Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413492 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #340 Gepost op: 3-02-2019, 13:08:03 »
Ze moesten nieuwe woorden maken, xania. Dus GESTART mocht niet. Ze mochten er wel GESTORT van maken. Maar ik moet tureluurs wel gelijk geven dat het verder toch niet zo makkelijk was om zevenletterwoorden te bedenken als ik eerst dacht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #341 Gepost op: 3-02-2019, 13:08:21 »
Dat laatste weet ik niet, maar bedenk dat het uitgangspunt een 7 letter woord is: GESTART. Zoals al eerder aangegeven kan je daar meteen GESTORT van maken (kassa!). Dat laat ze na. Ook GERITST is met een beetje Lingo-mind snel gelegd. En dan ook maar gelijk GERATST.

Daar heb je een punt, gestort had bedacht kunnen worden. Geritst vind ik geen woord waar je snel aan denkt (komt door de t's en s die je om moet draaien, en geratst ken ik helemaal niet, dus niet voor de hand liggend. Vraag is, kon dat wel, want de medeklinkers bleven niet steeds dezelfde. En steeds klinkers omwisselen kost ook tijd want die auto moet terug naar degenen die de klinkers op het dak legden. En je moet het maar even bedenken allemaal, onder tijdsdruk en met spelstress. (zoals ze altijd zeggen: op de bank thuis is het makkelijker).

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #342 Gepost op: 3-02-2019, 13:09:04 »
Zij is zeker een van de hoofdverdachten als het op het financieel mislukken van de opdrachten aankomt.
Waar baseer je dit op? Objectief gezien staat zij (samen met Sarah) bovenaan in FTM. Als je kijkt naar wat er verdiend en niet verdiend wordt staat zij zelfs helemaal bovenaan met Sarah als tweede dus als je hier argumenten voor hebt, graag.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #343 Gepost op: 3-02-2019, 13:14:46 »
Het gaat nu in de laatste posts alleen over woorden vormen etc., niet specifiek over Merel. Dat hoort toch in het topic van de opdracht zelf? ::ontopic::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #344 Gepost op: 3-02-2019, 13:29:36 »
Ze moesten nieuwe woorden maken, xania. Dus GESTART mocht niet. Ze mochten er wel GESTORT van maken. Maar ik moet tureluurs wel gelijk geven dat het verder toch niet zo makkelijk was om zevenletterwoorden te bedenken als ik eerst dacht.

Ja daar twijfel ik dus aan.
Zie topic parkeergeld. Hoeveel hadden ze verdiend dan? Ik dacht dat finisht wel meetelde.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #345 Gepost op: 3-02-2019, 13:41:26 »
Het gaat nu in de laatste posts alleen over woorden vormen etc., niet specifiek over Merel. Dat hoort toch in het topic van de opdracht zelf? ::ontopic::
Het gaat m.i. over Merel want de vraag is of ze geld in de pot heeft gebracht (door woorden te vormen) of dat ze geld uit de pot heeft gehouden (door (lange) woorden juist niet te vormen). Daarbij telt haar "Lingo"-eigenschap wat mij betreft zwaar: dan mag je wel wat verwachten. Maar ik zal verder niet met woord-mogelijkheden komen ;-)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #346 Gepost op: 3-02-2019, 13:49:56 »
45 min is best lang. Ik heb toch het idee dat ze hier meer hadden kunnen verdienen. Ze lijken bijna 30 min te hebben gedaan over de eerste 5 woorden 350 euro en dan met Robert in de laatste 13 min nog even 1000 euro erbij?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #347 Gepost op: 3-02-2019, 14:04:12 »
1.1: Stemt voor geld. Vertrouwen winnen, oké, maar mollen is het niet..........
5.3: Merels kistje wordt geopend, geen Molactie.

Ik reken het niet goed ::ohno::
Wow, jij hebt WIDM echt wel heel anders bekeken dan ik hahaha. Over deze twee, dit was echt puur mols, eerst even checken of er wel genoeg voor de vrijstellingen gaan, en dan als 3e/4e nog wel ff voor het geld gaan als je toch weet dat die 2500 er niet komt. Wat Niels bijv. deed was zo onmols als maar zijn kan: keihard geld roepen als eerste, daar een sterke ambassadeur voor zijn, met Merel slapjes in de achterhoede, WEL het goede doen, maar weten dat het toch mislukt: mols.

En haar kistje werd niet direct geopend, let subtiel op die seconde ervoor wanneer haar gevraagd welk van haar was (A-5), en zij sputtert, zij 'weet het niet'... daar gaan Sinan en Sarah wel gelijk overheen met te zeggen dat het 5 moet wezen, maar zij maakt de zeer duidelijke beweging het fout te willen doen. Het zat weer niet mee, maar ze probeert het altijd. Soms zelfs "Margriet-achtig" brutaal als met te verklaren voor de hele groep dat ze het wel even in 30 minuten doen terwijl ze die stemming toch echt verloren had kort ervoor.
 
