze houdt de pot veel meer op eigen kracht laag dan die andere drie mollen. Ik vind deze opdracht dus niet zo significant als jij. Het is weliswaar makkelijk mingeld scoren, maar niet de bedragen van 'potleegtrekken' wat dan de flauwe reden zou hebben moeten zijn geweest van eerder geld scoren.

Al met al bewijst Merel, terwijl ze kleine bedragjes voor de pot scoort, dat ze toch op eigen kracht de pot zo ontzettend laag houdt. Daarbij krijgt ze dus MINDER hulp van de productie dan eerder genoemde mollen. 8000 van de 25000, dat is gewoon een superscore.

Dit dus!   ::ok::

Vorig jaar samen we samen helemaal fout met Stine, maar deze keer hebben we samen de Mol bij de kladden, Lo!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #586 Gepost op: 17-02-2019, 09:09:32 »
Met tegenzin naar een andere tunnel..  :-[
Moet echt goed terug gaan kijken wat de een nou bijzonder anders(meer een mol) maakt dan de ander..

Hier nog één... Op zoek naar een nieuwe tunnel. Dit seizoen vlieg ik echt van de ene naar de andere. Uiteindelijk in die van Rick Paul terechtgekomen, maar die stortte bij mij gisteren al in voor de executie. Geen idee welke tunnel ik moet kiezen. Het is me nog nooit overkomen dat ik zo laat nog zoekende was. Ik dacht vorig jaar al erg laat de mol gevonden te hebben (ik sprong pas in de Jan tunnel na de raftopdracht). Nu is het nog veel later en ik heb geen idee meer.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #587 Gepost op: 17-02-2019, 09:39:45 »
Schot voor de boeg Sarah
Of Sinan de stille

Merel had met ruim anderhalve minuut te gaan pas dan de klungelact kunnen opvoeren ipv in het begin. Sinan en Sarah pakken beide min 1000 euro. Op een totaal van 8/9k nogal van belang.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #588 Gepost op: 17-02-2019, 10:00:58 »
Een Mol die zijn werk doet?

Iedereen kan tegenwoordig de Mol zijn. Je hoeft er helemaal niet meer zo speciaal voor te doen. Als het bedrag te groot wordt, stoppen ze er wel een veiling of bakjesopdracht in zodat het in aflevering 10 weer vrolijk klinkt dat we de beste Mol ooit gezien hebben.

Vorig jaar gaf men ons nog Jan die in het zicht van de kandidaten voorbij liep, maar dit jaar gaan ze ons dat niet kunnen geven.

Ik kan me hier grotendeels in vinden en begrijp dat men ervan baalt dat degenen die op het eerste oog het meest mols zijn geweest er nu uitliggen. Wat overblijft is volgens sommigen dan kraak nog smaak.

Vergeet echter niet dat de populariteit van het programma de laatste jaren een enorme vlucht heeft genomen. Ieder detail en ieder shot worden onder een vergrootglas gelegd. De makers zijn als de dood voor een nieuwe kloosterhint. Er zijn weinig individuele opdrachten meer waaruit we molgedrag en FTM kunnen afleiden. En uiteindelijk wordt WIDM voor de grote massa gemaakt, niet voor de speurders op dit forum. Het zou me niet verbazen als we het de komende jaren vooral moeten doen met loopacties à la Jan, in plaats van gewaagde manieren om geld uit de pot te spelen. Ik denk dat de populariteit van het programma de opzet ervan parten speelt, hetgeen het voor de molloten wellicht minder leuk maakt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #589 Gepost op: 17-02-2019, 10:31:39 »
Goeie analyse, Blip. Met FTM kunnen we de Mol niet meer ontmaskeren. Ik heb de Mol (Merel dus) ontmaskerd doordat de productie de verleiding niet kon weerstaan om via scripted reality zichzelf te garanderen van mooie tv-momenten: Merel die een vrijstelling in haar joker vond en Merel die 'per ongeluk' de envelop met de twee rode schermen pakte.

Voor ons molloten wordt het na FTM waarschijlijk een kwestie van 'ontmasker de hand van de productie' om de Mol te kunnen vinden. Nu is me dat destijds bij Thomas en Susan ook al gelukt, dus onmogelijk is het niet. Het seizoen met Klaas was een weggevertje. Dat zal niet meer voorkomen, lijkt mij.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #590 Gepost op: 17-02-2019, 11:15:44 »
Het is, naar eigen zeggen, de derde of vierde keer dat Niels op iemand zit die er uitgaat. Een hele goeie mol!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #591 Gepost op: 17-02-2019, 11:31:36 »
Net als het hele seizoen blijf ik bij Merel op één en Niels als reservemol zitten.
Maar ik hoop onderhand dat het Sinan is  ::)
Die is zo chill en lijkt overal bovenop te zitten, van een afstandje observerend. Maar het is Merel. Geen hele vrolijke mol, ze lijkt het vooral zwaar te hebben emotioneel.
Topmollen uit het verleden hadden het grootste plezier in hun rol, dus jammer dat ze zo onnatuurlijk de rol vervult.


Goeie analyse, Blip. Met FTM kunnen we de Mol niet meer ontmaskeren. Ik heb de Mol (Merel dus) ontmaskerd doordat de productie de verleiding niet kon weerstaan om via scripted reality zichzelf te garanderen van mooie tv-momenten: Merel die een vrijstelling in haar joker vond en Merel die 'per ongeluk' de envelop met de twee rode schermen pakte.

