Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 56156 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #200 Gepost op: 9-02-2019, 23:15:23 »
Rick Paul in topvorm en dan ook nog pontificaal in beeld als Rik zegt "Behalve de mol die hoeft nooit naar huis".

Elke week laten ze een andere kandidaat zien bij die voiceover.

Behalve Merel

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #201 Gepost op: 9-02-2019, 23:19:00 »
Merel was aflevering 1  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #202 Gepost op: 9-02-2019, 23:19:41 »
Merel was aflevering 1  ;)

Echt? Ok .. in ieder geval is het dus geen hint naar RP  ;)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #203 Gepost op: 9-02-2019, 23:52:25 »
Dat we relatief veel kandidaten hun verdenkingen in de richting van Rick Paul horen uitspreken hoeft niet per definitie iets te zeggen. We hebben wel eens eerder seizoenen gezien dat de Mol door relatief veel kandidaten werd verdacht  toen er nog vijf of zes kandidaten over waren. Jon en Margriet zijn de eersten die in me opkomen, al zijn er wellicht nog wel meer. Volgens mij was het ook alleen Jamie die als enige Rick Paul noemde. Merel (Jamie), Sinan (Niels) en Sarah (Merel, Jamie) noemden alle drie ook nog anderen. Neemt niet weg dat het in principe niet echt 'meehelpt' voor de Rick Paul-verdenkers.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #204 Gepost op: 10-02-2019, 00:58:48 »
Anne-Marie en Klaas werden ook veel verdacht, vooral Anne-Marie. Jon werd evenveel verdacht als Kim, Patrick en Kees (voordat Janine viel).

Eén van Rick Pauls biechten kwam wel echt over als een molbiecht, maar daarentegen werd hij deze aflevering ook wel heel verdacht gemaakt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #205 Gepost op: 10-02-2019, 01:17:44 »
bij onder andere jon, am, kees, margriet lag het er ook enorm dik bovenop in de montage en die waren allemaal ook "gewoon" de mol

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #206 Gepost op: 10-02-2019, 02:59:15 »
Eerlijk gezegd vond ik dat iedereen nogal verdacht in beeld geplaatst werd, ook in biechten. Voor mij geen reden om uit de RP tunnel te stappen.

Wel redenen om erin te blijven. Hij lijkt bij de eerste opdracht erg verwarrend te willen sturen. De eerste opdracht weet hij niet hoe snel hij Niels en Jamie achter moet laten onder het mom 'super makkelijke opdracht' terwijl Niels en Jamie niet de puzzelaars in de groep zijn. Hij laat Sarah bij Sinan achter bij de wals terwijl Sarah van iedereen het minste overzicht zal hebben vanwege haar lengte (en RP zelf het meest maar hij rent snel weg). Springt er enthousiast op in om daar geen geld in te zetten terwijl dat juiste de simpelste opdracht van alle is. De zoek de verschillen wil hij zelf en die is ook het makkelijkst te saboteren. Leg een steentje goed of een andere scheef of zoals gebeurde, neem bij Merel alle twijfel weg dat de achterkant van de karren ook gelijk zouden moeten zijn. Volle mep ingezet, -250. Als dan Niels en Jamie komen en naar de 'maak na' opdracht willen roept hij 'neeee, dat is te moeilijk met een miljoen bakstenen'. Daarna roept hij juist naar Merel enthousiast 'ja hoor ga maar alvast'.

De tuuk tuuk was opvallend dat hij het gehele overleg opgebruikt en overtuigd achter hem aan te rijden omdat hij geweldig kan kaart lezen. Als blijkt dat ze in tweetallen beperkingen hebben, is er geen tijd voor overleg meer over, heeft niemand zelf goed naar de kaart gekeken of voorbereid. Ook opvallend dat hij door rijdt terwijl hij de porto volgens mij wel hoorde maar vooral dat hij het meeste mingeld weet binnen te krijgen.

