Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93681 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #280 Gepost op: 6-02-2019, 11:42:22 »
Ik vind dit beeld wel interessant.

'I', Sinan, als dwarsliggger.

 ::jaja:: ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #281 Gepost op: 6-02-2019, 13:13:18 »
En op diezelfde still ( 'I, Sinan, als dwarsligger') draagt Sinan een t-shirt met stroken 'puntjes'.  De twee bovenste rijen lijken veel op de letter 'm', in braille (herhaald).

Onderaan de screenprint staat dus 'mmmmmmmm'. Is een beetje weggevallen...  :)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 13:20:20 door Marisa »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #282 Gepost op: 6-02-2019, 13:40:20 »
Ik schrijf hem nog niet af, maar laten we eerlijk zijn: aflevering vijf leek voor een eventuele mol wel heel extreem qua passiviteit.

Daarbij moet wel aangetekend worden dat het in opdracht 1 en 2 lastig was om te mollen. Waarbij Sinan in opdracht 1 ook nog eens in het groepje van drie zat. En in opdracht 2 viel er eigenlijk alleen te mollen op de plek van Merel en Sarah. Dat in beide opdrachten goed verdiend is, geeft aan dat het ook voor een niet-Sinanmol lastig was om te mollen. Daar wordt m.i. wel erg makkelijk overheen gestapt. En als je dan ook nog eens niet meedoet bij het abseilen lijkt het al snel alsof je er met de pet naar gooit.

Sinan is voor mij wel onwaarschijnlijker geworden als mol, maar ik ga vooralsnog niet mee in het 'dat zou de mol nooit doen'-mantra. Het is al vaak genoeg gebleken dat de mol 'dat' achteraf toch echt deed. Lager op het verdachtenlijstje, maar nog niet afgeschreven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #283 Gepost op: 6-02-2019, 13:49:03 »
Ik schrijf hem nog niet af, maar laten we eerlijk zijn: aflevering vijf leek voor een eventuele mol wel heel extreem qua passiviteit.



 ::jaja::

Dit. Potloodstreep dus.
No Milk today???

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #284 Gepost op: 6-02-2019, 14:38:22 »
Wat bij mij ook meespeelt is dat Sinan in Moltalk zo belachelijk gemaakt mocht worden. Mocht hij de finale halen, dan moet hij haast de mol wel zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de productie een finalist die niet de mol is zo ontzettend onverdacht zou maken.

Finalisten die niet de mol zijn moeten immers wel verdacht worden neergezet, anders is de kans nogal groot dat veel kijkers tijdens de finale door deze beeldvorming op de juiste mol zitten. Ik denk daarom dat hij een van de laatste afvallers is. Een mol die eerder in het seizoen door de eigen productie nog is neergezet als een onverbeterlijke luiaard lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk. Het thema #watgaatsinandoen lijkt me iets dat we nog een aflevering of twee gaan zien in Moltalk (want oh, wat grappig) en dan is het over, omdat Sinan - ik denk als laatste - afvalt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #285 Gepost op: 6-02-2019, 17:28:13 »
Wat bij mij ook meespeelt is dat Sinan in Moltalk zo belachelijk gemaakt mocht worden. Mocht hij de finale halen, dan moet hij haast de mol wel zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de productie een finalist die niet de mol is zo ontzettend onverdacht zou maken.

Finalisten die niet de mol zijn moeten immers wel verdacht worden neergezet, anders is de kans nogal groot dat veel kijkers tijdens de finale door deze beeldvorming op de juiste mol zitten. Ik denk daarom dat hij een van de laatste afvallers is. Een mol die eerder in het seizoen door de eigen productie nog is neergezet als een onverbeterlijke luiaard lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk. Het thema #watgaatsinandoen lijkt me iets dat we nog een aflevering of twee gaan zien in Moltalk (want oh, wat grappig) en dan is het over, omdat Sinan - ik denk als laatste - afvalt.
Even voor de goede orde. In MolTalk weten ze ook niet wie de Mol is. Dit programma heeft niets met de productie van WIDM te maken. Alleen krijgen ze de aflevering een paar dagen eerder te zien. Is anders ook moeilijk om opvallende zaken klaar te hebben staan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #286 Gepost op: 6-02-2019, 17:30:41 »
Even voor de goede orde. In MolTalk weten ze ook niet wie de Mol is. Dit programma heeft niets met de productie van WIDM te maken. Alleen krijgen ze de aflevering een paar dagen eerder te zien. Is anders ook moeilijk om opvallende zaken klaar te hebben staan.
::jaja::

Op de 1 of andere manier passeert deze discussie elk jaar weer de revue  ::)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #287 Gepost op: 6-02-2019, 17:38:48 »
::jaja::

Op de 1 of andere manier passeert deze discussie elk jaar weer de revue  ::)
Dus?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #288 Gepost op: 6-02-2019, 19:47:35 »
Ik lijk m'n woorden alweer te moeten inslikken. Dit is voor mij toch wel het grootste voorbeeld van mogelijke voorkennis tot nu toe. Voor degenen die menen dat Sinan nog nooit iets heeft gedaan wat lijkt op mollen: dit is tijdens de opdracht 'Op Treden' in aflevering 3.

