Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93700 keer)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 3-02-2019, 06:42:55 »
Er is toch wel eens een mol geweest die een keer niet meedeed aan een opdracht. Hoe heet hij ook alweer? Die man uit de Telfort reclame. Hij was ook te zwaarlijvig om iets met abseilen te doen.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #221 Gepost op: 3-02-2019, 08:21:51 »
 ::rofl::
Of Sinan is gewoon te MOLlig voor deze opdracht.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #222 Gepost op: 3-02-2019, 08:24:48 »
Ik kreeg van een kennis de volgende hint. Na de test klopt Sinan 2x op de tafel. Morsecode voor M?

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #223 Gepost op: 3-02-2019, 08:54:50 »
Ik heb me helemaal suf gezocht naar een topic over de muur in Medellin waarop de kandidaten staan geschilderd. Helaas niet gevonden. Op Twitter las ik een ontdekking die ik wel bizar vind en niet weet of die hier al langs is gekomen. Sinans naam beweegt bij het filmpje van het maken van de muur als enige niet. Net zoals hijzelf  ::rofl::
Ik weet niet echt of het een hint is, maar opvallend is het wel. Ik probeer een foto te plaatsen...


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #224 Gepost op: 3-02-2019, 09:09:36 »
Om het onnodig aanmaken van topics te voorkomen, doe ik het maar niet.

Maar de #hashtag #watgaatsinandoen verdient mijns inziens gewoon een eigen topic.....

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #225 Gepost op: 3-02-2019, 09:18:36 »
Er is toch wel eens een mol geweest die een keer niet meedeed aan een opdracht. Hoe heet hij ook alweer? Die man uit de Telfort reclame. Hij was ook te zwaarlijvig om iets met abseilen te doen.
Patrick Stoof liet zich snel doden in een opdracht met boobytraps, en hij hield al gauw op met wandelen op een kabel.

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #226 Gepost op: 3-02-2019, 09:26:55 »
Ik heb met mijzelf afgesproken dat als Sinan in deze aflevering erin blijft, dan is hij mijn mol.
Het valt mij namelijk op dat Sinan heel makkelijk, beetje onzichtbaar, door de afleveringen loopt. Hij heeft naar mijn idee ook geen bondjes met iemand afgesproken, je ziet hem zelden ook praten over de tests met iemand.

Ook al maakt iedereen grappen over #watdoetsinan. Hij is wel elke keer door naar de volgende ronde.

Gezien zijn achtergrond met het maken van docu's in oorlogsgebied, heeft hij geleerd rustig te blijven in benarde situaties; perfect voor een rol als mol.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #227 Gepost op: 3-02-2019, 09:39:34 »
Dat heb ik ook steeds in mijn achterhoofd. Wij zien niet alles. En wellicht heeft Sinan ook meer gedaan dan de kijker ziet.

Intussen is er trouwens een handige ondernemer die t-shirts met bovenstaande hashtag op de markt brengt.

Niet doen, zou ik zeggen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #228 Gepost op: 3-02-2019, 10:03:05 »
Ik heb met mijzelf afgesproken dat als Sinan in deze aflevering erin blijft, dan is hij mijn mol.
Het valt mij namelijk op dat Sinan heel makkelijk, beetje onzichtbaar, door de afleveringen loopt. Hij heeft naar mijn idee ook geen bondjes met iemand afgesproken, je ziet hem zelden ook praten over de tests met iemand.


Hij had toch een bondje met Robčrt?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #229 Gepost op: 3-02-2019, 11:26:04 »
Ik kreeg van een kennis de volgende hint. Na de test klopt Sinan 2x op de tafel. Morsecode voor M?

Tweemaal lang tikken zou inderdaad de M van Mol kunnen zijn. Echter, wanneer je de twee tikken op de tafel interpreteert als 'korte tikken', dan krijg je de I. Zegt hij daarmee dat hij de Mol is?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #230 Gepost op: 3-02-2019, 11:41:40 »
Eigenlijk helemaal niet zo gek dat hij passief is in vrijwel alle opdrachten, als je bedenkt dat de opnames samenvielen met de Ramadan.
🜃

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #231 Gepost op: 3-02-2019, 11:48:06 »
Eigenlijk helemaal niet zo gek dat hij passief is in vrijwel alle opdrachten, als je bedenkt dat de opnames samenvielen met de Ramadan.

