Auteur Topic: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is niet de Mol!  (gelezen 36676 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2019, 20:07:10 »
Een interessante discussie. Als Evelien nog een aantal aflveringen overleeft, is ze zeker verdacht. De programmamakers weten wat Evi in haar dagboek schrijft en ze hebben laten staandat ze voor een persoon ging.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2019, 20:22:53 »
Net zelf gekeken en je hebt gelijk.

Niet dat de M zo overtuigend is, maar er gebeuren daar 3 bewegingen die best wel opvallend zijn en die aanzien kunnen worden voor een L en een O.

Dus in volgorde in een tijdspanne van 4 seconden:

<knip>

Tja, is hier nog een speld tussen te krijgen? :o
Ik stap ook over op Evelien.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 21:31:22 door Daisy, Reden: citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2019, 21:33:30 »
Is het niet grappig, de ene helft stapt over op Evelien vanwege een hint die net zo goed een grap kan zijn (na het seizoen met Inge Iepenburg kwamen er ook een hoop nep gebaren langs), en de andere helft stapt juist af van Evelien, omdat Evi op haar gestemd zou hebben.  ;D Niks is zeker, alles kan toeval zijn.

Ik kijk naar de acties en proef resultaten en daarom vind ik Evelien verdacht, en staat ze bovenaan mijn lijst. ::jaja::

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2019, 22:04:49 »
Ik zou in de executiehint niet zo veel zoeken. Simone Weimans deed dit vorig jaar ook, maar zij bleek uiteindelijk niet de mol te zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2019, 22:17:01 »
Ze stak twee vingers op bij de vraag over de huisdieren. Met een totaal van zes honden had ze moeten weten, dat het totaal hoger ging uitkomen dan zeven. Ze is niet meegeteld door Sarah. Dat kan Sarah haar schuld zijn of heeft ze het zelf maar zo gelaten?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2019, 22:38:03 »
Huh? Je zegt dus dat Evi die vol voor Evelien ging net zoveel fouten kan hebben gemaakt als kandidaten die niet vol voor Evelien gingen terwijl Evelien wel de Mol is. Dat lijkt me raar. De tijd heeft hier niets mee te maken.

Het kan inderdaad dat ze niet alles wist over Evelien. Maar dan nog maak je in dit stadium de test niet als slechtste als je het bij het rechte eind hebt wie de Mol is en je daar alles op inzet.

Er waren toch 3 kandidaten die alle 3 de test even slecht hadden gemaakt? En die zaten niet allemaal vol op Evelien dat is wat ik bedoel. En ja heel eerlijk denk ik wel dat dat kan. Dat je volledig goed kan zitten qua mol, maar toch de test het slechtste kan maken. Het is maar net hoeveel je opschrijft en weet van de vragen. Wij krijgen als kijkers volgens mij minder dan 5% te zien van de daadwerkelijke vragen en meestal ook weinig persoonlijke vragen de laatste seizoenen. (Vroeger was dat vaker in beeld zoals welke schoenmaat en in welke kamer slaapt de mol enzo)  En volgens mij als ik het me goed herinner is het al eens een keer vaker voorgekomen dat iemand er best snel uit ging die achteraf wel op de juiste mol zat maar gewoon veel vragen fout had.
Maar het kan inderdaad ook heel goed zijn dat ze nog geswitched is. Ik ga haar persoonlijk nog niet helemaal afschrijven. Vind haar nog steeds wel erg verdacht zover.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2019, 22:45:38 »
Met die hint kan ik ook niet zoveel, maar het blijft vrij bijzonder dat ze weinig dingen goed lijkt te doen en ondertussen loopt te mopperen op de groep. ;D

Blijft om die reden ook nog op mijn verdachtenlijst staan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2019, 23:22:42 »
Ik kan je er verder uit trekken: Evi heeft gezegd dat ze heel weinig op schreef in haar molboekje, maar dat ze wel had opgeschreven dat Evelien kipsla had.
Dus de kans is heel groot dat ze all in op Evelien ging gisteren.

Het feit dat Evi dit heeft opgeschreven en naar huis moest maakt de kans niet 'heel groot' dat Evelien haar hoofdverdachte was en dat zij dus de mol is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2019, 23:24:43 »
Het feit dat Evi dit heeft opgeschreven en naar huis moest maakt de kans niet 'heel groot' dat Evelien haar hoofdverdachte was en dat zij dus de mol is.

Kan je dat ook beargumenteren?

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2019, 23:34:56 »
Kan je dat ook beargumenteren?

Dat Evi opschrijft wat iemand voor lunch had, maakt toch niet dat diegene haar hoofdverdachte was en dat zij vol op diegene is gegaan? Ik zou niet zo snel die conclusie willen trekken, maar ik zit dan ook niet in de Evelien-tunnel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2019, 23:36:59 »
Dat Evi opschrijft wat iemand voor lunch had, maakt toch niet dat diegene haar hoofdverdachte was en dat zij vol op diegene is gegaan? Ik zou niet zo snel die conclusie willen trekken, maar ik zit dan ook niet in de Evelien-tunnel.

Nee, maar mijn volledige argument is: Evi schrijft heel weinig dingen op, maar wel wat Evelien heeft gegeten. Het minimale dat ze opschrijft gaat dan toch over die ene persoon waarop ze all in is gegaan?

