Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93711 keer)

Offline Dumont

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 28-01-2019, 22:28:41 »
In combinatie met de 2:22 hint uit de vorige aflevering (precies hetzelfde principe) en het veelvuldige gebruik van de klok- en tijdsemoji’s (⏰,⏳ en 👀) op de WIDM Instagram vind ik deze aanwijzing toch wel een  sterkte van tunnelachtige proporties aannemen.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2019, 00:20:03 »
Doet doorlopend verdachte dingen, beschuldigt anderen, gaat steeds voor het meeste geld maar heeft van alle kandidaten het minst verdiend. Het aantal uitgesproken verdenkingen richting Sinan tijdens de test daalt echter steeds verder: 0 > 4 > 3 > 2 in de laatste aflevering. Kan als kandidaat een extreme nepmoltactiek hebben, maar ik zou niet weten waarom ik hem uit zou moeten sluiten als potentiële mol.
verder blijft één heel onmolse actie me bijstaan:
in die opdracht in het theater waarin hij één bod voordat de -250 kwam niet alleen zelf opstond (voor een  joker dacht ik), maar ook nog heel nadrukkelijk anderen probeerde mee te krijgen

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 29-01-2019, 02:54:26 »
Zat er nou een anagram in de Serenade-opdracht?


Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 29-01-2019, 03:11:12 »
Zat er nou een anagram in de Serenade-opdracht?



Ik vond de zin "Dit is niemands balkon" zeker raar, maar om dan even lekker het woord balkon weg te strepen en de o en l over te houden vind ik toch wel een van de meest vergezochte hints tot nu toe.

En als het een hint is, beetje zwak
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 03:13:22 door iPlayNL »

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 29-01-2019, 09:09:06 »
Ik zie vooral hints naar Sinan in deze tunnel, maar heeft iemand hem ook molgedrag zien vertonen? Ik heb hem eigenlijk nog niks raars zien doen, waardoor ik Sinan nog steeds niet als mol kan zien.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 29-01-2019, 10:02:20 »
[1] Heeft het minste geld verdiend van alle kandidaten;

[2] Vond als laatste zijn danspartner (focus lag op Robèrt, maar Sinan was nog later);

[3] Riep dat iemand met Evi mee moest fietsen, fietst zelf tegen het verkeer in;

[4] Traag wandeltempo bij 'Ver tellen', terwijl andere kandidaten van ton naar ton rennen. Stelt vertragende vragen;

[5] Ging als eerste bij het laserlabyrint. Ging af en had de mogelijkheid om geld te verduisteren;

[6] Ging in de wachtkamer pas laat voor een joker, toen duidelijk was dat er zeer waarschijnlijk een paar anderen bleven zitten voor mingeld. Bleef daardoor zelf onverdacht en kon het splijten van een joker demonstreren. Ook heel vreemd dat hij een joker pakte, terwijl hij in zijn filmpje in de wachtkamer zei dat hij altijd voor het geld zou gaan, omdat hij wil dat de pot zo groot mogelijk wordt;

[7] Kandidaten pushen om zo snel mogelijk naar de finish te varen;

[8] Staat als een van de weinigen (en als eerste) op het goede balkon en geeft daarna weinig zinnige aanwijzingen meer. Robèrt moet van hem 'of naar boven' en 'kijken welke van de twaalf'(!). Met zulke vage aanwijzingen wordt de kans wel erg klein dat Robèrt op het juiste balkon staat. Kan daarna op zijn gemak anderen beschuldigen van gepruts.

[9] Was vliegende keep, maar blijft bij een tablet staan. Laat Niels een fout antwoord intoetsen en zegt vervolgens beschuldigend: "Ja, dat klopt dus niet". Laat Rick Paul het verkeerde antwoord aan Merel geven met de woorden "Je hebt gelijk. Schrijf dat op".

[10] Is erg sturend, gaat altijd voor het meeste geld maar verdient niets, forceert beslissingen. Vaak beschuldigend naar anderen.

Sinan heeft (net als alle anderen) ook dingen gedaan die onmols lijken. Maar dat je hem 'niks raars' hebt zien doen, lijkt me erg sterk.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 10:20:19 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2019, 10:14:07 »
Argumenten tegen Sinan als mol.