Bij de laseropdracht vind je het flauw dat ze ervoor zorgt ---OPNIEUW--- in de molpositie te belanden? Want DAAR ligt HET moment. Zij wil direct achter Sinan aan. Dus kan ze alle geld verdonkeremanen!? Zij doet het zelf, krijgt het echt niet van de productie cadeau.

In de wachtkamer heb ik iedereen gestreept die 250 euro in de pot bracht want het verschil is in werkelijkheid 500 euro... much too much. Wat Merel echter deed met in het midden blijven was het spel helpen, met de jokervrijstelling pakken. Zoals Margriet de kijker wilde uitleggen wat nu eigenlijk een zwarte vrijstelling is, ging Merel het publiek tonen wat er inderdaad in een joker kan zitten. Puur omdat het moet. Het spelelement kan er niet voor niets zijn. MOET gebracht worden. Zoals Jan ten langen leste MOEST brengen dat zij in Kiev zaten. Mag je ook allemaal onder voorkennis kwalificeren.

Een van de beste acties vond ik die in de kooi.. ga eens tellen, het wordt in 1 klap in beeld gebracht, in 30 seconden is zij van het slotje losmaken (wat RP al die tijd niet lukte), achterin de boot gesprongen, kabel losgemaakt, en achter de motor plaats gaan nemen, om vervolgens in vliedende vaart naar de eindsprint te spurten. Hoe je dit NIET een geweldige molactie kunt noemen is mij een raadsel, temeer, daar zij in woord steeds NEEN zegt maar in daad al deze acties JA uitvoert, TOP!!!!

Zijn nog verder allemaal randzaken, zoals expres met Jenga verliezen, want immers wilde zij graag dat Evelien 3 jokers kreeg. Alle kromme zaken spreken er gewoon uit dat zij de mol is.. die fake bondjes, haar complete gedrag... dan vind ik dat ze zeker eerder een Margriet is en geen Anne Marie zoals Heinz zegt, ze blijft gedurfd vooruit mollen. Hopen dat dat blijft ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #348 Gepost op: 3-02-2019, 14:07:11 »
Waar baseer je dit op? Objectief gezien staat zij (samen met Sarah) bovenaan in FTM. Als je kijkt naar wat er verdiend en niet verdiend wordt staat zij zelfs helemaal bovenaan met Sarah als tweede dus als je hier argumenten voor hebt, graag.

Voorbeelden:
1.3:
Mee eens, valt ook op dat Merel roept dat er iemand met Evi mee moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest! ::oink::
2.2:
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.
Wat ik ook wel geestig vind; is dat er bij Merel's run als achtergronddeuntje gekozen is voor de soundtrack (NYC Larceny) van de heist/kraakfilm Ocean's 8 (vrouwelijke 2018 sequel van de Rat Pack film uit 1960).
Larceny betekent diefstal...  :)

Wikipedia (kraakfilm): "Een kraakfilm (in het Engels heist film of caper movie) is een film waarin het doel van de hoofdpersonen is om iets kostbaars op een ingenieuze manier te stelen."
Ik was net voor de start van de nieuwe aflevering nog even deze opdracht aan het terug kijken en er viel mijn nog iets op aan de run van Merel...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dankzij rat weten we nu nagenoeg zeker dat Merel geld gepikt heeft.

3.1: Merel doet ineens erg haar best weer geen geld...
4.3: Laat twee keer een tablet klappen.

Bij de overige opdrachten kan de mol in de luwte blijven omdat de kandidaten al op weg zijn naar een slecht resultaat. Je kan hier natuurlijk wel een sturende rol in vervullen, is alleen moelijk aan te tonen. (zeker ook door de montage) Handigste dan is om zelf wat lage bedragen binnen te halen.
Voorbeeld 4.1: Wordt als laatste samen met RP gered, blijft niet wachten, haalt maar €150 binnen, terwijl ze het spelletje lijkt te begrijpen.

Bijna alles valt onder plausible deniability, zoals een goede mol betaamt.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 15:13:18 door ErikY »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #349 Gepost op: 3-02-2019, 14:10:23 »
Helemaal mee eens :) Lo
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #350 Gepost op: 3-02-2019, 14:12:23 »
Wow, jij hebt WIDM echt wel heel anders bekeken dan ik hahaha.
Alle kromme zaken spreken er gewoon uit dat zij de mol is.. die fake bondjes, haar complete gedrag... dan vind ik dat ze zeker eerder een Margriet is en geen Anne Marie zoals Heinz zegt, ze blijft gedurfd vooruit mollen. Hopen dat dat blijft ::bravo::
(Ingekort lees post!)
 
Precies, goede voorbeelden ook, waardige sluwe mol!
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 14:16:23 door ErikY »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #351 Gepost op: 3-02-2019, 14:22:08 »
1.3 heb ik al meegerekend in het overzicht -200 euro voor iedereen die beide enveloppen gemist had, dus ook Merel.

