Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93701 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #340 Gepost op: 10-02-2019, 20:55:14 »
Nee, ik ook niet meer als ik eerlijk ben. Had het leuk gevonden, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #341 Gepost op: 10-02-2019, 21:25:04 »
Hij kijkt wel een paar keer vreemd (ala Susan Visser) in de camera tijdens het rijden in de wals.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #342 Gepost op: 10-02-2019, 23:18:53 »
spoorde in de wachtkamer de anderen de kamer te verlaten voor een joker ipv. te blijven zitten wat 250 euro uit de post zou hebben gekost,

Maar als je daar goed over nadenkt, is dat juist voor een kandidaat ook wel een heel vreemde actie. Waarom zou je je eigen kans om eruit te vliegen vergroten door anderen aan te sporen óók voor een joker te gaan? Terwijl ik het uit mol-oogpunt wel kan zien, zeker als de productie graag zoveel mogelijk jokers in het spel wil omdat er een nieuw spelelement komt betreffende de jokers.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #343 Gepost op: 10-02-2019, 23:30:19 »
Hij kan ook (als kandidaat) wellicht bang zijn geweest dat als Evelien zou blijven zitten ze misschien nog een (zwarte) vrijstelling zou pakken. Dat zou voor hem als kandidaat nog nadeliger zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 13:42:51 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #344 Gepost op: 11-02-2019, 13:26:12 »
Normaal gesproken denk ik ook dat de Mol altijd aan alle opdrachten meedoet, maar toch denk ik dat Sinan het dit jaar is. Je kunt het flauw noemen, maar als je altijd automatisch iedereen kunt afschrijven die een opdracht laat schieten en zich passief opstelt, is dat eigenlijk net zo flauw.

Ik snap dus wel dat mensen Sinan op basis hiervan afschrijven, maar ik denk echt dat het onterecht is. Ik denk dat Sinan uiteindelijk een hele passieve Mol blijkt te zijn, die een paar heel gerichte molacties heeft uitgevoerd die straks glorieus en uitgebreid in beeld worden gebracht, waardoor hopelijk de kijker weer vergeet dat hij verder weinig deed.
Je kunt inderdaad niet iemand afschrijven op 1 opdracht. Maar iemand die 2 opdrachten laat vallen? Lijkt me iets te veel van het goede.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #345 Gepost op: 11-02-2019, 13:38:36 »
Je kunt inderdaad niet iemand afschrijven op 1 opdracht. Maar iemand die 2 opdrachten laat vallen? Lijkt me iets te veel van het goede.

De laatste was geen opdracht waar geld kon worden verdiend.

De Mol wil mensen naar huis hebben.
Waarom zou de Mol meedoen met de laatste opdracht?
Laat het lekker fout gaan...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #346 Gepost op: 11-02-2019, 13:46:42 »
De laatste was geen opdracht waar geld kon worden verdiend.

De Mol wil mensen naar huis hebben.
Waarom zou de Mol meedoen met de laatste opdracht?
Laat het lekker fout gaan...
Zoals Dennis Weening al zei is het juist voor de mol positief om hier zijn best te doen. Meer mensen betekent meer kandidaten die kunnen mollen. Daarnaast zou je jezelf juist door een eventuele fout te verbeteren in een goed daglicht kunnen stellen. Dus de mol zou hier heel graag aan mee hebben gedaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #347 Gepost op: 11-02-2019, 14:09:10 »
Zoals Dennis Weening al zei is het juist voor de mol positief om hier zijn best te doen. Meer mensen betekent meer kandidaten die kunnen mollen. Daarnaast zou je jezelf juist door een eventuele fout te verbeteren in een goed daglicht kunnen stellen. Dus de mol zou hier heel graag aan mee hebben gedaan.

Als ik Mol zou zijn geweest dan zou het mij geen reet interesseren of er mensen weg gaan of blijven. En als ik bang zou zijn voor de opdracht dan bleef ik ook lekker aan de kant.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #348 Gepost op: 11-02-2019, 14:59:00 »
Zoals Dennis Weening al zei is het juist voor de mol positief om hier zijn best te doen. Meer mensen betekent meer kandidaten die kunnen mollen. Daarnaast zou je jezelf juist door een eventuele fout te verbeteren in een goed daglicht kunnen stellen. Dus de mol zou hier heel graag aan mee hebben gedaan.


