Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 105912 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #240 Gepost op: 3-03-2019, 13:34:17 »
Aan het begin van Moltalk zei Chris dat hij iets had gezien, maar dat hij dat later pas zou zeggen. Jammer dat dat niet meer aan het bod is gekomen. Ben wel nieuwsgierig!

Volgend jaar graag een Moltalk, wat mij betreft, zonder Margriet, maar wel met Chris.
Ik weet het, het is een persoonlijke smaak, maar Margriet houdt van sneren en ad rem zijn en bij ons thuis houden wij daar niet zo van. Het is simpelweg de manier waarop zij dat doet, zonder humor.
Neem bv Marc Marie, Die kan veel zeggen, maar altijd met een glimlach.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Moltalk
« Reactie #241 Gepost op: 3-03-2019, 14:59:47 »
Margriet vind ik soms erg grappig en ik houd van haar sarcasme, net als dat ik van dat bijtende van Art hield. Echter vind ik het wel belangrijk dat je, ondanks dat je je aan een script/tijdschema moet houden, je gasten de ruimte geeft om hun verhaal te doen en ze niet (te vaak) afkapt. Dat irriteert me soms wel bij Margriet. Chris is prima te pruimen als-ie rustig of 'gemiddeld' enthousiast is. Toch vind ik hem lang niet zo irritant als een Patrick Martens. Viviënne mag van mij wel terug, maar met opnieuw Margriet volgend jaar heb ik ook weinig problemen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 15:02:58 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Moltalk
« Reactie #242 Gepost op: 3-03-2019, 15:02:34 »
Ik vind dat hij wel veel verstandige dingen zei.

Inderdaad. Kan me van afgelopen seizoenen herinneren dat als Patrick te gast was hij toch wel veel onzin verkocht en op de verkeerde Mol zat. Gisteren vond ik hem de verstandigste aan tafel.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #243 Gepost op: 3-03-2019, 15:18:59 »
Ik zou graag een Moltalk na de allerlaatste aflevering zien. Die mis ik de laatste jaren. En ik begrijp dat ook niet van de zender, want dan wil je als kijker toch JUIST de nabeschouwing?

Het voelt nu alsof je oranje wedstrijden kijkt waarbij iedere wedstrijd eindeloos wordt nabeschouwd, behalve de kampioensfinale...

Een uur is veel te kort voor de laatste aflevering. Zeker als die live is. Vorig jaar vond ik het echt een anti-climax dat de finale zo kort was en er 'geen tijd meer was' om de hints en akties van jan nog eens goed te laten zien. Overigens lag toen de website van de mol er ook uit, waardoor we ze zelfs niet via de site konden zien. Wat op zich al aangeeft hoeveel mensen direct naar de website zijn gegaan. Wat mij betreft dus een Moltalk aan de live-uitzending vastknopen, waarin nog eens uitgebreid alle akties en mollenstreken van de mol voorbij komen en we ook echt een voldaan gevoel hebben na het seizoen. My 2 cts

Helemaal mee eens!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Moltalk
« Reactie #244 Gepost op: 3-03-2019, 15:59:15 »
Helemaal mee eens!

Ik moet wel zeggen, ik heb dit jaar de widm podcasts geluisterd en dat vind ik wel echt een hele goede toevoeging. Zijn mooi gemaakt en ik vind het erg leuk om ook eens wat verhalen van mensen backstage en de regisseur te horen. Echt een goede toevoeging die het nog leuker maakt vind ik. Ook nu de laatste aflevering waarin oud mollen naar hun ervaringen wordt gevraagd en we zowel Rik als Rick ook een beetje beter leren kennen.  ::ok::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #245 Gepost op: 3-03-2019, 16:21:05 »
Ik moet wel zeggen, ik heb dit jaar de widm podcasts geluisterd en dat vind ik wel echt een hele goede toevoeging. Zijn mooi gemaakt en ik vind het erg leuk om ook eens wat verhalen van mensen backstage en de regisseur te horen. Echt een goede toevoeging die het nog leuker maakt vind ik. Ook nu de laatste aflevering waarin oud mollen naar hun ervaringen wordt gevraagd en we zowel Rik als Rick ook een beetje beter leren kennen.  ::ok::

Ik vind de podcasts inderdaad ook een waardevolle toevoeging, erg leuk!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Moltalk
« Reactie #246 Gepost op: 3-03-2019, 16:23:34 »
Ik vind de podcasts inderdaad ook een waardevolle toevoeging, erg leuk!

Voor mij zijn een aantal vragen waar ik lang mee zat beantwoord en dat voelt erg prettig. Zoals zojuist: worden de opdrachten aangepast aan de kandidaten. Heel fijn om daar eindelijk het antwoord op te weten!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #247 Gepost op: 3-03-2019, 16:27:17 »

Volgend jaar graag een Moltalk, wat mij betreft, zonder Margriet, maar wel met Chris.


 ::jaja:: 🤞🏻

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #248 Gepost op: 3-03-2019, 16:36:20 »
De podcasts zijn geweldig inderdaad.

Moltalk mag wat mij betreft wel weer wat meer speuren worden. Ik vind Chris met zijn Twitterboard het leukste van moltalk op het moment

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #249 Gepost op: 3-03-2019, 17:07:15 »
Ik wil zo gráág nog weten wat Chris heeft gezien  8)
Ma how, zeg!