[1] Sinan roept tegen Robčrt dat ze nog een paal nodig hebben. Robčrt is op dat moment bij de laatste paal bezig die er nog uit kan. De eerste drie hebben ze al los. Sinan stuurt hem daar echter weg met de suggestie [2] "Of is het gewoon de eerste?" Op afbeelding [7] zien we dat Robčrt de paal los krijgt waar Sinan hem eerst heeft weggestuurd. Dit zou toeval kunnen zijn, maar we zien Nikki en Niels op [1] ook aan palen sjorren. Waarom stuurde Sinan uitgerekend de enige persoon weg die met de juiste paal bezig was? En bij de laatste paal die ze nog nodig hadden? Dat riekt naar voorkennis.

Ook is Sinan aan het vertragen terwijl het eerste blok door de palen gesjouwd wordt. Hij wordt meerdere malen geroepen maar reageert eerst helemaal niet. Dan roept Jamie hem nogmaals.

[3] Jamie: "Sinan, kom eens vriend." Sinan: "Ja ja, rustig. Wacht even jongens."
[4] Sinan: "Je krijgt hem daar niet doorheen." Jamie: "We kunnen er toch makkelijk doorheen?"
Ook Evelien kijkt Sinan niet-begrijpend aan. Met een beetje kracht zetten blijkt het blok er makkelijk doorheen te passen.

Terwijl Sinan bij [5] en [6] helpt met het sjouwen van een blok roept Robčrt dat hij de laatste paal los heeft gekregen. Sinan laat het blok meteen los en loopt naar Robčrt om wat te prutsen bij het punt waar de paal nog vastzit. Omdat ook Niels is weggelopen bij het blok, loopt het verplaatsen daarvan vertraging op.

Tot slot zijn daar nog de eerste twee blokken die versjouwd worden. Dat blijken van bovenaf een letter C en een letter S te zijn (zie laatste afbeelding). 'Op Treden' zou heel goed naar die letters kunnen verwijzen: de initialen van de mol staan op de treden.

"Maar Blip", hoor ik je zeggen, "Sarah heeft toch dezelfde initialen? En zij was degene die de blokken doorgaf. Daar had Sinan toch geen invloed op? Wijst dit dan niet eerder naar Sarah?"

Ik denk van niet. Dat de opdrachttitel naar Sarah zou verwijzen ligt m.i. veel teveel voor de hand. Sarah schreef op de treden, Sarah liep op de treden. En ze deed niets fout, dus dan zou haar enige molactie een symbolische zijn: de mol stuurde haar initialen als eerste naar de overkant. Nou, woehoe. Daar krijg ik het niet echt warm van. Bovendien nummerde Sarah de letter C met 1 en de S met 2. Als ze de mol was, zou ik verwachten dat ze de S met 1 nummert en de C met 2. Dat ze dat niet doet, komt doordat de trappuzzel slechts op één logische manier uit elkaar kon: eerst de C en dan de S. Dat ze die letters als eerste door de palen stuurt is simpelweg het gevolg van hoe de puzzel in elkaar zit. Daar had ze zelf geen invloed op.



Bij nader inzien blijf ik hier dus toch nog even. Sinan is de mol (hoop ik. Ik lach me rot als het echt zo is). ;D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 19:49:59 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #289 Gepost op: 6-02-2019, 20:19:08 »
Ik lijk m'n woorden alweer te moeten inslikken.

<knip>

Ik lach me rot als het echt zo is). ;D

Hmm ja, is gewoon toeval denk ik..

Bij die abseilopdracht zegt Sinan nadat Jamie zicht afvraagt waarom Niels en Rick Paul niet tegelijk naar beneden gaan dat dat komt doordat de kokers bij beide lijnen anders zijn. Er is echter al uitgezocht door molloten wat er precies in welke koker zat en daaruit is gekomen dat het zeer waarschijnlijk is dat de kokerinhoud bij beide lijnen hetzelfde was. Sinan kan zich natuurlijk expres van de domme hebben gehouden, maar in mijn ogen leek hij hier oprecht juist geen voorkennis te hebben.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 21:42:56 door Daisy, Reden: Citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #290 Gepost op: 6-02-2019, 21:23:18 »
Ik begrijp niet helemaal wat de abseilopdracht met 'Op Treden' te maken heeft?  ???