De zipline was niet de beste positie. Maar ongemerkt heeft hij het meeste onthouden en kan erop vertrouwen dat Merel de eerste drie nog wel zal weten. Zodra ze de volgorde aanpast roept hij ook 'ja dat is goed'. Zo is hij minder verdacht terwijl hij het grootste deel van de zipline goed had.

Enfin, ik zit wel in een tunnel. En was vorig jaar enorm overtuigd dat het Simone was :D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #207 Gepost op: 10-02-2019, 03:06:00 »
Ook opvallend dat hij door rijdt terwijl hij de porto volgens mij wel hoorde maar vooral dat hij het meeste mingeld weet binnen te krijgen.


Ik snap die actie vanuit moloogpunt niet zo goed.
Op deze manier vestigt hij heel erg de aandacht op zichzelf dat hij aan t mollen is. En dat gebeurde ook.  Slim om als kandidaat te doen maar als mol niet zozeer.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #208 Gepost op: 10-02-2019, 03:10:17 »
Ik snap die actie vanuit moloogpunt niet zo goed.
Op deze manier vestigt hij heel erg de aandacht op zichzelf dat hij aan t mollen is. En dat gebeurde ook.  Slim om als kandidaat te doen maar als mol niet zozeer.

Omdat normaal gesproken zo'n fout heel makkelijk gemaakt kan worden want porto doet niets en iedereen weet dat alles altijd fout gaat met de porto. Sinan geloof het ook aanvankelijk maar Merel test de porto en RP valt daardoor door de mand. Had Merel het niet geprobeerd, had iedereen gedacht dat hij toch maar juist aangekomen was maar helaas te laat en de tweede maal mis ging omdat zijn porto het niet had gedaan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #209 Gepost op: 10-02-2019, 03:14:17 »
Omdat normaal gesproken zo'n fout heel makkelijk gemaakt kan worden want porto doet niets en iedereen weet dat alles altijd fout gaat met de porto. Sinan geloof het ook aanvankelijk maar Merel test de porto en RP valt daardoor door de mand.


Dit is juist zo’n kandidaatactie om hemzelf verdacht te maken zodat hij dit kan gaan winnen. Merel wilde maar al te graag idd even de aandacht hierop vestigen

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #210 Gepost op: 10-02-2019, 03:20:58 »


Dit is juist zo’n kandidaatactie om hemzelf verdacht te maken zodat hij dit kan gaan winnen. Merel wilde maar al te graag idd even de aandacht hierop vestigen

Kan maar interpreteer dat toch anders. Ik had de indruk dat RP een beetje schrok dat hij door de mand viel, even uit zijn rol viel en nog meer uit zijn hum raakte. En Merel is een intelligente dame, ik denk dat ze gewoon opmerkzaam als wantrouwend was. Maar wie weet speelt vooral tunnelvisie bij mij een rol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #211 Gepost op: 10-02-2019, 08:28:13 »
Dat we relatief veel kandidaten hun verdenkingen in de richting van Rick Paul horen uitspreken hoeft niet per definitie iets te zeggen. We hebben wel eens eerder seizoenen gezien dat de Mol door relatief veel kandidaten werd verdacht  toen er nog vijf of zes kandidaten over waren. Jon en Margriet zijn de eersten die in me opkomen, al zijn er wellicht nog wel meer. Volgens mij was het ook alleen Jamie die als enige Rick Paul noemde. Merel (Jamie), Sinan (Niels) en Sarah (Merel, Jamie) noemden alle drie ook nog anderen. Neemt niet weg dat het in principe niet echt 'meehelpt' voor de Rick Paul-verdenkers.