1) Bij de fietsopdracht fietst hij voorop. Hij fietst ook traag, wat gunstig is voor het lezen van schermen. Door voorop te fietsen kan je geen andere schermen niet lezen.
2) Zonder Sinan was nooit de 2000 euro zo snel veilig gesteld.
3) Vliegende keep zijn bij de tablets is net een nadeel, je kan niet met je pak aan weglopen.

Dit zijn maar drie voorbeelden, maar die tweede geeft echt gewoon de doorslag. Sinan is voor mij niet de mol.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2019, 10:31:41 »
Eens dat met name [2] tegen Sinan als mol spreekt. Aan de andere kant kwam er geen geld in de pot en de pot was anders helemaal leeg gegaan, omdat er al weinig in zat. Het past ook bij zijn opmerking (strategie?) in aflevering 2:

"Prima, jongens. Als jullie willen dat ik de baas speel...Ik doe niks liever!"

Eens dat het onmols is, maar ik til er zelf minder zwaar aan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2019, 11:58:24 »
-Vond hem ook verdacht bij dat verzenden van het fout gespelde antwoord 
Rita Cor(r)ita. Tegen Jaimie en Niels roepen jongens doe nou eens rustig en dan snel de enterknop indrukken :P

-En dan in de biecht zeggen dat de mol heel makkelijk de (enter)knop kon indrukken (zoiets), dat zou mooi zijn als hij dan zelf de mol blijkt.  >:D

- Bij die balkons was hij ook niet logisch bezig, maar het was sowieso chaotisch.

-Ik schrijf hem zeker nog niet af, had hem als schot voor de boeg, maar ben van hem afgestapt, maar ik twijfel nu weer (leuk spel hoor wie is de mol ::vergroot::).

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2019, 13:07:54 »
Argumenten tegen Sinan als mol.

1) Bij de fietsopdracht fietst hij voorop. Hij fietst ook traag, wat gunstig is voor het lezen van schermen. Door voorop te fietsen kan je geen andere schermen niet lezen.
2) Zonder Sinan was nooit de 2000 euro zo snel veilig gesteld.
3) Vliegende keep zijn bij de tablets is net een nadeel, je kan niet met je pak aan weglopen.

Dit zijn maar drie voorbeelden, maar die tweede geeft echt gewoon de doorslag. Sinan is voor mij niet de mol.

Ik ben het ermee oneens dat 2 onmols is. Rik en Annemieke merkten in een podcast op dat die opdracht toch wel zou slagen (want ja, er stond wel veel op het spel voor maar een joker), en daar ben ik het mee eens. Dus de mol kan hier net zo goed kandidaats doen om vertrouwen te winnen.

Verder is 1 volgens mij niet waar. Ik meen me te herinneren dat er een keer gezegd werd dat Sinan langzamer fietsen moest.

Hij is niet mijn hoofdverdachte op het moment maar ik houd hem wel in de gaten.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2019, 14:46:18 »
Argumenten tegen Sinan als mol.

1) Bij de fietsopdracht fietst hij voorop. Hij fietst ook traag, wat gunstig is voor het lezen van schermen. Door voorop te fietsen kan je geen andere schermen niet lezen.
2) Zonder Sinan was nooit de 2000 euro zo snel veilig gesteld.
3) Vliegende keep zijn bij de tablets is net een nadeel, je kan niet met je pak aan weglopen.

Dit zijn maar drie voorbeelden, maar die tweede geeft echt gewoon de doorslag. Sinan is voor mij niet de mol.

1 is inderdaad niet waar. Rick Paul zegt meerdere keren dat Sinan te hard gaat en je ziet op een gegeven moment ook dat er een grote afstand tussen Sinan en de rest zit.

