Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93666 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 4-02-2019, 17:07:28 »
Ik zou het geweldig vinden als de productie het heeft aangedurfd om een mol met zo'n passieve tactiek als die van Sinan te kiezen. Laat de kandidaten de opdrachten maar verprutsen met hun nepmollerij. Waarom jezelf als mol in het strijdgewoel begeven als dat niet nodig is?

Het zal wel niet, aangezien zo'n tactiek de meeste kijkers niet zal bekoren. Maar dat de groep ineens zo'n bak geld verdient in de laatste aflevering zegt ook iets over een niet-Sinanmol. Afgezien van Rick Paul zie ik het eigenlijk in niemand anders zitten. Zie hem eerder als winnaar dan als mol, maar ik hou Sinan nog even bovenaan m'n lijstje. Gewoon, omdat het CAN.  ;D
Plus hij is ook vaak bij dingen betrokken die misgaan of bij een mol passen (die niet opvallen, maar wel invloed hebben)
- In de verkeerde richting fietsen en voorp rijden aflevering 1. Stoppen met fietsen, terwijl mensen boos worden op Nikkie
- Pakt een joker i.p.v geld bij de kamer opdracht
- Opent een joker in bijzijn van de groep (lijkt kandidaat, is misschien mols)
- Bij de foto zoek opdracht in de groep die als laatste de foto's komen brengen (maar alles ging zo snel weing mogelijkheid meer tot saboteren anders valt het op)
- Voegt weinig goeds toe bij het blok verplaatsen
- Spoort kandidaten aan snel de kooien te verlaten bij de boten
- Gaat als eerste het veld in bij de laser opdracht en krijgt sowieso vaak de leiding (kun je daar geld verstoppen/wegnemen?)
- Bij Koffiepedia staat hij bij de laptops als vliegende keep (ook aanwezig bij foute antwoorden dus)

Wat tegen hem spreekt zijn de 2 passieve posities bij de laatste aflevering
- Taxi letters neerleggen weinig invloed
- En abseilen niet gedaan (ivm met eigen veiligheid?)


Die laatste 2 dingen maken het voor mij dat hij geen hoofdverdachte meer is, maar ik hem ook nog niet uitvlak. Als ik dit lijstje zie, zitten er best leuke acties tussen (en wat we nog niet gezien hebben komt in afl 10).

Sinan zou wel een mooie tegenpool zijn van Jan als mol  ::jaja::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #261 Gepost op: 4-02-2019, 23:56:32 »
Sinan houdt ons wel bezig, in ieder geval.

Was er niet ooit een spreuk: Wat Kan kan, kan Kan alleen? Of zoiets?
Dan maken wij er van: Wat Can kan, kan Can alleen.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #262 Gepost op: 5-02-2019, 15:19:21 »
De meest misterieuze kandidaat of mol ever. Doet niks en kan niks. Echt in individuele opdrachten niks binnen gehaald. Verdenkingen op anderen gooien. Als hij de mol is, heeft hij een heel afwijkende tactiek toegepast  ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #263 Gepost op: 5-02-2019, 17:04:27 »
Was er niet ooit een spreuk: Wat Kan kan, kan Kan alleen? Of zoiets?
Dan maken wij er van: Wat Can kan, kan Can alleen.

Dat ging over cabaretier Wim Kan.
Als je Sinans achternaam wilt gebruiken zou het moeten worden: What Can can do, only Can can do.

Ik vlak hem nog niet uit als Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #264 Gepost op: 5-02-2019, 17:07:22 »
Dat ging over cabaretier Wim Kan.
Als je Sinans achternaam wilt gebruiken zou het moeten worden: What Can can do, only Can can do.

Ik vlak hem nog niet uit als Mol.
De achternaam van Sinan spreek je trouwens niet uit als "kan". Ik snap sowieso niet waarom dit een hint zou moeten zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #265 Gepost op: 5-02-2019, 17:19:52 »
Waar zie je mij zeggen dat het een hint is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #266 Gepost op: 5-02-2019, 17:48:10 »
...
- Pakt een joker i.p.v geld bij de kamer opdracht
...

Maar Sinan spoort haar aan om mee te komen en zegt daar "Kom Evelien .. een joker is goed". Evelien bleef echter toch zitten en er gaat meteen daarna 250 euro uit de pot. Als Evelien wél had geluisterd naar Sinan (als mol) dan had de mol hier dus voorkomen dat 250 euro uit de pot verdween. Dat zou een mol nooit doen want die weet dat dat scherm met minus 250 gaat komen op dat moment en had lekker samen met Evelien blijven zitten. Kortom Sinan de mol?  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 17:51:42 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #267 Gepost op: 5-02-2019, 19:15:36 »
Ik kan het me gewoon niet voorstellen, dat we in aflevering tien het verhaal krijgen...

"Kijk, en hier sta ik weer met mijn handen in mijn zakken af te wachten tot iemand een fout maakt. Dat was denk ik de achtste keer. Daarna ben ik gestopt met tellen."

Of woorden van gelijke aard of strekking.

Ik vind het wel iets komisch hebben. Het houdt ons wel bezig, hij is ook niet onsympathiek. Wel zeer observerend en dat zou hem best goed kunnen helpen. En mocht hij het wel zijn... Dan is werkelijk alles tot nu toe buiten beeld gehouden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #268 Gepost op: 5-02-2019, 19:25:31 »
Waar zie je mij zeggen dat het een hint is?
Je hebt wel gelijk, maar ik dacht dat dit topic erover ging dat Sinan Can (niet) de Mol is. Daarom ga ik er automatisch vanuit dat hier hints worden gedeeld waarom Sinan Can de Mol is (of juist niet).

