Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93745 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.

Offline JSV87

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #241 Gepost op: 3-02-2019, 20:05:34 »
Wat mij erg opviel was het volgende: Sinan is, in mijn ogen, verwarring/twijfel aan het zaaien bij Robert over wie er nu nog jokers heeft en wie ze heeft opengebroken. Daarnaast laat ie ook nog even zijn opengebroken joker zien aan Robert. Net alsof ie bezig is de aandacht van zichzelf af te leiden en Robert een andere kant op te sturen/aan het twijfelen te brengen wat betreft zijn verdenkingen.
Of zou hij in de gaten hebben dat hij goed zit wat betreft de mol en nu 1 voor 1 de andere kandidaten naar de sloop te brengen?   (Lees: in verwarring brengen?) ???


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #242 Gepost op: 3-02-2019, 23:11:00 »
Wat mij erg opviel was het volgende: Sinan is, in mijn ogen, verwarring/twijfel aan het zaaien bij Robert over wie er nu nog jokers heeft en wie ze heeft opengebroken. Daarnaast laat ie ook nog even zijn opengebroken joker zien aan Robert. Net alsof ie bezig is de aandacht van zichzelf af te leiden en Robert een andere kant op te sturen/aan het twijfelen te brengen wat betreft zijn verdenkingen.
Of zou hij in de gaten hebben dat hij goed zit wat betreft de mol en nu 1 voor 1 de andere kandidaten naar de sloop te brengen?   (Lees: in verwarring brengen?) ???

Ik vond dat gesprekje echt heel onecht aanvoelen. Vooral hoe hij ook de hele tijd Robert zijn naam gebruikte in zijn zinnen. Voelde heel gekunsteld.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #243 Gepost op: 3-02-2019, 23:14:12 »
Wat betreft Sinan en de abseil-opdracht.

Het grote verschil met Jan bij de brug-verf-opdracht is dat Jan toch wel deed alsof ie iets deed. Hij zei niet "jongens, om deze of gene reden doe ik niet mee met deze opdracht". Hij deed vrolijk mee, maar wàt hij deed had geen zin.
Hetzelfde geldt voor Patrick Stoof in zowel de boobytrap-opdracht als de puerto-el-diablo-opdracht. Hij liet zich heel snel afschieten resp. liep maar een klein stukje over de kabel, maar hij deed in beide getallen wel alsof hij het serieus probeerde.

Ik geloof er niet zo in dat de mol zegt "ik doe niet mee met deze opdracht". Ongeacht of de reden daarvoor oprecht is (wat ik in het geval van Sinan namelijk wel denk). Dus ik vind het reden voor een streep door Sinan (die ik echter al niet echt verdacht).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #244 Gepost op: 3-02-2019, 23:20:38 »
Ik vond dat gesprekje echt heel onecht aanvoelen. Vooral hoe hij ook de hele tijd Robert zijn naam gebruikte in zijn zinnen. Voelde heel gekunsteld.

 Dat had iets griezeligs, bijna als een therapeut die met een patiënt sprak. Maar we moeten niet vergeten dat er aan de gesprekken die we zien - vooral buiten de opdrachten om - sowieso niets spontaans meer is. In eerdere seizoenen werden de kandidaten bijna dag en nacht gevolgd met de camera; daaruit werd materiaal geselecteerd om door de opdrachten en de biechten heen te verwerken. Dat gaf een wat rauwer, ongepolijst maar des te realistischer eindresultaat. Tegenwoordig is WIDM bijna overgeregisseerd, waarbij zelfs het benaderen van de ontbijttafel uit perfect uitgesneden shots is opgebouwd. Dat alles gaat ten koste van de spontaniteit, en sommigen zijn daar gevoeliger voor (of gezeglijker in) dan anderen.
Woosie down?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #245 Gepost op: 3-02-2019, 23:38:23 »
Ja vond ik ook. Was heel raar gesprekje.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #246 Gepost op: 3-02-2019, 23:55:36 »
Wat betreft Sinan en de abseil-opdracht.

Het grote verschil met Jan bij de brug-verf-opdracht is dat Jan toch wel deed alsof ie iets deed. Hij zei niet "jongens, om deze of gene reden doe ik niet mee met deze opdracht". Hij deed vrolijk mee, maar wàt hij deed had geen zin.
Hetzelfde geldt voor Patrick Stoof in zowel de boobytrap-opdracht als de puerto-el-diablo-opdracht. Hij liet zich heel snel afschieten resp. liep maar een klein stukje over de kabel, maar hij deed in beide getallen wel alsof hij het serieus probeerde.

Ik geloof er niet zo in dat de mol zegt "ik doe niet mee met deze opdracht". Ongeacht of de reden daarvoor oprecht is (wat ik in het geval van Sinan namelijk wel denk). Dus ik vind het reden voor een streep door Sinan (die ik echter al niet echt verdacht).