Als je als mol al 1 opdracht hebt geweigerd van het kaliber de bibbers, dan kan je moeilijk de tweede wel gaan. Zou een beetje opvallen denk je niet. Niet gaan als er geld te verdienen valt maar zodra er geen geld in het spel is vrolijk meedoen.
Tis dat iedereen dan denkt “ mwa, valt niet op “.  ::zwaai::

Offline AmyZ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #349 Gepost op: 11-02-2019, 15:29:46 »
Kan iemand me uit de Sinan tunnel halen? (Na m'n ingestorte Robčrt tunnel haha).

Ik vroeg me af of jullie het mogelijk achten dat Sinan bij de sleutelhanger opdracht een van de codes van de slotjes heeft veranderd. Twee zou misschien te veel opvallen, maar de kist van de groep van o.a. Robčrt kan best veranderd zijn omdat het minder op zou vallen dan de groep van bijvoorbeeld Merel, die best sportief was.

Hij kon het gooien op het feit dat hij niet durfde zodat hij lekker beneden z'n gang kon gaan terwijl de rest naar boven ging. Niet meedoen met de opdracht boven dat ravijn vind ik dan niet heel gek. Daar is toch geen geld mee te verdienen en hoe geloofwaardig was het geweest als hij daar ineens wel durfde?

In dat geval zou Sinan niet twee keer niets hebben gedaan, maar bij een van de twee opdrachten voorkomen hebben dat er geld wordt verdiend bij beide kisten.

Dit is natuurlijk 100% speculeren, maar ik vraag me af of jullie het mogelijk achten. Kan je bij die kleine slotjes überhaupt de code veranderen?

Sorry als iemand dit misschien al geopperd heeft :)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 16:06:11 door AmyZ »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #350 Gepost op: 11-02-2019, 15:47:28 »
Het wijzigen van de code voor dit soort sloten gaat meestal als volgt:

1. Stel het slot in op je oude cijfercode.
2. Houd het pinnetje op het slot ingedrukt met een pen of met paperclip.
3. Stel ondertussen de nieuwe gewenste cijfercode in.
4. Laat het pinnetje los; de nieuwe code is ingesteld.

Iemand die de codes kende had ze eenvoudig kunnen wijzigen. Zelfs als alle abseilers de juiste koker hadden gevonden waren de kisten niet open gegaan als de codes tussentijds veranderd waren. Extra voordeel: alleen de abseilers komen verdacht in beeld.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline moldraad

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #351 Gepost op: 11-02-2019, 15:58:59 »
Als  je op blz. 26 van afleveringstitels en verborgen aanw. kijkt naar de foto van de vuist in de laserstraal van Sinan en deze vergelijkt met de foto op blz. 12 van cartitele van de waarschijnlijke mol die Rick gesproken heeft tijdens de uit stralen  opdracht, dan constateer ik dat op de eerste foto (Sinan vuist) hij een kralenpolskettinkje met ronde kralen om zijn rechterhand heeft en tijdens de uit stralen opdracht hebben alleen Jamie en Sinan aan de rechterpols iets, maar bij Jamie lijkt het mij een glad leren bandje, terwijl bij de lichtstraatvuist van Sinan duidelijke ronde kralen te zien zijn. Dit zou wel eens kunnen betekenen dat Sinan de "waarschijnlijke"  ECHTE mol is.
Kunnen jullie dit bevestigen?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #352 Gepost op: 11-02-2019, 16:03:56 »

Als je als mol al 1 opdracht hebt geweigerd van het kaliber de bibbers, dan kan je moeilijk de tweede wel gaan. Zou een beetje opvallen denk je niet. Niet gaan als er geld te verdienen valt maar zodra er geen geld in het spel is vrolijk meedoen.
Tis dat iedereen dan denkt “ mwa, valt niet op “.  ::zwaai::


Dit is een valide punt, waar m.i. teveel mensen overheen kijken. Als je écht niet durft, of fysiek niet kán, dan is het natuurlijk einde verhaal. Laten we niet vergeten dat er bij een dergelijke 'spectaculaire opdracht' al eens een zwaargewonde is gevallen tijdens WIDM. Er zijn bovendien vaker kandidaten geweest die een opdracht niet durfden uit te voeren. Renate Verbaan dorst niet van een wolkenkrabber af te dalen, Eva van der Gucht wilde geen wapen hanteren (ook niet als het speelgoedgeweer was), en Coen Swijnenberg weigerde mee te doen aan een drinkspelletje. Ongetwijfeld vergeet ik nog wat voorbeelden.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch: in 2005 was de mol degene die een duikopdracht op het laatste moment niet wilde uitvoeren wegens ziekte. Dat werd in dat geval wel elegant opgelost (de mol vormde een extra schakel tussen de zeebodem en een bootje) zodat de mol , als we het commentaar achteraf mogen geloven, toch nog effectief heeft kunnen saboteren.