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #269 Gepost op: 5-02-2019, 21:16:38 »
Sinan had er duidelijk geen sin an. Zeer onmols.

Als hij echt niet kan/wil/mag abseilen is het wel opvallend dat hij in een team van drie zit. Hierdoor is team 1 met twee en team 2 met vier personen. Het was logischer geweest als hij in het team van vier was ingedeeld dan waren er twee teams van drie geweest bij het abseilen.

Als Sinan toch de mol is dan is zijn keuze om in het kleine team te gaan de juiste keuze.
Immers de kans dat twee abseilers zijn koker vinden is iets kleiner ten opzichte van het team van vier. Want daar konden drie abseilers zijn koker vinden.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #270 Gepost op: 5-02-2019, 21:17:49 »
Ik vind dit beeld wel interessant.

'I', Sinan, als dwarsliggger.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #271 Gepost op: 5-02-2019, 22:58:27 »
Maar Sinan spoort haar aan om mee te komen en zegt daar "Kom Evelien .. een joker is goed". Evelien bleef echter toch zitten en er gaat meteen daarna 250 euro uit de pot. Als Evelien wél had geluisterd naar Sinan (als mol) dan had de mol hier dus voorkomen dat 250 euro uit de pot verdween. Dat zou een mol nooit doen want die weet dat dat scherm met minus 250 gaat komen op dat moment en had lekker samen met Evelien blijven zitten. Kortom Sinan de mol?  ::ohno::
Of, Sinan hoopte Evelien langer in het spel te houden omdat ze door veel kandidaten verdacht werd (afleiding van de echte mol), en Sinan zelf zei Evelien te verdenken (verdacht als hij op Evelien zit en zij gaat er uit en hij niet).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #272 Gepost op: 5-02-2019, 23:48:01 »
Maar Sinan spoort haar aan om mee te komen en zegt daar "Kom Evelien .. een joker is goed". Evelien bleef echter toch zitten en er gaat meteen daarna 250 euro uit de pot. Als Evelien wél had geluisterd naar Sinan (als mol) dan had de mol hier dus voorkomen dat 250 euro uit de pot verdween. Dat zou een mol nooit doen want die weet dat dat scherm met minus 250 gaat komen op dat moment en had lekker samen met Evelien blijven zitten. Kortom Sinan de mol?  ::ohno::

Ik dacht dat ertussen nog een geldbedrag kwam eigenlijk, maar goed.
Er is een mogelijkheid dat Sinan als mol de opdracht heeft gekregen zoveel mogelijk jokers in het spel te krijgen, dit vanwege het nieuwe spelelement en wat gaan kandidaten daarmee doen. Wie splijt zo'n ding meteen open, wie durft er niet, hoe gaan kandidaten met hun kansen om. Kans op leuke overlegjes, extra elementen in bondjes, kortom, leuke televisie en daar draait het toch om. Het zou zelfs mogelijk zijn dat hij om die reden in een groepje van 3 zat, proberen ze alle 2 mee te krijgen. Want als alleen de mol zijn joker opensplijt en er is niemand die hem dat eventueel na kan doen, is dat niet zo heel interessant toch.
Vergeet niet : 3 x een joker is sowieso 3 keer geen geld in de pot. Prima voor een mol.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #273 Gepost op: 6-02-2019, 00:05:59 »
https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/954418058100922/

Bedankt Moedermol!
Is er iemand die nog gekeken heeft naar het filmpje van de muur? Waarom beweegt de naam van Sinan als enige niet?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #274 Gepost op: 6-02-2019, 00:20:54 »
Waarom beweegt de naam van Sinan als enige niet?

Opvallend idd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #275 Gepost op: 6-02-2019, 00:31:01 »
Waarom beweegt de naam van Sinan als enige niet?

Sinan doet niets? ::rits::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #276 Gepost op: 6-02-2019, 00:40:34 »

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #277 Gepost op: 6-02-2019, 03:13:27 »
Sinan tikte volgens mij de letter I in morse code op tafel, oftewel IK.
Ook in zijn tekst beginnen de zinnen met I en M.


Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #278 Gepost op: 6-02-2019, 09:49:32 »
Er zijn veel leuke hints die naar Sinan wijzen. Ik begrijp alleen niet waarom hij bij Parkeergeld op zo'n onnozele positie staat. Hij kan daar echt niets.
Of zou hij door Niels Communicator zijn overruled?
Hij wordt ook zo lamlendig in beeld gebracht. Dat vind ik dan weer verdacht. Alsof we niet mogen geloven dat hij de Mol zou kunnen zijn.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #279 Gepost op: 6-02-2019, 10:25:00 »
Er zijn veel leuke hints die naar Sinan wijzen. Ik begrijp alleen niet waarom hij bij Parkeergeld op zo'n onnozele positie staat. Hij kan daar echt niets.
Of zou hij door Niels Communicator zijn overruled?
Hij wordt ook zo lamlendig in beeld gebracht. Dat vind ik dan weer verdacht. Alsof we niet mogen geloven dat hij de Mol zou kunnen zijn.

Als Mol zijnde lukt het echt niet altijd om op de beste plekken te staan tijdens de opdrachten.

Je moet niet te graag en teveel willen als Mol, dat valt veels te veel op binnen een kleine groep.

Ik zou ook de strategie kiezen zoals Sinan (eventuele Mol) doet.
Observeren en af en toe toeslaan.