Het gaat mij er slechts om dat er steeds beweerd wordt dat Sinan niets doet, laat staan iets dat op mollen lijkt. Volgens mij heeft hij in 'Op Treden' duidelijk molgedrag vertoond.

Dat betekent natuurlijk niet dat hij de mol is, maar onmols gedrag in opdracht B gebruiken om te beargumenteren dat zijn molse gedrag in opdracht A dús niet mols kan zijn geweest, ook al zag het er mols uit, vind ik nogal flauw. Alle kandidaten hebben mols en onmols gedrag vertoond. Toch is één van hen de mol.

Ik heb een beetje de indruk dat alles wat Sinan vóór aflevering 5 gedaan heeft (en waarschijnlijk ook alles wat hij erna zal doen) nu geďnterpreteerd wordt als kandidaats, want oh wat was hij toch passief.

Misschien was het inderdaad toeval dat hij van de drie paalprutsers uitgerekend degene wegstuurde die met de laatst benodigde paal bezig was. En was het ook toeval dat de eerste twee treden die versjouwd werden uitgerekend de initialen vormden van degene die Robčrt wegstuurde. Dat lijkt me wel erg veel toeval, maar de montage kan ons natuurlijk alles laten geloven. Toeval is ook in dit geval mogelijk. Maar dat Sinan niets gedaan zou hebben wat zelfs maar op mollen lijkt gaat me wat te ver.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #291 Gepost op: 6-02-2019, 21:30:09 »
Ik begrijp niet helemaal wat de abseilopdracht met 'Op Treden' te maken heeft?  ???

Het gaat mij er slechts om dat er steeds beweerd wordt dat Sinan niets doet, laat staan iets dat op mollen lijkt. Volgens mij heeft hij in 'Op Treden' duidelijk molgedrag vertoond.

Dat betekent natuurlijk niet dat hij de mol is, maar onmols gedrag in opdracht B gebruiken om te beargumenteren dat zijn molse gedrag in opdracht A dús niet mols kan zijn geweest, ook al zag het er mols uit, vind ik nogal flauw. Alle kandidaten hebben mols en onmols gedrag vertoond. Toch is één van hen de mol.

Ik heb een beetje de indruk dat alles wat Sinan vóór aflevering 5 gedaan heeft (en waarschijnlijk ook alles wat hij erna zal doen) nu geďnterpreteerd wordt als kandidaats, want oh wat was hij toch passief.

Misschien was het inderdaad toeval dat hij van de drie paalprutsers uitgerekend degene wegstuurde die met de laatst benodigde paal bezig was. En was het ook toeval dat de eerste twee treden die versjouwd werden uitgerekend de initialen vormden van degene die Robčrt wegstuurde. Dat lijkt me wel erg veel toeval, maar de montage kan ons natuurlijk alles laten geloven. Toeval is ook in dit geval mogelijk. Maar dat Sinan niets gedaan zou hebben wat zelfs maar op mollen lijkt gaat me wat te ver.

Het punt dat ik wilde maken is dat Sinan bij de abseilopdracht juist geen voorkennis leek te hebben. Dat punt maakte ik aangezien jij beweerde dat hij bij de Op Treden opdracht juist voorkennis leek te hebben.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #292 Gepost op: 6-02-2019, 21:51:13 »
Dat begrijp ik. Dan ben ik echter nog steeds benieuwd of je vindt dat zijn gedrag in 'Op Treden' op voorkennis lijkt. Dat staat immers los van het feit dat hij in een andere opdracht geen voorkennis lijkt te hebben. Aangezien we bij alle kandidaten wel opdrachten op kunnen noemen waar ze de ene keer wel en de andere keer geen voorkennis lijken te hebben.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #293 Gepost op: 6-02-2019, 22:11:34 »
Dat begrijp ik. Dan ben ik echter nog steeds benieuwd of je vindt dat zijn gedrag in 'Op Treden' op voorkennis lijkt. Dat staat immers los van het feit dat hij in een andere opdracht geen voorkennis lijkt te hebben. Aangezien we bij alle kandidaten wel opdrachten op kunnen noemen waar ze de ene keer wel en de andere keer geen voorkennis lijken te hebben.