Toch een kleine nuance hier. Niemand zit al vol op RP. Bij Klaas en Anne-Marie was dit deze aflevering wel al het geval.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #212 Gepost op: 10-02-2019, 09:00:14 »
Ik vond in mijn optiek 2 zaken onmols:
1) doorrijden en betrapt worden, vooral met zoveel geld. Hij staat zo volledig in de spotlight. Ik verwacht dat de mol of helemaal niet binnenkomt hier, of weinig geld binnenhaalt (1x plus en 1x min)
2) jokers pakken, die zou ik als mol laten liggen voor de kandidaten

Maar ook eens: hij deed ook veel Molse zaken hier, zoals het aansturen van geld inzetten uit de pot bijvoorbeeld, en het laten zien dat hij heel goed kan liegen.
Meer L

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #213 Gepost op: 10-02-2019, 10:27:09 »
Hij pakt als eerste enveloppes, en dan nog de 250 euro waarbij het misgaat. Dat vind ik heel harde molindicaties.

Ik kijk een beetje vanaf de zijlijn, maar zag deze voorbijkomen. Het ziet er uit als een bewuste actie om als eerste twee specifieke enveloppen te pakken. Lijkt me een vrij sterke indicatie van Rick Paul als mol.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #214 Gepost op: 10-02-2019, 10:31:59 »
Ik kijk een beetje vanaf de zijlijn, maar zag deze voorbijkomen. Het ziet er uit als een bewuste actie om als eerste twee specifieke enveloppen te pakken. Lijkt me een vrij sterke indicatie van Rick Paul als mol.

Die 250 akkoord. Hij neemt ook gewoon de volgende in de rij bij nr 1, dus op zich niet zo verdacht?  En bij nr 2 neemt hij ook het hoogste bedrag en daar komt hij wel mee binnen?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #215 Gepost op: 10-02-2019, 10:47:07 »
Zijn houding en manier van lachen vallen me vanaf het begin op. Als een boer met kiespijn. Ik twijfel daarom juist of ik wel of niet in deze tunnel moet stappen. Ik dwarrel er de hele tijd ene beetje omheen. Ik denk dat het nu toch tijd wordt om in deze tunnel te stappen. Dus: hallo mede tunnelaars!  ::zwaai::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #216 Gepost op: 10-02-2019, 10:54:55 »
Sinan geloof het ook aanvankelijk maar Merel test de porto en RP valt daardoor door de mand. Had Merel het niet geprobeerd, had iedereen gedacht dat hij toch maar juist aangekomen was maar helaas te laat en de tweede maal mis ging omdat zijn porto het niet had gedaan.

Het is Sinan die aan Merel vraagt om RP's porto te testen.

Sinan: "Merel, test eens."
Merel roept iets in de porto.
Sinan: "Hij doet het gewoon."

Het is dus precies andersom.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #217 Gepost op: 10-02-2019, 11:00:37 »
Wat ik ook opmerkelijk vond dat juist Rick Paul de joker vond. Ik denk dat hij als mol precies wist waar die jokers lagen. En dat hij deze gepakt heeft om als een kandidaat over te komen (voor de tv-kijkers dan). En misschien omdat niemand anders ze had ontdekt. Is er tenminste één joker gevonden. Je hoorde hem er ook niet zo veel ophef overmaken. De meeste kandidaten die een joker hadden waren daar druk mee bezig , wel of niet openmaken, bijv,  je zou toch verwachten dat Rick Paul in ieder geval zou overwegen hem open te maken. Maar nee, hij zet hem meteen in ::).


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #218 Gepost op: 10-02-2019, 12:52:41 »
Ik kijk een beetje vanaf de zijlijn, maar zag deze voorbijkomen. Het ziet er uit als een bewuste actie om als eerste twee specifieke enveloppen te pakken. Lijkt me een vrij sterke indicatie van Rick Paul als mol.
Hij pakt als eerste de stadskaart. Lijkt me dus mega onmols gedrag

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #219 Gepost op: 10-02-2019, 13:32:50 »
Als niemand een joker pakte, dan was het een beetje zinloos om er wat van te zeggen. Omdat niemand nog iets gevonden had, is de mol gewoon op een of andere manier ingeseind, zodat in ieder geval iemand een joker vond. Net zoals de zwarte vrijstelling ook door de mol in het spel werd gebracht. Dat zou best een goede verklaring hier kunnen zijn. Ik zou hem niet hierop af durven strepen, zoals sommige beweren.