De actie in de wachtkamer is totaal onnodig. Daarom wil ik hem eigenlijk niet verdenken. Overigens vind ik hem verder weinig tot geen verdacht gedrag vertonen, en dat ie het minste opbrengt vind ik na 4 afleveringen nog niet een hele sterke aanwijzing voor hem als mol.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 16:31:05 door Harko »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2019, 15:39:59 »
Persoonlijk denk ik dat er in het overleg voorafgaand aan het jengaspel voor de Mol weinig eer te behalen valt. De kandidaten staan allemaal op elkaars neus en het zou simpelweg te opvallend zijn om daar te gaan mollen zonder jezelf vrij verdacht te maken. Bovendien mag de pot dan wel niet leeg zijn, er komt evenmin geld bij. Je hebt nu eenmaal situaties waar je als Mol eventjes pas op de plaats moet maken of een (klein) bedrag moet binnenhalen omdat het of niet anders kan of uit puur tactische overwegingen. Als er in deze situatie al onmols gedrag vertoond wordt is dat vooral Niels die direct met een plan komt en Jamie die gelijk heel hard 'DEAL!' roept. Rick Paul wordt hier, puur vanwege het feit dat hij meestemt voor de keuze van Niels, ook door velen als onmols gekenmerkt, maar daar ga ik (ik ben niet geheel objectief, daar ik denk dat hij de Mol is) niet in mee. Iemand anders merkte al op dat hij zijn hand opstak kort na het voorstel van Niels en de uitroep van Jamie, dit waarschijnlijk omdat hij er tegenin wilde gaan. Hij zag echter al snel - beteuterd - dat het geen zin had. Bij de keuze voor de vrijstelling of het geld in aflevering 1 deed hij al iets soortgelijks, hij wilde voor het geld stemmen, maar toen hij zag dat er een aantal andere kandidaten was die dit ook wilde doen, deed hij héél snel zijn hand omlaag.

Maar goed, dit is natuurlijk het topic van Sinan en om een lang verhaal kort te maken denk ik dat we dus nogmaals niet te veel kunnen/moeten afleiden aan dat overleg voorafgaand aan het Jengaspel.

Wat betreft de wachtkamer kan ik een stuk meer meegaan in de stelling dat het gedrag van Sinan daar (uiterst) onmols is, daarmee uiteraard doelend op het feit dat Sinan Evelien graag mee wil hebben voor de joker. Ook hier kunnen er echter twee (hypothetische) zaken wijzen op Sinan als Mol:

1) Sinan had al door dat Evelien vrij resoluut tot het einde wilde blijven zitten en wilde om zichzelf onverdacht te maken voor de vorm Evelien nog meekrijgen, terwijl hij al wist dat het zeer waarschijnlijk niet zou lukken.

2) Sinan had al door dat Evelien vrij resoluut tot het einde wilde blijven zitten, maar paste een vertragende tactiek toe door Evelien toch proberen mee te krijgen, waardoor er wellicht een discussie zou zijn ontstaan die ertoe leidde dat de tijd om was en ze gedrieërlijk moesten blijven zitten tot ze alle drie -€250 hadden. Dit plan is dan duidelijk mislukt. Hier geloof ik overigens zelf niet echt in omdat Sinan Evelien op een vrij haastige manier wil meekrijgen.

Verder viel mij de 'testosteron'-uitspraak van Sinan voorafgaand aan de 'min of meer'-opdracht op. Bij het kiezen van tweetallen richtte Robèrt zich gelijk tot Sinan, die hem echter negeerde en met Jamie wilde. Vervolgens had-ie het dus over dat testosteron, maar als ik dat bij de mannen bij één iemand niet bemerk dan is het, op Robèrt na, wel bij 'Mr Cool' Sinan (kijk puur naar zijn gedrag, hij straalt rust en stabiliteit uit. Ook typerend vind ik de opmerking van (volgens mij was het) Niels die nadat Sinan uit de lift komt zegt dat Sinan 'niet kapot te krijgen' is).  Dan denk ik toch veel eerder aan Niels bijvoorbeeld. Sinan heeft hier met zijn observerende en analytische kwaliteiten wellicht Jamie als goede dekmantel gebruikt. Hij wist dat Jamie juist wél iemand is die vol testosteron zit en dat daarom de kans reëel zou zijn dat deze op een enthousiaste en opjuttende manier het water op zou gaan om de anderen snel vrij te krijgen. Door Jamier hier voor zijn karretje te spannen kon Sinan mooi in de luwte blijven.

Puur op basis van gedrag zeg ik Rick Paul, op basis van hints (vooral die codes/tijdstippen vind ik erg sterk) zou ik eerder voor Sinan gaan. Qua gedrag vind ik Sinan echter iets te passief en kan ik het ook niet echt als mols zien dat hij bij de koffie-opdracht de rol van 'Vliegende (of 'stilstaande', volgens Rick Paul) kiep' heeft. Als iemand me kan overtuigen dat die positie juist wél als mols gezien kan worden, graag.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 15:57:29 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2019, 15:53:32 »
Ik ben het ermee oneens dat 2 onmols is. Rik en Annemieke merkten in een podcast op dat die opdracht toch wel zou slagen (want ja, er stond wel veel op het spel voor maar een joker), en daar ben ik het mee eens. Dus de mol kan hier net zo goed kandidaats doen om vertrouwen te winnen.


