Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93723 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #320 Gepost op: 9-02-2019, 23:29:27 »
Ik moet toch een beetje lachen om mensen die Sinan nog verdenken om eerlijk te zijn. Dat kan ik toch niet helemaal serieus nemen eigenlijk...

Hij heeft bij 2 opdrachten het meeste geld opgehaald, en bij de derde opdracht was er geen geld, dus die kunnen we qua molspeuren simpelweg vergeten. Ergo: in aflevering 6 is Sinan sowieso het meest kandidaats. Ik snap het als een mol een keer bij een opdracht geld binnenhaalt, maar een hele aflevering? Dat gaat er bij mij niet zo in.

Sinan is niet de mol.

Dat laatste zit er dik in, maar niet vanwege het geld dat hij vandaag verdiende. Behalve Rick Paul hebben alle andere kandidaten in een aflevering hogere bedragen verdiend dan Sinan nu. Er zijn absoluut redenen om Sinan af te strepen als mol, maar zeker niet omdat hij vandaag voor de allereerste keer dit seizoen meer geld binnenbracht dan de anderen. Er wordt nu van alles bijgehaald omdat Sinan de mol niet kan/mag zijn, want te passief. Die passiviteit is de reden waarom ik denk dat hij niet de mol is, maar dat staat los van zijn geldelijke bijdrage.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #321 Gepost op: 9-02-2019, 23:36:00 »
Die passiviteit is de reden waarom ik denk dat hij niet de mol is
Oh, zeker, mee eens. Daarom verdacht ik hem al langer niet en zeker na aflevering 5 niet meer. Zijn (bescheiden) verdiensten in aflevering 6 zie ik inderdaad vooral als nog een "kandidaatpuntje" erbij.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #322 Gepost op: 9-02-2019, 23:46:37 »
Bij het invullen van de test van Sinan focust de camera vrij lang op het L-vormige zwembad. Zijn er eerdere testen geweest, waaruit wij de andere letters kunnen opmaken? Zoals de M en de O?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #323 Gepost op: 9-02-2019, 23:59:07 »
Die focus op het L-vormige zwembad zagen we vorige week ook, toen Jamie op de rand zat. Heeft denk ik niet per se met Sinan te maken. Als die L-vorm al een aanwijzing is, dan denk ik eerder naar Niels zijn achternaam.

De afgelopen afleveringen is me overigens wel het volgende opgevallen:

Aflevering 4: Rick Paul stapt van Evelien af als verdachte. Sinan ook. Net op tijd, want Evelien valt af.

Aflevering 5: Jamie betoogt dat hij zover is gekomen omdat hij steeds veel vragen op vrouwen heeft ingevuld. Daarna is ook Sinan heel stellig dat de mol 'sowieso een vrouw is'.

Aflevering 6: Niels gaat niet ziplinen; het is bekend dat hij hoogtevrees heeft. Sinan gaat ook niet ziplinen en geeft daarvoor geen reden. Misschien wederom vanwege gewicht/gezondheidsrisico's, maar dit blijft onduidelijk.

Kan natuurlijk gewoon toeval en/of een kwestie van montage zijn, maar ik vond dit toch opmerkelijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #324 Gepost op: 10-02-2019, 00:52:36 »
Dat laatste zit er dik in, maar niet vanwege het geld dat hij vandaag verdiende. Behalve Rick Paul hebben alle andere kandidaten in een aflevering hogere bedragen verdiend dan Sinan nu. Er zijn absoluut redenen om Sinan af te strepen als mol, maar zeker niet omdat hij vandaag voor de allereerste keer dit seizoen meer geld binnenbracht dan de anderen. Er wordt nu van alles bijgehaald omdat Sinan de mol niet kan/mag zijn, want te passief. Die passiviteit is de reden waarom ik denk dat hij niet de mol is, maar dat staat los van zijn geldelijke bijdrage.

Sinan is bij mij ook flink gezakt terwijl hij toch opmerkelijke dingen deed.
Voordat de wals in beeld kwam riep hij al dat dit zijn opdracht was, deed hij het wel alleen maar wilde toch geen geld inzetten. Vertraagde enorm.
Reed als een slak terwijl hij in de tuktuk als een speer door die straatjes sjeest. Had hij maar 50- euro in zijn envelop? En zijn biecht is het meest opmerkelijk. Hij wisselt per aflevering zijn hoofdverdachten. Wat observeert hij en hoe trekt hij conclusies?
Ik streep hem toch nog maar niet helemaal af.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #325 Gepost op: 10-02-2019, 03:26:18 »
Sinan had er "Sin an" tijdens de tuktuk-race (weet nu hoe hij aan die energie kwam...).

