Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 55869 keer)

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #240 Gepost op: 11-02-2019, 19:24:03 »
Ik vond Rick Paul heel naturel reageren op de mededeling dat er jokers in het spel waren. Hij acteerde geen verbazing. Misschien dat je als Mol meer gewend bent om te acteren en dat je dat in dit geval ook zou doen? Je speelt dan immers de kandidaat die zogenaamd niet weet dat er jokers lagen.


Hij is niet verbaasd en hoeft het ook niet te spelen. Als Rik verteld over de drie jokers is hij in het bezit van 1 gevonden joker. Waarom zou hij dan nog verbaasd moeten reageren ?  ::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #241 Gepost op: 11-02-2019, 19:37:54 »
Hij is niet verbaasd en hoeft het ook niet te spelen. Als Rik verteld over de drie jokers is hij in het bezit van 1 gevonden joker. Waarom zou hij dan nog verbaasd moeten reageren ?  ::zwaai::

Hij zou ervoor kunnen kiezen om verbazing te acteren om anderen (extra) om de tuin te leiden. Mijn gedachtekronkel was dat de Mol gewend is verbazing te acteren op dergelijke voor de kandidaten verrassende mededelingen omdat die voorkennis heeft en dit niet mag laten blijken. Als Rick Paul dat hier zou doen zou ik het dus mols vinden. Maar dat deed ie niet. En hij is ook de Mol niet denk ik. ::zwaai::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #242 Gepost op: 11-02-2019, 19:42:02 »
Wat vind jij dan van de ziplijn hint Heinz?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #243 Gepost op: 11-02-2019, 19:43:08 »
Mooi gevonden maar voor mij niet doorslaggevend.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #244 Gepost op: 11-02-2019, 19:55:10 »
En hij is ook de Mol niet denk ik. ::zwaai::
Zit jij nog in de Merel-tunnel? :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #245 Gepost op: 11-02-2019, 20:05:03 »
Zit jij nog in de Merel-tunnel? :)

Ja, maar beslist niet comfortabel. Maar we dwalen af. ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #246 Gepost op: 11-02-2019, 21:01:02 »
Ja, maar beslist niet comfortabel. Maar we dwalen af. ;)
Er is hier nog plaats in de tunnel hoor  ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #247 Gepost op: 11-02-2019, 21:27:07 »
Wat me oa nog een beetje tegenstaat is dat hij dan als Mol de joker ongezien inzet.
Waarom niet ff een spektakelmomentje eruit halen door m open te maken? Of het melden bij iemand om weer voor een beetje chaos te zorgen..

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #248 Gepost op: 11-02-2019, 22:18:14 »
Wat me oa nog een beetje tegenstaat is dat hij dan als Mol de joker ongezien inzet.
Waarom niet ff een spektakelmomentje eruit halen door m open te maken? Of het melden bij iemand om weer voor een beetje chaos te zorgen..

Hier zit ik ook mee in mijn maag. Wat hij doet (of eigenlijk niet doet) is zo onmols in mijn ogen. Zit nog wel in de tunnel, maar vooral omdat ik het anders helemaal niet weet.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #249 Gepost op: 11-02-2019, 22:35:19 »
Het is niet het doel van de mol om met een joker chaos te veroorzaken. Geld uit de pot en niet ontmaskerd worden, dat zijn de enige taken van de mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #250 Gepost op: 11-02-2019, 23:18:33 »
Wat me oa nog een beetje tegenstaat is dat hij dan als Mol de joker ongezien inzet.
Waarom niet ff een spektakelmomentje eruit halen door m open te maken? Of het melden bij iemand om weer voor een beetje chaos te zorgen..
Hij heeft die joker toch niet voor niets in zijn onderbroek gestopt. Die joker heeft hij alleen gepakt om de opdracht te laten mislukken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #251 Gepost op: 11-02-2019, 23:41:43 »
Waarom zou de opdracht hierdoor mislukken? Met joker zou het nabouwen van het mollogo toch juist moeilijker zijn?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #252 Gepost op: 12-02-2019, 00:13:41 »
Door de joker te pakken en in te zetten lijkt hij iig kandidaats voor de kijkers. Dat wil je als mol ook.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #253 Gepost op: 12-02-2019, 00:15:36 »
Door de joker te pakken en in te zetten lijkt hij iig kandidaats voor de kijkers. Dat wil je als mol ook.