De mol kan een beetje kandidaats doen, maar gaat echt niet de doorslag geven om de 2000 euro in de pot te houden. Als Sinan bleef zwijgen had het al makkelijker een halve minuut langer geduurd en dan zit je ineens al aan de minuut.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2019, 16:42:22 »


Verder viel mij de 'testosteron'-uitspraak van Sinan voorafgaand aan de 'min of meer'-opdracht op. Bij het kiezen van tweetallen richtte Robèrt zich gelijk tot Sinan, die hem echter negeerde en met Jamie wilde. Vervolgens had-ie het dus over dat testosteron, maar als ik dat bij de mannen bij één iemand niet bemerk dan is het, op Robèrt na, wel bij 'Mr Cool' Sinan (kijk puur naar zijn gedrag, hij straalt rust en stabiliteit uit.
Een hoog testosterongehalte kan prima samengaan met een stabiele persoonlijkheid en stressbestendigheid...

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2019, 16:44:39 »
Een hoog testosterongehalte kan prima samengaan met een stabiele persoonlijkheid en stressbestendigheid...

Als dat zo is geef ik die je, het kan zijn dat ik hier 'testosteren' verward heb met 'adrenaline.'

Laat onverlet dat het nog altijd een dekmantel kan zijn. De rustige Sinan die de drukke Jamie het werk laat doen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2019, 18:37:01 »
Er is een hele duidelijke reden waarom Sinan als Mol niet gemold zou hebben bij de discussie voorafgaand aan de opdracht 'Stapelgek'. Omdat er op dat moment 9 kandidaten waren, móest er één kandidaat apart genomen worden om uit te komen bij de tweetallen. Wanneer de groep er niet op tijd uit zou komen zou weliswaar al het geld uit de pot gaan, maar blijven ze alsnog met 9 kandidaten. Ik verwacht dus dat de Mol hierin de opdracht heeft gekregen een sturende rol aan te nemen, om zo tot het juiste aantal kandidaten te komen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2019, 18:50:25 »
De actie in de wachtkamer is totaal onnodig. Daarom wil ik hem eigenlijk niet verdenken.

Tja, maar als we zo gaan redeneren blijft alleen Rick Paul nog over, die tot het eind bleef zitten. De andere mingeldpakkers liggen al uit het spel. En van Rick Paul kun je weer zeggen dat hij onnodig geld heeft gepakt met de fietsopdracht. Ik til zelf aan de acties van beide heren niet zo zwaar. Er blijven genoeg zaken over die hen verdacht maken.

De mol kan een beetje kandidaats doen, maar gaat echt niet de doorslag geven om de 2000 euro in de pot te houden. Als Sinan bleef zwijgen had het al makkelijker een halve minuut langer geduurd en dan zit je ineens al aan de minuut.

Er is m.i. een verschil tussen 2000 euro voor de pot verdienen en 2000 euro in een karig gevulde pot houden. Maar daar gaan we het niet over eens worden denk ik.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2019, 20:21:13 »
Er is een hele duidelijke reden waarom Sinan als Mol niet gemold zou hebben bij de discussie voorafgaand aan de opdracht 'Stapelgek'. Omdat er op dat moment 9 kandidaten waren, móest er één kandidaat apart genomen worden om uit te komen bij de tweetallen. Wanneer de groep er niet op tijd uit zou komen zou weliswaar al het geld uit de pot gaan, maar blijven ze alsnog met 9 kandidaten. Ik verwacht dus dat de Mol hierin de opdracht heeft gekregen een sturende rol aan te nemen, om zo tot het juiste aantal kandidaten te komen.

Als ik mij goed herinner heeft Rick in de podcast gezegd dat deze opdracht MOEST slagen. Zou hij hiermee gehint hebben dat de mol inderdaad deze opdracht heeft gekregen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2019, 20:25:58 »
Rik (niet Rick) zei dat niet met zoveel woorden. Hij zei dat het dramatisch zou zijn geweest als de pot hier leeg was gegaan.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2019, 20:30:55 »
Ah okay. De mogelijkheid dat de mol hiertoe opdracht heeft gekregen blijft m.i. wel overeind, waarschijnlijk zullen we het nooit zeker weten. Misschien een leuk  vraagje voor het vragenvuur?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!