Sorry hoor, maar als Sinan als praktiserend Mohammedaan daaraan mee wil doen had hij de uitnodiging voor WIDM gewoon moeten afslaan. Dat zou dan al de derde kandidaat zijn die een al dan niet valide reden - zieke stiefbroer/geen spelletjesmens - had om het spel op zijn elfendertigst te spelen.
Woosie down?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #232 Gepost op: 3-02-2019, 11:51:24 »
Daar komt nog bij, dat in uitzonderlijke gevallen afgeweken mag worden van deze regels. Als je je plichten in dit verband op een later tijdstip maar inhaalt.


Een drogreden, dus. Maar ik sluit natuurlijk niet uit dat Fabiann dit slechts als mogelijkheid ziet.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #233 Gepost op: 3-02-2019, 12:00:52 »
Daar komt nog bij, dat in uitzonderlijke gevallen afgeweken mag worden van deze regels. Als je je plichten in dit verband op een later tijdstip maar inhaalt.


Een drogreden, dus. Maar ik sluit natuurlijk niet uit dat Fabiann dit slechts als mogelijkheid ziet.

Je hebt gelijk. Ik heb Sinan gisteravond nog verdedigd en daar sta ik nog steeds achter (lees ook andermans berichten voor je iets post, mensen), maar als de vastenmaand nu ook al een rol zou spelen is het einde wat mij betreft zoek.
Woosie down?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #234 Gepost op: 3-02-2019, 12:58:26 »
Wat mij vooral opviel was dat hij deze aflevering zo achteraan liep of niet meedeed, terwijl we hem de andere afleveringen juist zo gedecideerd zien optreden af en toe. Hij bemoeide zich ook geheel niet met hoe de groepjes gevormd werden, dat heb ik hem tot op heden juist wel aldoor zien doen, ook bij tactiek bespreken nu heel passief. Had hij een off-day? Ergens last van? "Jongens rustig aan nou", kon hij Jamie en Niels gewoon echt niet bijbenen? Of was dit een poging te vertragen en dus gewoon mol-tactiek?
Als Sinan wél de mol is, is het natuurlijk best opvallend te noemen dat juist in een aflevering waarin hij achteraan loopt, er best veel geld verdiend wordt...
Niet leuk, maar een mol is ook maar een mens.
Zeer geneigd hem nu af te schrijven, maar is dat wel slim? :-\\

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #235 Gepost op: 3-02-2019, 14:34:06 »
Als Sinan de Mol is dan heeft hij hier sowieso een Mollen-blik naar de camera geworpen als in "vergelijk die foto's maar; heeft toch geen nut; kost alleen maar extra speeltijd".
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #236 Gepost op: 3-02-2019, 18:08:41 »
Tunnelvisie bracht op 2 januari een dubbelinterview met Sarah en Sinan. Dit is wat hij zei over zijn tactiek:

Had je een tactiek bedacht? En heb je hier wat aan gehad?
Sinan: "Ik heb niet echt tactiek bedacht. Ik heb me vooral op m’n instinct dat ik gebruik in oorlogsgebieden geconcentreerd en tactisch en goed geobserveerd. Ik keek de kat uit de boom en waar nodig heb ik toegeslagen."

Welke eigenschappen van je kwamen goed van pas?
Sinan: "Geduld. En dat ik nogal stressbestendig ben. Dus je krijgt me niet snel gek. Verder kan ik heel erg competitief zijn. En strategisch en tactisch. Dat zijn de eigenschappen die goed van pas kwamen."