Het zou kunnen maar het lijkt mij dus onwaarschijnlijker dat hij de mol is omdat hij in een andere opdracht juist geen voorkennis leek te hebben. Het is mij verder niet opgevallen dat een andere kandidaat die er nog inzit in de ene opdracht wel, maar in de andere niet voorkennis leek te hebben. Verder vind ik wel dat hij molse dingen heeft gedaan hoor, hij is echter wel iets gezakt op mijn verdachtenlijstje inmiddels.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2019, 22:14:10 door Saskiaax95 »

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #294 Gepost op: 6-02-2019, 22:43:57 »
Ik zou het een dikke teleurstelling vinden als Sinan de mol is, je kunt er toch niet persoonlijk voor zorgen dat een opdracht mislukt als je bijna nooit meedoet? :-X ja opdrachten mislukken sowieso wel, maar als mol krijg je toch een enorme kick als de opdracht door jouw toedoen niet lukt  >:D

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #295 Gepost op: 6-02-2019, 23:23:21 »
Eerlijk gezegd snap ik niet dat zovelen hier zich laten beďnvloeden door Moltalk’s uitspraak” wat doet Sinan?”. Een uitspraak uit de opdracht van Merel/Sarah.
Gewoon leuk bedacht. Wat ik zie is dat Sinan en Niels deze aflevering op gelijke hoogte staan in “ niets doen”. Als we de sleutelhanger opdracht buiten beschouwing laten zijn eigenlijk alleen Merel en Sarah actiever omdat zij op de steiger mogen staan.

Ik ben blij dat er ook nog Merel’s, Robert’s en Sinan’s zijn i.p.v. allemaal Jamie’s. Dan moet ik echt aan de kalmeringspillen  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #296 Gepost op: 6-02-2019, 23:25:48 »
Ik vind de discussie hier een beetje vreemd. Het lijkt erop dat het uitgangspunt  is dat Sinan de Mol is. En omdat hij dan in aflevering 5 niets doet is er ineens een probleem, want waarom doet de Mol niets?
Moeten we er niet vanuit gaan dat iemand de Mol niet is tenzij we sterke aanwijzingen hebben dat hij het wel is?
En eerlijk gezegd heb ik nog weinig echte molacties van Sinan gezien. Ik heb de indruk dat hij vooral wordt verdacht vanwege hints zoals de tijdcode hints die in het programma zijn gemonteerd. Maar ik kan me natuurlijk ook gewoon vergissen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #297 Gepost op: 7-02-2019, 00:14:53 »
Ik ben blij dat er ook nog Merel’s, Robert’s en Sinan’s zijn i.p.v. allemaal Jamie’s. Dan moet ik echt aan de kalmeringspillen  ::rofl::

 ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #298 Gepost op: 7-02-2019, 09:00:28 »
Ik vind de discussie hier een beetje vreemd. Het lijkt erop dat het uitgangspunt  is dat Sinan de Mol is. En omdat hij dan in aflevering 5 niets doet is er ineens een probleem, want waarom doet de Mol niets?
Moeten we er niet vanuit gaan dat iemand de Mol niet is tenzij we sterke aanwijzingen hebben dat hij het wel is?

Daar heb je gelijk in. Mijn uitgangspunt is zeker niet dat Sinan de mol is. Slechts dat hij nog steeds de mol zou kunnen zijn, ondanks wat we van hem zagen in aflevering 5. Net zoals bijvoorbeeld Niels nog steeds de mol kan zijn, ondanks dat hij in de eerste paar afleveringen geld pakte in opdrachten waarvan men denkt 'dat de mol dat nooit zou doen'. In elk kandidatentopic heb ik inmiddels wel een reactie voorbij zien komen in de trant van 'X is niet de mol, want de mol zou nooit...' Maar ja, volgens mij is het niet zo dat de mol naar huis is en we alleen nog kandidaten over hebben.

Bepaalde kandidaten (en niet alleen Sinan) worden m.i. te makkelijk afgeschreven op basis van bepaalde beeldvorming, terwijl zij wel degelijk molse dingen hebben laten zien. Als ik dan een heel betoog houd over duidelijk mols gedrag en dat wordt weggewuifd met de mededeling 'ja, waarschijnlijk toeval' zakt me daar de broek een beetje vanaf. Hoe moeilijk kan het zijn om toe te geven dat een kandidaat op bepaalde momenten wel degelijk molse dingen heeft laten zien en niet alleen met zijn derričre op een stoel heeft gezeten?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #299 Gepost op: 7-02-2019, 12:51:14 »
Hoe moeilijk kan het zijn om toe te geven dat een kandidaat op bepaalde momenten wel degelijk molse dingen heeft laten zien en niet alleen met zijn derričre op een stoel heeft gezeten?

Ik heb dit soort discussies afgeleerd, want zeker 90% van de mensen (als het niet meer is) blijft volharden in z'n eigen ongelijk. Dat je iets kunt leren van een ander of van een andere mening lijkt niet bij ze op te komen. Ze lijken te geloven dat je van toegeven ter plekke dood neervalt of zoiets, anders kan ik het ook niet verklaren.

Overigens was Sinan mijn schot-voor-de-boegmol en heb ik nog geen echt sterke aanwijzingen gevonden om daar vanaf te stappen, alles was - zoals engelstaligen het noemen - circumstantial.