Ik denk dat hij zich in deze situatie misschien wel verschuild heeft achter zijn gewicht, iets wat goed uitkwam voor hem als Mol. Het klinkt als een aannemelijk scenario. Bovendien is het wel heel bijzonder dat hij weet te zeggen dat hij geen adem meer zou krijgen; heeft hij dit excuus van tevoren bedacht, of heeft hij eerdere ervaringen gehad met abseilen waarbij dit het geval was? Bovendien zou hij het wanneer hij niet meedoet moeilijker maken voor Merel en Sarah, omdat zij nu óók - sorry, dit gaat heel fout klinken, zéker na #detietjesvansinan - het buisje van Sinan moeten onthouden.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #247 Gepost op: 3-02-2019, 23:56:32 »
Inderdaad, gekunsteld. Meer nog dan de andere 'bondjes'-gesprekken.
En de een kan spontaniteit beter acteren dan de ander.

Sinan en Robèrt voelden zich hier beiden wat ongemakkelijk bij, denk ik.

Zou het kunnen dat Sinan zich mede door de geïnstrueerde gespreksverplichting minder senang voelde en om die reden zijn tevoren toch meermaals sturende rol volledig losliet in deze aflevering?

Ik vind het, net als Michmol, ook jammer dat ervoor gekozen is om alles tot het uiterste te regisseren en orkestreren. Heb veel liever wat minder perfectie, waardoor je de karakters en het doen en laten van de deelnemers beter kunt leren kennen.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #248 Gepost op: 4-02-2019, 03:37:25 »

Nu serieus, hij heeft 0 invloed op 2 opdrachten. Hij zou dan toch wel een heel slechte mol zijn.

Tactiek he, want iedereen denkt dit.
Maar Sinan weer dat er een opdracht aan zit te komen waarbij de pot geplunderd gaat worden, en daar zal hij niet van een afstand staan te kijken.

Dit is voor Sinan een groot strategisch spel.
In het prille begin speelt hij verontwaardiging en krijgt de groep zover dat hij de leiding neemt, daarna gaat het weer zijn gewone gang, maar als psychologisch effect heeft Sinan ten gevolge hiervan een bepaalde overmacht op de groep voor de rest van de reeks.
Wanneer hij roept varen! NU! Doen ze dat gewoon, en zo zal hij foute antwoorden doordrukken, de pot leegspelen, en ondertussen met een overweldigend charmante glimlach iedereen om de tuin leiden.
Bij enige twijfel zal hij bloedfanatiek om verhaal vragen, zelfs als hij zelf de oorzaak van alle verwarring was.
Het niet meedoen wekt ook geen irritatie, omdat hij nu eenmaal hun leider is, subtiel en soms luid, lachend en soms zgn verbolgen.

Sinan is ook niet onopvallend, dus hij moet het spel spelen via anderen, en hen laten geloven dat ze zelf die keuzes hebben gemaakt, en ze daar dan op aanspreken, waarna hij ze joviaal op de schouders slaat en een biertje met ze pakt.
Of hij zaait heel veel twijfel en onzekerheid, en roept dan op gegeven moment jongens, kan het nu even stoppen met al dat getwijfel? En zo brengt hij mensen uit balans.

Ik vind hem een van de leukste deelnemers, erg knap ook.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 03:39:35 door Cosma »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #249 Gepost op: 4-02-2019, 03:59:00 »
Staat feitelijk gezien 2 keer redelijk buitenspel (1x zet hij zichzelf buitenspel door niet te abseilen)

Niet buiten spel, maar strategie.

Hij wist van tevoren dat hij niet ging abseilen, toch sloot hij zich aan bij Merel en Sarah, waardoor er twee tamelijk ongelijke groepjes waren, 1 van 2 man en 1 van 4 man.

Indien Jamie Sarah niet zo ondersteund had, had Merel voor 3 personen moeten werken, terwijl in het andere groepje iedereen zijn eigen match kon vinden.

Tevens kon hij beneden toen Jamie een fout antwoord gaf daar gelijk heel enthousiast met al zijn overwicht op reageren, want daar stond hij voor klaar. Missie geslaagd door niet mee te doen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #250 Gepost op: 4-02-2019, 09:08:22 »
Allez, dat belooft een hilarische aflevering 10 te worden.

"Laat ons eens kijken naar de molacties" en dan 5 minuten beelden van Sinan die langs de kant staat te kijken naar opdrachten.

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #251 Gepost op: 4-02-2019, 10:38:29 »
Eigenlijk helemaal niet zo gek dat hij passief is in vrijwel alle opdrachten, als je bedenkt dat de opnames samenvielen met de Ramadan.

Je kan een andere maand de ramadan doen. En bovendien zag ik Sinan gewoon eten met daglicht.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #252 Gepost op: 4-02-2019, 10:39:10 »
Als nep molactie vind ik hem minder geslaagd. Maar als “het is nu eenmaal zo” dus ik gebruik hem als molactie vind ik het wel prima kunnen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #253 Gepost op: 4-02-2019, 12:01:53 »
Eigenlijk helemaal niet zo gek dat hij passief is in vrijwel alle opdrachten, als je bedenkt dat de opnames samenvielen met de Ramadan.