Ik geef onmiddellijk toe dat dergelijke terughoudendheid niet meteen de meest ideale Moleigenschap is, maar als Sinan werkelijk behept is met hoogtevrees o.i.d., dan heeft hij ook als eventuele Mol zijn doel wel bereikt (zij het op een wat flauwe manier): tweemaal geen geld in de pot. En dát is toch de enige functie van de mol?


Woosie down?

Offline AmyZ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #353 Gepost op: 11-02-2019, 16:05:52 »
Het wijzigen van de code voor dit soort sloten gaat meestal als volgt:

1. Stel het slot in op je oude cijfercode.
2. Houd het pinnetje op het slot ingedrukt met een pen of met paperclip.
3. Stel ondertussen de nieuwe gewenste cijfercode in.
4. Laat het pinnetje los; de nieuwe code is ingesteld.

Iemand die de codes kende had ze eenvoudig kunnen wijzigen. Zelfs als alle abseilers de juiste koker hadden gevonden waren de kisten niet open gegaan als de codes tussentijds veranderd waren. Extra voordeel: alleen de abseilers komen verdacht in beeld.

Thanks, Blip! Ik zou het een hele leuke Molactie vinden en nu je bevestigd hebt dan het inderdaad mogelijk is, sta ik een stapje verder in de Sinan tunnel. Ik probeer nog wel m'n ogen open te houden voor de rest 😄

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #354 Gepost op: 11-02-2019, 16:10:46 »

Ik geef onmiddellijk toe dat dergelijke terughoudendheid niet meteen de meest ideale Moleigenschap is, maar als Sinan werkelijk behept is met hoogtevrees o.i.d., dan heeft hij ook als eventuele Mol zijn doel wel bereikt (zij het op een wat flauwe manier): tweemaal geen geld in de pot. En dát is toch de enige functie van de mol?

2 maal??

Volgens mij alleen de vorige aflevering.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #355 Gepost op: 11-02-2019, 16:15:22 »
2 maal??

Volgens mij alleen de vorige aflevering.


O, pardon. Er was kennelijk geen geld te verdienen met het afdalen van de waterval. Hij heeft in ieder geval niet bijgedragen aan het slagen van de opdracht, en dat is het enige wat je als mol met hoogtevrees in die situatie kan doen.
Woosie down?

Offline AmyZ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #356 Gepost op: 11-02-2019, 16:18:16 »

O, pardon. Er was kennelijk geen geld te verdienen met het afdalen van de waterval. Hij heeft in ieder geval niet bijgedragen aan het slagen van de opdracht, en dat is het enige wat je als mol met hoogtevrees in die situatie kan doen.

Sinan had (als hij de mol is, met voorkennis van de codes van de kistjes) de code kunnen veranderen van een kist (of twee, maar dit acht ik minder waarschijnlijk) om zo 750 euro minder in de pot te spelen, ook al hebben alle kandidaten de kokers goed gevoeld.

Ik twijfelde eerst of bij zulke kleine slotjes de codes gewijzigd kunnen worden, maar Blip heeft me hierboven bevestigd dat het kan. :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #357 Gepost op: 11-02-2019, 16:21:12 »
Sinan had (als hij de mol is, met voorkennis van de codes van de kistjes) de code kunnen veranderen van een kist (of twee, maar dit acht ik minder waarschijnlijk) om zo 750 euro minder in de pot te spelen, ook al hebben alle kandidaten de kokers goed gevoeld.

Ik twijfelde eerst of bij zulke kleine slotjes de codes gewijzigd kunnen worden, maar Blip heeft me hierboven bevestigd dat het kan. :)


Ja, hij had ook iemand lelijk kunnen pootjehaken zodat die geen enkele opdracht meer kon uitvoeren  ::) Zo letterlijk moet je mijn 'enige' ook weer niet opvatten.
Woosie down?

Offline AmyZ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #358 Gepost op: 11-02-2019, 16:23:31 »

Ja, hij had ook iemand lelijk kunnen pootjehaken zodat die geen enkele opdracht meer kon uitvoeren  ::) Zo letterlijk moet je mijn 'enige' ook weer niet opvatten.

Oke sorry, ik wilde niet lelijk overkomen! Bij deze excuses als ik het vervelend verwoordde!! :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #359 Gepost op: 11-02-2019, 16:29:15 »
Oke sorry, ik wilde niet lelijk overkomen! Bij deze excuses als ik het vervelend verwoordde!! :)

Ben je mal.  ;)
Woosie down?