Voor ons molloten wordt het na FTM waarschijlijk een kwestie van 'ontmasker de hand van de productie' om de Mol te kunnen vinden. Nu is me dat destijds bij Thomas en Susan ook al gelukt, dus onmogelijk is het niet. Het seizoen met Klaas was een weggevertje. Dat zal niet meer voorkomen, lijkt mij.

Mee eens. Is meermalen gebeurd dit seizoen (en was vorig jaar in feite ook DE weggever voor Jan, met zijn "Wij zijn niet in Kiev vriend!" opmerking.  Ze sturen zoals de productie bepaalde plotwendingen wil laten gebeuren en zijn daarmee gelijk verdacht met hun voorkennis. Voor al hun geheimhouding en clausules en dergelijke zouden de makers best eens wat mogen husselen met hun methodiek. Hoop nog altijd dat er seizoenen komen waarin werkelijk iedere deelnemer exact hetzelfde behandeld wordt en we evenveel verdachte acties te zien krijgen van ze. Het uit de wind houden van de mol is gewoon dommig na al deze seizoenen en hefet het tegenovergestelde effect.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #592 Gepost op: 17-02-2019, 11:36:54 »
Dat is waar, ze heeft het zwaar.

Milouska zat er ook altijd depressief bij. En over het algemeen is de mol solitair bezig, dus dat is ook extra moeilijk. Zeker voor een sociaal persoon als Merel. De rol ligt haar niet. Maar ze zal toch nog even moeten volhouden haha.

Ik heb de Mol (Merel dus) ontmaskerd doordat de productie de verleiding niet kon weerstaan om via scripted reality zichzelf te garanderen van mooie tv-momenten: Merel die een vrijstelling in haar joker vond en Merel die 'per ongeluk' de envelop met de twee rode schermen pakte.
Ja zo ging het bij mij ook wel. Het zijn allemaal gevalletjes-voorkennis. Ook dat zij altijd en overal maar de beste molpositie pakt.

Zoals enveloppen pakken ipv. wat iedereen deed: de onbelangrijke plattegrond pakken. Of zoals in de juiste kooi zitten, dat was de laatste boot dus zou het meeste geld opbrengen want werd als laatste bevrijd. Dat komt dan ook meteen ideaal uit: zij wint wel het meeste geld van de dag maar het is een luizig bedrag. Toch kan ze mooie sier maken. En zo gaat het in elke opdracht. Kan gewoon niet missen dat zij de mol is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #593 Gepost op: 17-02-2019, 12:20:55 »
Merel it is.
Al schakel ik Sarah nog steeds niet uit.
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #594 Gepost op: 17-02-2019, 12:37:19 »
Benieuwd na de reset van de poll wat de verdeling gaat zijn  :D

Ik blijf uiteraard bij Merel

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #595 Gepost op: 17-02-2019, 12:38:13 »
Benieuwd na de reset van de poll wat de verdeling gaat zijn  :D

Ik blijf uiteraard bij Merel

Ja die zal wel uitschieten naar 1 bepaalde kandidaat nu RP weg is. Of slagen de anti-Merelverdenkers er nog in een substantieel alternatief op poten te krijgen?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #596 Gepost op: 17-02-2019, 12:42:37 »
Anti-Merelverdenkers.  ::rofl::

Welja, de enige overgebleven reden om een ander dan Merel te verdenken kan alleen maar zijn omdat diegenen gewoon niet willen dat Merel de mol is... ::)
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #597 Gepost op: 17-02-2019, 12:48:32 »
Ik wil juist heel graag dat Merel de mol is!
Als ze het is, vind ik dat ze een fantastische actrice is.  ::tandpastasmiley:: Zou haar verreweg de leukste mol vinden van de overgebleven 4 kandidaten. Hoop eigenlijk totaal niet dat Sarah het is, al zou ik nu zonder alles teruggekeken te hebben zeggen dat ik haar het meeste verdenk. Ik ben gewoon nog steeds niet helemaal overtuigd van het mol zijn van Merel. Al ben ik het er wel mee eens dat het toevallig is dat zij nu na het openbreken van de joker waar een vrijstelling inzat ook nog eens een envelop pakt met 2 rode schermen erin.

Anyway, ik zal het na de finale toch wel weten... hoop ik.  ::rofl:: Ik hoop eigenlijk op een exit van Sarah. Dat zou het voor mezelf alleen maar duidelijker maken.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #598 Gepost op: 17-02-2019, 13:03:02 »
Anti-Merelverdenkers.  ::rofl::

Welja, de enige overgebleven reden om een ander dan Merel te verdenken kan alleen maar zijn omdat diegenen gewoon niet willen dat Merel de mol is... ::)

Ik hoop een goede reden te hebben om haar te verdenken. Behalve wat mogelijk gescripte situaties (vrijstelling in joker, 2e rode scherm) zie ik weinig reden om haar te verdenken. Voor het programma zou ik het jammer vinden als het programma dusdanig gescript wordt. We hebben het echter al vaker zien gebeuren.

Als Merel de mol blijkt te zijn, denk ik niet dat zij voor gaat komen in een top 10 beste mollen. Ze haalt veel geld binnen en heeft naar mijn idee (ik hoop dat de laatste aflevering mij doet verbazen) niet al te veel goede molacties. Steeds waar een mol makkelijk geld eruit kon halen, slaagde zij daar niet in. Ik noem de tuktuk opdracht en de roulette opdrachten als voorbeelden. Ze heeft voor mij te veel van dat soort situaties gehad om een goede mol te zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #599 Gepost op: 17-02-2019, 13:15:59 »
anti-Merelverdenkers

Wat bedoel jij precies mee met die term?