Je zou zeggen dat de productie niet op een observerende mol zit te wachten die alleen toeslaat op momenten dat het er toe doet. Aan de andere kant wordt er ook dit seizoen weer vreselijk veel genepmold. Waarom zou je jezelf als mol in de gevarenzone begeven als de kandidaten zelf al hun best doen om geld uit de pot te houden? Dat dat voor de kijker niet heel erg spannend is staat als een paal boven water. De vraag is dus of de productie zo'n tactiek aanvaardbaar vindt.

En ja, ook ik vroeg me af waar Sinan gisteravond mee bezig was. Hij leek totaal zichzelf niet. De vorige afleveringen nam hij in discussies steeds het voortouw en forceerde hij beslissingen. Was er steeds als de kippen bij om anderen verdacht te maken. Dat ontbrak in aflevering 5 volledig. Of hij nu wel of niet de mol is, waar kwam die lethargische houding ineens vandaan?

Verder viel me op dat #watdoetsinan haast een vooropgezet plan lijkt van de productie. Tijdens de auto-opdracht vraagt Merel door de porto aan Niels: "En wat gaat Sinan doen?" Tijdens de test van aflevering 4 mijmert Merel ook al over Sinan: "Maar ik twijfel ook een beetje of ik Sinan mee moet nemen. Sinan observeert ons de hele tijd. Sinan...Ja, wat doet Sinan?"

Stel dat Sinan de finale haalt. Waarom zou je als productie een kandidaat die niet de mol is zo belachelijk maken dat diegene totaal niet meer verdacht wordt? Je wilt toch juist dat alle finalisten zo verdacht mogelijk overkomen? Betekent dit dat hij er snel uitvliegt? Die indruk heb ik namelijk helemaal niet, gezien de verdachtmakingen van Merel en Rick Paul. Ik vermoed nog steeds dat we een finale met Merel, Sinan en Rick Paul krijgen.

Ook opvallend dat de kandidaten zonder Sinan ineens een bak geld verdienen. Als Sinan niet de mol is, dan heeft de echte mol er niet echt veel van gebakken.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 18:12:23 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #237 Gepost op: 3-02-2019, 18:14:06 »
Het feit dat hij geen deel uitmaakt van het millenialkwintet en er toch nog in zit geeft ook te denken.
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #238 Gepost op: 3-02-2019, 19:00:27 »
Ik schreef al eerder SI-NON, JA-NEE.
MOL ja, of MOL nee?
Wat is dit voor tactiek? Het kan vriezen, het kan dooien.
Allereerst vraag ik mij ook af, als hij de MOL blijkt te zijn, welke tactiek met hem is doorgesproken? Of wilde hij zelf het op deze manier spelen?
Of moet Sinan een soort tegenpool van Jan zijn?
Je krijgt hem inderdaad niet snel "gek". Daarvoor heeft hij teveel gezien en meegemaakt. In de eerste afleveringen fungeerde Sinan als een stoorzender; Waarom?, Moet dat nou? enz.
Deze keer leek hij slecht geslapen te hebben.
Maar hoe dan ook, het is vreemd gedrag voor dit spel. Als kandidaat wil je zelf ook mollen, anderen uit de tent proberen te lokken, wat dan ook. Slechts toekijken en weinig doen klopt daar niet mee.
Of denkt hij, jullie maken er zo'n zooitje van, ik hoef niets meer te doen. Het gaat mij best zo.
Je zou gaan denken dat hij inderdaad de MOL zou kunnen zijn, anders is dit gedrag niet te plaatsen.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #239 Gepost op: 3-02-2019, 19:13:50 »
Ik heb me helemaal suf gezocht naar een topic over de muur in Medellin waarop de kandidaten staan geschilderd. Helaas niet gevonden. Op Twitter las ik een ontdekking die ik wel bizar vind en niet weet of die hier al langs is gekomen. Sinans naam beweegt bij het filmpje van het maken van de muur als enige niet. Net zoals hijzelf  ::rofl::
Ik weet niet echt of het een hint is, maar opvallend is het wel. Ik probeer een foto te plaatsen...

Weet iemand waar er meer informatie te vinden is over die muurschildering en dat bijbehorende filmpje?