Bovendien, als je niet in de Evelien-tunnel zit, dan kan je toch de hypothese ondersteunen dat Evi er is uitgegaan door haar als foute Mol te kiezen? ;D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 14-01-2019, 23:38:32 »
Nee, maar dat komt omdat ze tijdens de excutie aangeeft dat Evelien haar hoofdverdachte is. Het feit dat er later op terug gekomen wordt door de kipsla wekt de indruk dat ze dus wel all in op Evelien gegaan kan zijn. Maar het hoeft niet perse zo te zijn naar mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 23:40:13 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 14-01-2019, 23:47:00 »
Nee, maar dat komt omdat ze tijdens de excutie aangeeft dat Evelien haar hoofdverdachte is. Het feit dat er later op terug gekomen wordt door de kipsla wekt de indruk dat ze dus wel all in op Evelien gegaan kan zijn. Maar het hoeft niet perse zo te zijn naar mijn mening.

Kijk, dat ze aangeeft dat Evelien haar hoofdverdachte is doet mijn argument teniet, al hoeft het natuurlijk nog niet zo te zijn inderdaad (niets is wat het lijkt).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2019, 23:58:27 »
Nee, maar dat komt omdat ze tijdens de excutie aangeeft dat Evelien haar hoofdverdachte is. Het feit dat er later op terug gekomen wordt door de kipsla wekt de indruk dat ze dus wel all in op Evelien gegaan kan zijn. Maar het hoeft niet perse zo te zijn naar mijn mening.

Hoeft niet, maar is voor mij wel het meest waarschijnlijk.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2019, 00:54:55 »
Ja dat wel. Het blijft me hier dwarszitten dat er 3 kandidaten dezelfde slechte score hadden. Als een van de andere langzamer was geweest dan had net zo goed die persoon eruit hebben kunnen liggen. Wat ook wel meespeelt bij mij is dat Evi er eigenlijk zelf ook onbewust wel uit wilde. Ze was opgelucht, ze heeft bewust voor een iemand gekozen wetende dat de kans daarmee groter was dat ze er uit zou liggen. Ik schat het niet onmogelijk dat ALS ze zeker 100% op Evelien is gegaan EN Evelien is inderdaad de Mol dat ze er dan toch uit kan gaan. Ze geeft zelf aan dat ze niet van het opschrijven en alles onthouden is. Al heb je de juiste mol als je toch alle vragen mbt die mol fout beantwoord kan je natuurlijk toch nog heel slecht scoren.
Vooral ook omdat van de overgebleven kandidaten ook een groot aantal juist vrij veel op Evi hadden ingevuld. Die het dus ook niet is. Dus de scores waren allemaal niet denderend lijkt mij.
En 3 daarvan zelfs samen de slechtste score. (Volgens mij nog nooit eerder gebeurd dat er 3 even laag scoren bij de test)

Overigens vraag ik me ook af door de manier waarop Rik dat zegt en het feit dat Evi als tweede aan de beurt is, of dat ze niet met de 3 laagste scores begonnen zijn. Dat zou dan betekenen dat Robert ook een lage score had.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 00:57:38 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2019, 01:05:43 »
ze heeft bewust voor een iemand gekozen wetende dat de kans daarmee groter was dat ze er uit zou liggen. Ik schat het niet onmogelijk dat ALS ze zeker 100% op Evelien is gegaan EN Evelien is inderdaad de Mol dat ze er dan toch uit kan gaan. Ze geeft zelf aan dat ze niet van het opschrijven en alles onthouden is. Al heb je de juiste mol als je toch alle vragen mbt die mol fout beantwoord kan je natuurlijk toch nog heel slecht scoren.

Dat klopt zeker. Het is geen zwart-wit-verhaal natuurlijk. Het is altijd mogelijk dat die test ontzettend slecht werd ingevuld door Evi. Zo zal ze mogelijk de juiste kamernummer niet weten uit opdracht 3, want dat is een detail waar je niet op let als je echt gewoon als toerist mee gaat.

En toch... als je 20 vragen zo wil invullen dat het op 1 iemand is, dan wordt het heel moeilijk om onder pakweg een 7 te scoren. Dan moet iedere andere kandidaat toch Evelien al meegenomen hebben in de test om die score te evenaren of overstijgen.

Overigens vraag ik me ook af door de manier waarop Rik dat zegt en het feit dat Evi als tweede aan de beurt is, of dat ze niet met de 3 laagste scores begonnen zijn. Dat zou dan betekenen dat Robert ook een lage score had.

Nee, daar is geen verband. In aflevering 2 van 2017 was er ook een executie op basis van tijd en toen gebeurde dat niet. De willekeur blijft altijd in die schermen zitten.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2019, 07:18:09 »
Maar dan moet je toch net iets verder kijken dan je neus lang is.

Dit klinkt zo onaardig
Ik wik en weeg en luister en praat en zit in tunnels, speur
Kruip er weer uit, tel op en tel af en lees (on)zinnige theorieën

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2019, 07:29:17 »
Het was niet onaardig bedoeld. Ik bedoelde dat er in mijn ogen niet op aangestuurd wordt door montage dat iemand die de aflevering gewoon een keer kijkt moet denken dat Evi vol voor Evelien is gegaan. Ik zelf dacht dat niet na het zien van de aflevering. Pas toen ik de podcast luisterde, terugkeek, etcetera kwam ik tot die conclusie.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2019, 08:32:36 »
In mijn ogen is het mogelijk dat Evi inderdaad vol voor Evelien ging, en dat Evelien de mol is, maar dat ze gewoon de vragen niet goed heeft beantwoord.

3 personen met evenveel fouten, zij deed het langst over de test.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2019, 08:35:14 »
In haar introductiefilmpje heeft Evelien het steeds over winnen, zegt ze wel 10 x, ze wil winnen. Als je de mol bent, dan win je sowieso.

Het is een bekende truc van de programmaleiders om de eerste of tweede afvaller op de mol te laten stemmen, of dat zo te doen lijken. Waardoor driekwart van de kijkers die persoon afschrijft als mol.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 08:38:11 door Run »