Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93667 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 7-02-2019, 15:04:43 »
Als ik dan een heel betoog houd over duidelijk mols gedrag en dat wordt weggewuifd met de mededeling 'ja, waarschijnlijk toeval' zakt me daar de broek een beetje vanaf. Hoe moeilijk kan het zijn om toe te geven dat een kandidaat op bepaalde momenten wel degelijk molse dingen heeft laten zien en niet alleen met zijn derrière op een stoel heeft gezeten?

Met 'dit is waarschijnlijk toeval' bedoelde ik dat het waarschijnlijk toevallig is dat Sinan hier voorkennis leek te hebben, aangezien ik zelf niet denk dat dit het geval was. Meteen daarna gaf ik ook de reden waardoor ik dacht dat het gewoon toeval was, dus het is echt niet zo dat ik je betoog zonder argumentatie heb weggewuifd.. Sinan was mijn hoofdverdachte tot gister of eergister, dus het is ook echt niet zo dat ik daarmee wilde zeggen dat hij nooit molse dingen heeft gedaan.


Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 8-02-2019, 03:01:26 »
Veel mensen benoemen het niets doen van Sinan, en ze benoemen dat er deze aflevering veel geld is verdiend. Maar als het goed is heb ik nog niemand de link ertussen zien leggen:
Als de mol niets doet, dan zou er in theorie meer geld verdiend worden.
Sinan doet niets -> meer geld in pot

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 8-02-2019, 08:22:33 »
Veel mensen benoemen het niets doen van Sinan, en ze benoemen dat er deze aflevering veel geld is verdiend. Maar als het goed is heb ik nog niemand de link ertussen zien leggen:
Als de mol niets doet, dan zou er in theorie meer geld verdiend worden.
Sinan doet niets -> meer geld in pot

Allemaal zeer juist, maar waarom zou je dat als Mol gaan doen? Het is in het verleden natuurlijk vaker gebeurd dat de Mol 1 opdrachtje liet liggen, maar het gaat nu al om wat meer dan dat.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 8-02-2019, 14:56:53 »
Is dat zo? Ik heb geprobeerd om een overzicht te maken van zijn gedrag tijdens de opdrachten tot nu toe. Een deel daarvan is (uiteraard) interpretatie, maar zelfs in aflevering 5 heeft hij het op een waardeloze positie nog gepresteerd om de enige vraag die hem gesteld werd fout te beantwoorden.



~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 8-02-2019, 15:14:20 »
Wat je bij "ver tellen" hebt geschreven doet me denken aan een opmerking van George: "Om te mollen moet je je heel hecht met de groep voelen. Als iemand rent moet je er eigenlijk achteraan rennen. Dan kun je 'm een tikje tegen zijn voet aan geven." Sinan staat hier in de groep te apart voor, bij opdrachten als deze zelfs letterlijk door er steeds te laat achter aan te hobbelen.

Een andere opmerking over je overzicht: je vergeet te vermelden dat Sinan in de wachtkamer Evelien mee wilde nemen. Een behoorlijk onmolse actie als je het mij vraagt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 8-02-2019, 15:28:21 »
Nog eens zeven redenen waarom Sinan volgens mij niet de mol is. Ik heb ze van sterk naar zwak gerangschikt.

1) Jenga

Sinan laat het snel overgaan tot een stemming, hij geeft de doorslag dat er geen 2000 euro uit de pot gaat.

2) Abseilen

Door niet te gaan heeft Sinan geen invloed op de opdracht. Sarah en Merel kunnen het ook niet permitteren om nu fouten te maken zonder elkaar te gaan verdenken. Als hij de mol was, dan had hij geoefend en de opdracht gedaan. En zo niet, ten minste in het groepje van vier gezeten.

3) Serenade

Sinan gaat vroegtijdig op zijn balkom staan en neemt er zelfs een stoel bij. Opstaan is nu onmogelijk geworden. Wat als iedereen toch ineens goed stond?

4) Wachtkamer

Sinan wil al opstaan bij de eerste 250 euro. Later staat hij op bij een joker en trekt Robert wat mee. Dit was bijna op het einde, dus als Robert bleef zitten kon er mingeld in de pot komen.

5) Lingo

Een mol gaat niet een hele opdracht niets doen, dat bestaat niet.

6) Waslijnen

De mol weet waarschijnlijk de keuze van Jamie en Evelien. Sinan heeft weinig invloed op de opdracht, terwijl er net veel lijnen moesten worden opgehangen. Dit is een discussiepunt, dus daarom staat deze reden laag.