Groot contrast met zijn "wals-oopdracht"

*vind 'm leuk*
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 03:50:35 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #326 Gepost op: 10-02-2019, 04:36:39 »
Dat laatste zit er dik in, maar niet vanwege het geld dat hij vandaag verdiende. Behalve Rick Paul hebben alle andere kandidaten in een aflevering hogere bedragen verdiend dan Sinan nu. Er zijn absoluut redenen om Sinan af te strepen als mol, maar zeker niet omdat hij vandaag voor de allereerste keer dit seizoen meer geld binnenbracht dan de anderen. Er wordt nu van alles bijgehaald omdat Sinan de mol niet kan/mag zijn, want te passief. Die passiviteit is de reden waarom ik denk dat hij niet de mol is, maar dat staat los van zijn geldelijke bijdrage.

Eens, plus het is niet leuk voor het programma indien Sinan, mocht hij de mol zijn, heel erg verdacht is bij de kijkers en kandidaten.  Dus een keer een beetje geld binnen brengen en dat van seconde tot seconde in beeld brengen is dan een optie.

Ik zie totaal geen redenen om Sinan af te strepen als mol. Alleen hij,  Robert en Evelien waren onzichtbaar de eerste 2 afleveringen, dan is de mol altijd  standaard zo goed als uit beeld, en alleen hij is nog over van die drie.



Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #327 Gepost op: 10-02-2019, 09:07:37 »
Naast niets doen gaat Sinan nu ook nog eens geld binnenhalen. Ik heb hem al lang afgestreept, maar ik vind het knap dat jullie deze tunnel blijven verdedigen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #328 Gepost op: 10-02-2019, 10:06:56 »
250 euro. Steentje bijdragen. Sinan wilde deze opdracht doen. Zonder te weten wat hij moest. Sinan kon dit wel. Maar wilde geen extra geld inzetten. Sinan wilde deze opdracht alleen doen. Helaas wilde Sarah bij hem blijven om hem instructies te geven. Sinan kon niet anders om deze makkelijkste proef goed te doen. Sarah stond te dichtbij. Tijdrekken was de enige optie. Daarna Rick Paul geholpen bij 9 verschillen. Opdracht fout. Min 250 euro. Daarna geholpen bij het stapelen. Mislukt.

Toektoek opdracht. 2x 50 euro in de enveloppen. Zo hé wat een hoop geld... NOT. Toeval? Sinan geeft nu wel vol gas. Lijkt totaal geen probleem te hebben door zijn kaart niet of amper te bekijken. Verliest zelfs zijn kaart zegt hij....
Voordat de opdracht begint krijgen we een shot te zien van de deelnemers in de Toektoek op hetzelfde moment. We zien 4 kandidaten in 1 shot. We missen Sihan in beeld...
Zonder kaart kan Sinan ronde 2 niet doen. Jamie geeft hem zijn kaart. Zodat hij en Merel samen gaan rijden. Sinan rijdt in 1 keer naar de kerk. Vol gas. Toetert naar iedereen. Alsof hij de.route iedere dag aflegde. Weer een vette 50 euro in de pot. Jamie en Merel komen allebei niet aan bij de kerk. Afzettingen en veel overleg kost veel tijd. Min geld uit de pot. Sinan heeft het persoonlijk geweldig gedaan met 100 euro. Maar de anderen hebben door zijn doen het flink verkloot. En ooh jaa de portofoon was ook uit de Toektoek gevallen van Red Bull Sinan. Wie is de Mol??

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #329 Gepost op: 10-02-2019, 10:59:01 »
Hier het shot voor de opdracht begint van Links/Rechts. Waarbij 1900 euro kon worden verdiend maar er bij Rik 1200 euro is ingeleverd... Waar is Sinan?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #330 Gepost op: 10-02-2019, 11:05:48 »
Die ruilt z'n envelop ongezien om voor eentje met maar 50 euro.  ;D

Twee keer het laagste bedrag in een envelop. Serieus? Sinan lijkt het toeval aan zijn kont te hebben hangen dit seizoen. Tenzij er meer in zat en hij er onderweg geld uit heeft gehaald. 'Uithalen'? Welja, hij verliest z'n porto al. Waarom dan ook niet wat doekoe laten vallen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #331 Gepost op: 10-02-2019, 13:59:27 »
Aflevering 6: Niels gaat niet ziplinen; het is bekend dat hij hoogtevrees heeft. Sinan gaat ook niet ziplinen en geeft daarvoor geen reden. Misschien wederom vanwege gewicht/gezondheidsrisico's, maar dit blijft onduidelijk.