Online Lo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #250 Gepost op: 3-03-2019, 18:17:46 »
Ik ben het ook eens hier. Ik denk dat de zendmanager denkt, 'klaar is klaar, zand erover'. Maar ik weet wel zeker dat een Mol-aftertalk beter zal scoren dan welk ander programma op NPO3 dan ook. Mag van mij ook breed uitpakken omdat er geen WIDM op NPO1 aan voorafgaat. Lekker toch, een soort Molfandag op tv, je hebt er een heel seizoen naar toegewerkt, dus lekker nabeschouwen, met de 3 finalisten natuurlijk? Die gedachte van 'gauw over naar het volgende format' vind ik dus ook erg kortzichtig. Als het dan toch allemaal om de kijkcijfers gaat, lijkt mij een nabeschouwing 16 maart eigenlijk een eentweetje ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #251 Gepost op: 3-03-2019, 18:19:30 »
De Moltalk na de ontknoping van 2014 vond ik een goede Moltalk.

Kan voor mij gewoon ieder jaar.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Moltalk
« Reactie #252 Gepost op: 3-03-2019, 19:02:42 »
Ja, erg negatief. Jammer, want de andere twee gasten waren super.

Overdrijven is ook een vak. Hij stipte zeer omfloerst een minder geslaagd punt aan, en is dan meteen 'erg negafief' en daarmee ook niet 'super' meer?

Ik vond het een verademing dat iemand eens iets van kritiek durfde te spuien. Moltalk wekt namelijk vaak de indruk heel strak aan de leiband van de productie te lopen, zoals hier wel vaker is opgemerkt. Alles wordt even kapotvetgaaf gevonden, interessante meningen worden afgekapt, en met de verdenkingen lijkt behoorlijk gemanipuleerd te worden. Leve Patrick dus, die even uit die overgeregisseerde band sprong.
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #253 Gepost op: 3-03-2019, 19:11:39 »
Iemand had het in een ander topic al voorspeld: het ging in Moltalk over 'de laagste pot ooit', alsof dat dit seizoen louter de verdienste van de mol is. Geen woord over...

[1] Dat de opdrachten veelal alles of niets zijn;
[2] Dat het veelal groepsopdrachten zijn waarin de mol zich vaak moeilijk kan onderscheiden;
[3] Er steeds meer genepmold wordt;
[4] Er in z'n totaliteit steeds minder geld te verdienen is in een seizoen.

Misschien word ik in de finale nog aangenaam verrast, maar mijn vermoeden is dat de lage pot zelfs minder dan ooit de verdienste van de mol is. Ik zat met enigszins kromme tenen naar het voorbarige juichverhaal in Moltalk te kijken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #254 Gepost op: 3-03-2019, 19:14:56 »
Ja hard zwoegen voor + 250 en super simpel oa -2000 om je oren krijgen als groep.

Online Lo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #255 Gepost op: 3-03-2019, 19:18:02 »
Ach Blip, ook dat laatste wat jij zegt is overdreven.
'de laagste pot ooit', alsof dat dit seizoen louter de verdienste van de mol is
Niet louter, maar veel. Genoeg in elk geval om de mol een top-10 plaatsje te geven in de mol aller tijden. Hoeft ook niet meteen plek nummer 1 te zijn. Ik heb zelf een paar weken geleden top-10 gezegd, geen top-3, en voel me daar nog thuis. De mol heeft het gewoon erg goed gedaan, maar is niet de beste mol ooit.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Moltalk
« Reactie #256 Gepost op: 3-03-2019, 19:21:43 »
Ja hard zwoegen voor + 250 en super simpel oa -2000 om je oren krijgen als groep.

 ::rofl::

Ja, dit is eigenlijk wel een goede weergave van hoe het er in het algehele seizoen aan toeging.


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #257 Gepost op: 3-03-2019, 19:33:13 »
met de 3 finalisten natuurlijk

Ja! Lijkt me geweldig  ::bravo::

Offline undercovered

  • Forumlid
Statistieken verdenkingen kijkerspubliek Moltalk
« Reactie #258 Gepost op: 3-03-2019, 19:35:50 »
Ik ben benieuwd naar de Moltalk-statistieken van voorafgaande jaren, maar de zoekfunctie biedt helaas geen uitkomst.

Weet iemand of er ergens een overzicht te vinden is met de verdenkingspercentagestussenstanden vlak voor de finale?

Aangezien de huidige lijsten laten zien dat Sarah het meest wordt verdacht met 42% (cf. Merel 31%, Niels 27%), vroeg ik me af hoe vaak het voorkomt dat de meerderheid van het grote publiek de juiste Mol weet aan te wijzen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Statistieken verdenkingen kijkerspubliek Moltalk
« Reactie #259 Gepost op: 3-03-2019, 19:47:21 »
Weet iemand of er ergens een overzicht te vinden is met de verdenkingspercentagestussenstanden vlak voor de finale?

De beste methode waar ik zo meteen op kom, is om in het archief naar aflevering 9 van ieder jaar te gaan en dan door te spoelen naar het relevante stukje.