7) Rondje om de kerk

Door voorop te rijden geraak je als mol snel in de spotlights als er iets fout loopt. Dit wil je niet in aflevering één. In de trein rijden is een betere positie om onopvallender en effectief te mollen. Sinan fietste ook vrij traag, wat het makkelijk maakt om de schermen te lezen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 8-02-2019, 16:33:11 »
Nog eens zeven redenen waarom Sinan volgens mij niet de mol is. Ik heb ze van sterk naar zwak gerangschikt.

<knip>

1. Sinan vraagt de groep om te stemmen. Hij kiest Niels.
Prima. Niels een joker. Geen geld uit of in de pot.
Dus?
Wie was er wel opvallend aanwezig om te mollen?
Volgens mij niemand.
Dus waarom Sinan hierop aanspreken en anderen niet?
Iedereen deed mee in het spel van 2 minuten.

2. Een Mol kan toch gewoon te zwaar zijn voor een opdracht of angst hebben?
Sinan zit bij de 2 dames in de groep.
Volgens mij dacht ik te lezen dat aan beide zijden in de kokers dezelfde 'voorwerpen' van de kandidaten zitten.
De Mol heeft uiteindelijk persoonlijk geen geld in de pot gestopt.
En de kans dat 2 personen voor 3 moesten denken fout zou gaan, was een reële optie.
Helaas mislukt.

3.Wellicht hebben we een hele brutale Mol?
Vanaf zijn plek centraal, kon hij alles overzien en mensen aansporen en op het verkeerde been zetten.
Zat Sinan zelf goed?

4. De Mol heeft geen geld binnen gebracht voor de pot.
Robert ging mee. Eveline niet. -250 euro.

5. Een Mol kan soms niets doen. Hangt ervan op welke je positie staat. Niet bij elke opdracht kun je de beste positie opeisen. Denk je niet dat dit gaat opvallen?
Ik zou het ook niet doen. Mensen moeten je vertrouwen.

6. Waarschijnlijk? Dat is een aanname. Weten we niet. doe ik niet aan mee.

7. Waarom sta je in de schijnwerpers? Alleen omdat dat je door een dorp voorop mag fietsen?
Sinan kon mensen aansporen of tegenhouden om mee te fietsen.
Sinan reed 'per ongeluk' tegen het verkeer in.
Dit leidde tot het uiteen vallen van de groep.
Ging stilstaan met z'n fiets.
En dus de opdracht faalde ook.


Ik zeg niet dat Sinan de Mol is maar ook dat hij het niet is.

Er zijn voor en tegen argumenten maar die gelden voor alle deelnemers.
Ik zie dingen dan denk ik poeh he dat had ik anders gedaan of aangepakt.
We kunnen over iedereen wel iets zeggen of opmerken.





« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 19:34:39 door Daisy, Reden: citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 8-02-2019, 16:35:46 »
Veel is een kwestie van interpretatie. Ik probeerde slechts de hardnekkige perceptie weg te nemen dat Sinan al vijf afleveringen he-le-maal niets doet en niets heeft laten zien wat je als mollen zou kunnen intrepreteren. Of je zijn gedrag nu mols of onmols vindt, hij heeft m.i. genoeg laten zien om hem als meer dan alleen een lamme bankhanger weg te zetten.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 16:39:02 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 8-02-2019, 17:13:43 »
Vind dat er ook heel veel geknipt en geplakt wordt. Veel in andere volgorde dan de werkelijkheid. Zo ook met die balkon opdracht. Het wordt allemaal een beetje anders in beeld gebracht. De koffie opdracht ook... en dat maakt het speuren ook zo lastig vind ik. Tot nu toe heb ik aan verborgen hints eigenlijk alleen maar dingen gezien die ik toch wel op Sinan vind slaan. Hij doet soms echt vreemd, maar dat kan ook een soort onzekerheid/angst zijn... hij molt in ieder geval niet heel brutaal of tja... misschien ook wel maar dat het niet in beeld wordt gebracht pffff...
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 8-02-2019, 17:31:06 »
Nog eens zeven redenen waarom Sinan volgens mij niet de mol is. Ik heb ze van sterk naar zwak gerangschikt.