In z'n biecht: 'net wat je niet wilt, waar je bang voor bent, dit ga ik niet doen' of woorden van die strekking.
Bij het abseilen gebruikte hij z'n gewicht als smoes, maar waarschijnlijk was hij daar dan ook gewoon bang voor. Ik snap niet dat hij daar zo moeilijk over doet, zeker niet omdat hij niet de enige is die bang is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #332 Gepost op: 10-02-2019, 15:35:05 »
Wie is de Mol??
Sinan? Dat geloof iik niet meer. Dat geld kan nog, maar een mol zou in mijn optiek nooit tweemaal volledig een spel aan zich voorbij laten gaan. 2 maal de mogelijkheid om (in het geval van het abseilen) te mollen of (in het geval van het ziplinen) te helpen. Nee, dat wil er bij mij echt niet in.
Ich bin ein Bärliner!

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #333 Gepost op: 10-02-2019, 16:06:57 »
Ik heb onlangs de docu-serie Sinan in Saudi-Arabië gezien. Daarin zegt hij zelf al bij het oplopen van een bergpad al puffend dat hij geen conditie heeft. Hij is gewoon niet de sportiefste. Vandaar ook dat hij helemaal in z'n element is als hij een wals en een tuktuk mag besturen. Maar dat de mol 2 opdrachten niet doet is voor mij ook ondenkbaar.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #334 Gepost op: 10-02-2019, 16:42:20 »
Die ruilt z'n envelop ongezien om voor eentje met maar 50 euro.  ;D

Twee keer het laagste bedrag in een envelop. Serieus? Sinan lijkt het toeval aan zijn kont te hebben hangen dit seizoen. Tenzij er meer in zat en hij er onderweg geld uit heeft gehaald. 'Uithalen'? Welja, hij verliest z'n porto al. Waarom dan ook niet wat doekoe laten vallen?

De meerderheid van de enveloppes had een bedrag van 50... bijkomend heeft de mol misschien twee hogere bedragen genomen, wat die kans op twee keer 50 nog groter maakt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #335 Gepost op: 10-02-2019, 16:46:12 »
Sinan doet bij de Links / Rechts geen enkele moeite om een bepaalde envelop te pakken. De Mol wil hier die van €250 hebben om dit a) uit de pot te spelen en b) niet in de pot te laten komen. Scheelt maar zo €500 en dat is wel de moeite waard.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #336 Gepost op: 10-02-2019, 16:50:18 »
Citaat
Toektoek opdracht. 2x 50 euro in de enveloppen. Zo hé wat een hoop geld... NOT. Toeval?

Wat mij betreft wel, omdat er zeker drie kandidaten eerder hun enveloppen pakken. Merel en RP lijken ook bewust bepaalde enveloppen te pakken.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #337 Gepost op: 10-02-2019, 16:53:15 »
Normaal gesproken denk ik ook dat de Mol altijd aan alle opdrachten meedoet, maar toch denk ik dat Sinan het dit jaar is. Je kunt het flauw noemen, maar als je altijd automatisch iedereen kunt afschrijven die een opdracht laat schieten en zich passief opstelt, is dat eigenlijk net zo flauw.

Ik snap dus wel dat mensen Sinan op basis hiervan afschrijven, maar ik denk echt dat het onterecht is. Ik denk dat Sinan uiteindelijk een hele passieve Mol blijkt te zijn, die een paar heel gerichte molacties heeft uitgevoerd die straks glorieus en uitgebreid in beeld worden gebracht, waardoor hopelijk de kijker weer vergeet dat hij verder weinig deed.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 16:55:20 door Jayne »

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #338 Gepost op: 10-02-2019, 18:13:19 »
<-->
Ik snap dus wel dat mensen Sinan op basis hiervan afschrijven, maar ik denk echt dat het onterecht is
<-->

Ik schrijf hem zeker niet alleen op basis hiervan af. Ik vind n.l. dat zijn biechts ook niet geacteerd overkomen. B.v. na de opdracht 2.3 (Wachtkamer) zegt hij dat later pas het kwartje viel dat men in de verschillende kamers op hetzelfde moment een ander scherm werd getoond. Hij leek hier oprecht in zijn biecht dat dát als een verrassing kwam.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #339 Gepost op: 10-02-2019, 20:52:16 »
Sinan is niet alleen te passief in de meeste opdrachten om de mol te zijn maar heeft ook geen enkele kans benut om geld uit de pot te halen. Zo stemde hij na het ophalen van de kisten voor 2500 euro in de pot, spoorde in de wachtkamer de anderen de kamer te verlaten voor een joker ipv. te blijven zitten wat 250 euro uit de post zou hebben gekost, wilde in afl. 3 onmiddellijk iemand een joker toekennen waardoor er geen 2000 euro uit de pot komt en in steentje bijdragen was hij de enige wiens opdracht slaagde.
Moest Sinan de mol toch zijn zou dat een enorme domper zijn op de tot nu toe uitstekende reeks (niets doen en erop rekenen dat anderen de opdracht verknoeien, zo kan ik ook de mol spelen). Maar ik geloof er niet in.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 21:13:39 door Luc »