Niet iedereen van Turkse afkomst is moslim hoor, net zo min als alle Nederlanders protestant zijn.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #254 Gepost op: 4-02-2019, 12:24:31 »
Sinan zegt dat hij denkt dat de mol sowieso een vrouw is. Maar in zijn gedrag laat hij dat niet zien. Hij is steeds in een ander groepje, meer met de mannen. En wanneer hij dan een opdracht met de vrouwen heeft, laat hij zich wederom niet zien. Verblinden?
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #255 Gepost op: 4-02-2019, 12:38:38 »

Ik neem jullie naar vorig jaar.
Er moet een brug geschilderd worden, de opdracht slaagt en er wordt geld verdiend. Maar Jan de mol heeft helemaal niets gedaan.


Welkom Vpeetje. Elke mening heeft zijn waarde.
Ik had net een heel erg copycat gevoel bij deze aflevering bij Jamie.  Dat aanspreken van mensen in de straat,"ga je met me mee".... ook het abseilen als eerste, cfr Jan vorig jaar.  Ook dat voortdurend i'm the man gedrag in biecht, voor-en na opdrachten,  geven mij een onoprecht gevoel. En dat terwijl hij in geen enkele opdracht toch echt de pakker is.  Zou het spijtig vinden mocht Jamie de mol zijn want ik zie geen enkele subtiliteit.
Niet mijn bedoeling om hier een Jamie-topic van te maken. Gewoon een reactie op aangehaalde link naar vorig seizoen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #256 Gepost op: 4-02-2019, 13:14:52 »
Niet buiten spel, maar strategie.

Hij wist van tevoren dat hij niet ging abseilen, toch sloot hij zich aan bij Merel en Sarah, waardoor er twee tamelijk ongelijke groepjes waren, 1 van 2 man en 1 van 4 man.

Indien Jamie Sarah niet zo ondersteund had, had Merel voor 3 personen moeten werken, terwijl in het andere groepje iedereen zijn eigen match kon vinden.

Tevens kon hij beneden toen Jamie een fout antwoord gaf daar gelijk heel enthousiast met al zijn overwicht op reageren, want daar stond hij voor klaar. Missie geslaagd door niet mee te doen.
Juist door het buitenspel staan bij deze opdracht kan ik niet geloven dat hij de mol nog kan zijn. Op deze manier kan hij immers geen invloed hebben op het vervolg van deze opdracht. Hij legde het lot in handen van Sarah en Merel, die de opdracht dus lieten slagen.  Juist bij een opdracht als deze wil de mol toch op zijn minst zelf gaan voelen. Of hij dan het juiste nummer zegt of niet is hierin van veel minder belang. En als je al zou hebben geweten dat je als mol niet zou gaan, dan zorg je toch dat je in het groepje van 4 komt? Dan heb je nog 2 groepjes van 3, met meer mogelijkheden om het in beide groepjes mis te laten gaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #257 Gepost op: 4-02-2019, 13:22:08 »
Niet buiten spel, maar strategie.

Hij wist van tevoren dat hij niet ging abseilen, toch sloot hij zich aan bij Merel en Sarah, waardoor er twee tamelijk ongelijke groepjes waren, 1 van 2 man en 1 van 4 man.

Indien Jamie Sarah niet zo ondersteund had, had Merel voor 3 personen moeten werken, terwijl in het andere groepje iedereen zijn eigen match kon vinden.

Tevens kon hij beneden toen Jamie een fout antwoord gaf daar gelijk heel enthousiast met al zijn overwicht op reageren, want daar stond hij voor klaar. Missie geslaagd door niet mee te doen.

Kan het hier mee eens zijn.
Natuurlijk wist hij dat hij niet ging abseilen, dus probeert hij hier Merel en Sarah te saboteren in de hoop dat zij de code niet zouden vinden.
MOLS gedrag!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #258 Gepost op: 4-02-2019, 16:28:46 »
Ik zou het geweldig vinden als de productie het heeft aangedurfd om een mol met zo'n passieve tactiek als die van Sinan te kiezen. Laat de kandidaten de opdrachten maar verprutsen met hun nepmollerij. Waarom jezelf als mol in het strijdgewoel begeven als dat niet nodig is?

Het zal wel niet, aangezien zo'n tactiek de meeste kijkers niet zal bekoren. Maar dat de groep ineens zo'n bak geld verdient in de laatste aflevering zegt ook iets over een niet-Sinanmol. Afgezien van Rick Paul zie ik het eigenlijk in niemand anders zitten. Zie hem eerder als winnaar dan als mol, maar ik hou Sinan nog even bovenaan m'n lijstje. Gewoon, omdat het CAN.  ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline JSV87

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #259 Gepost op: 4-02-2019, 16:58:21 »
Twijfel of ie nou een strategische, koele kandidaat is of dat het Mols gedrag is...
Wel bijzonder in ieder geval dat er ineens zoveel geld werd binnengehaald deze week.