<knip>

Ben je een beetje bang dat Sinan de mol is, zoveel argumenten  waarom hij het niet is  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 19:35:06 door Daisy, Reden: citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 8-02-2019, 17:34:59 »
Ben je een beetje bang dat Sinan de mol is, zoveel argumenten  waarom hij het niet is  ::oink::

Veel argumenten geven waarom iemand niet de Mol is, is toch net een teken dat je heel overtuigd bent dat iemand de Mol niet is? ;)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 8-02-2019, 17:47:50 »
Mijn enige reden tot nu toe waarom Sinan de mol zou kunnen zijn is vanwege het splitsen van die joker. (De mol die iets nieuws introduceert).
Maar ja dat is natuurlijk veel te karig, want qua opdrachten zelf geloof ik er absoluut niet in.


Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 9-02-2019, 01:17:43 »
Veel argumenten geven waarom iemand niet de Mol is, is toch net een teken dat je heel overtuigd bent dat iemand de Mol niet is? ;)

Ja, klopt maar iemand die veel argumenten heeft is in het algemeen onzeker. Dus dat was de insteek om hem een beetje uit de moltent te lokken  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 9-02-2019, 08:40:10 »
Ben je een beetje bang dat Sinan de mol is, zoveel argumenten  waarom hij het niet is  ::oink::

Nee, helemaal niet. Maar als ik zeg dat Sinan het niet is moet er onderbouwing zijn en die is er duidelijk genoeg.

De #watgaatsinandoen kan vanavond heel letterlijk worden genomen. Voor de wie-verdenkt-wie volgers gaat zijn al dan niet afvallen nuttige informatie opleveren.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 9-02-2019, 09:42:17 »
Ik kan me ook niet indenken dat Sinan de mol is. In aflevering 5 werd veel geld verdiend. In beeld hebben we Sinan niet veel zien doen. Maar niet alles komt in beeld. Alle opdrachten integraal in beeld brengen zou betekenen dat een molseizoen een heel jaar duurt. We zien slechts fragmenten, het is natuurlijk ook de bedoeling dat de kijker niet alles ziet. Een dooddoener: daar drijft het concept nou eenmaal op.

Als er vervolgens een aflevering komt, waarbij er duizenden euro's verloren gaan, en sinan zou die aflevering plotseling wel ''actief'' in beeld gebracht worden, dan is het ''klaar''. Dan zou Sinan de mol zijn. Dat scenario, daar geloof ik dus niet in. Het zou funest zijn voor het verdere verloop van het seizoen.

Toch hoop ik dat Sinan deze aflevering zijn steentje bijdraagt:

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 9-02-2019, 19:38:56 »
Ik hoop echt niet dat Sinan het is. Ik zou dat zo saai (en teleurstellend) vinden ::slaap::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 9-02-2019, 22:09:55 »
Ik ben toch geneigd om hem af te strepen als mol... Deze aflevering heeft hij best veel dingen goed gedaan en geld ingebracht.

Dat had echt niet gehoeven als hij de mol zou zijn; de rest van de kandidaten bakte er vrij weinig van.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 9-02-2019, 22:53:40 »
Ik denk dat we Sinan na deze aflevering zéker nog niet af kunnen strepen als Mol. Hij heeft weliswaar erg goed zijn best gedaan ditmaal, maar misschien is dat juist onderdeel van zijn tactiek: na de vorige aflevering heeft hij natuurlijk veel verdenkingen op zich gekregen; niets doen, niet abseilen... Als Mol is het dan wel erg slim om even je best te doen bij de daar op volgende opdrachten, zodat de verdenkingen weer van je af gaan :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 9-02-2019, 23:00:28 »
Ik moet toch een beetje lachen om mensen die Sinan nog verdenken om eerlijk te zijn. Dat kan ik toch niet helemaal serieus nemen eigenlijk...

Hij heeft bij 2 opdrachten het meeste geld opgehaald, en bij de derde opdracht was er geen geld, dus die kunnen we qua molspeuren simpelweg vergeten. Ergo: in aflevering 6 is Sinan sowieso het meest kandidaats. Ik snap het als een mol een keer bij een opdracht geld binnenhaalt, maar een hele aflevering? Dat gaat er bij mij niet zo in.

Sinan is niet de mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #319 Gepost op: 9-02-2019, 23:08:26 »
Ik heb in de vele molreeksen nog nooit zo'n passieve kandidaat gezien als Sinan. Hij doet in vele opdrachten gewoon niet mee, nu ook niet in de derde opdracht reddingslijn. Ik kan mij echt niet voorstellen dat de mol zulke houding zal innemen (op die manier kan iedereen de mol spelen).
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:10:52 door Luc »