Dat is een goed punt

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #254 Gepost op: 12-02-2019, 00:23:47 »
Hij heeft die joker toch niet voor niets in zijn onderbroek gestopt. Die joker heeft hij alleen gepakt om de opdracht te laten mislukken.
Dat is te negatief . De mol is genadig,  hij pakt een joker alleen als hij het spel niet verstoord. Dit ging niet lukken binnen de tijd dus kon hij hier de joker pakken zonder het spel te verstoren.. Het maakte niks meer uit. Leuk voor de kijker.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #255 Gepost op: 12-02-2019, 04:20:29 »
Heb het elders ook gezegd. Ik heb de indruk dat alle deelnemers meer bewust met de kijker bezig zijn, met name in de biechten. Rick Paul lijkt dat ook te doen, het wordt steeds meer een vermakelijk stukje. Wellicht dat hij daarom de joker heeft gepakt, weggehouden van de anderen en ingezet. Prima manier om de kijker een beetje in verwarring te brengen met een onmolse actie.

Eerlijk gezegd kan ik alleen in hem de mol zien. De anderen doen teveel goed, corrigeren, halen teveel geld binnen of doen vooral (Sinan) niet veel. Of het moet Niels zijn maar ik zie een mol niet snel jokers verwisselen. Denk ook niet dat ze een mol zouden kiezen die een aantal opdrachten niet aandurft.

Het is Sinan die aan Merel vraagt om RP's porto te testen.

Sinan: "Merel, test eens."
Merel roept iets in de porto.
Sinan: "Hij doet het gewoon."

Het is dus precies andersom.

Ah sorry, te haastig gekeken. Blijft bij mij de gedachte bestaan dat Rick Paul er niet op gerekend had dat iemand de porto zou uitproberen en zijn bedrog zo duidelijk uit zou komen.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 04:22:28 door cinner »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #256 Gepost op: 12-02-2019, 09:32:50 »
Eerlijk gezegd kan ik alleen in hem de mol zien. De anderen doen teveel goed, corrigeren, halen teveel geld binnen of doen vooral (Sinan) niet veel. Of het moet Niels zijn maar ik zie een mol niet snel jokers verwisselen. Denk ook niet dat ze een mol zouden kiezen die een aantal opdrachten niet aandurft.
Zo denk ik er ook over, maar omdat het te obvious wordt ga je toch de anderen weer overwegen. Niels is dan voor mij de enige andere optie.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #257 Gepost op: 12-02-2019, 09:59:23 »
Voordat de tuktuk opdracht begint zien we wat beelden van Barichara. Er rijdt daar iemand in een tuktuk die naar mijn mening wel erg veel op Rick Paul lijkt.  ::vergroot:: Ik kan geen screenshot plaatsen, maar het is op 24:31 in de aflevering.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #258 Gepost op: 12-02-2019, 10:13:50 »
Voordat de tuktuk opdracht begint zien we wat beelden van Barichara. Er rijdt daar iemand in een tuktuk die naar mijn mening wel erg veel op Rick Paul lijkt.  ::vergroot:: Ik kan geen screenshot plaatsen, maar het is op 24:31 in de aflevering.
Goed gezien! Je kijkt er zo overheen, maar dat moet hem wel zijn!

Dit is inderdaad de bewuste man, komt nog voor de start van de opdracht in beeld:


Ingezoomd:


En dit is RP tijdens de opdracht:

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #259 Gepost op: 12-02-2019, 10:25:46 »
Maar wat is de betekenis daarvan? Werd er op dat moment iets over de Mol gezegd?