2.2 Dat Merel +250 en -100 heeft gepakt, heb ik erin gezet, maar niet dat ze zogenaamd geld heeft gestolen. Ten eerste is dat subjectief en ten tweede ben ik, misschien een van de weinigen, die dit totaal niet ziet en elke frame klopt uiteindelijk met wat er lag en wat ze gepakt heeft. Zie desbetreffende topic.

In 3.1 deden meerdere kandidaten hun best dus niet alleen Merel.

In 4.3 vind ik iets intypen en dat je het rode scherm te zien krijgt toch wat gemakkelijk. Ik heb de opdracht nog niet vaak teruggezien dus ik moet goed kijken wat daar precies gebeurd is, maar Merel zal daar echt niet als enige aandeel hebben gehad.

Maar als we nu toch over plausible deniability hebben, kun je dan verklaren waarom Mol Merel (samen met Sarah) 750 euro verdiend heeft tijdens de laatste opdracht (dit is maar één van de opdrachten die ze zonder pardon heeft uitgevoerd). Dit had heel erg gemakkelijk voorkomen kunnen worden zoals we hebben gezien in het andere groepje.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #352 Gepost op: 3-02-2019, 14:38:53 »
2.2 Dat Merel +250 en -100 heeft gepakt, heb ik erin gezet, maar niet dat ze zogenaamd geld heeft gestolen. Ten eerste is dat subjectief en ten tweede ben ik, misschien een van de weinigen, die dit totaal niet ziet en elke frame klopt uiteindelijk met wat er lag en wat ze gepakt heeft. Zie desbetreffende topic.

Waarom zou Merel €100 te weinig opgeven terwijl de overige deelnemers dit niet kunnen zien, zoals je bevestigd ?
Diefstal subjectief ?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dit is gewoon zeer aannemelijk. Duidelijker gaat het niet worden in widm.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 15:03:39 door ErikY »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #353 Gepost op: 3-02-2019, 14:50:52 »
1.3 heb ik al meegerekend in het overzicht -200 euro voor iedereen die beide enveloppen gemist had, dus ook Merel.

2.2 Dat Merel +250 en -100 heeft gepakt, heb ik erin gezet, maar niet dat ze zogenaamd geld heeft gestolen. Ten eerste is dat subjectief en ten tweede ben ik, misschien een van de weinigen, die dit totaal niet ziet en elke frame klopt uiteindelijk met wat er lag en wat ze gepakt heeft. Zie desbetreffende topic.


Maar als we nu toch over plausible deniability hebben, kun je dan verklaren waarom Mol Merel (samen met Sarah) 750 euro verdiend heeft tijdens de laatste opdracht (dit is maar één van de opdrachten die ze zonder pardon heeft uitgevoerd). Dit had heel erg gemakkelijk voorkomen kunnen worden zoals we hebben gezien in het andere groepje.


Helaas zat ze in een groepje van 3 waarvan er ook nog 1 wegviel ipv in een groepje van 4.
Sarah ging voor haar en die had ook alle kokers gevoeld. Dus er bleef weinig onopvallend dingen doen over voor Merel. Daarnaast misschien was ze op dat moment inderdaad ook wel meer bezig met Robert. Denk dat de veiligheid van mede kandidaat nog altijd wel voor mollen gaat.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline 23Limes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #354 Gepost op: 3-02-2019, 16:47:12 »
In aflevering vier zagen we dat er op een balkon stond dat het balkon van Merel eindigde op 13. De 13e letter van het alfabet is een M. M van Mol?
Zelfs als het wordt uitgevoerd, Merel is mijn mol.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #355 Gepost op: 3-02-2019, 16:47:50 »
Merel en Sarah staan op een steiger in de vorm van een L.
Merel zegt in de biecht "Militairistische wijze ... Op 1, Op 2. Lingo-deuntje."

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #356 Gepost op: 3-02-2019, 16:56:48 »
Helaas zat ze in een groepje van 3 waarvan er ook nog 1 wegviel ipv in een groepje van 4.
Sarah ging voor haar en die had ook alle kokers gevoeld. Dus er bleef weinig onopvallend dingen doen over voor Merel. Daarnaast misschien was ze op dat moment inderdaad ook wel meer bezig met Robert. Denk dat de veiligheid van mede kandidaat nog altijd wel voor mollen gaat.

Als Merel een fout cijfer had gegeven wist Sarah het en omgekeerd ook eigenlijk. Door Sinan hadden beide dames hier geen optie om te mollen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #357 Gepost op: 3-02-2019, 17:51:42 »
Ik zeg het niet vaak, maar... ik ben het eens met wat Lo allemaal zegt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #358 Gepost op: 3-02-2019, 17:57:57 »
Raar dat ze niet twee ‘ e’ s kozen ipv twee ‘a ‘ s. Wie gaf daarvoor de doorslag?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #359 Gepost op: 3-02-2019, 18:12:26 »
Raar dat ze niet twee ‘ e’ s kozen ipv twee ‘a ‘ s. Wie gaf daarvoor de doorslag?

Merel: "Straat kunnen we maken."
Sarah: "Straat. Goeie! Straat."